Sony A200 hankkimassa

Nimetön

Hei!

Tässä olisi kysymyksiä teille, jotka osaatte vastata asiaan paremmin kuin minä :D Olen siis hankkimassa kyseistä kameraa kesäkuun loppupuolella ja tarvitsisin tietoa kamerasta ym..

Tämä on ensimmäinen digijärkkäri, joten olisi hyvä tietää mikä olisi hyvä mielellään alle 700€ paketti, ja mistä sen voisi tilata? Luin myös jostain aikaisemmasta keskustelusta että tuo "perus" (?) kitti olisi huono, joten onko jotain minkä saisi samaan pakettiin tai toisella kitillä ( tai jotain.. ) noin tuon hintaisena?

Mistä olette kameranne tilanneet/ostaneet? Onko esim. saksasta tilaaminen huono vaihtoehto, ja miten toimitukset/maksaminen sujuu?

Kiitos vastauksista!

18

10309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kameroissa

      Kaikissa kameroissa halpa perusobjektiivi on jollakin tavalla vähemmän hyvä. Sonyn optiikka on mekaanisesti ihan mukavan tuntuinen ja kuvanlaadultaan nimenomaan hyvässä valaistuksessa aivan kohtuullinen. Sen hyvä puoli on laaja polttovälialue joka tekee siitä hyvän yleioptiikan alkuun. Kaikissa edullisissa objektiiveissa on aina kompromisseja ja ne täytyy vain hyväksyä.
      Verkkokauppa.com myy tällä hetkellä A200 -pakettia (perusoptiikalla) halvemmalla kuin pelkkää runkoa. Katso ja ihmettele:

      http://www.verkkokauppa.com/

      • ---

        Juu kiitos! kun en mikään kunnon valokuvaaja olekaan, niin luulisi tuolla sitten pärjäävän! Jatkossa sitten vaan uusia putkia ostelemaan, kun tarvitsee :)


    • ko. kameran omistaja

      Työni puolesta paljon Canoneita käyttäneenä olin aluksi ostamassa ehdottomasti vain Canonia. Kuitenkin päädyin Sony a200:een. Hyviä kuvia olen saanut kitti-objektiivillakin. Muutenkin olen tyytyväinen. Saksasta ei kannattane tilata, ks. esim. Capi-online 499€.

    • ollut vastaava kamera

      Pari kuukautta ja vaikuttaa ihan hyvältä vehkeeltä, sen vähän minkä olen kuvannut. Hyvä akun kesto, vakain(saa pois päältä), mielestäni parempi kuvausote kuin Esim. Nikon d40(ei huono ollut sekään). Tamron tai Sigma n.17-50mm/2.8 varmaan kohtalaisen hyviä laseja. Joistain liikkeistä saa laajennetun takuun kameralle (3 vuotta). Sama varmaankin tilata/ostaa kotimaasta kun eivät enää hinnankiroissa ole?

    • ----

      Tamron AF 55-200mm F/4-5.6 Di LD Macro Sony/Minolta

      tai

      Sigma 70-300mm F/4,0-5,6 DG M/AF Macro Sony/Minolta

      sopiiko kyseiset kameraan, ja olisiko kannattavaa ostaa tuollaisia samalla? Hinta ei olisi kuin alle 150 molemmissa niin ei olisi paha? (Jos nyt nuo sopivat kameraan, katsoin ainakin että sopisi sony kameroihin :D)

      • mieluummin

        Nettitietojen perusteella Tamron vaikuttaisi paremmalta hankinnalta. Tuolla nimenomaisella Sigman objektiivilla on hieman huono maine siitä että sen tarkennusmekanismi ei tahdo kestää, nimenomaan Sonyn uutuusmallien kanssa joissa tarkennusta on nopeutettu. Tamronin luulisi tietävän Sonyn vaatimukset sillä se valmistaa joitakin Sonyn objektiiveja.
        Itselläni on ollut A100:ssa käytössä Sigman 10-20/4-5.6 ja 100-300/4 ja nykyisin samat objektiivit palvelevat A700:ssa. Nämä Sigmat ovat toimineet tähän asti hyvin enkä ole myöskään nähnyt mainintoja niiden poikkeuksellisesta rikkoontumisherkkyydestä.


    • Kittiä kanssa

      Oulun Kuva myy hintaan 495,- ko. pakettia, tietysti postikulut päälle, jos et asu siellä päin. Saat suomen(kin)kielisen käyttöohjeen, jos sitä tarvitset. Verkkokaupasta sitä ei yleensä saa, tai saa pyytämällä itse tehdyn, tästä ei tosin ollut mainintaa. Uusin Digikuva testasi kameran kittiobjektiivilla ja suositteli sen hankintaa kun halvalla saa ja suositteli kyllä myös koko kameraa. Kai jotain ymmärtävät, vaikka sitäkin on joku joskus epäillyt. Itse olen kuvannut jonkun sata kuvaa enkä osaa moittia, tosin paremmasta en tiedä kun edellinen on kompakti. Sen ainakin voittaa mennen tullen.

      • tyytyväinen1000

        Hyvä palvelu ja myyjät ystävällisiä. Suosittelen.


      • Tarkanmalo...
        tyytyväinen1000 kirjoitti:

        Hyvä palvelu ja myyjät ystävällisiä. Suosittelen.

        ... entä Sonyn Alpha 300 .. Siellä Markantalossa 649e kittilinssillä - mielenkiinoinen vehje kääntyvällä LCD:llä ja Live-Viewillä!!


      • pk seudulla lähtee
        Tarkanmalo... kirjoitti:

        ... entä Sonyn Alpha 300 .. Siellä Markantalossa 649e kittilinssillä - mielenkiinoinen vehje kääntyvällä LCD:llä ja Live-Viewillä!!

        alle vitosen jo


    • jotain -0,1 ja 0,8%

      noin hyväs muuten kameras......... muutne oisin jo hakenu sen mutta suorakaiteiset pullistuu...

      • tekosyy

        Hyvä tekosyy olla ostamatta mitään kameraa. Aina objektiiveissa tuppaa olemaan enemmän tai vähemmän vääristymää valmistajasta riippumatta. Zuum-objektiiveissa yleensä enemmän muissa sitten vähemmän.


    • jossa 18-50mm sigma obj.

      onko joku tietonen sen laadusta verr. muiden lliikkeiden myymään 18-70mm objektiiviin joka oli mm . tm:n testissä juuri.

    • kiireinen pelaaja ylex

      499 tarjoushintaan saa Sony A200:n. Muunmuassa Hirvox tarjoaa aika halvalla kunnon Sony paketin, jossa on muistikortti ja objektiivi samassa paketissa

    • tarkennus

      ja sen liäks kun sihtailu 50cm päässtä lasikaapista niin ei saanut välillä tarekennettua lasin läpi. siis hankaluuksia.

      • Sony kuvaaja

        Kas kun et kokeillut lyijyarkun läpi tarkennusta. Tietenkin se tökkii kun lasi heijastaa osan valosta takas. Paskat tarkennusäänestä. Nopea tarkennus ja hyvä kuvanlaatu. Tosin mulla a 300...


      • shaman
        Sony kuvaaja kirjoitti:

        Kas kun et kokeillut lyijyarkun läpi tarkennusta. Tietenkin se tökkii kun lasi heijastaa osan valosta takas. Paskat tarkennusäänestä. Nopea tarkennus ja hyvä kuvanlaatu. Tosin mulla a 300...

        Markantalosta ja gigantista saa a200b05 400€, mitä tuo mallimerkintä ero on käytännössä? siis a200 ja a200b05

        Voisi olla ihan ok peli itselleni.


      • oma merkintä
        shaman kirjoitti:

        Markantalosta ja gigantista saa a200b05 400€, mitä tuo mallimerkintä ero on käytännössä? siis a200 ja a200b05

        Voisi olla ihan ok peli itselleni.

        Jälkimmäinen paketti taitaa olla liikkeiden itse tekaisema. Siinähän on objektiivi mukana, tosin Sigman valmistama.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4955
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3134
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1217
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe