URGENT! Helppo kysymys osaavalle!

Hei!

Tämä kysymys liittyy ed. kysymykseen "Miten sen teen". (Tämä kysymys oli kohdassa "Mac")

Heippa, Olen päässyt Repen avustuksella hyvään alkuun. Olen luonut taulukon: "Nimi";"Esiintyy sivuilla";"yhteensä";"merkitys". Olen jo luonut taulukkoon parikymmentä riviä.

Kysymys 1: Miten saan 4. sarakkeen pakotetuksi määräleveäksi niin, ettei teksti mene muiden sarakkeiden päälle? Osaako ohjelma sitten muuttaa 1. sarakkeen niin, että seuraava rivi alkaa vasta sieltä, mihin 4. sarake loppui eli vei tilaa eli rivejä?

Kysymys 2: Kun olen kirjoittanut kaiken tiedon eli koko kirjan sivistyssanat (teen sen niin, että joka sivulta kirjoitan kaikki sanat, vaikka tiedän, että sana on jo esiintynyt), niin voinko käyttää jotakin ominaisuutta hyväkseni, että lopullisessa versiossa sana esiintyy vain kerran ja ohjelma laskisi esiintymiskerrat?

Mutta kysymys 1 on tällä hetkellä ajankohtaisempi.

3

750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys 1: Sarakkeen tekstin saa jakaantumaan usealle riville laittamalla rivityksen päälle (Muotoilu -> Solut... -> Tasaus -> Ominaisuudet-osiossa ruksi kohtaan 'Rivitä teksti automaattisesti').

Jos haluat rivinvaihdon keskelle riviä tai tyhjän rivin kappale-erottimeksi, se onnistuu painamalla Ctrl Enter. Tämä toimii ainoastaan solussa (ei siis syöttörivillä) eli kaksoisnapsauta solua ja sen jälkeen napsauta kohtaa, johon haluat rivinvaihdon (tai siirry kohtaan nuolinäppäimillä) ja paina Ctrl Enter.

Tietyllä rivillä voi olla vain yksi rivikorkeus, eli jos nelossarakkeen soluun tulee useita rivejä tekstiä, niin muiden sarakkeiden kohdalla rivikorkeus muuttuu automaattisesti. Tätä käyttäytymistä ei voi muuttaa, vaikka haluaisikin (paitsi yhdistelemällä soluja, mutta se on vähän eri asia).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1978
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1390
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1163
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      48
      817
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      771
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe