Pontus, Laihia, Muukonniemi

Millaisia asuinalueita?

Millaisia asuinalueita ovat Lappeenrannassa Pontus, Laihia ja Muukonniemi? Sopivatko lapsiperheelle? Millaisia alueen koulut, päiväkodit, kerhot yms? Löytyykö harrastusmahdollisuuksia jne? Entä mites yhteydet keskustaan?

Koti olisi hakusessa, em. alueista ei tietoa... Kaikki kommentit ja kokemukset tervetulleita!

28

5464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kortsikka

Mustolassa, Muukonniemessä ja Kanavansuulla näissä kaikissa on pieni kyläkoulu.
      Itse olen niissä kaikissa työskennellyt ja voin kertoa, että ovat rauhallisia ja yksilöä kunnioittavia kouluja. Pontuksella ja laihialla ei ole omaa koulua.

Kanavansuulla on päiväkoti, jossa myös esikoulu.
      Päiväkoti turvallisella paikalla jossa iso piha ja kaunis luonto lähellä.
      Seurakunnan kerho löytyy ainakin pontus/mälkiä väliltä.
      Laihialta löytyy matalarantainen uimapaikka, joka nyt saanut vessat ja pukukopitkin.
      Kaikki nämä kyseiset kylät ovat lapsiperheille sopivia. Pontukselta löytyy nuorisotalo jossa toimintaa isommille lapsille. Siellä toimii myös toiminta ja urheilukerhoja. Kanavansuulla on asukasyhdistyksen urheilusali, jossa erinlaista tarjontaa lapsille ja myös aikuisille. Ainakin ennen ollut vatsatanssia ym. tätä kyseistä salia voi myös vuokrata pienen ryhmän vaikkapa oman perheen käyttöön.
      Pontuksella on oma kioski ja ravintola Jussintupa josta saa ihania pizzoja. Lähimmät kaupat sijaitsevat kolmen 3 km:n päässä lauritsalassa ja sinne pääsee näistä kaikista paikoista helposti linkkarilla puolentunnin välein.
      Kannataa käydä ajelemassa ja ihastumassa paikkoihin.

• pontus

Kannattaa ottaa huomioon tuo junaradan läheisyys ja toiselle puolelle tuleva moottoritie uusine liittymäjärjestelyineen. Itse koen ne meluhaittana, mutta jokainenhan kokee melunkin omalla tavallaan.
        Ehkä tuo Jussintupa kulkee virallisesti ravintola nimikeellä, mutta lähiökuppila se on, mistä kyllä saa hyviä pizzoja.

• asunut

Kyllähän Laihialla koulu on Muukon niemen koulu.
      Mukava pieni n.100 oppilaan koulu,opettajat nuorekkaita....ja mukavia.

• tyttö tuo <3

itse olen siinä koulussa ;)
        mutta enpäs kerro nimeä.. :D
        päättele itse ;)
        mukavat opet ^^

• 17 vuotta asunut

Rauhallista seutua ja mukavia ihmisiä. Muutamia vuosia asuin muualla ja takas piti muuttaa. Kannattaa ehdottomasti tutustua alueeseen.

• alue

on kiva, rauhallinen ja kaunis paikka asua. Itse olen vast ikään muuttanut kanavansuulle ja pidän paikasta. Ulkoilu mahdollisuudet ovat hyvät. Lenkkipolkuja rantaa ja kanavanvartta riittää, jossa saa liikuntaa.Samalla näkee aluksia,jotka ajavat kanavassa. Uskon että lapsiperheet tykkäävät. Kanvansulla on koulu ja muukonniemessä myös. Päiväkoti on pontuksella, sekä nuorisotalo. Omat lapset vaan käyvät vierailulla, joten ihan tarkkaa en tiedä.
      Tutustukaa ihmeessä.
      Itse ainakin tykkään tästa alueesta ja sen vehreydestä vesineen.

• @pontus@

alue. Asuin Laihialla 26 vuotta ja jouduin työn perässä muuttamaan mutta varmaan muutan takaisin.
      Saimaa on äärellä kuin myös palvelut joita tuossa jo mainittiin. Hyvät julkiset yhteydet keskustaan.
      Kantsii ostaa talo nyt kun ne on järkevissä hinnoissa (vielä). Suunnittelevat/ ovat jo kaavoittaneet aluetta ja sitten hinnat nousee...

• eläpuhupotaskaa

Kuule. ei nyt ihan mitä tahansa haavekuvia tartte itselleen tehdä, ei hinnat nouse takuulla !! ne laskee ja työttömyys lisääntyy, valikoimaa on mutta ei ostajia.

• Negatiivista?

Kiitos kaikille vastanneille kommenteista.

Kuulostaa siltä, että hyviä kokemuksia löytyy ainakin. Tuo moottoritiejuttu tietysti mietityttää, mutta toisaalta jos asunto löytyisi vähän kauempaa kuutostiestä, niin ehkä ne äänet eivät häiritsisi... Ja eikös siihen ole joku meluestekin suunnitteilla?

Mukava olisi kuulla kommentteja lisää! Niitä negatiivisia myös!

• @pontus@

ja sen taakse esim. Laihialle ei kuulu moottoritienkään melut.

• Pienemmille lapsille

Löytyykö leikkipaikkoja perheen pienimmille?

• Mälkiä

Mälkiällä on kyllä pieni leikkipuisto perheen pienimmille joka on kyllä ihan hyvässä kunnossa ja siinä kyllä on usein perheet leikkimässä.

• leikkipuiston paikka
        Mälkiä kirjoitti:

Mälkiällä on kyllä pieni leikkipuisto perheen pienimmille joka on kyllä ihan hyvässä kunnossa ja siinä kyllä on usein perheet leikkimässä.

Leikkipuiston paikkaa muutetaan kaavamuutosten takia. nykyinen paikka on liian vilkas.Uusi paikka olisi mahdollinen nykyisen Mälkiän montun vieressä. Leikkipaikkaa ei muuteta ennenkuin uusi paikka on löydetty ja varmistettu.

• Lapsiperheet

vai meinasitteko rakentaa uuden?
      Lapsiperheitä näyttäisi kiinnostavan ainakin tontit, sillä lähes jokaisessa uudessa talossa on pieniä lapsia.

• ostoon

Ensisijaisesti oltais kiinnostuttu ostamaan jo olemassa oleva talo, rakentamiseen kun menee melkolailla aikaa ja muutto olis ajankohtainen mahd. pian tai ainakin puolen vuoden sisään...

Jos tiedätte myyntiin tulossa olevia omakotitaloja, niin vinkkiä otetaan vastaan ilomielin!

• @pontus@
        ostoon kirjoitti:

Ensisijaisesti oltais kiinnostuttu ostamaan jo olemassa oleva talo, rakentamiseen kun menee melkolailla aikaa ja muutto olis ajankohtainen mahd. pian tai ainakin puolen vuoden sisään...

Jos tiedätte myyntiin tulossa olevia omakotitaloja, niin vinkkiä otetaan vastaan ilomielin!

ostaja selvittää ostovaiheessa kunhan vaan muistuttelen...
        Jos vanhenpaa taloa tuolta alueelta aikoo ostaa kannattaa tsekata kunnallistekniikka eli onko kaupungin liitännöissä vai ei. Vanhemmissa taloissa, useissa on oma kaivo jätekaivo jotka molemmat on yleensä aika pieniä. Riittääkö vesi ?
        ja jätekaivon tyhjentäminen on tosi kallista touhua. Lapsiperheellähän sitä vettä kuluu ja jätevettä syntyy aika runsaasti. Alle 10 kuution jätekaivon tyhjennys lienee 60-100 euron haarukassa/kerta.
        Jos vettä kuluu n. 150 litraa/hlö/vrk se tekee 4-henkisessä perheessä kuukaudessa n. 18 kuutiota

• kiiskinmäki
        ostoon kirjoitti:

Taloja löytyy, niin uutta kuin vanhaa. "jätkät" rakentaa koko ajan myyntiin taloja. Asuinpaikkana itse pidän todella paljon. Nimiä en viitsi täällä mainita, mutta käy katselemassa rakenteilla olevia ja kysy. Me "maalaiset" emme ole moksiskaan.

• tyttö tuo <3

muukonniemen school

• pontus!

linja auto kiertää mustolan ja kanavansuun linja auto matka kaupunkiin kestää n.tunnin. yhteydet eivät varsinkaan viikonloppuisin ole hyvät!
        Harrastus mahdollisuuksia ei aikuisille ole paljoakaan(jumppa kerran viikossa!)
        Kylällä kulkee kaksi juoppoa (tosin kumpikaan ei tee pahaa kellekkään)
        muukonniemen koulun huonot puolet:kiusaamista on silloin tällöin.koulun joku ikkunoista särkyy lähes joka vuosi tennis pallon/jääkiekon takia,kuria ei lähes ollenkaan.
        Kioski on lähellä hinnat ovat kovat.
        perhe päivä hoitajat ovat omaa kuppikuntaansa.Suosittelen mieluummin päiväkotia

plussat: muukonniemen koulussa on hieno metsä jossa on majoja.koulussa on myös musiikki koulu Johanna Kaarto.

• LKW
        pontus! kirjoitti:

linja auto kiertää mustolan ja kanavansuun linja auto matka kaupunkiin kestää n.tunnin. yhteydet eivät varsinkaan viikonloppuisin ole hyvät!
        Harrastus mahdollisuuksia ei aikuisille ole paljoakaan(jumppa kerran viikossa!)
        Kylällä kulkee kaksi juoppoa (tosin kumpikaan ei tee pahaa kellekkään)
        muukonniemen koulun huonot puolet:kiusaamista on silloin tällöin.koulun joku ikkunoista särkyy lähes joka vuosi tennis pallon/jääkiekon takia,kuria ei lähes ollenkaan.
        Kioski on lähellä hinnat ovat kovat.
        perhe päivä hoitajat ovat omaa kuppikuntaansa.Suosittelen mieluummin päiväkotia

plussat: muukonniemen koulussa on hieno metsä jossa on majoja.koulussa on myös musiikki koulu Johanna Kaarto.

Hei.

Minä päivänä se jumppa on ja onko siellä tilaa? Onko se pontuksen nuorisotalolla?

• uu

Erittäin hyvää seutua asua :D suosittelen! pelikenttä lähellä, ja koulu (Muukonniemen koulu) joka on erittäin hyvä ja opettajatkin ovat mukavia! (;

• kotia etsivä

Onko tuol junaradan melu häiritsevää? Nythän rakennettu myös uusia rivitaloja Mälkiälle..

• R.H.

Junaradan ääniin tottuu, ei niihin pian kiinnitä mitään huomiota. Välillä iso tavarajuna saattaa vähän helisyttää astioita kaapissa, mutta ei millään tavalla häiriöksi asti.

• kotia etsivä

Ok. Entä Muukontien liikenne?
      Onko sopivaa seutua lapsiperheelle? Pontuksellehan ilmeisesti suunniteltu päiväkotia/koulua...

• R.H.

Alueella asuu paljon lapsiperheitä, mm. meidän kadulle on tullut muutama nuori lapsiperheitä ihan pienen ajan sisään. Lähellä on mm. palloilukenttä (Kiiskinmäki), leikkipuisto (Mälkiällä Muukontien varressa), uimaranta (Murheistenranta).

Muukontiellä on jonkin verran liikennettä, mutta nopeudet ja muu liikennekäyttäytyminen ovat pysyneet aika hyvin aisoissa, ratsioita näkee kohtalaisen usein.

Kaikenkaikkiaan rauhallista seutua on ollut minun ja vaimon mielestä, mukavaa on ollut asua.

• R.H.
        R.H. kirjoitti:

Alueella asuu paljon lapsiperheitä, mm. meidän kadulle on tullut muutama nuori lapsiperheitä ihan pienen ajan sisään. Lähellä on mm. palloilukenttä (Kiiskinmäki), leikkipuisto (Mälkiällä Muukontien varressa), uimaranta (Murheistenranta).

Muukontiellä on jonkin verran liikennettä, mutta nopeudet ja muu liikennekäyttäytyminen ovat pysyneet aika hyvin aisoissa, ratsioita näkee kohtalaisen usein.

Kaikenkaikkiaan rauhallista seutua on ollut minun ja vaimon mielestä, mukavaa on ollut asua.

Ainiin, ja Pontuksen nuorisotalollakin on toimintaa kaikenikäisille.

• Pomo Ponteva

Pontus on ponteva, Laihia on lapsiystävällinen ja Muukonniemi on mukava.

Joo. Hyviä paikkoja, viihtyisiä.

Kunhan ette muuta skinien ja skitsojen Skinnarilaan. On sääli, että sellaisiakin hulina kaupunginosia on olemassa. Yötä päivää rauhatonta menoa.

• kotia etsivä..

Millainen on Mälkiä?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5792
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4364
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3237
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2951
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1549
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      62
      1276
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe