Suzukin vaihdelaatikon "klonksahtelu"

EFX1100

Mistä johtuu Suzuki GSX 1100 F -89 (ml 50 000 km) vaihteiden "klonksahtelu"? Onko vika kytkimessä, vaihdelaatikossa, vai onko se normaalia tämän ikäiselle pyörälle? Pyörässä on uudet mineraaliöljyt.

6

1165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on aivan normaalia klonksahtelua,epänormaalia olisi jos tuonikäisen suitsan laatikko ei pitäisi mitään ääntä.

      • Suzuki1100

        Kiitos vanha-erkille vastauksesta.


    • mie vuan

      irroittaa ihan normaalisti, niin luultavasti normaalia, riippuen tietysti miten paljon se klonksahtaa. Mutta noihin kilsoihin kytkin on kyllä jo saanut, joten suosittelen levyjen ja jousien vaihtoa. Helppo ja nopea homma ja saat varmuuden että kytkinkori ja -kehä ovat kunnossa. Siis kun tarkastat ne samalla. Joskus on ollut sellaista, että kytkinkehän sisällä olevat kumit/niittaus ovat löystyneet ja kytkin hölskyy. Toinen juttu mikä samalla kannattaa katsoa on että levyt eivät ole uponneet em. osiin. Sellaistakin olen nähnyt ja silloin kytkin toimii epämääräisesti joskus irroittaa hyvin ja joskus ei. Lisäksi voit kokeilla toisen merkkistä oljyä.
      Itse olen viime aikoina käyttänyt Teboilin öljyjä, koska ovat yllättävän halpoja ja ainakin busassa toimi syntinen öljy ihan hyvin. Mineraaleja en ole kokeillut. Ilmakoneiseen kannattaa laittaa hieman paksumpaa öljyä, esim. 20-50, kuulemma Suzukikin suosittelee... Joku kertoi joskus.

      • Suzuki1100

        Terve!

        Osaatko sanoa, että mikä on vikana, jos vaihde laitetaan ykkköselle, niin sieltä kuuluu kova klonksahdus? Vaihdelaatikkoon on vasta vaihdettu mineraaliöljyt klonsahtelun vuoksi. Kytkin irrottaa normaalisti, mutta "vapaa" on aika hakusalla. Kiitos etukäteen.


      • mie vuan
        Suzuki1100 kirjoitti:

        Terve!

        Osaatko sanoa, että mikä on vikana, jos vaihde laitetaan ykkköselle, niin sieltä kuuluu kova klonksahdus? Vaihdelaatikkoon on vasta vaihdettu mineraaliöljyt klonsahtelun vuoksi. Kytkin irrottaa normaalisti, mutta "vapaa" on aika hakusalla. Kiitos etukäteen.

        se on klonksahtanut kaikissa ajamissani pyörissä. Uudessa hayabusassakin välillä klonksahtaa, mutta ei joka kerta, se onkin välillä aiheuttanut pienen hämmästyksen että onkos se vaihde päällä vai ei.
        Liian löysällä olevat ketjut voivat myös lisätä tuota oiretta. Mutta muista että yleensä ketjut menevät helposti liian tiukalle, joka on paljon pahempi asia kuin hieman löysät. Lisäksi kuluneet ketjut voivat myös lisätä oiretta. Mutta olen lähes varma, että kyseessä on normaali asia kaikesta huolimatta.
        Joten happea koneeseen vaan!


    • kaikkien

      pyörien vaihdelaatikko loksahtaa kun kylmänä vaide laitetaa silmään, jos se lonksahtelee oikeen rumasti vielä lämpösenäkin nii voi jotai vikaa ollakkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe