Hygieniapassi

missä voi suorittaa

tarviin nopeesti hygieniapassin,mutta en löydä tähän hätään paikkoja..

Tiedän amiedun ja adultan,mutta niissä on vasta kesäkuun alussa,kun ite tarttisin sen nyt.

Saako sen passin heti,vai toimitetaanko se kotiin viiveellä? jos niin kuinka pitkä sen on? :D

ps.google ei kerro mtn.

11

2532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keikkarit

Voisit tietty kysyä Amiedusta tai Adultasta jos sulla on tosi kova kiire, että pääsisitkö suoritaa sen testin sinne koululle ns yksityisesti, sehän on kiinni opettajasta miten hän suhtautuu siiheen, Itse suosittelen ottaa yhteyttä esim Amieduun ja Inga Peltolaan tai Adultaan Juhani Remekseen.
      Myös Hämeenlinnassa Kk Tavastialla järjestetään hygienia osaamistesti 26.05 mutta se on täynnä kysele peruutuspaikkoja
      Ja sitä passia ei saa heti menee aikaa viikko pari, mutta heti saat tietää halutessasi läpäsitkö sen ja se kyllä riittää työnantajalle

• Kummastelija
      • vanha kokki

Että tuo hygieniapassi on vasta 2006 tullut suomeen. Meillähän mielellään ylvästellään, että ollaan lähes kaikessa parempia kuin muut ja edellä muita maita liki joka asiassa. Oman hygieniapassini suoritin Malagassa 1990. Se oli edellytys, että sai käsitellä
        elintarvikkeita ravintolan keittiössä. Katselin tuota Wikipedian mallikappaletta kysymyksistä, kovin olivat tuttuja.

• vanha kokki kirjoitti:

Että tuo hygieniapassi on vasta 2006 tullut suomeen. Meillähän mielellään ylvästellään, että ollaan lähes kaikessa parempia kuin muut ja edellä muita maita liki joka asiassa. Oman hygieniapassini suoritin Malagassa 1990. Se oli edellytys, että sai käsitellä
        elintarvikkeita ravintolan keittiössä. Katselin tuota Wikipedian mallikappaletta kysymyksistä, kovin olivat tuttuja.

minä olen kyllä suorittanut hygieniapassin jo 2002 ja suomessa.että olikohan sulla nuo vuosiluvut ihan oikein.t:suurtalouskokki

• vanha kokki
        zartsa65 kirjoitti:

minä olen kyllä suorittanut hygieniapassin jo 2002 ja suomessa.että olikohan sulla nuo vuosiluvut ihan oikein.t:suurtalouskokki

Ajoissa, sillä asetus annettiin suomessa vuonna 2004 ja toteutus astui voimaan 2006. Voit tarkistaa asian, jos mielenkiintoa riittää.
        Ihan vain mielenkiinnosta kysyisin, missäpäin suomea suoritit passisi?

• ...
        vanha kokki kirjoitti:

Ajoissa, sillä asetus annettiin suomessa vuonna 2004 ja toteutus astui voimaan 2006. Voit tarkistaa asian, jos mielenkiintoa riittää.

Sitten suosittelen todella tarkistamaan faktasi. Hygieniapassi tuli pakolliseksi uusille alan työntekijöille 1.1.2004 lähtien, kun taas vanhat, vuosia alalla työskenneelt saivat siirtymäaikaa 1.1.2005 asti. Löytyy useasta eri lähteestä.

"Vuosia alalla työskennelleillä on vielä aikaa osoittaa hygieniaosaamisensa, sillä työntekijöiden, jotka ovat työskennelleet vuosia elintarvikealalla, tulee osoittaa osaamisensa 1.1.2005 mennessä. Uusista työntekijöistä hygieniaosaamistodistus tulee olla henkilöillä, jotka ovat yhdessä tai useammassa elintarvikehuoneistossa työskennelleet paikkaamattomien, helposti pilaantuvien tuotteiden käsittelyä edellyttävissä tehtävissä vähintään kolme kuukautta."

• vanha kokki
        ... kirjoitti:

Sitten suosittelen todella tarkistamaan faktasi. Hygieniapassi tuli pakolliseksi uusille alan työntekijöille 1.1.2004 lähtien, kun taas vanhat, vuosia alalla työskenneelt saivat siirtymäaikaa 1.1.2005 asti. Löytyy useasta eri lähteestä.

"Vuosia alalla työskennelleillä on vielä aikaa osoittaa hygieniaosaamisensa, sillä työntekijöiden, jotka ovat työskennelleet vuosia elintarvikealalla, tulee osoittaa osaamisensa 1.1.2005 mennessä. Uusista työntekijöistä hygieniaosaamistodistus tulee olla henkilöillä, jotka ovat yhdessä tai useammassa elintarvikehuoneistossa työskennelleet paikkaamattomien, helposti pilaantuvien tuotteiden käsittelyä edellyttävissä tehtävissä vähintään kolme kuukautta."

Inttämään, minä vain tarkistin asian Wikipediasta ja Amek- valmennuksen sivuilta, hakusanalla hygieniapassi. Lienen sitten ymmärtänyt lukemani väärin ja ilmeisesti en tunne numeroitakaan. Voithan tuon itsekin tarkistaa. Ei ennen lain voimaantuloa voida vaatia mitään ainakaan virallisesti.
        Joka tapauksessa tässä asiassa edistyksellinen virkakoneistomme oli toistakymmentä vuotta "alkukantaista" espanjaakin jäljessä.

• vanha kokki kirjoitti:

moi.olen suorittanut hygieniatestin pohjois-pohjanmaalla ja piti oikein tarkistaa tuo päivämäärä se on tosiaan 4.6.2002.tais olla täälläpäin ensimmäisiä testejä.

• AllahRulettaa

Siis miksi sä yrität puffata ihmisiä käyttämään Googlea? Maksetaanks sulle siitä vai mitä? Onks kaikkien ihan pakko käyttää googlee? Mikä vika suomi24.fi-keskustelupalstassa muka on tiedonhankintakeinona hä?

• JuusoPPPP

Hei,

voit mennä kokeeseen oikeastaan missä vai. Netissä hygieniapassiin voi harjoitella ainakin osoitteessa http://hygieniapassi.gene.fi jossa on treenaussivusto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe