Minkälainen kamera olisi sopiva?

villemaan1987

Olen katsellut videokameroita netistä ja wikit ynm. selannu läpi mutta entistä enemmän olen tietämätön kaikesta. Kaipaan asiasta perillä olevilta vähän apua.

Minkälaisen kameran oikein ostaisin, olen katsellut canonin fs100 ja fs10 muistikortti kameroita sekä panasonicin dvkamera nv-sg90,nv-gs330 ja muistari sdr-s9 sekä veden pitävä sdr-sw20

Kamerassa olisi hyvä olla jonkinlainen kuvanvakain ehkä? Videoiden siirtely ja muokkaaminen saisi olla helppoa, tarkoitus on kuvailla jotain epämääräistä lomalta ja sieltä pois tullessa arkistoida sitten dvd-levyille jotta voi kattella dvd-soittimesta ja lähettää porukoille kopiot katsottavaksi.
Tuo panan nv-sg90 on todella halpa ja sillä varmaan jo pääsisi alkuun? onko siihen mahdollista saada "kalansilmää", noista linsseistä ja suodattimista en kans tajua mitään, mutta olisi toki hyvä että kamera tukisi sellaisia jotta voisin tulevaisuudessa ostaa ja kuvailla.

käsitin että tunnin minidv kameran nauhoitus vie kovolta 13gig, miten ihmeessä laitan sit dvd-levyille kuvauksiani? joku pakkaus/videon editointi ohjelma? koneessa on tuplaytimet että tehoa luulis riittävän, kovoakin satoja gigoja.

Mikä kamera siis lomalle? onko minidv vähän kuin ostaisi vhs-vehkeet? =) nuo muistarit kyl tuntu olevan hinnoissa ja käsitin että kuva on jotenkin pakattua eli huonompi laatu?

Kiitos jos vaivaudut vastaamaan jotain.
Yst.Ville

1

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....?

ei lopulta mitäänväliä minkä kameran ostat jos halvalla pitää päästä.

200€ minidv-kameralla pärjää muistontaltioinnissa ihan ok.
      Jalusta joko yksijalkainen tai kolmijalka on tekninentuki ja paras kuvanvakain mitä keksitty.
      Hinta 15€-3000€.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2677
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      199
      1947
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1696
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1411
    6. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      74
      1078
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      944
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      911
    Aihe