Riminille

matkaaja..

Hei!

Kertokaas kokemuksianne Riministä...
Olen menossa heinäkuussa kahdeksi viikoksi ja kaikki tieto on tervetullutta :)

Paljon maksaa matka junalla Venetsiaan?
Kuinkahan tyyriitä ovat sisäänpääsyt clubeille?
Paljon maksaa rannalla aurikotuoli varjo?
Onko taxilla huristelu minkä hintaista?

Tiedän ettei paikka ole halvimmasta päästä mutta jotain vinkkiä olisi kiva saada hinnoista ja kaikesta muustakin. Mitä kannattaa tehdä ja missä kannattaa käydä?

Kiitos tiedoista etukäteen!

11

1687

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menossa

      samoihin aikoihin ja kiinnostaisi nuo jutut myös!

      muuten, laitoin haun sivustolle trenitalia ja sain tällaisia tuloksia:
      05:42 RIMINI -   06:52 BOLOGNA 9.80€
      09:40 BOLOGNA - 11:17 VE S.L.MESTRE 32.30 €

      Tosin en ole varma onko VE SL.Mestre Venezzian asema , mutta olettaisin näin! Lisäksi noihin kellonaikoihin voi laittaa itselle sopivamman. Nuo nyt oli vain esimerkit. Lisäksi kun ottaa meno-paluun niin yleensä halvempi. Lisäksi voi olla etten valinut sitä halvinta vaihtoehtoa, joten siinäkin voi säästää. Olisi hyvä, jos joku junalla sinne mennyt, kommentoisi!

      • lipun hintaan

        Korjaus tuon kallimman 32.30 € saa kakkosluokasta 22.80€. Katsoin väärin!


    • Adrianmeren rantalomalle...

      Aurinkotuoli(lettino) varjo(omrellino) yhteensä noin 10 euroa per päivä- riippuu rannasta jne.

      Riminillä ollessa kannatttaa ehdottomasti käydä San Marinossa. Bussi lähtee puolen tunnin välein
      Riminin rautatieasemaa vastapäätä olevan baarin edestä. Matka maksaa muutaman euron ja kestää vajaan tunnin per suunta.

      Jos shoppailu kiinnostaa, niin suuntana Riminin vanha kaupunki. Kannattaa kysyä myös markkinapäivät- muistaakseni pari kertaa viikossa. Toinen päivistä sunnuntai.
      Riminillä hyvä kalaravintola "da Lurido", vanha kaupunki.

      Kiskobussilla kannattaa ajaa 10 min. matkan päässä olevaan italialaisten suosimaan Riccioneen ja siellä rantakadulla oleviin jäätelöbaareihin.

      Vielä 10 minuuttia matkaa lisää esim. junalla (noin1 euro) kannattaa jatkaa matkaa vielä "etelään" Cattolicaan. ym.ym.
      Kaksi viikkoa ei riitä kaikkeen siihen mitä tarjolla on.

      Venetsia:
      Nopeimmilla yhteyksillä Venetsiaan pääsee noin kolmessa tunnissa. Rautatieasema Venetsiassa Mestressä, josta pääsee vesibussilla Venetsian keskustaan- 5 euroa.
      Venetsia on huippukallis paikka, jos aikoo syödä, niin kannattaa suunnata kauas san Marcon aukiolta. Esim. kahvi aukiolla pöytään tuotuna 2 vuotta sitten a`18,70 euroa.

      • Riminille menijä

        Ihanaa, kiitos paljon tiedoista ja vinkeistä!

        Huh huh kun on hintava kahvi Venetsiassa!! :)
        Täytyy tosiaan mennä syrjemmälle pois turistirysästä :D

        Onko kellään tietoa Riminin yökerhojen sisäänpääsymaksuista?


      • Rimini
        Riminille menijä kirjoitti:

        Ihanaa, kiitos paljon tiedoista ja vinkeistä!

        Huh huh kun on hintava kahvi Venetsiassa!! :)
        Täytyy tosiaan mennä syrjemmälle pois turistirysästä :D

        Onko kellään tietoa Riminin yökerhojen sisäänpääsymaksuista?

        Valitettavasti en tiedä pääsymaksuista nykyisin mitään, kun en ole viimeaikoina siellä discoissa käynyt- nuorempana kylläkin (n.15v. sitten).
        Riminin seudulla on kymmeniä discoja, jotka ovat auki läpi yön ja italaiset sanovat, että uusin musiikki kuullaan juuri Riminin discoissa ennekuin se ehtii edes kauppoihoin levynä.
        Kun itse aikoinaa siellä discoilin, niin ei jäänyt mieleen mitenkään erityisen kalliit pääsymaksut ja lippuun sisältyi aina juoma.
        Taisipa olla niin, että aika usein päästivät naiset ilman maksua.

        Tässä osoitteessa listaa Rimini discoista:
        http://www.adriabeach.net/eng/discoteche-rimini.php


      • menijä...
        Rimini kirjoitti:

        Valitettavasti en tiedä pääsymaksuista nykyisin mitään, kun en ole viimeaikoina siellä discoissa käynyt- nuorempana kylläkin (n.15v. sitten).
        Riminin seudulla on kymmeniä discoja, jotka ovat auki läpi yön ja italaiset sanovat, että uusin musiikki kuullaan juuri Riminin discoissa ennekuin se ehtii edes kauppoihoin levynä.
        Kun itse aikoinaa siellä discoilin, niin ei jäänyt mieleen mitenkään erityisen kalliit pääsymaksut ja lippuun sisältyi aina juoma.
        Taisipa olla niin, että aika usein päästivät naiset ilman maksua.

        Tässä osoitteessa listaa Rimini discoista:
        http://www.adriabeach.net/eng/discoteche-rimini.php

        Kiitokset vastauksesta =)
        Ei muuta kuin sekaan vaan niin asiat selviää.
        Ei malttais odottaa sitten yhtään.

        Mukavaa kesää!


    • Juuri Riminiltä tullut

      Moi!
      Tulin juuri perjantaina Riminiltä ja ajattelin kertoa vähän infoa...
      Rantaa on loputtomiin ja se on jaettu satoihin valvottuihin alueisiin, joilla aurinkotuolit on pakollisia ja mielestäni kalliita. 2 tuolia ja varjo maksaa n.16 €/vrk.Jos haluaa ottaa aurinkoa ilmaiseksi kannattaa mennä rannan nro 1 viereen, jossa on ilmainen ranta-alue.
      Discoihin pääsymaksut on n. 8-20€, mutta naiset saattavat päästä halvemmalla tai jopa ilmaiseksikin. Pääsymaksuun sisältyy yleensä juoma tai kaksi.
      Riminin sisällä saa matkustaa ympäri kaupunkia 1½ tunnin ajan bussilipulla, joka maksaa 1 euron. Naapurikaupunkiin Riccioneen bussilippu maksaa 1,5 euroa ja sillä saa matkustaa 2 tunnin ajan.¨
      Paljon kivoja vaatteita voi löytää jopa 5 €:lla ja markkinoilla kannattaa käydä ehdottomasti, jos tykkää shoppailla. Markkinat on keskiviikkoisin ja lauantaisin, ja ne on todella isot. Itse löysin sieltä mm. ihanan mekon 3 eurolla!
      San Marino on myös näkemisen arvoinen... Eikä matkakaan kestä kauaa bussilla. :)

      • menijä..

        Voi kiitos paljon näistä tuoreista tiedoista! =)

        Kiva kuulla että vaateostoksia voi tehdä noinkin halvalla!

        Olitko ensimmäistä kertaa Riminillä? Tykkäsitkö?
        Suosiko ilmat? Sääennusteen mukaan näyttää että vettä satanut melkein joka päivä?

        Kiitos tosta "ilmaisranta" vinkistä :)


      • Juuri Riminiltä palannut
        menijä.. kirjoitti:

        Voi kiitos paljon näistä tuoreista tiedoista! =)

        Kiva kuulla että vaateostoksia voi tehdä noinkin halvalla!

        Olitko ensimmäistä kertaa Riminillä? Tykkäsitkö?
        Suosiko ilmat? Sääennusteen mukaan näyttää että vettä satanut melkein joka päivä?

        Kiitos tosta "ilmaisranta" vinkistä :)

        Juu, ittenikin yllätti, kuinka halvalla vaatteita sai :D
        Miä kun luulin, et Italias kaikki vaatteet on just kalliita!
        Juu olin ekaa kertaa Riminillä ja oli kyllä hieno reissu. Olin kahestaan serkkutytön kanssa, joten voit kuvitella millaista meno oli... ;) (Ollaan 2-kymppisiä.) Ihme oli, jos miehet ei kattonu/huudellu perään ja kerran jopa n. 20 miehen porukka huus ja taputti meille! Että sellaista Riminillä...
        No säät nyt oli mitkä oli... Parina päivänä oli hellettä, mutta ei ollut liian kuuma, kun tuuli mukavasti :) Enimmäkseen kuitenkin pilvistä/puolipilvistä ja parina päivänä sateli, kerran jopa koko päivän... Lämmintä kuitenkin koko ajan... :)
        Luulen, et heinäkuussa on kuitenkin kunnon helteet... Että varaudu siihen! ;)
        Sateenvarjot sai markkinoilta 3 eurolla... Jos sattuu satamaan... :/
        Mutta pidähän hauskaa(ja muista, että kaikki italialaiset miehet on gigoloita)!


      • gigoloita
        Juuri Riminiltä palannut kirjoitti:

        Juu, ittenikin yllätti, kuinka halvalla vaatteita sai :D
        Miä kun luulin, et Italias kaikki vaatteet on just kalliita!
        Juu olin ekaa kertaa Riminillä ja oli kyllä hieno reissu. Olin kahestaan serkkutytön kanssa, joten voit kuvitella millaista meno oli... ;) (Ollaan 2-kymppisiä.) Ihme oli, jos miehet ei kattonu/huudellu perään ja kerran jopa n. 20 miehen porukka huus ja taputti meille! Että sellaista Riminillä...
        No säät nyt oli mitkä oli... Parina päivänä oli hellettä, mutta ei ollut liian kuuma, kun tuuli mukavasti :) Enimmäkseen kuitenkin pilvistä/puolipilvistä ja parina päivänä sateli, kerran jopa koko päivän... Lämmintä kuitenkin koko ajan... :)
        Luulen, et heinäkuussa on kuitenkin kunnon helteet... Että varaudu siihen! ;)
        Sateenvarjot sai markkinoilta 3 eurolla... Jos sattuu satamaan... :/
        Mutta pidähän hauskaa(ja muista, että kaikki italialaiset miehet on gigoloita)!

        Tiedätkö minkälaista miestä sanotaan gigoloksi ?
        Kertoisitko !


      • menijä...
        Juuri Riminiltä palannut kirjoitti:

        Juu, ittenikin yllätti, kuinka halvalla vaatteita sai :D
        Miä kun luulin, et Italias kaikki vaatteet on just kalliita!
        Juu olin ekaa kertaa Riminillä ja oli kyllä hieno reissu. Olin kahestaan serkkutytön kanssa, joten voit kuvitella millaista meno oli... ;) (Ollaan 2-kymppisiä.) Ihme oli, jos miehet ei kattonu/huudellu perään ja kerran jopa n. 20 miehen porukka huus ja taputti meille! Että sellaista Riminillä...
        No säät nyt oli mitkä oli... Parina päivänä oli hellettä, mutta ei ollut liian kuuma, kun tuuli mukavasti :) Enimmäkseen kuitenkin pilvistä/puolipilvistä ja parina päivänä sateli, kerran jopa koko päivän... Lämmintä kuitenkin koko ajan... :)
        Luulen, et heinäkuussa on kuitenkin kunnon helteet... Että varaudu siihen! ;)
        Sateenvarjot sai markkinoilta 3 eurolla... Jos sattuu satamaan... :/
        Mutta pidähän hauskaa(ja muista, että kaikki italialaiset miehet on gigoloita)!

        Kiva kuulla että oli hauska reissu! =)

        Noista miehistä sen verran että ihan tuttua meininkiä joten ei pelkoa sen suhteen.

        Toivotaan että heinäkuussa on hellettä!
        Olen asunut turkissa joten mitä lämpimämpi sen parempi mulle. =)

        Mukavaa kesänjatkoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe