Hei!
Tämä kysymys liittyy ed. kysymykseen "Miten sen teen". (Tämä kysymys oli kohdassa "Mac")
Heippa, Olen päässyt Repen avustuksella hyvään alkuun. Olen luonut taulukon: "Nimi";"Esiintyy sivuilla";"yhteensä";"merkitys". Olen jo luonut taulukkoon parikymmentä riviä.
Kysymys 1: Miten saan 4. sarakkeen pakotetuksi määräleveäksi niin, ettei teksti mene muiden sarakkeiden päälle? Osaako ohjelma sitten muuttaa 1. sarakkeen niin, että seuraava rivi alkaa vasta sieltä, mihin 4. sarake loppui eli vei tilaa eli rivejä?
Kysymys 2: Kun olen kirjoittanut kaiken tiedon eli koko kirjan sivistyssanat (teen sen niin, että joka sivulta kirjoitan kaikki sanat, vaikka tiedän, että sana on jo esiintynyt), niin voinko käyttää jotakin ominaisuutta hyväkseni, että lopullisessa versiossa sana esiintyy vain kerran ja ohjelma laskisi esiintymiskerrat?
Mutta kysymys 1 on tällä hetkellä ajankohtaisempi.
URGENT! Helppo kysymys osaavalle!
3
790
Vastaukset
Kysymys 1: Sarakkeen tekstin saa jakaantumaan usealle riville laittamalla rivityksen päälle (Muotoilu -> Solut... -> Tasaus -> Ominaisuudet-osiossa ruksi kohtaan 'Rivitä teksti automaattisesti').
Jos haluat rivinvaihdon keskelle riviä tai tyhjän rivin kappale-erottimeksi, se onnistuu painamalla Ctrl Enter. Tämä toimii ainoastaan solussa (ei siis syöttörivillä) eli kaksoisnapsauta solua ja sen jälkeen napsauta kohtaa, johon haluat rivinvaihdon (tai siirry kohtaan nuolinäppäimillä) ja paina Ctrl Enter.
Tietyllä rivillä voi olla vain yksi rivikorkeus, eli jos nelossarakkeen soluun tulee useita rivejä tekstiä, niin muiden sarakkeiden kohdalla rivikorkeus muuttuu automaattisesti. Tätä käyttäytymistä ei voi muuttaa, vaikka haluaisikin (paitsi yhdistelemällä soluja, mutta se on vähän eri asia).Tämä riittää minulle tähän tarkoitukseen, mihin taulukkoa teen eli erään vaikeaselkoisen kirjan sivistyssanaoppaaksi tyttärelleni.
- myös tuolta:
kepa kirjoitti:
Tämä riittää minulle tähän tarkoitukseen, mihin taulukkoa teen eli erään vaikeaselkoisen kirjan sivistyssanaoppaaksi tyttärelleni.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=536&posting=22000000035318946
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514