Missäs oikeustradenomit suorittavat harjoittelunsa? Julkisella vai yksityisellä puolella? Missä siis tarkalleen
ps. ei niitä kaupankassa juttuja tarvi sitten laittaa tähän ketjuun:D
Oikeustradenomien harjoittelu
10
3365
Vastaukset
- Noin.
Ei sitten tullut vastauksia, kun suljit heti pois sen ainoan mahdollisen. :(
- ljsdfknvjkhsl
Tiedän harjotitelijoita olleen Turussa käräjäoikeudessa sihteereinä ja avustavina ulosottomiehinä esimerkiksi.
- Ihmettelen.
Eikö lakimiesharjoittelijoina?
- Dappadiipaa
Ihmettelen. kirjoitti:
Millä lihaksilla "oikonomi" ko. harjoitteluun pääsisi.
Koko koulutusohjelma olemassaololle on perusteena saada hieman edes juridiikasta perillä olevia sihteereitä. - eipä ei
Ihmettelen. kirjoitti:
Minkäs takia ne lakimiesharjoittelijoina olisi, kun ei niistä lakimiehiä edes tule?
Sihteereinä minäkin tiedän olleen, sekä valtiolla että myös yksityisellä jotkut, eli käräjäsiheeri/asianajosihteeri olis se harjottelupaikka jos hyvin käy. - vgpdjfginfdk
Ihmettelen. kirjoitti:
kyse on liiketalouden tutkinnosta, ei oikeustieteen tutkinnosta. Lakimiesharjoittelijat tulevat oikiksesta. Oikeustradenomit toimivat käsittääksen juuri käräjäoikeudessa sihteereinä, firmoissa henkilöstohallinnossa yleistä juridiikan osaamista vaativissa tehtävissä ym. Tradenomi ei opiskele oikeustieteitä, joten sillä tutkinnolla ei pääse oikeustieteellistä tutkintoa vaativiin ammatteihin, vaikka miten olisi juridiikka suuntautumisvaihtoehtona.
- bbb
kannattaa käydä lukemassa oikeustradenomi.info sivuja, sieltä saa tietoa.
Oikeusministeriö tarjoaa harjoittelupaikkoja osalle, mutta yksityiseltä puolelta voi itse hankkia paikan. Oikeusministeriön paikat on esimerkiksi ulosotossa, käräjäoikeuksissa, hallinto-oikeuksissa ja oikeusavussa.
Lakimiesharjoitteluun jos haluaa, niin ei muuta kuin oikkikseen ensin...=)- Dappadiipaa
Ammattisurkean opettajat ovat kuitenkin markkinoineet näille oikonomeille: "olette samanlaisessa asemassa kuin oikeustieteen opiskelijat ja voitte hakea lakimiesharjoitteluun" :)
Vastaavanlaista virheellistä propagandaahan "perustradenomiressukoille" syötetään, että he olisivat ekonomien kanssa samalla viivalla. Noh, on se hyvä tapa motivoida edes jollain tavalla oppilaitaan :D - naurattaa
Dappadiipaa kirjoitti:
Ammattisurkean opettajat ovat kuitenkin markkinoineet näille oikonomeille: "olette samanlaisessa asemassa kuin oikeustieteen opiskelijat ja voitte hakea lakimiesharjoitteluun" :)
Vastaavanlaista virheellistä propagandaahan "perustradenomiressukoille" syötetään, että he olisivat ekonomien kanssa samalla viivalla. Noh, on se hyvä tapa motivoida edes jollain tavalla oppilaitaan :DKolme vuotta sitten valmistuin amk:sta ja tällä hetkellä olen 6 ekonomin esimies.
PS. Olen vielä valmistunut niin kehutustus suuntautuneisuuden alasta kuin markkinointi:D - Gerdorssi
naurattaa kirjoitti:
Kolme vuotta sitten valmistuin amk:sta ja tällä hetkellä olen 6 ekonomin esimies.
PS. Olen vielä valmistunut niin kehutustus suuntautuneisuuden alasta kuin markkinointi:DJust, näin se mielikuvitus kukkii :)
No haaveillahan aina saa, onnea valitsemallasi tiellä.
Mutta kirjoittamaan kannattaisi kuitenkin opetella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789