kokemuksia ihmisillä eri valmisteista? Lariam-nimisestä kuullut pelkkää huonoa, kovia mielialavaihteluita ym. Huomenna lääkäriin reseptiä hakemaan ja toki siinä samalla kysyn mielipidettä sieltäkin suunnalta, mutta kiva olisi kuulla muiltakin. :)
Malarianestolääkitys
4
955
Vastaukset
- pariin otteeseen
Mulla on ollut käytössä Malarone, niin Tanzanian safarilla kuin Indo-Kiinan kiertomatkallakin. Ainakin noihin paikkoihin sopi, siis tehoaa siellä oleviin kantoihin.
Ei mitään haittavaikutuksia ja helppo ottaa, koska otetaan joka päivä malaria-alueella olon ajan sekä muutama päivä ennen sekä jälkeen.
Omien kokemusten kautta voin ainakin suositella. Mutta lääkäriltä saat parhaimmat tiedot, riippuu mm. millaista malariakantaa alueella, jonne menet, on. - ei sovi..
Jotkut käyttää Lariamia ilman oireita, joillain taas on voimakkaitakin oireita. Itsellä meni reissuaika ihan hyvin ilman sen kummempia erikoisia tuntemuksia, mutta sen neljä viikkoa, mitä sitä Lariamia piti syödä vielä loman jälkeenkin, oli oksennusolo ja väsymys koko ajan.
Malaronesta ei juurikaan taida olla sivuoireita. Se vaan on vielä kalliimpaa kuin Lariam, joka sekin on mielestäni törkeän hintaista. - MalariaMaria
Itse olen syönyt Lariamia Afrikanreissuilla eikä koskaan ole tullut minkäänlaisia sivuoireita vaikka aina on peloteltu että niitä varmasti tulee. Eli ei kannata etukäteen niitä pelätä, on kovin yksilöllisiä. Itselläni ei ollut edes väsymystä!
- chagak_a
Söin Lariamia kolmen kuukauden mittaisella reissulla Ugandassa viisi vuotta sitten. Silloin sivuvaikutukset olivat ihan siedettävät, yksi outojen unien yö viikossa, eikä edes joka viikko. Lariamin hyödyt tuntui silloin suuremmilta kuin haitat, eli lähinnä se, että tabletti piti ottaa vain kerran viikossa. Olen lähdössä ylihuomenna Botswanaan saman pituiselle reissulle ja aloitin Lariamin kaksi viikkoa sitten. Tällä kertaa tuli aika tokkurainen olo, mikä kesti pari päivää lääkkeen ottamisen jälkeen. Päätin vaihtaa lääkkeen heti, ettei perillä tarvi asiaa miettiä. Uudeksi lääkkeeksi lääkäri määräsi Doximed-antibioottia, mikä tepsii sitten samalla muihinkin vaivoihin kuten turistiripuliin, mikä sopii mulle varsin hyvin. Sivuoireina 3% käyttäjistä aurinkoihottumaa. Tietysti lääkkeen sopivuus riippuu paikasta mihin on menossa, ja Botswanassa ei tällä hetkellä ole juuri hyttysiä ollenkaan. Sellaisia kokemuksia täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264741- 162246
- 1942099
- 1071476
- 811397
- 74992
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57977IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2929Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59766