Yleisesti on tunnettua, että haavan kaulaaminen muutamaa vuotta ennen kaatamista estää vesakon muodostumista kannon ympäriltä. Asiaan liittyen kysyn: Mitä tapahtuu itse haavan puuaineelle. Onko se kaatamisen jälkeen kelvollista kuitupuuta/rakennuspuuta/polttopuuta.
Haavan kaulaus
9
5303
Vastaukset
- "HAAVAA"
vaan kaulaamaan, siitä ei hyvä seuraa.
- hankintamies
Kun kaulaat, taitaa päästä taudit iskemään puuhun. Polttopuuksi kelpaa ja vältyt enimmältä vesomiselta.
- roundupilla
Varma en ole puun käyttökelpoisuudesta kaulaamisen jälkeen, mutta monilla palstoilla suositetaan kyllä haavan tappamista pystyyn ennen sahaamista nimenomaan kiertymisen estämiseksi. Itse kaataisin haavan, kuivaisin sen ennen sahuuta lanssissa kuori päällä. Vesomisen ehkäisyyn toimii kantoon annosteltu glyfosaatti (Roundup, Glyfonova).
- dsgfdghf
ei kuiva haapa kuoripäällä. lahoaa vaan.
- tuo haapa
oikein kiertyy,sinun kaulaan vain?????????????
- ylen viisas
tuo haapa kirjoitti:
oikein kiertyy,sinun kaulaan vain?????????????
www.puuproffa.fi/arkisto/haapa.php
- on löytynyt tämä
HAAVA PUU viime vuosi tuhannella puhuttiin yleisesti HAAPA puusta,VOI NENÄ
- näsäviisas
suomi24 -keskustelupalstan kommentit ovat kautta linjan alatyylisiä, niin tämäkin. Suomen kielessä on se erikoisuus moniin muihin kieliin verrattuna, että se taipuu, samalla konsonantti voi vaihtua, vrt. rauta - raudan (huom. ei rautan) ja haapa - haavan (huom. ei haapan). Jos kyseessä olevan puun nimi olisi haappa, olisi oikea taivutusmuoto haapan.
- timperjajk
ei haittaa tahtia , kaulaamisen jälkeenkin se elää siinä usean vuoden pois tiehensä että varmin konsti on talvella kaataa puu ja kantoon juottaa keväällä rounduppia niin mä tein ... pari vuotta tukit kasalla ( ei peiteltynä) ja sit sahalle..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku594462Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1591435- 1601387
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti471371Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2501183- 2011092
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1461047- 60948
- 80947