Fujitsu Siemens Amilo D8830

Millainen on

Olen hankkimassa ko. laitetta. Onko kenelläkään kokemuksia, millaisia vikoja laitteessa on yms.

Ko. kannettava vaikuttaa tosi hyvältä, 60Gt, 64Mt Radeon Mobility 9000 omalla muistilla, 2.66Ghz, 512 DDR, 15" sxga, 24x polttava CD DVD, yms.

Mitä itse kokeilin, näyttö oli kirkas ja tarkka, GTA3 pyöri ilman mitään ongelmia. Näppäimistöasettelu oli vähän jotenkin oudon tuntuinen, mutta se on tottumiskysymys.

Ainoana huonona puolena pidän sitä, että Fujitsussa ei ollut ollenkaan korppuasemaa. Toki nykyään alkaa olemaan niin että korppuasemat jäävät pikkuhiljaa uusista koneista pois kokonaan, ja sitä myöten ne jäävät historiaan.

Lähinnä olisin kiinnostunut kuulemaan muiden ihmisten käyttökokemuksia ja mielipiteitä tästä kannettavasta. Itelle jäi ainakin hyvä maku suuhun Fujitsusta.

25

5686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti

Itsellä on vanhempi versio k.o. laitteesta. p4 2.5 gh, 15 näyttö, ja atin 9000 64 mg. Tavallinen combo ja korppu asema löytyy. Kaikki pelit pyörineet ongelmitta. Muistia 768 mg. Toca3 ja Colin MC rally 3 toimineet täydellisesti kuten myäs gta3.

Itseäni kiinnostaa lähinnä se, että näytönohjain jää kohtapuoliin pieneksi, niin voiko k.o. näytänohjainta päivittää uuteen atin mobility radon 9600

• Fujitsu Siemens Amilo D8830

Kiitoksia vastauksesta.

Miten muuten, oliko sinulla 512 vai 2*256 muistikammat Amilossasi? Tietääkseni minulla on 2*256, en ole kyllä aivan varma asiasta. Saako sen itse vaihdettua?

Edellinen kannettavani oli HP Omnibook xe4500. Lisäsin siihen muistia kun siinä oli vain 256. HPssä oli kätevä luukku jonka auki ruuvaamalla sai lisätä tai poistaa mielensä mukaan muistia.

Tuo näytönohjain juttu voi olla vähän kinkkinen... Tiedän, että normaalissa pöytäkoneessa Ati Radeon 8500 LE näytönohjaimen saa muutettua näytönohjaimen BIOSin päivittämällä malliin 9100. Kannettavissa on vähän eri juttu. Luulisin, että näytönohjaimen muistia ei saa lisättyä, mutta tuo BIOS päivitys voinee onnistua. Siitä kannattaa ottaa selvää Atin sivuilta, tai Fujitsu Siemensin sivuilta, tai ehkä ATK alan liikkeissäkin tiedetään siitä jotain.

P.S: Tuli muuten hankittua sitten se kannettava juuri hetki sitten.

• Antti
        Fujitsu Siemens Amilo D8830 kirjoitti:

Kiitoksia vastauksesta.

Miten muuten, oliko sinulla 512 vai 2*256 muistikammat Amilossasi? Tietääkseni minulla on 2*256, en ole kyllä aivan varma asiasta. Saako sen itse vaihdettua?

Edellinen kannettavani oli HP Omnibook xe4500. Lisäsin siihen muistia kun siinä oli vain 256. HPssä oli kätevä luukku jonka auki ruuvaamalla sai lisätä tai poistaa mielensä mukaan muistia.

Tuo näytönohjain juttu voi olla vähän kinkkinen... Tiedän, että normaalissa pöytäkoneessa Ati Radeon 8500 LE näytönohjaimen saa muutettua näytönohjaimen BIOSin päivittämällä malliin 9100. Kannettavissa on vähän eri juttu. Luulisin, että näytönohjaimen muistia ei saa lisättyä, mutta tuo BIOS päivitys voinee onnistua. Siitä kannattaa ottaa selvää Atin sivuilta, tai Fujitsu Siemensin sivuilta, tai ehkä ATK alan liikkeissäkin tiedetään siitä jotain.

P.S: Tuli muuten hankittua sitten se kannettava juuri hetki sitten.

Tässä ensimmäisessä d8820 sarjassa oli muistia 256 ostin 512 palikan lisäksi. Pohjassa oli pieni luukku johon muisti oli todella helppo laittaa.

Eikä tarvinnut muuta kuin kone käyntiin, niin bios ilmoitti heti 768 muistin määräksi.

Tuo näytönohjain asia on sellainen jota ei kukaan tiedä, ei edes siemens, jolta olen jo asiaa tiedustelut. Kotisivuilla ei ole mitään tietoa.

• Toni
        Antti kirjoitti:

Tässä ensimmäisessä d8820 sarjassa oli muistia 256 ostin 512 palikan lisäksi. Pohjassa oli pieni luukku johon muisti oli todella helppo laittaa.

Eikä tarvinnut muuta kuin kone käyntiin, niin bios ilmoitti heti 768 muistin määräksi.

Tuo näytönohjain asia on sellainen jota ei kukaan tiedä, ei edes siemens, jolta olen jo asiaa tiedustelut. Kotisivuilla ei ole mitään tietoa.

Näytönohjainta ei voi päivittää. On 8820:ssa kiinteästi emolla.
        Toisaalta, vaikka olisi erillisellä kortillakin, on todella epätodennäköistä, että mistään ikinä saisi sopivaa päivityskorttia. Kannettavissa kun ei ole mitään universaalia mobility-AGP-standardiliitäntää...

• Laine

Näytönohjainta on periaatteessa mahdotonta päivittää uudemmaksi. Ati radeon 8500 ja 9100 ovat käytännössä samoja kortteja. Kannattaa ainakin laittaa 8830:aan aidot catalystit. Nopeuttaa jonkin verran, mutta asentaminen vaatii pientä kikkailua.

• Kristian

Itse hankin tuon D8830:n (3Ghz malli) reilu viikko sitten ja olen ollut todella tyytyväinen. Tässä vähän käyttökokemuksia:

Näyttö on mielestäni erittäin hyvä, pöytäkoneen 21" Nokialainen (445xpro) näyttää aika samealta tuon jälkeen(ehkä vähän hölmöä verrata TFT:tä ja tavallista putkea mutta kuitenkin). Kuolleita pikseleitä en ole löytänyt. Ohjelmat pyörivät rivakasti, tallennetut valokuvat aukeavat nopeasti ja muutenkin koneesta tuntuu löytyvän puhtia. Ensimmäisen DVD-RW -levyn tein eilen ja toimi hyvin, noin 3.5Gt dataa paloi levylle vähän alle 20min.
      Tuo tuuletin koneen sisällä pitää kyllä jonkinlaista ääntä mutta ei se missään nimessä ole häiritsevä, jos ei ihan keskellä yötä käytä konetta korvan vieressä toisten nukkuessa. Kone myöskin painaa jonkin verran mutta ei mitenkään mahdottomasti.
      Akun kesto on melko pieni (valmistaja lupaa 2h, en ole kokeillut/ottanut aikaa) mutta itse pidän konetta usein johdossa kiinni eikä ainakaan vielä akun kesto ole muodostunut ongelmaksi.

Itse olen ainakin pitänyt kovasti laitteesta. Tällä tulisi mainiosti toimeen yksinäänkin eli korvaa täysin pöytäkoneen. Kannattaa ehdottomasti tutustua tuohon D8830 -sarjaan jos on kannettavaa hankkimassa.

KJ.

• Härkönen

Mulla on kans ollut tuo 3GHz-malli parisen viikkoa ja päivääkään en ole katunut ostostani.
      Nopeus riittää hienosti pelaamiseen ja DVD-polttava on hyvä lisä täydelliseen pakettiin :-)
      Ainoa mikä saisi olla erilainen, on prosessorin tuuletus. olisi parempi, että tuuletin pyörisi PIENILLÄ kierroksilla koko ajan, eikä täysillä hetkittäin. Eihän tuo tuulettelu muuten häiritse, mutta yöllä, kun on muutenkin hiljaista, niin tuohon kyllä kiinnittää huomiota.

• amilo

Moikka !

Luulen että tuuletusäänet ovat peräisin näytönohjaimesta, anyway itsellä nyt 1,5kk vanha 8820 ja erinomainen ostos !!!

• Härkönen
        amilo kirjoitti:

Moikka !

Luulen että tuuletusäänet ovat peräisin näytönohjaimesta, anyway itsellä nyt 1,5kk vanha 8820 ja erinomainen ostos !!!

Kyllä se prossun tuuletin on mikä pyörii vähän väliä tai ainakin se käynnistyy, kun CPU:n (siis ei GPU:n) lämmöt menee yli 50:n asteen.

• Hessu

Mikä moisen D8830:n hinta ja mistä?
      VeikonKone tarjoo laukulla ja optisella hiirellä
      1599€...
      Eikös siihen saa XP:n Professionalia ollenkaan?

Osta pois jos tuohon hintaan saat laadukkaan laukun ja optisen rotan. Paikallisesta ATK liikkeestä kun ostin tämän, hintaa koneella oli 1590€, ilman laukkua ja hiirtä.

Ei saa WinXP Prota. Kannattaa tosin kysyä tilausvaiheessa, onko mahdollista saada kone XP Prolla.

Mutta suosittelen ostoa, on todella hyvä kone!

• Hexen

Osta pois jos tuohon hintaan saat laadukkaan laukun ja optisen rotan. Paikallisesta ATK liikkeestä kun ostin tämän, hintaa koneella oli 1590€, ilman laukkua ja hiirtä.

Ei saa WinXP Prota. Kannattaa tosin kysyä tilausvaiheessa, onko mahdollista saada kone XP Prolla.

Mutta suosittelen ostoa, on todella hyvä kone!

Kummasta versiosta tässä nyt puhutaan?

A) Amillo D 8830 jossa on 2,6G prossu, 60 gigaa kova ja jossa on vain polttava CD-asema.

VAI

b) Amillo D 8830 jossa on 3,06G prossu, 80 gigaa kova ja jossa on sekä polttava CD- että DVD-asema.

Ainakin tosta kovemmasta vaihtoehdosta(b)joutuu pulittaan www.mbnet.fi hintaseurannan mukaan 1856 euroa ja halvemman version (a) saa 1429 eurolla.

Musta tuntuu et toi 1599 hinta on toi halvempi, vai kuinka?

Miten toi pro vesio eroo tavallisesta xp:stä?

Hexen kirjoitti:

Kummasta versiosta tässä nyt puhutaan?

A) Amillo D 8830 jossa on 2,6G prossu, 60 gigaa kova ja jossa on vain polttava CD-asema.

VAI

b) Amillo D 8830 jossa on 3,06G prossu, 80 gigaa kova ja jossa on sekä polttava CD- että DVD-asema.

Ainakin tosta kovemmasta vaihtoehdosta(b)joutuu pulittaan www.mbnet.fi hintaseurannan mukaan 1856 euroa ja halvemman version (a) saa 1429 eurolla.

Musta tuntuu et toi 1599 hinta on toi halvempi, vai kuinka?

Miten toi pro vesio eroo tavallisesta xp:stä?

Mulla on tuo D8830 malli, jossa on DVD Combo asema, 2.67GHz prossu, 60Gt kovo ja 512 Mt DDR muisti, Radeon Mobility 9000 64 Mt DDR näytönohjain. Hintaa sillä oli 1590€.

Mutta nyt parin viikon käytön jälkeen on ilmentynyt pari ongelmaa: näytössä on yksi piste, mikä sinisellä taustavärillä on punainen, ja harmaalla vaalean vihreä, ja kun hiirtä liikutteli, ja liikuttelun lopettamisen jälkeen, näytössä ilmeni valkoisia vaaka viivoja, aivan kuin näytön piuhat olisivat katkeilleet. Onneksi koneessa on parin vuoden takuu...

• Hexen

Mulla on tuo D8830 malli, jossa on DVD Combo asema, 2.67GHz prossu, 60Gt kovo ja 512 Mt DDR muisti, Radeon Mobility 9000 64 Mt DDR näytönohjain. Hintaa sillä oli 1590€.

Mutta nyt parin viikon käytön jälkeen on ilmentynyt pari ongelmaa: näytössä on yksi piste, mikä sinisellä taustavärillä on punainen, ja harmaalla vaalean vihreä, ja kun hiirtä liikutteli, ja liikuttelun lopettamisen jälkeen, näytössä ilmeni valkoisia vaaka viivoja, aivan kuin näytön piuhat olisivat katkeilleet. Onneksi koneessa on parin vuoden takuu...

Jaa että sellasta...
        Toihan on paska juttu, että näyttö vit..lee. Veieppä kone vaihtoon ja kato mitä myyjä tykkää.

Mistä liikkeestä muuten ostit sen?

• Fujitsu Simens Amilo D8830
        Hexen kirjoitti:

Jaa että sellasta...
        Toihan on paska juttu, että näyttö vit..lee. Veieppä kone vaihtoon ja kato mitä myyjä tykkää.

Mistä liikkeestä muuten ostit sen?

Ostin sen paikallisesta ATK liikkeestä. Kertoivat, että jos näytössä on alle 10 pistettä rikki, näyttö ei mene takuuseen. Tuosta hiiri-näyttö jutusta sanoivat että kuulostaisi ajurivialta.

Mutta lupasivat uuden koneen, johon vaihdetaan tämä "vanhan" koneeni kovalevy.

• Hexen
        Fujitsu Simens Amilo D8830 kirjoitti:

Ostin sen paikallisesta ATK liikkeestä. Kertoivat, että jos näytössä on alle 10 pistettä rikki, näyttö ei mene takuuseen. Tuosta hiiri-näyttö jutusta sanoivat että kuulostaisi ajurivialta.

Mutta lupasivat uuden koneen, johon vaihdetaan tämä "vanhan" koneeni kovalevy.

Jaa has no sepä hyvä.

• Jep

Mulla on ollut kolme viikkoa käytössä 3 GHz malli.
      Tuossa muut kehuvat ja tottahan puhuvat.

Mutta huonojakin puolia on:
      jos liikuttelet konetta usein, niin kokeile ensin sen paino, pikemmin raahattava kuin kannettava. Samoin virtalähde on hillitön möhkäle. Mutta mikäli et usein siirtele niin eipä tuo haittaa.
      Tuuletin ei ainakaan minua haittaa, vaikka saisi se hiljaisempi olla.

Suosittelen kyllä jos et siirtele usein.

• Scott

Onko joku kokeillut miten toimii ilman akkua? En tiedä onko vähän huono juttu tuo, ettei akkua saa niin helposti irti? Mietin vain että miten mahtaa akku kulua, jos esim. pitää usein verkkovirrassa?

• Mikko

Onko millainen kuvanlaatu TV:seen kytkettynä? Itse en ole vielä ehtinyt koittaa, kun ei ole s-video kaapelia. Voiko sitä TV:seen lähtevää kuvan resoluutiota muuttaa jostain, mistä?

Hienosti saa hyvän kuvan TVhin. Tosin mulla on vähän vanhempi TV, jossa ei ole s-video liitintä, jolloin piti hankkia s-video - rca adapteri ja rca johdolla kuva TVhin. Lisäksi tietokoneen näytön resoluutio piti muuttaa 1027*768:iin että sai kuvan ja teksityksen näkyviin kunnolla. 1400*1050 resolla TVssä näkyvä kuva oli niin iso, että reunoilta jäi useita senttejä näkymättä ja alareunan tekstitys ei näkynyt jos kuvaa ei hiirtä liikuttamalla siirtänyt aivan yläreunaan.

• Scott

Hienosti saa hyvän kuvan TVhin. Tosin mulla on vähän vanhempi TV, jossa ei ole s-video liitintä, jolloin piti hankkia s-video - rca adapteri ja rca johdolla kuva TVhin. Lisäksi tietokoneen näytön resoluutio piti muuttaa 1027*768:iin että sai kuvan ja teksityksen näkyviin kunnolla. 1400*1050 resolla TVssä näkyvä kuva oli niin iso, että reunoilta jäi useita senttejä näkymättä ja alareunan tekstitys ei näkynyt jos kuvaa ei hiirtä liikuttamalla siirtänyt aivan yläreunaan.

Asia selvä.. Harmi kyllä kun pitää muuttaa tota resoluutiota.. Kiitos vastauksesta. Oletko koittanut ilman akkua, miten toimii?

Scott kirjoitti:

Asia selvä.. Harmi kyllä kun pitää muuttaa tota resoluutiota.. Kiitos vastauksesta. Oletko koittanut ilman akkua, miten toimii?

En ole kokeillut käyttää ilman akkua ollenkaan. Aina silloin tällöin olen käyttänyt konetta akulla niin kauan kun se on jaksanut pysyä sillä päällä, ja sitten taas laittanut verkkovirtaan.

• Scott

En ole kokeillut käyttää ilman akkua ollenkaan. Aina silloin tällöin olen käyttänyt konetta akulla niin kauan kun se on jaksanut pysyä sillä päällä, ja sitten taas laittanut verkkovirtaan.

Kiitos vastauksesta.

Fujitsu takuuhuoltoon näytön takia. Sain onneksi uuden koneen vanhan koneen kovolla käyttööni, ettei tarvi olla ilman konetta.

Toivottavasti saavat vian kuntoon pian, tai jos atk firmalle käy, ottavat sen mun pari viikkoa vanhan ja myyvät sen eteenpäin.

Katotaan mitä vikaa sielä on ja mitä ne sille tekevät...

• Kestäväeipestävä

Tuntuu kestävälle koneelle. Hankkisin kirpparilta 5 eurolla. Ainoana puutteena näin äkkiseltään tuntuu olevan hitaus verrattuna uudempiin läppäreihin ja wlanin puute.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      255
      6533
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      207
      6103
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      29
      5602
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      135
      4882
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      173
      3635
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      131
      3415
    7. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      15
      3245
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      32
      3117
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      297
      2664
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      19
      2552
    Aihe