Sain mummoltani hänen miehensä vanhan chippendale ottimen. Otin on kahvilusikan kokoinen, siinä on leveä "lapa" jossa on 4 vierekkäistä reikää. Otin näyttää siltä kuin 5 piikkisen haarukan piikit olisivat sulaneet päistään yhteen. Pää on ikäänkuin lapio jossa on pitkittäissuuntaisia rakoja.
Olisi hauska tietää mikä otin mahtaa olla kyseessä, osaako kukaan auttaa?
mikä aterin/otin
9
1382
Vastaukset
- tai vastaava
Siis tarkoitettu kokonaisten kappaleiden, esim oliivien, sillin palojen tms. kalastelemiseen liemestä, niin että lientä ei tule mukaan omalle lautaselle.
- viimeisimmäksi
se on nimenomaan oliivilusikka! Historiantajua, haloo!
- kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
sillille tarkoitettu, ja oikei meni sekin että tarkoituksena on estää liemen tuleminen sillin mukana
Olen nähnyt - ja ostanut - tämänkaltaisen vaan en samanlaisen lusikan ja se myytiin silloin tarkoitettuna valmiiksi raastetulle parmesanjuustolle. No, toimiihan se siihen tarkoitukseen ihan hyvin - voi vähän sirotella niiden kolojen kautta ja koska se on sellainen lapiomainen pysyy tavara siinä oikein hyvin. Hieno tavara menee siitä ja jos haluaa enemmän niin senkun hulauttaa reunan yli enenmmän.
Kuvauksesi ei ollut kuitenkaan aivan samanlainen kuin omani on, joten varma en suinkaan ole. Omani olen ostanut Nizzan antikkitorilta.- absinttilusikka?
Muistan kuulleeni, että tuollainen vekotin on ollut ahkerassakin käytössä ennen vanhaan. :)
Lusikkaan on laitettu sokeripala ja palalle on tiputeltu absinttia (likööri), joka on sitten hitaasti liottanut sokerin ja liemi on tippunut lusikan raoista lasissa olleeseen veteen. Sitten juoma on juotu.- Salainen_Agentti
Absintti on lasissa, sokerille tiputellaan vettä. Ja ihan yhtälailla noita on edelleenkin käytössä kaikkien absintin juojien keskuudessa.
- oheinen kapine
Sitten on myös "grille", joka voi olla vaikka hopeaa:
http://www.louchedlounge.com/forums/index.php?s=&showtopic=5345&view=findpost&p=203299
Taitava äijä tuo Kirk, mitä hopean työstämiseen tulee.
- Ketjun aloittaja
Löysin netistä kuvia samantyyppisistä aterimista nimellä sardiinihaarukka/sardiiniotin. Sardine fork. Näitä valmistetaan edelleen Chippendale mallistoon Suomessa. En kyllä juuri tarkkaa kopiota löytänyt, mutta uskon tuollaisen olevan kyseessä.
Kiitos vastauksista! - vieras555
löysin tuollaisen ottimen joka on sinappilasta, se on kanssa saman kokoinen kuin kahvilusikka:
http://www.hopeatukku.fi/chippendale_sinappilasta_pr_10109007.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569