Paahän sopiva pyyhe saunaan kuinka se tehdään

lyyli-sofia

Hei, kaikki ompelutaitoiset.Tietääkö joku kuinka tehdään sellainen pyyhe joka on mitoitettu päähän sopivaksi. Näin sellaisen myyjäisissä, en vaan saa itse onnistumaan, se on leikattu kaarevaksi, vähän niinkuin puolikuun muotoon niskasa on nappi ja toisessa päässä on lenkki. se asetetaan päähän siten, että nappiosa laitetaan niskaan ja toista puolta kieputetaan ympäri sopivan kireäksi ja laitetaan lenkki niskaan ja kiinnitetään napilla.Istuu napakasti ja pysyy hyvin päässä. Olisi mukava saunoessa.

9

1288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taito

uusimmassa TAITO-lehdessä on pienoiskaava tällaiseen päähineeseen.

• Taito - ei ohjetta?!

Millä sivulla toukokuun versiossa? En mainitusta toukokuun numerosta (3) mitään ohjetta löytänyt.. seuraava numero ilmestyy elkouussa, joten oikea numero pitäisi olla käsillä.

• oliskohan

kannattanut sittenkin ostaa sellainen sieltä myyjäisistä, siitä olisit sitten osannut tehdä sen kyselemättäkin. No onneksi löydät ohjeen TAito lehdestä!

Joskus myyjäisissäkin töitäni myyneenä voin sanoa ettei mikään ole sen ärsyttävämpiä kuin nämä ideoiden etsijät. Kopivat ja jopa kuvaavat käsityöläisten työt, nyppivät ja tahmaavat ne likaisiksi, utelevat ja tenttaavat ohjeet ja neuvot ja lopuksi vielä haukkuvat kalliiksi ja toteavat että eivät koskaan osta mitään myyjäisistä mutta on kiva käydä katselemassa ideoita.

• lyyli-sofia

Olen pahoillani,jos jotenkin loukkasin pyynnolläni. Minulla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa Taito lehteä se on niin kallis. Olen köyhä eläkeläismummu, joka yrittää ilahduttaa läheisiään syntymä ynnä muina juhlapäivinä pienillä itse tehdyillä tavaroilla,koska en pienestä eläkkeestäni voi ostaa lahjoja.Olen käynyt, ja käyn paljon kaikenlaisilla askartelu, ja käsityö sivuilla siellä tmänlaiset pyynnöt ovat ihan normaalia käyttäytymistä.En koskaan myy mitään tekemisiäni en mielestäni ole niin hyvä, että voisin ottaa rahaa töistäni. Olen toisinaan nähnyt myyjäisissä myytävän alaarvoista huonosti tehtyjä tuotteita.

• Niskanappi
        lyyli-sofia kirjoitti:

Olen pahoillani,jos jotenkin loukkasin pyynnolläni. Minulla ei kertakaikkiaan ole varaa ostaa Taito lehteä se on niin kallis. Olen köyhä eläkeläismummu, joka yrittää ilahduttaa läheisiään syntymä ynnä muina juhlapäivinä pienillä itse tehdyillä tavaroilla,koska en pienestä eläkkeestäni voi ostaa lahjoja.Olen käynyt, ja käyn paljon kaikenlaisilla askartelu, ja käsityö sivuilla siellä tmänlaiset pyynnöt ovat ihan normaalia käyttäytymistä.En koskaan myy mitään tekemisiäni en mielestäni ole niin hyvä, että voisin ottaa rahaa töistäni. Olen toisinaan nähnyt myyjäisissä myytävän alaarvoista huonosti tehtyjä tuotteita.

Etpä juuri loukannut älä niin ajattele! On vaan niin että monet tekevät käsitöitä ihan myydäkseen ja saadakseen rahaa elämiseensä. Mielelläni sinulle sen ohjeen antaisin, en vaan ole sellaista netistä löytänyt toistaiseksi.

Kirjastostahan sen lehden saisi jos todella haluaa.

Se pyyhe on kuitenkin ihan helppo itsekin ideoida. Eli jos taitat tavallisen vähän isomman kuin käsipyyhe, pitkittäin kahtia ja toiseen lyhyeeseen päähän muotoilet sellaisen puoliympyrän yläreunasta alareunaan. Ompelet sauman ja sen jälkeen noin 10 cm päästä pyöristetystä reunasta toiseen lyhyeeseen päähän leikkaat kiilamaisesti liiat pois. päärmää reunat lisää lenkki kapeaan päähän ja nappi niskapuolelle tulevaan sauman kohdalle! Kannattaa ehkä kokeilla ensin jollakin 'hukkapalalla'.

Mittasuhteet voivat olla tietysti toisetkin vähän pään ja tukan koon mukaan.

• jos
        lyyli-sofia kirjoitti:

et raski ostaa lehteä. Jokaisessa kirjaston lukusalissa on kopiokone, jolla voit ottaa kopion kyseisestä sivusta. Maksaa noin 30 centtiä.

• lyyli-sofia
        Niskanappi kirjoitti:

Etpä juuri loukannut älä niin ajattele! On vaan niin että monet tekevät käsitöitä ihan myydäkseen ja saadakseen rahaa elämiseensä. Mielelläni sinulle sen ohjeen antaisin, en vaan ole sellaista netistä löytänyt toistaiseksi.

Kirjastostahan sen lehden saisi jos todella haluaa.

Se pyyhe on kuitenkin ihan helppo itsekin ideoida. Eli jos taitat tavallisen vähän isomman kuin käsipyyhe, pitkittäin kahtia ja toiseen lyhyeeseen päähän muotoilet sellaisen puoliympyrän yläreunasta alareunaan. Ompelet sauman ja sen jälkeen noin 10 cm päästä pyöristetystä reunasta toiseen lyhyeeseen päähän leikkaat kiilamaisesti liiat pois. päärmää reunat lisää lenkki kapeaan päähän ja nappi niskapuolelle tulevaan sauman kohdalle! Kannattaa ehkä kokeilla ensin jollakin 'hukkapalalla'.

Mittasuhteet voivat olla tietysti toisetkin vähän pään ja tukan koon mukaan.

Kiitokset kaikille pääpyyhe ohjeista uskoisin selviäväni näillä tiedoilla. hyvää kesän alkua

• on monia

Itselläni on tuollainen turbaani. Toinen pää siitä on suipompi, toinen pää pyöreämpi, se joka siis tulee eteen. Laske mittaan mukaan pari kierrettä.

Yksikertaisen saunapäähineen saat esim. froteesta: leikkaa riittävän iso pyöreä pala, käännä reunat ja pujota kuminauhakäänteeseen. Myssy on valmis.

Jos haluat tuon Taitolehden mallin, ota pala paperia mukaasi kirjastoo ja jäljennä se jo siellä; eihän sitä ole pakko maksullisesti kopioida.

• Anonyymi

Ompelutaiset, toivotaan onnea pyyhe asioissa, toivotaan että, jokainen saa mielensä, e

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      328
      7965
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      0
      2340
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2216
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1886
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1462
    6. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1307
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1301
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      173
      1260
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1240
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1107
    Aihe