Kuninkuus on täällä eräs väittelyn aihe. Kuka taitaa sanoa, kuka mahtoi olla "Jerusalemin suutari ? "
Kserkses I (486-465 eKr) hallinnut kuningas mainitaan myös raamatussa Ahasveruksen nimellä.
Hän oli todellinen hallitsija Etiopiasta Intiaan saakkaoli hallinnassa hänellä 127 maakuntaa.
Miksi sitten tämä tarina tähän keskusteluun ?
Hän on kansanperinteen mukaan ikuisesti vaeltava juutalainen jonka piti rauhattomana kiertää valtakuntansa eri puolilla.
Kristitytkin ovat syyttäneet häntä kun tarinan mukaan ei antanut Jeesuksen levähtää ristintiellä.
Tästä tarina "Jerusalemin suutarista" juontunee.
Väitetään, että hän joutuu vaeltamaan loputtomasti aina viimeiseen tuomiopäivään saakka.
On hyvä, että meillä on armollinen jumala ?
En haluaisi "Jerusalemin suutarin" kenkiä jalkaani. Panisitteko te ?
Jerusalemin suutari
40
1514
Vastaukset
- Fuula
tai ei, mutta miksi otit aiheeksi Kserkseksen, joka tiedostetaan muinaisista ajoista koomisena ja jopa halveksittavana kuninkaana.
Hänen aikanaan tekemässään säädöksessä vaimojen tuli olla lähes miesten orjia.
Mutta hänen kohtaloksi koitui omapäinen kuningatar, jolla oli voimakas oma tahto.
Erottuaan kuningattaresta (Vasti) hänen miehinen ylpeytensä koki nöyryytystä, koska hän sääti jopa lain, jossa mies on herra omassa talossaan, käsittäen myös vaimonsa!
Mieluummin minä panisin Esterin sirot kengät jalkaani kuin koittaisin olla jotain muuta.- Kai de Puu
Harvoin mietimme Sinun laillasi asioita hieman pintaa syvemmälle. Otin tuon Jerusalemin suutarin mielijohteesta "kirjaviisas" kun olen.
Luen paljon ja toivon, että joku tarttuisi "koukkuun" eli alkaisi keskustella jopa väitelläkin jostain aiheesta.
Me olemme usein tällaisia rauhattomia "suutareita", jotka etsivät mielellään henkistä kotiaan ja sielunystävää.
Yksinäisyydestä puhutaan paljon, mutta kaiken keskellä juuri henkinen yksinäisyys panee hakemaan erään tunnetun venäläisen kirjailijan tavoin - kirjat ovat minun pettämättömiä ystäviäni. Hyvä kirja on kuin viini tai ystävä; vanhetessaan se vain paranee.
Saako Jerusalemin suutari rauhan vasta viimeisellä tuomiolla ? - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
Harvoin mietimme Sinun laillasi asioita hieman pintaa syvemmälle. Otin tuon Jerusalemin suutarin mielijohteesta "kirjaviisas" kun olen.
Luen paljon ja toivon, että joku tarttuisi "koukkuun" eli alkaisi keskustella jopa väitelläkin jostain aiheesta.
Me olemme usein tällaisia rauhattomia "suutareita", jotka etsivät mielellään henkistä kotiaan ja sielunystävää.
Yksinäisyydestä puhutaan paljon, mutta kaiken keskellä juuri henkinen yksinäisyys panee hakemaan erään tunnetun venäläisen kirjailijan tavoin - kirjat ovat minun pettämättömiä ystäviäni. Hyvä kirja on kuin viini tai ystävä; vanhetessaan se vain paranee.
Saako Jerusalemin suutari rauhan vasta viimeisellä tuomiolla ?sanontana olitkin heittänyt aloituksesi, MUTTA ajattelin, jos keskustelu avautuisi myös toiseen suuntaan. Mutta sitä vaaraa ei taida olla, koska täällä on erikseen tuo uskonto-palsta sitä haluaville.
Onkin totta, että yksinäisyys, kenellä sitä on henkisellä tai konkreettisemmalla tasolla saa oman laskeutumisensa vaikka hyvä kirja seurana - Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
sanontana olitkin heittänyt aloituksesi, MUTTA ajattelin, jos keskustelu avautuisi myös toiseen suuntaan. Mutta sitä vaaraa ei taida olla, koska täällä on erikseen tuo uskonto-palsta sitä haluaville.
Onkin totta, että yksinäisyys, kenellä sitä on henkisellä tai konkreettisemmalla tasolla saa oman laskeutumisensa vaikka hyvä kirja seuranaPerimmäiset kysymyskeskustelut ovat minulle mieleen. Uskontosivuilla on vain fanaatikkoja. Keskustelua ei tahdo syntyä enempää kuin täälläkään.
Mielelläni keskustelen kanssasi myös "Abrahamin perillisten" toilailusta, joista me luterilaiset olemme pieni vähemmistö. Luulemme olevamme kaiessa oikeassa - miten lie ? - Ruuneperi
Kai de Puu kirjoitti:
Perimmäiset kysymyskeskustelut ovat minulle mieleen. Uskontosivuilla on vain fanaatikkoja. Keskustelua ei tahdo syntyä enempää kuin täälläkään.
Mielelläni keskustelen kanssasi myös "Abrahamin perillisten" toilailusta, joista me luterilaiset olemme pieni vähemmistö. Luulemme olevamme kaiessa oikeassa - miten lie ?Kirjoitit: Luulemme olevamme kaikessa oikeassa - miten lie?
Pitäisi olla: Luulen olevani kaikessa oikeassa - niin myös lie! - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
Perimmäiset kysymyskeskustelut ovat minulle mieleen. Uskontosivuilla on vain fanaatikkoja. Keskustelua ei tahdo syntyä enempää kuin täälläkään.
Mielelläni keskustelen kanssasi myös "Abrahamin perillisten" toilailusta, joista me luterilaiset olemme pieni vähemmistö. Luulemme olevamme kaiessa oikeassa - miten lie ?ovat todellakin menettäneet merkityksensä, ainakin itselleni. Siellä aikani kirjoiteltuani hyppäsin laivasta kuivalle maalle rauhottumaan:)
Uskontohan on niin laaja ja monivivahteinen, mutta myös erittäin "repivä" aihe.
En tiedä, oletko ateisti. Mutta jos olet, niin sanon suoraan, että sellaisen känkkäränkän kanssa en edes ala väittelemään Jumalan olemassaolosta. Itselleni tulee vaan paha olla ja siitä seuraa varsinaista sanaryöppyä, joka ei jää sisuksiini kytemään.
Itse olen useinkin väärässä ja myönnän sen auliisti. Mutta omat näkemykset sanon kuitenkin suoraan, vaikka ystävyys menisi SEN vuoksi.
Helppoa eikö totta. - Fuula
Ruuneperi kirjoitti:
Kirjoitit: Luulemme olevamme kaikessa oikeassa - miten lie?
Pitäisi olla: Luulen olevani kaikessa oikeassa - niin myös lie!Kysyn, olemmeko nyt oikeinkirjoitusfoorumissa, vai onko täällä paljonkin tapana korjailla näitä kirjoitusvirheitä.
Mielestäni voi kirjoittaa myös monikossa, jos kirjoittaa "me luterilaiset", tai jos puhuu itsestään, silloin yksikössä. En aio jatkossa korviani lotkauttaa kaikille kirjoitusvirheille, mitä kirjoittajat tekevät. Pääasia, että saa sanottavansa esille jollain tapaa.
Elämässä on muutakin, ainakin minun kuin pilkut ja välilyönnit. - Ruuneperi
Fuula kirjoitti:
Kysyn, olemmeko nyt oikeinkirjoitusfoorumissa, vai onko täällä paljonkin tapana korjailla näitä kirjoitusvirheitä.
Mielestäni voi kirjoittaa myös monikossa, jos kirjoittaa "me luterilaiset", tai jos puhuu itsestään, silloin yksikössä. En aio jatkossa korviani lotkauttaa kaikille kirjoitusvirheille, mitä kirjoittajat tekevät. Pääasia, että saa sanottavansa esille jollain tapaa.
Elämässä on muutakin, ainakin minun kuin pilkut ja välilyönnit.Miten ensinnäkin Kai de Puu voi kirjoittaa meidän kaikkien puolesta. Hän on myös henkilö, joka on aina oikeassa, tähän viittasin!
Tässä ei ole kysymys kieliopista vaan tarkoituksenani on viitata KdP:n ainutkertaiseen täydellisyyteen. Tämän hän on itse viesteissään ilmoittanut. - Fuula
Ruuneperi kirjoitti:
Miten ensinnäkin Kai de Puu voi kirjoittaa meidän kaikkien puolesta. Hän on myös henkilö, joka on aina oikeassa, tähän viittasin!
Tässä ei ole kysymys kieliopista vaan tarkoituksenani on viitata KdP:n ainutkertaiseen täydellisyyteen. Tämän hän on itse viesteissään ilmoittanut.minä voi tietää, mikä taistelu täällä on ollut aiemmin. Nyt kun kerroit, niin ilmeisesti on ollut ja vieläkin jatkuu.
En tuon "kaiteen" kirjoituksesta vaan saanu sellaista kuvaa, että vain hän on aina oikeassa. Taitaa olla lukutaidossani sitten vikaa. Kohtuudella hän kuitenkin kirjoittaa ja perustelee. Mutta onhan meillä lukijoilla sentään aivot, ainakin minulla.
Enkä aio ketään nostaa paremmaksi kuin toista. Meillä kaikilla on erilainen tyyli kirjoittaa ja ilmaista itseämme. Toisilla se on parempaa livenä, puhelimessa, kirjoituksissa.
Katsotaan, kuinka tässä itse kukin tulemme juttuun omin tyylein. Keskusteluahan pyrimme saamaan aikaiseksi, eikö vaan. - Kai de Puu
Ruuneperi kirjoitti:
Kirjoitit: Luulemme olevamme kaikessa oikeassa - miten lie?
Pitäisi olla: Luulen olevani kaikessa oikeassa - niin myös lie!Olet nihilisti ! Luulisi Sinulla olevan muuta tehtävää kuin iänikuinen pilkunnussiminen !
- Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
Kysyn, olemmeko nyt oikeinkirjoitusfoorumissa, vai onko täällä paljonkin tapana korjailla näitä kirjoitusvirheitä.
Elämässä on muutakin, ainakin minun kuin pilkut ja välilyönnit.Sairasta tämä sheriffin toiminta. Kenkää olisi annettu ajat sitten muualla. Laittakaa viestiä ylläpidolle, muuten ei asia korjaannu.
- Kai de Puu
Ruuneperi kirjoitti:
Miten ensinnäkin Kai de Puu voi kirjoittaa meidän kaikkien puolesta. Hän on myös henkilö, joka on aina oikeassa, tähän viittasin!
Tässä ei ole kysymys kieliopista vaan tarkoituksenani on viitata KdP:n ainutkertaiseen täydellisyyteen. Tämän hän on itse viesteissään ilmoittanut.Ruuneperi sheriffin tehtävässään syyllistyy jatkuvasti väärään lausumaan. Valehtelusta syyttää jatkuvasti. Yhtään valetta ei ole esittänyt. Muunnettua totuuttakaan ei viesteistäni ole löytänyt.
Etsikää joku kirjoittamani viesti, jossa väitän olevani oikeassa ja erehtymätön ? - Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
minä voi tietää, mikä taistelu täällä on ollut aiemmin. Nyt kun kerroit, niin ilmeisesti on ollut ja vieläkin jatkuu.
En tuon "kaiteen" kirjoituksesta vaan saanu sellaista kuvaa, että vain hän on aina oikeassa. Taitaa olla lukutaidossani sitten vikaa. Kohtuudella hän kuitenkin kirjoittaa ja perustelee. Mutta onhan meillä lukijoilla sentään aivot, ainakin minulla.
Enkä aio ketään nostaa paremmaksi kuin toista. Meillä kaikilla on erilainen tyyli kirjoittaa ja ilmaista itseämme. Toisilla se on parempaa livenä, puhelimessa, kirjoituksissa.
Katsotaan, kuinka tässä itse kukin tulemme juttuun omin tyylein. Keskusteluahan pyrimme saamaan aikaiseksi, eikö vaan."Parempi kourallinen kunniaa kuin helmallinen häpeää."
Ruuneperin kieroilu ei auta pitkälle kun valheet ja juonet paljastuvat ja punoja joutuu häpeään.
Rahalla et kunniaa saa etkä konnankoukuilla.
Vain oman suoran kurssinsa pitämällä voi saada lähimmäisten luottamuksen - ei millään vilungilla eikä vippaskonsteilla.
Fuula, jos luet aikaisempia kirjoitelmiani palstalla, toivon oikaisua havaitsemistasi, jos Ruuneperi on oikeassa pyydän heti anteeksi ja oikaisen väärät lausumani, mutta ne on osoitettava mielellään välittömästi. - Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
ovat todellakin menettäneet merkityksensä, ainakin itselleni. Siellä aikani kirjoiteltuani hyppäsin laivasta kuivalle maalle rauhottumaan:)
Uskontohan on niin laaja ja monivivahteinen, mutta myös erittäin "repivä" aihe.
En tiedä, oletko ateisti. Mutta jos olet, niin sanon suoraan, että sellaisen känkkäränkän kanssa en edes ala väittelemään Jumalan olemassaolosta. Itselleni tulee vaan paha olla ja siitä seuraa varsinaista sanaryöppyä, joka ei jää sisuksiini kytemään.
Itse olen useinkin väärässä ja myönnän sen auliisti. Mutta omat näkemykset sanon kuitenkin suoraan, vaikka ystävyys menisi SEN vuoksi.
Helppoa eikö totta.Jumalasta puhuvat enimmän ne joilla ei ole edes käsitystä eikä halua tutkia asioita. Toivon, että tällä palstallakin saavat erilaiset näkemykset tulla esille. Kristittynä toivoisin Sinun lukevan esim. Jussi Aron kirjan Aabrahamin perillisistä ja mielellään myös tutustumista eri kristillisiin ja muihin uskontoihin. Voisit havaita jotain yhteistä.
Aloitin keväällä mm. keskustelun; "Että te yhtä olisitte." Tutustu siihen, ehkä sieltä avautuu myös Kai de Puun näkemyksiä ? - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
Jumalasta puhuvat enimmän ne joilla ei ole edes käsitystä eikä halua tutkia asioita. Toivon, että tällä palstallakin saavat erilaiset näkemykset tulla esille. Kristittynä toivoisin Sinun lukevan esim. Jussi Aron kirjan Aabrahamin perillisistä ja mielellään myös tutustumista eri kristillisiin ja muihin uskontoihin. Voisit havaita jotain yhteistä.
Aloitin keväällä mm. keskustelun; "Että te yhtä olisitte." Tutustu siihen, ehkä sieltä avautuu myös Kai de Puun näkemyksiä ?helmikuulle, enkä löytänyt mainitsemaasi ketjua. Olisiko se kenties poistettu?? Pitänee vielä jossain välissä mielenkiinnosta käydä etsimässä.
- Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
helmikuulle, enkä löytänyt mainitsemaasi ketjua. Olisiko se kenties poistettu?? Pitänee vielä jossain välissä mielenkiinnosta käydä etsimässä.
Laitan tähän luettelon keskustelunavauksistani eri nimimerkeillä alkaen helmikuusta:
Pohojalaaset toimitteloo/Häjypoika
Espanjaanko/Häjypoika
Henkimaailman asioita
Naarasenergiaa
Sananvapaus
Aivot
Toivotonta
Henkimaailman juttuja jatkoa
Että te yhtä olisitte
Orgasmi
......
Muistinvaraista ja lisää saattaa välissä olla.
Nimimerkkeinä: Häjypoika/Hajupoika/Odysseus/Kai de Puu ja ehken joitain muita satunnaisesti.
Ruuneperi tietää varmaan tismalleen ja muistaa oikein. Hän täydentäköön ja korjatkoon listaa. - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
Sairasta tämä sheriffin toiminta. Kenkää olisi annettu ajat sitten muualla. Laittakaa viestiä ylläpidolle, muuten ei asia korjaannu.
tunne palstan sheriffin toimintaa, mutta enköhän kohta ala tuntemaan.
En aio ylläpitoon valittaa, koska sinne valitus ei mitään auta. Samoja ihmisiä siellä ja palstan kirjoittajissa. Huumorillahan tästäkin selvitään, koska ruumiita ei ole sentään vielä tullut=) - Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
tunne palstan sheriffin toimintaa, mutta enköhän kohta ala tuntemaan.
En aio ylläpitoon valittaa, koska sinne valitus ei mitään auta. Samoja ihmisiä siellä ja palstan kirjoittajissa. Huumorillahan tästäkin selvitään, koska ruumiita ei ole sentään vielä tullut=)"Tamman potkut" koettelee hieman uutta tyyliä vanhassa leilissä ?
Tulee esiteltyä myös nikkini peräjälkeen. Siitäköhän riemun saamme vai asiasta ?
Onko se sopivaa "humooria ? " - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
"Tamman potkut" koettelee hieman uutta tyyliä vanhassa leilissä ?
Tulee esiteltyä myös nikkini peräjälkeen. Siitäköhän riemun saamme vai asiasta ?
Onko se sopivaa "humooria ? "vaihdoit, tuskin sitä kukaan on kieltänyt, vai onko?
Eri asia, kuinka nikkisi vastaanotetaan, varsinkin sheriffin kadotessa taivaan tuuliin=))
Huumorinkukkaa on katsos niin monenlaista ja moneen makuun, että jokainen kertokoon mielipiteensä, mitä mieltä on.
Omaan makuuni siinä ja siinä.. - Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
vaihdoit, tuskin sitä kukaan on kieltänyt, vai onko?
Eri asia, kuinka nikkisi vastaanotetaan, varsinkin sheriffin kadotessa taivaan tuuliin=))
Huumorinkukkaa on katsos niin monenlaista ja moneen makuun, että jokainen kertokoon mielipiteensä, mitä mieltä on.
Omaan makuuni siinä ja siinä..En kieltänyt Sinua arvostelemasta - päinvastoin !
On hyvä, että meitä on erilaisia myös mielipiteiltämme. Ajattelepa kuinka kamalaa olisi keskustella kaiun kanssa.
"Kielletyt leikit" tuntuvat aina kaikkein kiehtovimmilta - miksiköhän ?
Kielletyn puun hedelmää tarjosi Eevakin Aatamilleen. - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
En kieltänyt Sinua arvostelemasta - päinvastoin !
On hyvä, että meitä on erilaisia myös mielipiteiltämme. Ajattelepa kuinka kamalaa olisi keskustella kaiun kanssa.
"Kielletyt leikit" tuntuvat aina kaikkein kiehtovimmilta - miksiköhän ?
Kielletyn puun hedelmää tarjosi Eevakin Aatamilleen.arvostella saa, ei tarvitse olla samaa mieltä, jos sitä ei kerran ole. Elämä onkin ihanaa ja elämisen arvoista, kun antaa myös muiden elää sitä omin eväin, eikä yritä tukahduttaa tai luoda pahansuopaisuutta ympärilleen.
Kukatkin tarvitsevat kasvaakseen muutakin kuin mustaa multaa, joten minulla on korvat ja silmät auki joka ilmansuuntaan.
Kielletty ja kielletty on niin suhteellista milläkin alueella.
Muistaisin Eevan rangaistuksen kielletystä hedelmästä, jonka lähes jokainen nainen kokee; synnytyskivut! - Kai de Puu
Fuula kirjoitti:
arvostella saa, ei tarvitse olla samaa mieltä, jos sitä ei kerran ole. Elämä onkin ihanaa ja elämisen arvoista, kun antaa myös muiden elää sitä omin eväin, eikä yritä tukahduttaa tai luoda pahansuopaisuutta ympärilleen.
Kukatkin tarvitsevat kasvaakseen muutakin kuin mustaa multaa, joten minulla on korvat ja silmät auki joka ilmansuuntaan.
Kielletty ja kielletty on niin suhteellista milläkin alueella.
Muistaisin Eevan rangaistuksen kielletystä hedelmästä, jonka lähes jokainen nainen kokee; synnytyskivut!Monet asiat ovat taruja ja myyttejä.
Uskon huomispäivään, vaikka teitäisin sen tulevan, istuttaisin tänään omenapuun kuten kiijnalainen sanonta kuuluu. - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
Monet asiat ovat taruja ja myyttejä.
Uskon huomispäivään, vaikka teitäisin sen tulevan, istuttaisin tänään omenapuun kuten kiijnalainen sanonta kuuluu.Tottakai täytyy elää aina jo huomista päivää. Itse elän ylihuomista ja mietin miten se toissapäiväinen päivä menikin jo. Olenkin miettinyt, mitkä mahtavat olla tuhat vuotta taaksepäin olevat juureni. Sukututkimuksessa nekin selviäis, mutta vuorokaudessa on vain 24h, joten oma aikani ei ihan enää siihen riitä.
- I dag
Fuula kirjoitti:
Tottakai täytyy elää aina jo huomista päivää. Itse elän ylihuomista ja mietin miten se toissapäiväinen päivä menikin jo. Olenkin miettinyt, mitkä mahtavat olla tuhat vuotta taaksepäin olevat juureni. Sukututkimuksessa nekin selviäis, mutta vuorokaudessa on vain 24h, joten oma aikani ei ihan enää siihen riitä.
Eilen on ollut, huomisesta emme mitään tiedä. Eläkäämme tätä hetkeä. Kukaan ei saa eikä voi elää puolestamme meidän omaa elämäämme.
Kaunan kassaran vaihtaisin positiivisuuteen. - Fuula
I dag kirjoitti:
Eilen on ollut, huomisesta emme mitään tiedä. Eläkäämme tätä hetkeä. Kukaan ei saa eikä voi elää puolestamme meidän omaa elämäämme.
Kaunan kassaran vaihtaisin positiivisuuteen.tämä eläminen meneekin, ei me voida kahta päivää elää ja toisen puolesta. Kaunaisuutta olen huomannut lähes eka päivästä, mutta ei se tarkoita sitä, että itse jatkaa samaa rataa.
- ron kihot
Fuula kirjoitti:
tämä eläminen meneekin, ei me voida kahta päivää elää ja toisen puolesta. Kaunaisuutta olen huomannut lähes eka päivästä, mutta ei se tarkoita sitä, että itse jatkaa samaa rataa.
"Seura tekee kaltaisekseen ! "
- Fuula
ron kihot kirjoitti:
"Seura tekee kaltaisekseen ! "
tekee, mutta MINUA et laske samaan kastiin!
Minä kirjoitan vain yhdellä nikillä, enkä vaivaudu veivaamaan sitä eri kirjoittajien mukaan. Helppoahan se olisi, kun olen vahva ja sanavalmiskin tilanteiden mukaan, mutta mitä pirua minä siitä hyötyisin.
Tiedänhän minä, että naiset ovat kuin satiaiset toistensa kimpussa milloin mistäkin miehestä tai asiasta, mutta saavat olla ihan vapaasti. Puolustukseksi, osaavathan miehetkin saman taidon, melkein yhtä hyvin sen tekevätkin.
Muistan pitää silmäni auki ja olla sopivan varovainen=) - Fuula
Kai de Puu kirjoitti:
Laitan tähän luettelon keskustelunavauksistani eri nimimerkeillä alkaen helmikuusta:
Pohojalaaset toimitteloo/Häjypoika
Espanjaanko/Häjypoika
Henkimaailman asioita
Naarasenergiaa
Sananvapaus
Aivot
Toivotonta
Henkimaailman juttuja jatkoa
Että te yhtä olisitte
Orgasmi
......
Muistinvaraista ja lisää saattaa välissä olla.
Nimimerkkeinä: Häjypoika/Hajupoika/Odysseus/Kai de Puu ja ehken joitain muita satunnaisesti.
Ruuneperi tietää varmaan tismalleen ja muistaa oikein. Hän täydentäköön ja korjatkoon listaa.linkeistä, mitkä olit laittanut. Koitan vkonloppuna päästä mielenkiinnolla lukemaan niitä oikein ajan kanssa.
- kellohame®
Tuo sanonta tuo mieleen paljon lapsuusajan aikaa Äidilläni oli tapana aina koristella puhettaan mojovilla sanonnoilla.Empä ole lähtökohtaa tälle Jerusalemin suutarille ennen tiennyt edes.Yleensähän sanonnoilla on ollut todenperäinen alku! Kiitos vaan valistamisesta..netissa myös oppii ja viisastuu jokapäivä!!
- Petronella
Suutari, räätäli, pikipöksy Pietari,
Kengän kaputtaja, naskalin naputtaja,
tule tästä kultaportista ulos.
Kun oli mustia pilven lonkia elämäni taivaalla,
oikein kukkuramitoilla, hurahdin todella näissä Ison kirjan tulkinnoissani, Mooseksen kirjojen ja vähän muidenkin pohdiskeluun.Tutkin ja tutkin - selvyyttä ei tullut, lapset bongasivat asian
ja yllämainittu loru sai minut ulos asiasta.
Tänään olen todella onnellinen elämästäni kulkea omaa tietäni, aina Lapista Välimerelle saakka.
Päivät ja asiat järjestyvät aina ajallaan - on turhaa hötkyillä. - Kai de Puu
Oppimassa tunnen itsekin olevani - en niinkään opettamassa yhtä ainoaa oikeaa totuutta.
"Kulkee kuin Jerusalemin suutari" sanottiin ennen. Se tuli mieleen kun tämä keskustelun puuropata alkoi kiehua yli äyräitten.
Jotkut kulkevat täällä palstoilla "peräkanaa ku köyhän taloon lampahat." Kun yksi kellokas määkii niin koko lauma alkaa määkiä !
Pukkien soisi minuakin pukkivan kilien kanssa, mutta asiassa ja perustellen. - Kai de Puu
Petronella kirjoitti:
Suutari, räätäli, pikipöksy Pietari,
Kengän kaputtaja, naskalin naputtaja,
tule tästä kultaportista ulos.
Kun oli mustia pilven lonkia elämäni taivaalla,
oikein kukkuramitoilla, hurahdin todella näissä Ison kirjan tulkinnoissani, Mooseksen kirjojen ja vähän muidenkin pohdiskeluun.Tutkin ja tutkin - selvyyttä ei tullut, lapset bongasivat asian
ja yllämainittu loru sai minut ulos asiasta.
Tänään olen todella onnellinen elämästäni kulkea omaa tietäni, aina Lapista Välimerelle saakka.
Päivät ja asiat järjestyvät aina ajallaan - on turhaa hötkyillä.Tuli tuosta Petronellan nimimerkistä mieleen nuoruusajan valaisimet. Karbiidilyhdyt katujen varsilla ja taloissakin omine tuoksuineen.
Muurarista sanottiin, ettei sen tarvinnut tietää muuta kuin ettei mene sellaiseen taloon johon ei ole pyydetty ja osaa palkkansa määrätä.
- Lea
Miksi ette voi jättää vastaamatta tälläisiin viesteihin jos ette ole kerran tyytyväisiä niihin.Siitähän syntyy vain epäsopua ja kinaa,vai onko niin että haluatte kinata kdp:n kanssa,minkä ilon te hänelle suotte ja samaten minä nyt kun tällälailla kommentoin.
Nyt kun hän saapuu palstalle,niin kyllä saamme kuulla taas mitä olemme.
Mutta viihtyisää päivän jatkoa teille kaikille vain.- Kai de Puu
Ihmetellen olen itsekin seurannut tätä touhua. Eräitten kanssa olemme jopa veikkailleet kuinka kauan esimerkiksi Ruuneperi jaksaa kaivaa verta nenästään. Pitäisi vähän taukoa tai vaihtaisi levyä.
En minä muuten viitsisi täällä hetkeäkään itsekseni höpistä. Kirjoittelunne ja "lukunumerot" kieltämättä piristävät ja kannustavat jatkamaan - ihmettelemistäkin ? - Vain sivusta seurannut
Kai de Puu kirjoitti:
Ihmetellen olen itsekin seurannut tätä touhua. Eräitten kanssa olemme jopa veikkailleet kuinka kauan esimerkiksi Ruuneperi jaksaa kaivaa verta nenästään. Pitäisi vähän taukoa tai vaihtaisi levyä.
En minä muuten viitsisi täällä hetkeäkään itsekseni höpistä. Kirjoittelunne ja "lukunumerot" kieltämättä piristävät ja kannustavat jatkamaan - ihmettelemistäkin ?Itsesi kanssaha sinä Kai de puu höpisetkin kokoajan.Jotenki säälittää ,mutta ehkä tämä auttaa Sinua purkautumaan hulluudestasi.
Olet ehdottmasti älyllisesti terävin ja lukenut paljon.Mutta älyn ja hulluuden välillä on herkkä lanka-Sinä olet jo langan ylittänyt.
Tokkopa itsekkään sitä olet tiedostanut-pysähdy ja tarkkaile kirjoituksiasi.
Elät eripersoonissa täydellisesti,vastailet itsellesi ,jopa väittelet itsesi kanssa.
Ruuneperi ärsyttää sinua,muutamat ovat vielä hänen ystäviään,kaikkia et ole vielä saanut naisista vedettyä polvillesi.
Tämä on sokaissut sinut,huomaat että on helppo olla ritari ja naiset itse lankeaa omasta halustaan kerjäämään seuraasi.Se sokaisee sinut,että jekumajee tässähän ollaan vielä hurmureita oikeen.
Unohdat vaan yhden asian,naiset täällä ovat kaikki yli 70vuotiaita.
Naurattaa intosi ja kaahailusi näiden ikämissien hännillä.Nautit kun saat mummut vihaiseksi ja riidan haluiseksi.Mene itseesi ja mieti todellisuutta!! - ron kihot
Vain sivusta seurannut kirjoitti:
Itsesi kanssaha sinä Kai de puu höpisetkin kokoajan.Jotenki säälittää ,mutta ehkä tämä auttaa Sinua purkautumaan hulluudestasi.
Olet ehdottmasti älyllisesti terävin ja lukenut paljon.Mutta älyn ja hulluuden välillä on herkkä lanka-Sinä olet jo langan ylittänyt.
Tokkopa itsekkään sitä olet tiedostanut-pysähdy ja tarkkaile kirjoituksiasi.
Elät eripersoonissa täydellisesti,vastailet itsellesi ,jopa väittelet itsesi kanssa.
Ruuneperi ärsyttää sinua,muutamat ovat vielä hänen ystäviään,kaikkia et ole vielä saanut naisista vedettyä polvillesi.
Tämä on sokaissut sinut,huomaat että on helppo olla ritari ja naiset itse lankeaa omasta halustaan kerjäämään seuraasi.Se sokaisee sinut,että jekumajee tässähän ollaan vielä hurmureita oikeen.
Unohdat vaan yhden asian,naiset täällä ovat kaikki yli 70vuotiaita.
Naurattaa intosi ja kaahailusi näiden ikämissien hännillä.Nautit kun saat mummut vihaiseksi ja riidan haluiseksi.Mene itseesi ja mieti todellisuutta!!Lisätkää vielä vähän vettä myllyynne ja vetäkää
tuo ron kihotti kerran kölin alitse. Nauttikaa
katkeruutenne kaatkeraa kalkkia. Tuskinpa tulee enää tänne mesoamaan.
- julia
pidätkö itseäsi suutarina naskalin naputtajana,vai korkojen kopistelijana.
Tuskin täällä Jerusalemin suutaria tarvitaan kun yksi on jo omasta takaa.
Kai de puu on siitä hyvä esimerkki.- ron kihot
Uskokaa vain armon rouvat, pois paiskasitte "hurmurinne". Ei palstoille tule enää anomallakaa eikä polvirukouksilla.
- julia
ron kihot kirjoitti:
Uskokaa vain armon rouvat, pois paiskasitte "hurmurinne". Ei palstoille tule enää anomallakaa eikä polvirukouksilla.
onko kaiteenpuu pois paiskattu,ahaa vai sillälailla,olipa lystikästä,onkohan paljon muitakin nikkejä.
- ron kihot
julia kirjoitti:
onko kaiteenpuu pois paiskattu,ahaa vai sillälailla,olipa lystikästä,onkohan paljon muitakin nikkejä.
Seuraan häntä kuin hai laivaa. Jäin vain toivottelemaan teille hyvää jatkoa !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751