Onko kokemuksia sokkelin muuraauksesta ilman ammattilaisia? 5 kerrosta lecaharkkoa ois tulossa, ei ihmeempiä kikkailuja, suht.yksinkertainen pohja.Kannattaako lähteä itse tekemään, vai teettää muurarilla (2euroa/harkkoa)?
Sokkelin muuraaminen talkootyönä
5
2301
Vastaukset
- Rauno Kangas
...jos talkooporukassa olis ykskään ennen asialla ollut, muuten menee pelkkien ohjureitten rakentelussa koko talkoopäivä.
Toisaalta harkkomuuraus ei ole salatiedettä. Huolellinen perehtyminen ohjeisiin ja huolellinen asenne itse muuraukseen - ja homma onnistuu ensimmäistä kertaa tekevältäkin. - 2-3 päivää
Pieni työ ei talkoita kaipaa. Mutta jonkin verran kokemusta olisi syytä olla. Täysjärkinen pärjää ilman kokemusta, jos malttaa lukea ohjeet. Itse muuraaminen ei ole hankalaa, mutta mittaustöihin kannattaa panosta. Erityisesti, jos on kyse talopaketista.
- -jpr
Viime lauantaina n. 400 harkkoa 6 miehellä.
12 tuntia siinä meni ja 3 tuntia meni muurauslinjojen tekoon/mittailuun. Lopputulos oli että ristimitta heittää yhdestä kulmasta 3mm. - _muurari_
sokkelin muuraus on helppoa, ehkä vähän raskasta. Linjat teet kunnolla ja jos tulee pitkiä seiniä ni kakkosnelosesta eikä laudasta että kestää vetää langat tiukalle ni pysyy korossa. 2viimeistä varvia tarkasti lankaan, alemmilla nyt yleensä ei NIIN hirviästi ole väliä. Tietty kannattaako teettää riippuu siitä kuinka kiire sillä on. Itse välillä ahneuksissaan 2pv ja 1200 harkkoa. isäntä hoiti aputyöt ja väänteli raudat.
- jälkeenpäin
Ainakin ne alkoholipitoiset talkoojuomat kannattaa juoda vasta jälkeenpäin. Muuten voi sokkelin korko ja ristimitat alkaa loppupäivästä heittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482