Mt.314 Vääksy-Pulkkilanharju

pyöräilijät

Nyt on sitten kevyenliikenteenväylä saanut asfaltti päällysteen jo Vääksystä Asikkalan kirkon suuntaan.Kauan sitä on vartuttu ja tehty,mutta nyt on päästy kokeilemaan kuinka mukava on kyseisellä kevyenliikenteen tiellä ajella.Toivottavasti loppukin työosuus valmistuu nopeaan,että saapi pyöräillä Vääksystä Pulkkilanharjulle ja takaisin katsellen kauniita maisemia......Ei kun pyöräilemään.......

11

1551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • panssariväylä

      Nato-joukoille, rahoitettu eu varoilla, pohjalle ajettu tuhansia kuormia ämpärinkokoista kiveäj jyrätty kymmeniä kertoja, raudoitettu tuumanpaksuisella teräsverkolla ja lisää sepeliä ja betoniverkkoa, taas sepeliä ja jyräystä kuukausikaupalla ja päälle asfaltti joka kestää panssarit. Maapohjana on kuiva hiekkaharju, joten metrejä syvät ja parimetriä leveät ojatkin piti tehdä jotta kaikki rahat saatiin menemään!!

    • pyöräilijät

      Niit pyörii saa oottaa ja kauan.
      Tolkutonta hölväämistä tollanen........ kele..

    • asikkala kk

      joo ja varsinkin pulkkilanharjun osuus muuttui vieläkin vaarallisemmaksi koska ajoradan leveys ei ainakaan kasvanut ja se oli jo ennestään liian kapea raskaalle liikentelle mitä siinä myös kulkee jonkun verran, no varmaan taas pudotetaan nopeusrajoituksia kun ei muuta keksitä. ja niin jos vaikka kävelijät menisivät sinne kävelytielle eivätkä kävelisi tienpientareella liftaten. ja haluan nähdä kun harjulla pyöräiliät ajaa sitä sepeli polkua siellä metsän keskellä. rahan hukkaa koko homma, olisivat leventäneet tietä niin ois kaikki mahtunut sille.

      • mukana.....

        Olen seurannut viime viikkojen aikana miten pyöräilijät ja urakoitsijoiden työntekijät ovat sopineet työmaalla liikkumaan/työskentelemään.Ilmeisesti ei ole yhtään "haaveria" sattunut,vaikka kevyenliikenteen väylää ei olekkaan virallisesti liikenteelle avattu.Työn aikana kyseinen työmaa-alue on 30-50 km /h nopeusrajoitettu,mutta siitä huolimatta välillä on ollut "ahdasta" liikkua niin jalan,pyörällä ja autollakin.Käkisalmen sillan ylitys on mielestäni vaarallinen kohta.Suosittelisin kyseisen sillan ylitykseen liikennevaloja kesäkaudeksi ainakin.Sillä kevyenliikenteen väylä joko loppuu tai alkaa Käkisalmen sillalta.Tuleekin mieleen,että onkohan rahat loppuneet kesken,koska kyseisen urakan piti päättyä Sysmän puolelle Perättömän lammen kohdalle.Loppuun sopii sananlasku:ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!!!!!!!!


      • asikkala kk
        mukana..... kirjoitti:

        Olen seurannut viime viikkojen aikana miten pyöräilijät ja urakoitsijoiden työntekijät ovat sopineet työmaalla liikkumaan/työskentelemään.Ilmeisesti ei ole yhtään "haaveria" sattunut,vaikka kevyenliikenteen väylää ei olekkaan virallisesti liikenteelle avattu.Työn aikana kyseinen työmaa-alue on 30-50 km /h nopeusrajoitettu,mutta siitä huolimatta välillä on ollut "ahdasta" liikkua niin jalan,pyörällä ja autollakin.Käkisalmen sillan ylitys on mielestäni vaarallinen kohta.Suosittelisin kyseisen sillan ylitykseen liikennevaloja kesäkaudeksi ainakin.Sillä kevyenliikenteen väylä joko loppuu tai alkaa Käkisalmen sillalta.Tuleekin mieleen,että onkohan rahat loppuneet kesken,koska kyseisen urakan piti päättyä Sysmän puolelle Perättömän lammen kohdalle.Loppuun sopii sananlasku:ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ!!!!!!!!

        joo visiin rahat loppu koska alunperin piti tosissaan pyörätien mennä perättömänlammelle, siitä se lyhennettiin ensin kalkkisten tiehaaraan mutta nyt rahapulassa se loppuu käkisalmen sillalle. Käsitykseni mukaan käkisalmensillan korjaukseen olisi ollut valtiolla rahat valmiina noin 10- 15 vuotta sitten mutta pulkkilanharjuseura kaatoi hankkeen vedoten siihen että mökkien arvo laskee, eli viis turvallisuudesta(huom. Olen asian näin ymmärtänyt voi olla että olen väärässä). joo ja ne työmaa merkinnät on ihan omaa luokkaansa, esim. 7.7 vääksyn taajamasta tullessa oli vain 80lätkä peitetty säkillä, tosin taajamapäättyy merkki asettaa saman 80 rajoituksen ja kuinka ollakaan keskellä tietä ajeli kaivinkone, joo kyllä siitä merkinnästä pystyy päättelemään että jotain tapahtuu mutta voisi ne aiallisemminkin hoitaa.


    • ex-pyöräilijä

      Kesä on parhaimmillaan ja lämmintä riittää.Pyöräily on helteellä vilvoittavaa kuntoilua,kun vaan on hyvät pyörätiet missä ajelee.Vääksystä Sysmän suuntaan tehty pyöräily onnistuu aina Pulkkilansalmelle asti,mutta Pulkkilanharjulla ravintola Wanha Reimari - Käkisalmen silta maastopyörää tarvitaan ajokiksi jos kansallispuiston osuus pitää pyöräillä.Asetusten mukaan pyörätietä pitää ajaa jos se kerran on rakennettu.Siitä minkä kuntoinen pyörätie valmistuttuaan on kukaan ei puhu mitään.Kokemuksesta voin sanoa,että ennen ajaa maantiellä Pulkkilanharjun osuuden ,kun hikoilee ja sadattelee nykyistä pyörätietä.
      Olisi mukava lukea pyöräilijöiden kommentteja omista kokemuksistaan miten ovat mieltä Pulkkilanharjun pyörätiestä.Moni ajaa autojen seassa maantiellä kyseisen n.7 km osuuden.Poliisit eivät ole kuulemani mukaan puuttuneet moiseen liikennekäyttäytymiseen pyöräilijöiden osalta.

      • Vain muutaman...

        kesäasukkaan tähden sutta tuli ja kiitos siitä mökkieläjien Pulkkilanharjuseuran!
        Pistivät vastaan niin kovasti, että nyt siellä sitten on lähes ajamaton, ilman asfalttia, oksan karahkoita ja monttuja täynnä oleva pyörätien kuvatus. No helppo on nyt mökkiläisen kontata ravintolasta kotiin, ei tuu polvet kipeeksi asfaltilla.

        Polkupyöräilijät oman turvallisuutensa takia ajavat sittenkin autojen seassa harjuosuuden.

        Syy asfalttipinnan puuttumiseen on se, ettei se sovi osin suojeltuun harjumaisemaan. Ja katin kontit, ottaisivat sitten pois myös asfaltin ajotieltäkin ja lossit takaisin.

        Pulkkilanharjulta on jo poistettu leirintäaluekin mökkiläisten toimesta. Hienoa toimintaa! Mitähän seuraavaksi?

        Vääksystä tullessa hieman ennen paikallista ravintolaa, tielaitos teki kevyenliikenteen sillan metallisella ristikkoajopinnalla, joka on HENGENVAARALLINEN.
        Siihen kapeampi pyörä juntaantuu kiinni ja aiheuttaa kaatumisen hyvin helpolla. Olet sitten polkupyöräilijä tai rullaluistelija, niin ole erityisen varovainen siinä kohdassa!!


    • kaikenkaikkiaan

      Kevyenliikenteen väylä on harjuosuudella aivan järjetön. Kesämökkiläisten autoja varten jouduttiin suojelualueelle kaivamaan bunkkereita. Kiinasta tuotua, vaarallisen korkeaa reunuskiveä pykättiin kilometrikaupalla. Kaikkein tarpeellisimmilta osin kevyenliikenteen väylä on päällystämätön, polkumainen. Rakentamiskustannukset tästä huolimatta luultavasti huikeat.

      Kaikkein järkevintä olisi ollut leventää pientareita puolisen metriä. Arka luonto olisi säästynyt suuremmilta tuhoilta ja käytettävyys olisi ollut huippuluokkaa, lisäksi talvikunnossapito helppoa. Valitettavasti Tielaitoksen, mikä lienee, systeemeihin kuuluu tunkea aivan liian raskaasti rakennettuja ja kehnosti suunniteltuja kevyenliikenteen väyliä joka paikkaan.

      Pulkkilanharjulla on mainittavasti jalankulkijoita ja pyöräilijöitä vain loma-aikoina, koska vakituista asutusta ei juuri ole. Pitkän välimatkan vuoksi koululaiset kuskataan alueen läpi autoilla. Jotain positiivista: talvisin koskematon lumi peittää väylän, hyvä hiihtoalusta!

    • paikallinen

      Koska Pulkkilanharjun maisemointia ruvetaan ehostamaan? Nykyinen maisema ei oiken kauniilta näytä. Puita on kaatunut myrskyjen vaikutuksista vuosien saatossa mm. kansallispuistoalueelle siellä ne lahoavat sekä rumentavat maisemaa.

    • Sano

      Kauheata, kansallispuistossa kaatuu puita! Näyttää melkein luonnolliselta metsältä.

      Kävimme pitkin syksyä poimimassa sieniä tällä alueella ja jouduimme kiipeämään runkojen yli (niitä on etupäässä siellä länsipuolella mihin ei ohiajavista autoista eli tieltä näy). Mullapa on sellainen muija, että valitellut edes moisesta pinnistelystä.

    • hal-E

      Metsähallitus taitaa olla taas kerran aktivoitumassa maisemoinnin suunnitteluun, mutta toteuksille tustin rahoja löytyy...??
      Pyörätien kunto sensijaan hautautuu taas talveksi unholaan, jossa se on koko Pasilan herrojen valtakauden uinunut. Tuskin kevätaurinkokaan saa sitä heräämään, mutta kasvillisuus tekee omaa myyräntyötään polun uudelleen metsittämiseksi. Taitaa tiemiesten rahat loppua moneen kertaan Kehäteiden ulkopuolella ennenkuin ehditään tänne Asikkalan perukoille vaikka EU sentään hanketta rahoitti, niin tukea Helsingin herroilta tuskin saadaan pyörätielle, kun ei sitä enää tunnu löytyvän Kopsuontiellekään, jossa sentään kulkee autojakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2648
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1189
    Aihe