Mistä johtuu Suzuki GSX 1100 F -89 (ml 50 000 km) vaihteiden "klonksahtelu"? Onko vika kytkimessä, vaihdelaatikossa, vai onko se normaalia tämän ikäiselle pyörälle? Pyörässä on uudet mineraaliöljyt.
Suzukin vaihdelaatikon "klonksahtelu"
6
1207
Vastaukset
Se on aivan normaalia klonksahtelua,epänormaalia olisi jos tuonikäisen suitsan laatikko ei pitäisi mitään ääntä.
- Suzuki1100
Kiitos vanha-erkille vastauksesta.
- mie vuan
irroittaa ihan normaalisti, niin luultavasti normaalia, riippuen tietysti miten paljon se klonksahtaa. Mutta noihin kilsoihin kytkin on kyllä jo saanut, joten suosittelen levyjen ja jousien vaihtoa. Helppo ja nopea homma ja saat varmuuden että kytkinkori ja -kehä ovat kunnossa. Siis kun tarkastat ne samalla. Joskus on ollut sellaista, että kytkinkehän sisällä olevat kumit/niittaus ovat löystyneet ja kytkin hölskyy. Toinen juttu mikä samalla kannattaa katsoa on että levyt eivät ole uponneet em. osiin. Sellaistakin olen nähnyt ja silloin kytkin toimii epämääräisesti joskus irroittaa hyvin ja joskus ei. Lisäksi voit kokeilla toisen merkkistä oljyä.
Itse olen viime aikoina käyttänyt Teboilin öljyjä, koska ovat yllättävän halpoja ja ainakin busassa toimi syntinen öljy ihan hyvin. Mineraaleja en ole kokeillut. Ilmakoneiseen kannattaa laittaa hieman paksumpaa öljyä, esim. 20-50, kuulemma Suzukikin suosittelee... Joku kertoi joskus.- Suzuki1100
Terve!
Osaatko sanoa, että mikä on vikana, jos vaihde laitetaan ykkköselle, niin sieltä kuuluu kova klonksahdus? Vaihdelaatikkoon on vasta vaihdettu mineraaliöljyt klonsahtelun vuoksi. Kytkin irrottaa normaalisti, mutta "vapaa" on aika hakusalla. Kiitos etukäteen. - mie vuan
Suzuki1100 kirjoitti:
Terve!
Osaatko sanoa, että mikä on vikana, jos vaihde laitetaan ykkköselle, niin sieltä kuuluu kova klonksahdus? Vaihdelaatikkoon on vasta vaihdettu mineraaliöljyt klonsahtelun vuoksi. Kytkin irrottaa normaalisti, mutta "vapaa" on aika hakusalla. Kiitos etukäteen.se on klonksahtanut kaikissa ajamissani pyörissä. Uudessa hayabusassakin välillä klonksahtaa, mutta ei joka kerta, se onkin välillä aiheuttanut pienen hämmästyksen että onkos se vaihde päällä vai ei.
Liian löysällä olevat ketjut voivat myös lisätä tuota oiretta. Mutta muista että yleensä ketjut menevät helposti liian tiukalle, joka on paljon pahempi asia kuin hieman löysät. Lisäksi kuluneet ketjut voivat myös lisätä oiretta. Mutta olen lähes varma, että kyseessä on normaali asia kaikesta huolimatta.
Joten happea koneeseen vaan!
- kaikkien
pyörien vaihdelaatikko loksahtaa kun kylmänä vaide laitetaa silmään, jos se lonksahtelee oikeen rumasti vielä lämpösenäkin nii voi jotai vikaa ollakkin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181047- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten295746Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81666Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504