Rauta ei imeydy

pelkoinen

Lääkäri laittoi minut rautakuurille maaliskuussa huonon hemoglobiinin takia, oon syönyt Retaferia C-vitamiinin kera siitä asti. Kävin uusissa verikokeissa perjantaina, hemoglobiinissa ei mitään muutosta. Mistä tää voi johtua? Onkohan mulla joku kuolemantauti? Uudet verikokeet edessä torstaina, mutta kamalaa odottaa. Onko muilla kokemuksia tällasesta?

21

5427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luontaistuotekaupasta

      ostamassa nestemäistä rautaa ja maitohappobakteereita ja katso mitä tapahtuu, saattaa näkyä jo torstaina kokeissa

    • Alyssah

      Kaikki anemia ei ole raudanpuutteesta johtuvaa. Ehkä sinulla on B12 vitamiinin puutosta? Se on ja merkittävä raudan imeytymisen kannalta.

      Katso myös tämä vaihtoehto:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pernisiöösi_anemia

      Katso myös wikipediasta "anemia" siellä varmasti kaikennäköistä tietoa.

    • ei kuole

      Sama juttu täällä, mutta ei tähän kuole, vaikka veri on vain huuhdevettä.
      Missä lukemissa pyörii Sinun HB?

      • ap.

        on mulla 111. Lisäksi punasolut on lääkärin mukaan liian pienikokoisia.


      • ei kuole
        ap. kirjoitti:

        on mulla 111. Lisäksi punasolut on lääkärin mukaan liian pienikokoisia.

        Joo ei auta raudansyönti eikä rautapitoisen ruoan syönti. Ei puutu myöskään B-12 vit. Mulla epämuodostuneita ja kuolevat ennen aiikojaan. Onko sulla joku grooninen perussairaus?


      • ap.
        ei kuole kirjoitti:

        Joo ei auta raudansyönti eikä rautapitoisen ruoan syönti. Ei puutu myöskään B-12 vit. Mulla epämuodostuneita ja kuolevat ennen aiikojaan. Onko sulla joku grooninen perussairaus?

        ainakaan tietääkseni. Lääkärin mukaan myös mun punasolut on kooltaan pieniä. Eikös tuossa pernisiöösissa anemiassa ne ole isoja?

        Mulla on ollut huono hemoglobiini niin kauan kuin muistan. Parhaimmillaan yläasteella vähän yli 120, siitä laskenut tasaisesti (oon nyt nyt 30 v.). No, viikon päästä on lääkäriaika, siellä ehkä selviää taas jotain. Eilen olin uusissa verikokeissa, katsovat raudan sitomiskykyä yms.


    • Olli Lind

      Suosittelen kokeilemaan spirulinaa, jossa on luonnollista rautaa ja josta on vuosikymmenien kokemus hyvänä hemoglobiinin nostajana.

      Suomessa on muutama Spiruliina valmiste markkinoilla.

      Olli

      • mehu-katti

        Ollin neuvo oli aivan järjetön. Anemian hoitoon suositellaan isoja rauta-annoksia tippoina. Leväkapseleita joutuisi syömään kymmeniä päivässä.

        Toinen juttu on, että anemia saattaa joillakin henkilöillä liittyä B12-vitamiinin puutteeseen. Spirulinan syöminen pahentaisi tilannetta entisestään, koska siinä sattuu olemaan pseudoB12-vitamiinia, joka saa elimistön luulemaan, että tilanne on kunnossa vaikkei ole.

        Toivottavasti kauppa-Olli ei esitä tuollaista kukkua ainakaan siellä tiskin takana.


      • lisättynä

        Noni nosti HB:n alta sadan yli 120:nen. Kun rinnalle lisättiin spirulina niin HB nousi vielä päälle 130:nen.


      • hemoglobiini kahteensataan
        lisättynä kirjoitti:

        Noni nosti HB:n alta sadan yli 120:nen. Kun rinnalle lisättiin spirulina niin HB nousi vielä päälle 130:nen.

        Myllylän Miksu mainosti aikanaan Tahitian Nonia ja ternimaitoa. Sen hb-arvot olivat ihan hillittömät. Ja Sachenbacherin veriarvot olivat niin kovat, että oli vaikeuksia starttiluvan kanssa. Nyt se on varmaan lakannut hörppimästä mehua, kun ei suksi enää kulje.


    • kaunis telinevoimistelija p...

      osta monivitamiinivalmistetta raudan lisäksi

      • eivät tehoa

        synteettiset tuotteet eivät tehoa, vaan aiheuttavat syöpää.


      • nopeasti......
        eivät tehoa kirjoitti:

        synteettiset tuotteet eivät tehoa, vaan aiheuttavat syöpää.

        nostaa rautapitoinen yrttijuoma saa apteekista ja joissain marketeissakin on.


      • ei kuole
        nopeasti...... kirjoitti:

        nostaa rautapitoinen yrttijuoma saa apteekista ja joissain marketeissakin on.

        on niitä juotu mut ei vaikutusta


    • miinia

      Rauta tarvitsee imeytyäkseen c-vitamiinia. Syö runsaasti hedelmiä ja vihanneksia, niin eiköhän se siitä.

      • nopeasti!

        Nyt on parhain nokkosaika, versot pehmeitä ja maukkaita. Kerää puhtailta paikoilta, ei paikoista, mutta ei kompostin tai karjasuojien tienoilta koska niissä on silloin nitraattia.

        Itselläni oli hemoglobiini tammikuussa 95, mutta maaliskuussa 150 kiitos nokkosröpön syönnin!
        Eli nokkosröppö: kiehautetaan vähän silputut, huuhdotut lehdet, niin että ne tulevat pehmeiksi. Juodaan ja lusikoidaan koko röppö liemineen päivineen.

        Aluksi join röppöä useamman kerran viikossa, myöhemmin ehkä kerran parissa viikossa, ja niin vain kohisten nousi hemoglobiini.
        Ylensyöntiäkin kannattaa kuitenkin välttää potentiaalisen liian nitraattikertymän vuoksi.

        Sinuna menisin varmuuden vuoksi jatkokokeisiin myös punasolujen muodon takia.

        P.S: juotko paljon teetä, syötkö paljon ruisleipää ja maitotuotteita. Mm. nämä heikentävät raudan imeytymistä, ainakin jos pillerit napsitaan samoihin aikoihin.
        Monet synteettiset rautapillerit imeytyvät huonosti ja jotkut ovat saaneet niistä suolistovaurioita.


      • toimii mulla
        nopeasti! kirjoitti:

        Nyt on parhain nokkosaika, versot pehmeitä ja maukkaita. Kerää puhtailta paikoilta, ei paikoista, mutta ei kompostin tai karjasuojien tienoilta koska niissä on silloin nitraattia.

        Itselläni oli hemoglobiini tammikuussa 95, mutta maaliskuussa 150 kiitos nokkosröpön syönnin!
        Eli nokkosröppö: kiehautetaan vähän silputut, huuhdotut lehdet, niin että ne tulevat pehmeiksi. Juodaan ja lusikoidaan koko röppö liemineen päivineen.

        Aluksi join röppöä useamman kerran viikossa, myöhemmin ehkä kerran parissa viikossa, ja niin vain kohisten nousi hemoglobiini.
        Ylensyöntiäkin kannattaa kuitenkin välttää potentiaalisen liian nitraattikertymän vuoksi.

        Sinuna menisin varmuuden vuoksi jatkokokeisiin myös punasolujen muodon takia.

        P.S: juotko paljon teetä, syötkö paljon ruisleipää ja maitotuotteita. Mm. nämä heikentävät raudan imeytymistä, ainakin jos pillerit napsitaan samoihin aikoihin.
        Monet synteettiset rautapillerit imeytyvät huonosti ja jotkut ovat saaneet niistä suolistovaurioita.

        http://www.valioravinto.fi/Products.aspx?id=1129

        Eikä montaa euroa maksanut purkki (100 kpl).

        Syön kuukautisten aikaan, niin ei pääse hemot laskeen.

        http://www.energian.net/terveys/info6.html


    • Tainuli

      Hei!
      eipä ole kuolemaksi. Usein on jos rauta ei auta, on että kehosta puuttuu kupari jonka puute tekee myös anemian.

    • MSMPlus

      Jotta rauta paremmin imeytyisi, pitää olla myös C – vitamiinia, aminohappoja ja kalkkia. Tästä syystä onkin suositeltava ottaa moniravinnevalmisteita. Yleensä on rauta oksydantti (vanhentaa) mutta me tarvitsemmekin antioksydantteja

    • asdf

      On kokemusta AloeVera omena-karpalo mehua joka aamu. Jo alkaa imeytyyn. Kantsii koittaa. Ostin semmoselta myyjältä jolla tyytyväisyystakuukin!!

      • Anonyymi

        ehhee lääkäritki suosittelee sitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe