Vaihto-oppilaaksi Uruguayhin

Rehabo

Olen siis lähdössä Uruguayhin vaihtoon reilun vuoden päästä. Maasta löytyy suomen kielistä infoa äärimmäisen vähän, joten haluisin kuulla maassa käynneiden kokemuksia maan ihmisistä, tavoista, kulttuurista ja kaikesta muustakin. Kaikki info on tervetullutta :)

9

2823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tk-92

      Hei! Tässä vastaus kysymyksiisi: Eräs tuttuni vietti ainakin pari viikkoa Uruguayssa lomailemassa, sekä kiersi myös muita Etelä-Amerikan maita. Tässä linkki hänen nettisivuilleen, mistä löytyy mm. kuvia Ururuaysta sekä vähän tietoa,myös linkki toisille sivuille http://www.rinnekasi.com/urug.html .
      Hän itse piti maasta kovasti.
      PS: aloitan ensi vuonna koulussa espanjan kielen opiskelut ja olisin erittäin kiinnostunut lähtemään myös vaihtariksi johonkin espanjankieliseen maahan. Ei vaan taida olla rohkeutta. oletko kauan opiskellut espanjaa?

      Toivottavasti tuosta linkistä oli jotain hyötyä sulle. Kysele vain lisää, jos jotain mieleen juolahtaa...

    • Uruguayo

      Moi. Sinne vaan. Olen asunut puolivuotta Uruguayssa ja taas vuoden päästä tulossa sinne. Maa on turvallinen, halpa ja ruoka on erinomaista. Montevideossa pystyt asumaan turvallisesti miljoona kaupungissa keskellä hienoja rantoja. Ihmiset varsinkin Montevideossa ovat melko eurooppalaisia. Miinuksena maalle voin sanoa, että hirveästi ei kyllä nähtävyyksiä ole. Mielestäni puolessa vuodessa ehdit näkemään Uruguayn ja Argenttiinan. Hauskaa reissua. Laita mailia jos jokin askarruttaa pyrin auttamaan mielelläni.

      • de uruguay;)

        olitko lomalla/menetkö lomalle vaan uruguaihin? Mihin päin?


      • de uruguay;) kirjoitti:

        olitko lomalla/menetkö lomalle vaan uruguaihin? Mihin päin?

        Töissä olin siellä ja töihin taas menossa...


      • de uruguay;)
        dompa25 kirjoitti:

        Töissä olin siellä ja töihin taas menossa...

        Botnialla??? Alkaako sielä uus projekti???
        Kuulin vaan, huhuja tuosta, että joskus ens vuoden puolella tulis uus tehas...


    • Rehabo

      Hyvä että olette pitäneet maasta :) Osaan espanjan alkeet ja nyt opiskelen vielä tämän vuoden espanjaa koulussa, joten mitenkään erityisen varmalta pohjalta en ole sinne lähdössä. Osaatteko sanoa kuinka hyvin paikalliset puhuvat englantia?

      • välttämätön?

        Montevideossa pärjää jotenkin englannilla. Tosin ehkä vain hotelleissa ja turismoissa. Me jouduimme pärjään espanjalla. Punta del estessä myös pärjää jotenkin englannilla. Kannattaa kuitenkin opiskella espanjaa, mutta sielähän sitä oppii, kun on pakko:) Niin minäkin opin parissa kuukaudessa sen verran, että pärjäsin ja pystyin keskusteleen vähän paikallisten kanssa:)


      • Rehabo
        välttämätön? kirjoitti:

        Montevideossa pärjää jotenkin englannilla. Tosin ehkä vain hotelleissa ja turismoissa. Me jouduimme pärjään espanjalla. Punta del estessä myös pärjää jotenkin englannilla. Kannattaa kuitenkin opiskella espanjaa, mutta sielähän sitä oppii, kun on pakko:) Niin minäkin opin parissa kuukaudessa sen verran, että pärjäsin ja pystyin keskusteleen vähän paikallisten kanssa:)

        Hyvä vaan :) Alkeet on hallussa kun mä sinne lähen, mutta siellähän sitä sit oppii!


    • Nimetön

      hewdewbsafbedbbdebndnmdnvcwefjerncennnnvbnrvnnfrnfbvtr54urfj43fj4jgfj4j 3jdj3edr3l4rkltfm4kv4tr, kekerrv wef3ewmndfknm3ef ef,lg4erg.örd vfdbvtrg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe