Pasini ja Simoncelli

Reiman

Pasini on noussut Kallion ykköshaastajaksi mestaruudesta kisailtaessa. Myös Simoncelli on terävöittänyt otettaan siihen malliin, että on vakavasti otettava mestariehdokas.

Kallion etukäteen pelkäämät Bautista ja Luthi ovat jo pudonneet. Viimeinen kisa Le Mansissa pudotti Bautistan lopullisesti kelkasta --- näin uskon vakaasti. Mies ottaa kyllä joukon voittoja vielä, mutta ajaa suurella riskillä.

Mielenkiintoista oli myös tuo huhu, joka ei tosin yllättänyt: Kalliota on kyselty Kawasakin satulaan Antony Westin tilalle.

Eri asia on, kannattaako mennä.

7

895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      Pasini saattaa muutamassa kisassa olla nopeampi (tai siis Pasinihan ei ole Mikaa nopeampi, mutta Aprilian pyörällä tuntuu taas olevan hieman etumatkaa KTM:ään, mitä Mika saa ajotaidollaan kaiken aikaa yrittää paikata!)....

      Mutta Mika on selvästi nyt liikkeellä sellaisella asenteella, että mestaruus on se, joka merkitsee, ei se voitatko jokaisen kisan. Esimerkiksi Bautistalla tämä ei ole ollut korvien välissä, ja siksi hän on tipahtanut kauas. Pasinillekin saattaa vielä tulla hetkiä, jolloin ei osaa miettiä isompaa kuviota, ja tupsahtaa yliyrittämisen takia kissanhiekalle. Simoncellikin on hiukan semmoinen kuumakalle, Kallion lujahermoisuus voi vielä loppukaudesta olla isompi valtti kuin nyt tiedetäänkään.

      Homma ei suinkaan ole vielä taputeltu, mutta hyvin on Mikalla pullat uunissa, kun jatkaa vain samaan malliin fiksua ajoaan, ja jos KTM vielä saataisiin pyöränä täysin Aprilian tasolle, niin aina vaan parempi.

      • Biaggino

        "ja jos KTM vielä saataisiin pyöränä täysin Aprilian tasolle,"

        Ai jaa. Katsoin kisat ja siellä oli piikeissä/ varttilitraisissa vain yksi pyörä, joka suorilla jätti muut kilpailijat kuin seisomaan. Ja se oli Kallion kotari.

        Että ilmeisesti se on sitten mutkissa tosi surkee. (kirj. huom. siis kuski vai pyörä) (kirj. huom. mieti sitä)


      • Turo--Inkeri
        Biaggino kirjoitti:

        "ja jos KTM vielä saataisiin pyöränä täysin Aprilian tasolle,"

        Ai jaa. Katsoin kisat ja siellä oli piikeissä/ varttilitraisissa vain yksi pyörä, joka suorilla jätti muut kilpailijat kuin seisomaan. Ja se oli Kallion kotari.

        Että ilmeisesti se on sitten mutkissa tosi surkee. (kirj. huom. siis kuski vai pyörä) (kirj. huom. mieti sitä)

        kun toiseksi ja kolmanneksi paras KTM löytyy MM-pisteissä sijoilta 6 ja 10. Kallion tallikaverikin on 40 pointsia perässä. KTM ei olisi tällä hetkellä paljon missään, ilman Kalliota.

        Mutta kyllä AINA pitää keksiä joku syy, miksi se ei ole Mikan hyvyyttä!!

        Mitenköhän te katkerat paskanaamat mahdattekaan kiemurrella siinä vaiheessa, kun Kallio käy pokkaamassa maailmanmestaruuden.


      • Biaggino
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kun toiseksi ja kolmanneksi paras KTM löytyy MM-pisteissä sijoilta 6 ja 10. Kallion tallikaverikin on 40 pointsia perässä. KTM ei olisi tällä hetkellä paljon missään, ilman Kalliota.

        Mutta kyllä AINA pitää keksiä joku syy, miksi se ei ole Mikan hyvyyttä!!

        Mitenköhän te katkerat paskanaamat mahdattekaan kiemurrella siinä vaiheessa, kun Kallio käy pokkaamassa maailmanmestaruuden.

        Hyvä huomio, mutta minä puhuinkin vain Kallion kotarista joka jättää suorilla muut. Jos katsoit kisat niin huomasit varmaan sen, ettei Simonin vanha malli kulkenut kulkenut suorilla mihinkään eikä varsinkaan jättänyt ketään, mutta Simoni on varmaan vaan suorilla niin paljon huonompi kuljettaja kuin Kallio, että siitä se viissiin johtui. Aoyaman vauhtia suorilla ei päässyt hyvin vertailemaan koska ajeli enimmäksen yksikseen ja japsin pyörä oli varmaan säädetty vesikelille kun märällä radalla jätti Kallion mutkissa kuin seisomaan ja kun rata kuivui pääsivät Kallion ajajan lahjat esiin.

        "Mutta kyllä AINA pitää keksiä joku syy"
        Kyllähän sulta noita selityksiä tosiaan löytyy. Kannattaisko ottaa välillä ne Kallionväriset lasit pois silmiltä, ettei totuus hämärry.


      • Turo--Inkeri
        Biaggino kirjoitti:

        Hyvä huomio, mutta minä puhuinkin vain Kallion kotarista joka jättää suorilla muut. Jos katsoit kisat niin huomasit varmaan sen, ettei Simonin vanha malli kulkenut kulkenut suorilla mihinkään eikä varsinkaan jättänyt ketään, mutta Simoni on varmaan vaan suorilla niin paljon huonompi kuljettaja kuin Kallio, että siitä se viissiin johtui. Aoyaman vauhtia suorilla ei päässyt hyvin vertailemaan koska ajeli enimmäksen yksikseen ja japsin pyörä oli varmaan säädetty vesikelille kun märällä radalla jätti Kallion mutkissa kuin seisomaan ja kun rata kuivui pääsivät Kallion ajajan lahjat esiin.

        "Mutta kyllä AINA pitää keksiä joku syy"
        Kyllähän sulta noita selityksiä tosiaan löytyy. Kannattaisko ottaa välillä ne Kallionväriset lasit pois silmiltä, ettei totuus hämärry.

        ihan ensimmäistä kertaako sinulle on valjennut se, että tehdaspyörässä saattaa olla kulkua pikkuisen enempi kuin satelliittitiimin vastaavassa? Vai eikö se ole vielä valjennut?

        Oletko huomannut motogp:ssä, kuinka Rossi ja Lorenzo jättivät, varsinkin alkukaudesta, Colin Edwardsia ja James Toselandia monesti suorilla niin kuin heillä olisi ylimääräinen vaihde pyörässään? Ihme juttu ja ihan uusi, että tehdaspyörässä onkin vähän enemmän ytyä - niinkö!?!?

        LeMansin 250-kisa oli sitäpaitsi ihan täyttä arpapeliä renkaiden ja säätöjen suhteen, joten tuosta on ihan turha vedellä mitään johtopäätöksiä. Täysin kuivalla Kallio olisi varmaankin pärjännyt paremmin.


      • Reiman
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kun toiseksi ja kolmanneksi paras KTM löytyy MM-pisteissä sijoilta 6 ja 10. Kallion tallikaverikin on 40 pointsia perässä. KTM ei olisi tällä hetkellä paljon missään, ilman Kalliota.

        Mutta kyllä AINA pitää keksiä joku syy, miksi se ei ole Mikan hyvyyttä!!

        Mitenköhän te katkerat paskanaamat mahdattekaan kiemurrella siinä vaiheessa, kun Kallio käy pokkaamassa maailmanmestaruuden.

        Tallipäällikkö on kiitellyt Kallion teknistä ymmärrystä. Ei riitä, että kuljettaja on nopea, pitää osata myös kehittää pyörää.

        Capirossi on hyvä muuntamaan pyörän puutteet insinööritaidon ratkaisuiksi --- tai ainakin kertomaan, mitä pitäisi tehdä. Kallio osaa myös tämän homman. Kaksipuolikas KTM pystyy nyt voittoihin.

        Kun Capirossi potkittiin ulos Ducatilta, jäi kehitysvastuu Stonerille ja ehkä Melandrillekin. Ja missä mennään nyt siellä tallissa?

        Suzuki sen sijaan on nousujohteisella uralla, liekö siitä sitten kiittäminen Hopkinsin korvannutta Capirossia.

        Jos Kallio menisi Kawasakin ykköskuskiksi, pääsisi hän kehittämään pyörää itselleen mieluiseksi kuten KTM:lläkin. Yksi vuosi menisi tosin kuninkuusluokkaan totutellessa ilman tuloksia takarivin valvojana. Mutta jo seuraavalla kaudella kehitystyö varmasti nostaisi Kawan uuteen nousuun!

        Huhutaan että Ducatikin olisi miettinyt Kalliota epäonnistuneen Melandrin tilalle. Mutta paikka Stonerin tallikaverina ja kakkoskuskina ei liene ihan mukava pesti.


      • Turo--Inkeri
        Reiman kirjoitti:

        Tallipäällikkö on kiitellyt Kallion teknistä ymmärrystä. Ei riitä, että kuljettaja on nopea, pitää osata myös kehittää pyörää.

        Capirossi on hyvä muuntamaan pyörän puutteet insinööritaidon ratkaisuiksi --- tai ainakin kertomaan, mitä pitäisi tehdä. Kallio osaa myös tämän homman. Kaksipuolikas KTM pystyy nyt voittoihin.

        Kun Capirossi potkittiin ulos Ducatilta, jäi kehitysvastuu Stonerille ja ehkä Melandrillekin. Ja missä mennään nyt siellä tallissa?

        Suzuki sen sijaan on nousujohteisella uralla, liekö siitä sitten kiittäminen Hopkinsin korvannutta Capirossia.

        Jos Kallio menisi Kawasakin ykköskuskiksi, pääsisi hän kehittämään pyörää itselleen mieluiseksi kuten KTM:lläkin. Yksi vuosi menisi tosin kuninkuusluokkaan totutellessa ilman tuloksia takarivin valvojana. Mutta jo seuraavalla kaudella kehitystyö varmasti nostaisi Kawan uuteen nousuun!

        Huhutaan että Ducatikin olisi miettinyt Kalliota epäonnistuneen Melandrin tilalle. Mutta paikka Stonerin tallikaverina ja kakkoskuskina ei liene ihan mukava pesti.

        ei tosiaan näköjään ole menolippu menestykseen. Taikka Stonerille oli viime vuonna, mutta siinä osui kaikki tähtien asennot taivaalla juuri sopivasti kohdalleen: 800cc muutos, Ducatin nopeus muihin nähden, Bridgen renkaiden yliote Michelineistä, ja pyörä vielä sopi kuin nakutettu hänelle.

        Melandri osaa kiistatta ajaa, muttei silti pääse yhtään minnekään Ducatilla, se kertoo kyllä siitä että pyörä ei tosiaan ole mikään helppo ajettava, eikä sovi kaikkien ajotyylille.

        Kannattaa Kallionkin harkita kaksi kertaa, menisikö semmoisen puikkoihin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe