uudet applet?

macci

tuossa aikaisemmin talvella oli puhetta samaisella palstalla macbook ja macbook pro mallien uusista malleista. talvella apple päivitti prossut paremmaksi. Onkohan kenelläkään tietoa, koska tulisi kokonaan uudet mallit myyntiin? nykyisissä on mielestäni huonot liitäntämahdollisuudet eikä muutenkaan mallit ole ihan hinnansa väärti.

18

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MacBook Pro

      sellaista konetta, johon olisit tyytyväinen. Minä en ole kaivannut tuohon MacBook Prohon mitään lisäliittimiä. Nuo liittimet mitä siinä on, ovat riittäneet minulle. Applen hintaa ei voi verrata huomattavasti huonompiin Vista-koneisiin. Hyvää ei saa halvalla, vaikka mukavaahan se olisi. MacBook Pro Leopardi on sellainen yhdistelmä, että vastaavasta saavat MS-miehet vain haaveilla.

      Hintakin on suhteellinen käsite. Jos edellä mainitun yhdistelmän olisi saanut 3 vuotta sitten nykyisellä hinnalla, olisi se ollut markkinoiden edullisin kone, jopa halvin.

    • 66 % yli 1000 dollarin koneista on Applen valmistamia USA:n markkinoilla. Siis kaksi kolmasosaa. Viittaisi siihen, että ovat hintansa arvoisia.

      En usko että esim. muistikortinlukureikiä tulee Appleen lähiaikojen päivityksissä. Kun lukulaite maksaa kympin ja useimmat tarvitsevat sitä harvemmin kuin kerran viikossa, miksi tehdä koneen kylkeen turhia reikiä lasten tökittäväksi? Muistikorttireikien kauttahan kakarat ovat oikeasti rikkoneet monia läppäreitä.

      • macci

        kiitos mutta en tarvitse tietoja myyntiluvuista. ajattelin vaan että olisikohan kelllään tietoa uusista malleista? itse teen valokuvausta työksi joten haluaisin että koneestani löytyisi mm enemmän kuin kaksi usb liitäntää. lisäksi se muistikortin lukija on työssäni elintärkeä, enkä halua että jokainen liitäntä on ulkoinen koska sillon kone ei ole KANNETTAVANA kovinkaan käytännöllinen.


      • macci kirjoitti:

        kiitos mutta en tarvitse tietoja myyntiluvuista. ajattelin vaan että olisikohan kelllään tietoa uusista malleista? itse teen valokuvausta työksi joten haluaisin että koneestani löytyisi mm enemmän kuin kaksi usb liitäntää. lisäksi se muistikortin lukija on työssäni elintärkeä, enkä halua että jokainen liitäntä on ulkoinen koska sillon kone ei ole KANNETTAVANA kovinkaan käytännöllinen.

        sisäisen kortinlukijan, olet ainakin tällä erää väärällä palstalla. Sitä nimittäin ei Maceissa ole. Saattaa tulla tai ei tulla, luulen vahvasti että ei. Sen parempaa tietoa et löydä mistään, kun en minäkään löydä. Joten se on siinä, Vista on sun juttusi joten paras alkaa tykätä siitä, vaikka kaikki tuntemani (lukuisat) ammattikuvaajat käyttävätkin vain Macia niin studiossa kuin kannettavanakin eivätkä jostakin syystä kärsi rungon kortinlukureikien puutteesta lainkaan.

        (Itse roudaan kannettavaa aina laukussa tai repussa, joten ihan sama miten ne kortit luetaan. Pienet oheislaitteet kulkee joka tapauksessa mukana ilman vaivaa.)

        Erään ammattilaisen mukaan Suomen luonnonkuvaajat ovat 95-prosenttisesti Mac-kannassa. Luulisi heidän käyttävän aika paljon muistikortinlukua maastossa, ja silti pärjäävät USB-lukijalla.


      • kerran...

        Onko Celine Dion konsertin lippu 199 euron arvoinen?
        Jotain 95% lukijoista vastaisi, ettei ole.
        Mutta kuitenkin kaikki liput menivät muutamassa minuutissa.


      • pure jenkki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        sisäisen kortinlukijan, olet ainakin tällä erää väärällä palstalla. Sitä nimittäin ei Maceissa ole. Saattaa tulla tai ei tulla, luulen vahvasti että ei. Sen parempaa tietoa et löydä mistään, kun en minäkään löydä. Joten se on siinä, Vista on sun juttusi joten paras alkaa tykätä siitä, vaikka kaikki tuntemani (lukuisat) ammattikuvaajat käyttävätkin vain Macia niin studiossa kuin kannettavanakin eivätkä jostakin syystä kärsi rungon kortinlukureikien puutteesta lainkaan.

        (Itse roudaan kannettavaa aina laukussa tai repussa, joten ihan sama miten ne kortit luetaan. Pienet oheislaitteet kulkee joka tapauksessa mukana ilman vaivaa.)

        Erään ammattilaisen mukaan Suomen luonnonkuvaajat ovat 95-prosenttisesti Mac-kannassa. Luulisi heidän käyttävän aika paljon muistikortinlukua maastossa, ja silti pärjäävät USB-lukijalla.

        >Luulisi heidän käyttävän aika paljon muistikortinlukua maastossa, ja silti pärjäävät USB-lukijalla.

        Olenhan minäkin kerran kenkää käyttänyt vasarana, kun ei ollut vasaraa saatavilla. Pärjäsin minäkin.

        Mutta fakta se on, että jos sellainen olisi koneessa niin sitä myös käytettäisiin.


      • pure jenkki

        Itse ottaisin mieluummin muistikortinlukijan kuin web-kameran.
        Muistikorttilukija tarvitsee käytännössä päivittäin, kun ottaa niitä kuvia. Mutta web-kameraa en ole tarvinnut kertakaan, en edes omistaa sellaista, mitä sillä edes tekee?

        Sama koskee myös bluetoothia, mieluummin vaikka sisäänrakennettu mukkula. Samoin FireWire on jo aikansa elänyt, 99% oheislaitteista ovat USB liitännäisiä.


      • 1stMacFinn
        pure jenkki kirjoitti:

        Itse ottaisin mieluummin muistikortinlukijan kuin web-kameran.
        Muistikorttilukija tarvitsee käytännössä päivittäin, kun ottaa niitä kuvia. Mutta web-kameraa en ole tarvinnut kertakaan, en edes omistaa sellaista, mitä sillä edes tekee?

        Sama koskee myös bluetoothia, mieluummin vaikka sisäänrakennettu mukkula. Samoin FireWire on jo aikansa elänyt, 99% oheislaitteista ovat USB liitännäisiä.

        Tuosta Firewirestä sen verran, että mulla on telkkari kiinni minissä ja Elgaton 610 digiboxi käytössä. Sisäiselle, hitaalle levylle voi helposti tallentaa yhtä kanavaa ja katsoa toista. Mutta ulkoiselle USB levylle ei voi, kuva nykii pahasti. Firewire-levyllä ongelmaa ei ole.

        Eli toivottavasti Firewire ei häivy mihinkään.


      • pure jenkki kirjoitti:

        Itse ottaisin mieluummin muistikortinlukijan kuin web-kameran.
        Muistikorttilukija tarvitsee käytännössä päivittäin, kun ottaa niitä kuvia. Mutta web-kameraa en ole tarvinnut kertakaan, en edes omistaa sellaista, mitä sillä edes tekee?

        Sama koskee myös bluetoothia, mieluummin vaikka sisäänrakennettu mukkula. Samoin FireWire on jo aikansa elänyt, 99% oheislaitteista ovat USB liitännäisiä.

        päätellen, siis perin tutuista kirjoitusvirheistä ja syvästä Apple-katkeruudesta muutenkin, Mr. Troll on taas palannut "keskustelemaan" upouudella nimimerkillä. Kanssasi on kyllä turha väitellä mistään, sillä mielestäsihän Apple tekee aina kaiken väärin, tekee se mitä tahansa kuinka tahansa. Aina ja ikuisesti.

        Anteeksi paljastus, jatka toki vaan, sananvapaus koskee sinuakin.;)

        Ostin muuten juuri verkkokaupasta erinomaisen FireDTV-kaapelidigiboksin. Siinä on FireWire-liitäntä, USB:tä en löydä ollenkaan. ;)


      • 1stMacFinn kirjoitti:

        Tuosta Firewirestä sen verran, että mulla on telkkari kiinni minissä ja Elgaton 610 digiboxi käytössä. Sisäiselle, hitaalle levylle voi helposti tallentaa yhtä kanavaa ja katsoa toista. Mutta ulkoiselle USB levylle ei voi, kuva nykii pahasti. Firewire-levyllä ongelmaa ei ole.

        Eli toivottavasti Firewire ei häivy mihinkään.

        40-tuumaiselta ruudulta 1080p-teräväpiirtoleffan MacBook Prohon kytketyltä "ikivanhalta" LaCien 20 gigan levyltä (4200 rpm). Koska levy oli FireWire-mallia, kuva toistui alusta loppuun puhtaasti ja nykimättä.

        Haluaisinpa olla kärpäsenä katossa, kun Mr. Troll katselee vastaavaa raskasta leffaa USB-levyltä.;)


      • tuuu tuuu tuuu
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        päätellen, siis perin tutuista kirjoitusvirheistä ja syvästä Apple-katkeruudesta muutenkin, Mr. Troll on taas palannut "keskustelemaan" upouudella nimimerkillä. Kanssasi on kyllä turha väitellä mistään, sillä mielestäsihän Apple tekee aina kaiken väärin, tekee se mitä tahansa kuinka tahansa. Aina ja ikuisesti.

        Anteeksi paljastus, jatka toki vaan, sananvapaus koskee sinuakin.;)

        Ostin muuten juuri verkkokaupasta erinomaisen FireDTV-kaapelidigiboksin. Siinä on FireWire-liitäntä, USB:tä en löydä ollenkaan. ;)

        Tuo FireDTV vaikuttaa todellakin "erinomaisella", hopeisenomenan keskustelujen pohjalta. Eipä tainnut olla yhdelläkään Windowsin käyttäjällä yhtä paljon ongelmia yhdenkään digiboksin kanssa, puhumattakaan Linuxin käyttäjistä. Ai että pitää jopa tiedostoja poistella ennen ohjelman käynnistämistä, eikä saa sulkeakaan sitä, muuten joutuu virittämään kavan uudestaan. Jos tuo kuvaa FireWiren toimivuutta Macissa, niin taidan pysyä USB-laiteiden parissa jatkossakin.

        Mutta jatkaa vaan paskanjauhamista, sitähän sinä osaat...


      • RepeRuutikallo
        tuuu tuuu tuuu kirjoitti:

        Tuo FireDTV vaikuttaa todellakin "erinomaisella", hopeisenomenan keskustelujen pohjalta. Eipä tainnut olla yhdelläkään Windowsin käyttäjällä yhtä paljon ongelmia yhdenkään digiboksin kanssa, puhumattakaan Linuxin käyttäjistä. Ai että pitää jopa tiedostoja poistella ennen ohjelman käynnistämistä, eikä saa sulkeakaan sitä, muuten joutuu virittämään kavan uudestaan. Jos tuo kuvaa FireWiren toimivuutta Macissa, niin taidan pysyä USB-laiteiden parissa jatkossakin.

        Mutta jatkaa vaan paskanjauhamista, sitähän sinä osaat...

        tyypillistä Mr. Trollia. Nyt piti jo vaihtaa nikkiäkin, kun hermo alkaa pettää ja paljas tyhmyys pyrkii yhä vahvemmin esille.

        Missä lukee että kanavat (tai sinun kielelläsi "kavat") pitää virittää uudestaan? Ei mun ainakaan tarvitse. Toisekseen seuraava EyeTV:n versio varmaan korjaa tuon preferenssiongelman, joka ei vie mun pikku elämästäni kuin alle 10 sekuntia päivässä.


      • pure jenkki
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        päätellen, siis perin tutuista kirjoitusvirheistä ja syvästä Apple-katkeruudesta muutenkin, Mr. Troll on taas palannut "keskustelemaan" upouudella nimimerkillä. Kanssasi on kyllä turha väitellä mistään, sillä mielestäsihän Apple tekee aina kaiken väärin, tekee se mitä tahansa kuinka tahansa. Aina ja ikuisesti.

        Anteeksi paljastus, jatka toki vaan, sananvapaus koskee sinuakin.;)

        Ostin muuten juuri verkkokaupasta erinomaisen FireDTV-kaapelidigiboksin. Siinä on FireWire-liitäntä, USB:tä en löydä ollenkaan. ;)

        Ja jotkut eivät näe, tai oikeammin eivät vaan halua nähdä, mitään vikoja Applen tuotteissa.

        Onko parempi suhtautua asioihin sokealla fanatismilla vai avoimella kritiikillä? Minä valitsen jälkimäisen.


      • pure jenkki kirjoitti:

        Ja jotkut eivät näe, tai oikeammin eivät vaan halua nähdä, mitään vikoja Applen tuotteissa.

        Onko parempi suhtautua asioihin sokealla fanatismilla vai avoimella kritiikillä? Minä valitsen jälkimäisen.

        Sokean fanaattinen yhden yrityksen tuotteitten kritisointi ja niiden käyttäjien nälviminen on avoimuudesta noin 180 asteen päässä.

        Minäkin löydän Microsoftin tuotteista kehuttavaa, Entouragea olen kehunut aina kun sähköpostiohjelmista puhutaan, mutta sinä et parissa tuhannessa postauksessasi ole koskaan löytänyt mitään myönteistä mistään mitä Apple on tehnyt.

        Todella avointa...


      • MacBook Pro
        pure jenkki kirjoitti:

        Ja jotkut eivät näe, tai oikeammin eivät vaan halua nähdä, mitään vikoja Applen tuotteissa.

        Onko parempi suhtautua asioihin sokealla fanatismilla vai avoimella kritiikillä? Minä valitsen jälkimäisen.

        tietokonetta ole vielä tehty, eikä sellaista koskaan tehdäkään, joten täytyy tyytyä markkinoiden parhaaseen kokonaispakettiin. Onhan noissa muissa koneissa hyviäkin ominaisuuksia, mutta kokonaisuus on selvästi parhaiten Applen hallussa.


      • mr. troll
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Sokean fanaattinen yhden yrityksen tuotteitten kritisointi ja niiden käyttäjien nälviminen on avoimuudesta noin 180 asteen päässä.

        Minäkin löydän Microsoftin tuotteista kehuttavaa, Entouragea olen kehunut aina kun sähköpostiohjelmista puhutaan, mutta sinä et parissa tuhannessa postauksessasi ole koskaan löytänyt mitään myönteistä mistään mitä Apple on tehnyt.

        Todella avointa...

        pakko myöntää mutta ruutikallo fanittaa aika reilusti applea. toki onhan ne ihan jees laitteita tosin noi myyntiluvut joita hän mainostaa ei ihan pidä paikkaansa. pienellä varovaisuudella niihinkin suhtautua.


      • lc475

        Veljenpoika työnsi muinoin LC 475.n korppuasemaan voidellun hapankorpun


    • repe ruutikallo

      tulipa paljon keskustelua tälle otsikolle. mua kiinnostais kans uudet mallit maceistä. maaliskuussahan apple päivitti prossut macbookkeihin mutta toivon kyllä että kohtapuolin tulisi kokonaan uudet mallit joissa tosissaan ois nuo liitännät paremmat kuin nykyisissä. syksyllä varmaan on ajankohtasta oottaa tai loppuvuodesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3504
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1588
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1425
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      99
      1075
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe