KUOKKALA

Uusi asukas!

Millaista aluetta kuokkala on?? Mikä on niin sanottua slummialuetta jyväskylässä ja mikä ns.parempaa asuinaluetta?

76

16632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lamlam

No Kuokkalan "keskusta" eli missä marketit sijaitsee saattaa olla hieman ehkä levottomampaa aluetta..kun siellä pyörii enemmän porukkaakin.

Kun mennään siitä sitten Kuokkalan laitamille päin, Tikkaan, Kekkolaan, Ristonmaalle, Nenäinniemeen tms. löytyy ainakin minun kokemukseni mukaan rauhallisia asuinalueita. Ja jos nyt se on joku rauhallisen alueen kriteeri, niin nuo alueet eivät ole mitenkään erityisen "maahanmuuttaja-voittoisia" alueita.

Eiköhän Jyväskylän slummi-titteli sijoitu tuonne Pupuhuhdan suuntaan...vai mitä muut on mieltä? Huvittavaa toisaalta puhua slummista...kun sen merkitys on hieman toinen, jos mennään vähän tuonne etelämmäksi.

• Hmmh

Minulla on kokemusta Halssilasta, jossa nykyäänkin asun, Kuokkalasta jossa tulee viikonloppuja asuttua sekä Huhtasuolta päin, jossa koulua tuli käytyä.

Halssilaan verrattuna Kuokkala kyllä tuntuu jokseenkin rauhattomammalta, mutta Kuokkalassa taitaakin olla enemmän nuorisoa, kuin Halssilassa. En minä kuitenkaan Kuokkalaakaan miksikään slummiksi menisi kutsumaan ja hyvin olen uskaltanut öisin Kuokkalassakin yksin kulkea. Ainut asia, jonka Kuokkalassa olen erona huomannut, on se että juhlintaa tuntuu tapahtuvan vähän enemmän. Mutta niin, ei Kuokkala nyt niin pahalta minusta vaikuta, mitä jotkin huhut antaisisivat olettaa.

Puparissa asuu ystäviä eikä alue heidän mukaansa niin rauhatonta ole, mitä siitä puhutaan. Kouluaikoina siellä tuli liikuskeltua enemmän kuin nykyään, mutta ei siitä koskaan minulle mikään tavattoman huono kuva ole jäänyt. En kuitenkaan sinne ensimmäisenä muuttaisi.

En minä oikein keksi Jyväskylästä aluetta, joka olisi ehdottomasti poissa listalta asuinpaikkaa miettiessä. Maine on joillain alueilla huonompi kuin toisilla, mutta oman kokemukseni mukaan, ei täällä mikään täysin kauhea paikka ole.

• tiedonjanoiselle

Jyväskylän parhaimpia asuinalueita ovat:

- Säynätsalo - sijaitsee hieman syrjemmässä, joten rauhallinen, muttei kuitenkaan liian hiljainenkaan. Upeat Päijänteen maisemat.

- Haapaniemi - sijaitsee myös vähän syrjemmässä, mutta kokemusten mukaan oikein viehättävää aluetta asua.

- Nenäinniemi - suht lähellä kaupungin keskustaa, mutta oikein mukavaa aluetta. Tuttujani asuu tällä alueella, ja ovat oikein tyytyväisiä.

Kunnon slummialueita tai oikein rauhattomia paikkoja ei Jyväskylässä taida ollakaan, mutta jos joku pitäisi valita niin se on sitten se Kuokkala.

• vastinetta

Jaa-a, kyllä Jyväskylässä on aivan eri alueet joita nyt voisi slummiksi sanoa, ei Kuokkala. Tuo sinunkin mielipide taitaa olla ihan mutu-pohjalta. Olen asunut Kuokkalassa reilu 6 vuotta, en ihan keskustassa mutta aika lähellä, joten kokemusta on.
        Tuossa joku mainitsi, häiriön aiheuttajista, niin samaa mieltä olen hänen kanssaan, että suurimmaksi osaksi yläasteikäiset kersat. Maahanmuuttajia täällä on jonkin verran, mutta enpä ole ongelmia siinä nähnyt, eivät ainakaan notku kännissä kaduilla.
        Mutta onhan Kuokkala kuitenkin suurin kaupunginosa Jyväskylässä, vajaa 20 000 asukasta? Joten pikkukaupunki kaupungissa etuineen ja haittoineen ;)

• nuori nainen

Olen asunut Kuokkalassa vuodesta 2002, Kuokkalan pellolla ja keskustassa. Jo ennen muuttoa sain kuulla tarinoita levottomasta ja päättömästä menosta, samat tarinat elävät edelleen. Itse koen asuinalueen rauhalliseksi ja mukavaksi asua. En pelkää liikkua yksin ulkona, vaikka olen nuori naisihminen. Ihan keskustassa aiheuttavat häiriötä baarit ja kouluikäisten rettelöiminen, Polttolinjan tien toisella puolella on elo aivan erilainen. Tervetuloa vain, minä olen ainakin tykännyt alueesta asuinpaikkanani viimeisten vuosien aikana!

• Levotonta

Kuokkalan keskustassa näkee melkein joka ilta yläasteikäisiä kaljaa kiskomassa spurgu/narkkariporukan kanssa. Näiden nuorten vanhempia pitäisi rangaista perseelleenmenneestä kasvatuksesta. Maahanmuuttajia ei näissä ryyppyporukoissa näe.

• Opiskelijatar

Yllätyin ihan muuttaessani tänne Jyväskylän slummiin, eli Pupuhuhtaan. Naapurustossa on ihan julmetusti maahanmuuttajia ja juoppoja, mutta onpa hiljaista keskustaan verrattuna... Huoltoyhtiön kanssa pitää tapella kynsin hampain ja tavaroita ei voi jättää vartioimatta...

Olen asunut jyppylässä kahdeksan vuotta, joista seitsemän jokokeskustassa tai lyhyen kävelymatkan takana. Pupuhuhtaan tulo hirvitti jo pelkästään matkan takia - ja kuulopuheiden. En minä tänne lapsia toisi etteivät oppisi monikulttuurisiksi, mutta kyllä täällä iso tyttö pystyy asumaan ja yölläkin uskaltaa kulkea.

Autottoman ei kannata tulla jos työ on edes keskustassa. Sen minkä säästät vuokrassa, häviät bussikortissa tai bensakulujen lisäyksessä. Seppälä työpaikkana on ihan järkevän matkan päässä.

Ai niin.. ja varma työpaikka meni siihen, että ilmoitin muuttaneeni Pupuhuhtaan. Työnantajan ilme muuttui totaalisesti ja kahden päivän päästä hän perui työtarjouksen.

No, alkuperäiseen kysymykseen palatakseni: Luulisin, että hienompia alueita löytyy Ainolanrannasta, Taulumäestä ja Lohikoskelta. Palokassa yrittävät korkeilla vuokrilla pitää tasoa vähemmän köyhänä.

Slummit ehdottomasti Kangasvuori, Pupuhuhta ja Laajavuori.

• Jonn@

Mielipiteesi on minulle tärkeä kun en kaupunkia tunne yhtään..Kiitos!!

• ihanaa rauhaa
        Jonn@ kirjoitti:

Mielipiteesi on minulle tärkeä kun en kaupunkia tunne yhtään..Kiitos!!

Olen asunut lapsena kuokkalan kiulussa, kamalaa aluetta!!! Täynnä manneja ja maahanmuuttajia, siellä asuessani sana rauha ei kyllä tullut heti ensimmäisenä mieleen... Sai koko ajan vahtia tavaroitaan tai muuten lähtivät jonkun muun matkaan. Tuttua aluetta on myös ahjo (en nyt tiedä onko alueen oikea nimi) joka oli ihan ok paikka. Asunut olen myös keljossa( tarkemmin sanottuna valkolassa), josta voin sanoa että rauhallisinta aluetta missä olen koskaan asunut. Paljon lapsiperheitä ja kaikki palvelut todella lähellä) Pupuhuhdassa olen myöskin asunut (pupuhuhtaan kääntyvän risteyksen kohdalla) ja mitään valittamista ei ole. Sisälle ei ikinä kuulunut pihaustakaan ja välillä mieheni kanssa mietimmekin että asuukohan talossa edes muita kun mitään ei koskaan näkynyt tai kuulunut :D Tykkäsin asua paljon siinä talossa, todella halpa ja hyvin remontouitu ennen muuttoamme. Totta on kyllä että kun mennään "syvemmälle" pupuhuhtaan, niin meno taitaa kyllä muuttua vähän rankemmaksi ja asuu paljon maahanmuuttajia yms. mutta meidän tiellämme en yhtäkään muista nähneeni. Minulla on todella hyviä kokemuksia myös osasta keltinmäkeä(kultalakintie, jossa avoni asui tavatessamme) ja taas kuokkala jota monet pitävät hyvänä alueena on paikka mihin en IKINÄ ENÄÄ muuttaisi!!! Myös myllyjärvi on tälläinen paikka... Joten muuta sanomista ei ole kun että älä vaan jaa kaupunkia huonoihin ja hyviin alueisiin, joka ei todellakaan pidä paikkaansa.

• Reportaasi

Toisenlaisista kokemuksista viikottain kuokkalasta varsinkin keskustasta mitä sinulla on kokemusta kuokkalahan on suht laaja.Myös näiden asuinalueiden kyselyt saavat aina samanlaiset vastaukset puolesta ja vastaan.

• Muutimme keskustasta tänne pupariin keskustan rässivien autoja, korotettuja vuokria ja viikonloppujen meteliä pakoon. Ainoa, jotka täällä pitävät meteliä on lapset (ja ensimmäisissä omissa kodeissaan asuvat lapset), pari juoppoa ja kansallispukuihin pukeutuva kansanosa. Ihan hiljaista on ollut asua ainakin omassa talossani, parina kesäiltana oli vähän rähäkämmät bileet, mutta niin taitaa olla joka kylänosassa.

Kyllä täälläkin uskaltaa illalla liikkua yksin. Ilman omaa autoa tai pyöräilyintoa tänne ei kannata lähteä, mikäli tosiaan haluaa säästää vuokrassa. Sitäpaitsi ainakin yksi vuokranantaja aikoo korottaa merkittävästi vuokria ensi keväänä (koska kielimuurin vuoksi jätekatokset tulvivat tavaraa, joka ei sinne kuulu ja ne maksetaan kollektiivisesti vuokrissa)..

Sen haluan tarjota kuitenkin vihjeeksi, että jos hiljaisuus ja rappukäytävän tuoksu on sinulle tärkeä asia, niin älä muuta samaan rappuun muiden kuin venäläisten ja virolaisten maahanmuuttajien kanssa. Meteli ja erikoiset tuoksut kuuluvat kulttuuriin, eikä niistä voi tai saa huomauttaa. Parveketupakointi on yleistä.

Ainakin minun taloni huoltoyhtiö toimii hyvin, ainoat ongelmat oli isännöitsijässä, joka ei tahtonut saada mitään aikaan. Isännöitsijäkin on kyllä jo vaihtunut.

Mitään ei voi jättää edes pyörävarastoon, kaikki irtisaatava häviää, paitsi varastelevan tahon omat tavarat. Eli jos Pupariin tulee ja on niin onnellinen sattuma, että on parvekkeellinen asunto, kaikki ulkoiluvälineet omalle parvekkeelle säilöön! Nimimerkillä vaikeimman kautta opittuna ;)

Pupari on siistiytynyt merkittävästi sitten vuoden 2004, onneksi, muuten en asuisikaan.

• pöööööööööö!

Kuokkala sisöltää sekä rauhallsempie että rauhattomampia alueita. Kuokkalan keskusta on rauhaton juottoloiden ja nuorison kokoontumisen takia.

• Anonyymi

Kirjoittakaa tänne mitä pidätte senioritaloista Syöttäjänkatu 6:een Yrjö ja Hanna kodista johon muutti n. 2 viikkoa sitten "ihkauuteen" taloon uudet asukkaat, eli n. 5:een taloon yhtä aikaa. Kertokaa tänne ilmapiirin hengestä?

• hello :)

Vähän vanhaan viestiketjuun vastailen :D
      Maahanmuuttajia on turha leimata ongelmien aiheuttajiksi! Itsellä naapurina oikein mukavanoloisia ihmisiä, sattuvat olemaan maahanmuuttajia myös, he tervehtivät reippaasti toisin kuin aikaisempien asuntojen naapurit ja muutenkaan heiltä ei kuulu meteliä kun ihan tosi harvoin.

• fdbgdfbg

Kyllä maahanmuuttajien aiheuttamat ongelmat on nimenomaan maahanmuuttajien aiheuttamia ja kantisten aiheuttamat kantisten aiheuttamia. Mikä tässä on epäselvää? Kuokkalasta löytyy kummankinlaisia ongelmia ihan riittävästi.

• yty56
        fdbgdfbg kirjoitti:

Kyllä maahanmuuttajien aiheuttamat ongelmat on nimenomaan maahanmuuttajien aiheuttamia ja kantisten aiheuttamat kantisten aiheuttamia. Mikä tässä on epäselvää? Kuokkalasta löytyy kummankinlaisia ongelmia ihan riittävästi.

Hyviä alueita:

Lutakko, Ainolanranta, Lohikoski, Kukkumäki, Mattilanpelto, Köhniö, osa Palokasta, osa Jyskästä, Laajavuori, Haukkala, Kortepohja, Kaijanlampi, Sarvivuori, Sääksvuori, osa Keljonkankaasta, Tikka, Ristikivi, Nenäinniemi, Samulinranta :)

Huonoja:

Pupuhuhta, Huhtasuo, Keltimäki, Myllyjärvi, Kuokkalan keskusta (Polttolinjan läheisyys), Vaajakoski, Haapaniemi

• ei ole enään
        yty56 kirjoitti:

Hyviä alueita:

Lutakko, Ainolanranta, Lohikoski, Kukkumäki, Mattilanpelto, Köhniö, osa Palokasta, osa Jyskästä, Laajavuori, Haukkala, Kortepohja, Kaijanlampi, Sarvivuori, Sääksvuori, osa Keljonkankaasta, Tikka, Ristikivi, Nenäinniemi, Samulinranta :)

Huonoja:

Pupuhuhta, Huhtasuo, Keltimäki, Myllyjärvi, Kuokkalan keskusta (Polttolinjan läheisyys), Vaajakoski, Haapaniemi

eihän se noin mene. ei nykyään voi jaotella parempia tai huonompia asuinalueita. kyllä ne kaikki on yhtä samaa Jyväskylää.

• Anonyymi
        fdbgdfbg kirjoitti:

Mamujen ongelma on paskata paikat,eivät välitä roskiksista mitään.

• ongelmia

maahanmuuttajat aiheuttavat ongelmia, paljon ongelmia

• jooseppi.

Minkä takia se Postin toimipiste piti sinne rotankoloon laittaa? Ikinä ole parkkipaikkoja siellä ja tällä hetkellä kiinni koko Siwa.

• Tyytyväinen

On se posti silti auki ja koskaan ei ole käynyt niin että auto ei olisi pihaan mahtunut.

• Mmml

Kuokkalan koulussa 9-luokalla oleva kaveri kysyi luokkakaveriltaan kuinka helposti saisi morphiinia ihan vitsimielessä ja se vastasi että multa löytyy paljon olet valmis maksamaan

• Jouluoäivä

Nää jutut on kymmenen vuotta vanhoja. Ei häiritse ns, juottoloista tulevat kun ei niissä käy enää ketään.
      Kuokkala sijainniltaan on hyvällä paikalla ja v.2016 rauhallinen

• Polttolinja

Alue on kyllä muuttunut totaalisesti edukseen. Jotain kertonee myös sekin että uusia taloja rakennetaan koko ajan ne menee myös kaupaksi. Kuinka monessa ongelma lähiössä on uudisrakentamista?

• töppön

Mikähän siinä on että maahan muuttajat aiheuttavat ongelmia?Uskokaa tai älkää,minä asun ruotsissa missä paikalliset asukkaat aiheuttavat ongelmia Suomalaisia kohtaan,niiden on yksinkertaisesti vain vaikea tajuta, että me olemme Ihmisiä!

• ihaillaan

Ihan hyvää, kunhan et itse mene sitä omilla toimillasi pilaamaan. Jokaisessa asuinalueessa on hyvät sekä huonot puolensa, riippuu mitä itse arvostaa.luontoa, liikennettä,nopeita kulkuyhteyksiä kenties.sekä joillekkin kaupatkin on aika tärkeitä. Niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan:on hyvä sanonta. mutta Jyväskylä on kerrassaan ihana kaupunki.

• omqavalinta

Näin on mikä asia asumispaikalla on tärkeää, itelläni ainakin että palvelut ovat lähellä niin kun Kuokkalassa on. Kaupat, tk, apteekki, kampaamot, juottolat, pizeriat.
      Jos joki tykkää jossain Sarvivuoren perukoilla ilman palveluita olla niin sekin on ok.

• viserrykset

Ei mitään vikaa Kuokkalassa, kerrassaan mukava asuinpaikka .Lyhyt matka keskustaan, minne on mukava joko kävellä,pyöräillä tai hetkessä autolla hurauttaa.Luontokin kaunista ja ihmiset ystävällisiä. Slummeja saa etsiä ulkomailta??????

• Nenäslyhenee

Kukaan täällä ei ole millään tavalla kiinnostunut Kuokkalasta joten parasta lopettaa se trollaus.

• PerseesiLaulaa

Mitäs vittuu, sinuakin tää ketju näköjään kiinnostaa?

• TerveisetKiroklta

kuokkalan ostari rauhaton?!? te ette tiedäkään mitä rauhattomuus tarkoittaa, jos siellä nyt joskus pyörii kelkasta pudonut nuorispn esuastaja ei hänen läsnäolonsa tee rauhattomuutta. Kuokkala on varsinainen lintukoto jos vertaa oikeesti rauhattomiin ostareihin

• Sarskylä

Kuokkalassa ovenkahvoista saa eksoottisia tauteja. Hyi olkoon.

• Janttteritaas

Kymmenen vuotta seurannut taksinkuljettajan näkökulmasta kuokkalaa ja mukava aina palata tolpalle kaupungista asti hakemaan uutta kyytiä..;)

• Noniintulihan

se sieltä. Paratiisin Paperit jakoon. Ompa oikein mielenkintoista ja yksityiskohtaista tekstiä KAIKISTA omistajuussuhteista liikemaailmassa. Nehän pelaa ihan omilla säännöillään, joten kaikki on pedattu heille. Voi ihan liikemiehet, näyttäkäähän taitonne nuo!

• ParatiisinPaperit

Ja siellä on selkokohtainen omistajuussuhde kaikkiin media-alan konserneihin. Ompa ihania uutisia joita pyöritellä, oikein iloksihan tämä muttuu. Hyvä kaunis kapitaali.

• Aivanmahtavaaa

porukkaa. Ylistän. On meillä tuolla arvokasta porukkaa. Oikein pälvikaljut tälleen joutaa kiillottamaan, että valo paistaa arvon herrasväestä tänne meidänkin maailmaan.

• tänäpäivänä

Palvelut kuokkalassa todella hyvät, ei missään muussa lähiössä ole niin paljon palveluita ja lyhyt matka keskustaan. Ostarilla ei pyöri maahanmuuttajia vaan ovat joko keskustassa tai kämpissään Salmirannassa.

• tilastot

Kuokkala Jva:n kyselyssä 3 halutuin asuinalue, Keskusta 1 sijalla. Tilastojen mukaan tänne on halukkaita tulijoita mutta harvat pääsevät.

• GettoKuokkala

Tämähän se kuokkalan ongelma juuri onkin.
        Paljon vuokrakämppiä, joissa majailee alkoholisteja, narkkareita ja mamuja

• J-P.M

Viidessä eri asunnossa 20-vuoden aikana Kuokkalassa-se kertonee jotain? Ympäri Suomen opiskelujen ja työn vuoksi
      Voin sanoa Kuokkalan cityssä asuvani,että alun jälkeen Kuokkala on yksi rauhallisemmista asuinalueista.Ylernsä ne morkkaavat jotka eivät ole päivääkään asuneet Kuokkalassa.Tehdyn tutkimuksen mukaan verotiedot kertovat Kuokkalan olevan 2.sijalla Jyväskylän kaupungin asukkaiden verotiedoissa ja kertoneehan sekin jotain,että nykyisestä kaupunginvaltuustosta täällä asuu kaikista puolueista kaupunginvaltuutettu?-millä muulla lähiöllä on tarjota 3.halutuin asuinalue 2 km:n päässä citystä,kivenheiton päästä järvenrannasta,Survo-Korpelan perinnetalot ja samat palvelut vaikkapa liikuntaan esim.Graniitti.Kuokkalansillan-Sataman varrelle rakennettava "löyly-sauna-allas?"-projekti tekee vielä Kuokkalasta halutuimman asuinalueen jos kaximielisen härskeiltä kuvataide-asiantuntijoiden hankinnoilta vältytään."Halla"& "Römpsä?"-Alba:n sillan päässä riittänevät hymyilyttävään viriliyyteen varsinkin opiskelijanuorilta ;*)?

• KuokkalanAsukas

Vai että rauhallista aluetta kesän aikana täällä kuokkalassa on käynyt poliisit kyselemässä melkein joka päivä jostain asiasta joka yleensä ei ole ollut mikään mukava

• PoisKuokkalasta

Paikallislehdestä voi lukea lähes päivittäin Kuokkalassa tehdyistä rikoksista.
      Lapsiperheiden nyt ainakin pitää pysyä sieltä poissa.
      Aikoinaan asuin 2v Kuokkalassa ja pihan hiekkalaatikosta löytyi usein huumeruiskuja. Narkomaaneja siellä pyörii runsaasti.
      Poliisiauto päivystää jatkuvasti siinä kauppojen edustalla, koska työtehtäviähän Kuokkalassa riittää

• rauhallistanäillänurkil

No onpa kumma kun kertaakaan en ole vielä poliisiautoa täällä nähnyt tämän reilun 2 vuoden aikana kun täällä asunut.....tosin en kulje kuin päiväaikaan, enkä asu ihan Kuokkalan keskustan tuntumassa......muutaman kerran olen kävellyt yöllä matkakeskukselta tänne ja ihan rauhassa on saanut kulkea

• rauhallistanäillänurkil

Tosiaan siinä kaupoillakin käyn 2-3 krt viikossa ja yhtään poliisia en ole nähnyt, joten ei ne jatkuvasti siinä päivystä ainakaan päiväaikaan....

• KuokkalanMamutJaMannet

Tilastojen mukaan Kuokkalasss asuu eniten sosiaaliavustuksia kerjääviä asukkaita.
      Kertoo hyvin millaista sakkia siellä lymyää.
      Ja rikostilastoissa ihan ylivoimainen muihin kaupunginosiin verrattaessa

• Ettsillälailla

Joka puolella kaupunkia näitä sossu pummeja riittää ja sitten on nämä porvari alueet niissä asuu kaappi juopot.

• slummentaali

Aika värikästä porukkaa tosiaan.

• KävelinKuokkalanOhi

Joko se kissoja Kuokkalassa puuhun naulaava tyyppi on jäänyt kiinni ?
      Ainakaan se siilin viiltelijä liikkuu vielä vapaana

• KissanYstävä

Eivätkö ole sinua vielä sinitakit löytäneet

• Ööhöhööö

Sinut ne on löytänyt aikaa sitten odottavat sopivaa hetkeä jotta heittävät häkkiin

• Anonyymi

Joko se naisia hakkaava tenukeppi on häipynyt.

• Tia-Maaria

Voi hyvä ihme mitä paskaa täältä saa lukea.
      Minä en parempaa paikkaa tiedä kuin kuokkala, koko elämäni täällä asuneena sen varmasti tiedän.
      Synnyinkin kuokkalan kartanossa.

• SäälinSua

Niin...et voi paremmasta mitään tietää, kun olet aina asunut Kuokkala nimisessä läävässä.
        Kova on kohtalo sulla.
        Nistien ja mamujen kanssa elämä hymyilee...

• Jouni888

Jos haluat aamukahviasi nautti parvekkeella ja samalla katsella paikallisia nipoja ja yöntimoja,niin kuokkala on ihan jees mesta.. pupuhuhta on jyväskylän persereikä ja kuokkala tulee hyvänä kakkosena.

• NäinOn

Hyvin tiivistetty.

• KokemusKertoo

Ilmeisesti sinä sen parhaiten tiedät kun asut siellä

• OlenHuolissani

Sanokaa kaupunginosa, jossa tehdään enemmän rikoksia kuin Kuokkalassa?
      OIKEIN !
      Sellaista ei ole.
      Säälin lapsia, jotka joutuu lapsuutensa uhraamaan Kuokkalassa.
      Ei ole heillä hääppöinen elämä...😢

• Anonyymi

Hyvä jos hengissä aikuiseksi selviävät.

• Anonyymi

Kuokkalas asunut vuodest 1991 ja ajoittain öisin kävellyt baareista grillin kautta kotia ja päivittäin koiran kanssa liikun kuokkalassa enkä ole koskaan törmännyt ns. Random väkivaltaan täällä. Hauska lukea joidenkin höpötyksiä että kuokkala vaarallinen paikka öisin liikkua, niistä kuokkalaonpaska kirjoittajien höpötyksiä ei kannata edes lukea, ja niistä suurinosa ei ole edes täällä asunut ikinä 😆. Haukkua osataan mutta faktoissa ei osata pysyä. Noin 30vuoteen siis en ole nähnyt täällä mitään vaarallista, ostarin juopot ihan harmitonta sakkia. Jos turpaansa haluat saada niin saat myös kuokkalassa jos lähet perseilemään ihan huolella, syyttömiä harvakseltaan mätkitään. Syy seuraus. Ja Matias S hyppäsi parvekkeelta sen jälkeen kun oli maken tappanut. Huumeita tekijällä ainakin veressä, lääkkeitä make uhrin veressä. Make oli harmiton perus juoppo, huono velkoja maksaa mut tulin hänen kanssa ihan hyvin toimeen, Matias oli hiukan omissa maailmois useesti eikä tulevaisuuden suunnitelmii jätkällä, saattaa jäädä mielintilatutkimuksen jälkeen määräämättömäksi ajaksi hoitoon, ei käy siis täysillä, ei aineillakaan saa päätä niin pehmeeksi mitä matiaksella on. Matiasta pidettiin kuokkalassa outona jätkänä, harmittomana mut oisko psykoosi lauennut...

• Anonyymi

Perssilmälä ja Lähi-Itä.

• Anonyymi

https://youtu.be/u0zAWKi-rwo

Kuokkalaan tällaista menoa niin asukkaat viihtyy!
      Nyt on sellaista mykkänä jupottamista.
      Katso ja nauti, jaa eteen päin.

• Anonyymi

Amazing!! WOW👍👍

• Anonyymi

Milloin tulee tuo keikalle Jyväskylään?

• Anonyymi

Väkivaltaisia nuoria ja lapsia.

• Anonyymi

Kuokkala on tiiviisti rakennettu talot miltein toisiin kiinni. Paljon ennen oli maahanmuuttajia jne... slummiksi en voi sanoa. Kuokkalan Päijänteen ranta on kallista aluetta. Uudenlaiset kerrostalot jossa on saunat.

• Anonyymi

Yksinkertaisesti:

Köytä pyörä telineeseen kiinni.
      Muuten elämä aika normaalia jos kestää perus-mulkkuja.

• Anonyymi

Köytä sinä se reiteesi.

• Anonyymi

Kato kämpän osoite. Jos on järven puolella vesitornista niin ei ongelmaa.

Toisella puolella lähinnä varkauksia. Ohi menee tosin enemmän ambulansseja kuin poliiseja.

• Anonyymi

poliisi ei ota rappareita kiinni

• Anonyymi

On se yhtä perkelettä kun nykyään pitää polkupörät ja lastenvaunut rahdata kerroksiin asuntojen lasitetuille parvekkeille, hissit, käytävien lattiat ja seinätkin aina paskasia roudauksista. Milloinkahgan mopot ja motskarit roudataan parvekkeille, jollain jo jääkaapit siellä hurisevat...

• Anonyymi

kuokkalassa asuu huumediilereitä ja sosiaalitaidottomia ipanoita jotka tekevät kaikkensa perustallaajan elämänlaadun parantamiseksi

• Anonyymi

Kuokkalasta löydät jyväskylän halvimmat huumeet, esim piriä saa noin puoleen hintaan verrattuna pupariin

• Anonyymi

kuokkalassaan on myös asennettu vapaasti käytettäviä älyämpäreitä kaikkiin yleisimpiin nisti spotteihin

• Anonyymi

Hyvää ja siistiä aluetta, hinnat nousee niin köyhät joutuneet muuttaneet yksi kerrallaan pois. Hyvä päätös oli sijoittaa rahansa aikanaan tänne, lähellä satamaa eikä keskustakaan montaa sataa metriä kauempana ole.

• Anonyymi

Kakkaleikkejä. Kuokkalassa levitellään koiranpaskaa ihmisten toppatakkeihin.

• Anonyymi

Kakkakassi KK mukaan.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2725
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2280
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1866
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1610
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      167
      1324
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      280
      1149
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1014
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      930
    Aihe