Onko sinulle

sattunut,

erikoinen tapaus tai yliluonnollinen kokemus,
jonka haluaisit kertoa.
Sana on nyt vapaa, joten ole hyvä.

14

786

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapauksesta on ainakin kymmenen vuotta aikaa mutta vieläkin karvat nousee pystyyn kun muistelen sitä.
      Selailin jotain viikkolehteä ja siinä oli vanha luokkakuva. Heti välähti mielessä että meidän luokka! Muistin ne kaksostytöt meidän luokalta, jaa tuolla kierosilmäisellä ei ollut silmälaseja vielä tällä luokalla. Opettajan villatakki oli väriltään vihreä ja siitä puuttui alin nappi.
      Silloin silmäni osuivat kuvatekstiin jossa kerrottiin että luokkakuva on otettu 1953!!!
      Enhän minä ollut silloin edes vielä syntynyt!!!
      Ja oli otettu ihan muuallapäin Suomea, ei lähelläkään kotikaupunkiani.
      Vapisin ja tärisin. Oli jotenkin epätodellinen olo. Kun sitten järkytykseltäni toivuin ja katsoin uudelleen kuvaa se oli minulle täysin vieras kuva. Kukaan ei enää näyttänytkään tutulta. Katsoin opettajan villatakkia ja siitä tosiaan puuttui alimmainen nappi!

Olinko minä siinä luokkakuvassa? En tiedä, en saanut sitä tuttuuden tunnetta enää takaisin. Mutta siitä olen varma että tuttua kuvaa olin katsonut, tuttuja kasvoja.
      Jotain yliluonnollista siinä oli, mutta mitä, en tiedä. Osaisiko joku selittää tai onko vastaavaa sattunut muille?

• OV.ke

...toissa päivänä,maanantaina. On aika taas käydä hammaslääkärissä,ajattelin että jos nyt soitan ajanvaraukseen,saan ehkä ajan marras-joulukuussa. Sain ajan ensi perjantaiksi. Ei tätä ihmismieli ymmärrä;)

• Poppis-ukko

Kerron nyt tämän.Olin käymässä yksin synnyin kodissani, istuin siinä tuvan pöydän päässä iltapimeällä.
      Vasemmalta huoneen seinän läpi ilmestyi täysin valkoisiin pukeutunut kohtelias ja minulle tuntematon herrasmies ja vaati minua lähtemään mukaansa.Hetken siinä keskusteltuamme en suostunut hänen vaatimukseensa, hän sitten poistui samaa reittiä kuin oli tullutkin.
      Kun palasin omaan vakio kotiini, sain tietää että eräs sukulainen tulee käymään kylässä esittelemässä uutta mies ystäväänsä jota en ole vielä nähnyt.Ovikello soi just sovitulla ajalla ja kukas siellä olikaan, aivan sama mies joka kävi minun luona mailla pyytämässä mukaansa.
      Samaan liittyen näin sitten unta kuinka sama mies taasen valkoisessa puvussaan ripusti valkoisia lakanoita ja pyyheliinoja ulos narulle kuivumaan.

Jokusen päivän päästä siitä, mies sai sydän infarktin ja joutui sairaalaan. Viimeisillä hetkillään hän pyysi minut tulemaan luokseen.
      Kun saavuin häntä tapaaman, hän yritti sanoa minulle kovin jotakin, en saanut sanoista enää selvää kun hänellä oli jo voimat niin vähissä.
      Vähän jäi vaivaamaan mitä hän olisi kertonut.

• Pirre*

ihoni nousi ihan kananlihalle, poppis.:(

Näetkö enteitä useamminkin?

• Utelias kun olen

että puhuitko oikeasti valkopukuisen miehen kanssa????Siis ihan ääneen!Minulle ei ole koskaan sattunut semmosia mutta sukulaisille on.Mikä siinä on että jotku näkee ja taas toiset ei??

• Poppis-ukko
        Utelias kun olen kirjoitti:

että puhuitko oikeasti valkopukuisen miehen kanssa????Siis ihan ääneen!Minulle ei ole koskaan sattunut semmosia mutta sukulaisille on.Mikä siinä on että jotku näkee ja taas toiset ei??

Kun tapahtumasta alkaa olla jo kymmenen vuotta.Olen joskus miettinyt tapahtumaa.Olisinko nukahtanut ja nähnyt unta, ainakin olin valveilla välittömästi ja valvoin melkein koko yön.

• Poppis-ukko
        Pirre* kirjoitti:

ihoni nousi ihan kananlihalle, poppis.:(

Näetkö enteitä useamminkin?

Harmi vain kun tälläisiä ikäviä asioita.Iloiset uutiset puuttuu, lotto rivistä puhumattakaan.

• torivahti

oli sellainen, että menetin uskoni tähän maahan. Lapseni määrättiin äidilleen, koska "tällöin säilyy tuttu kasvuympäristö". Miksei se olisi säilynyt, jos minä olisin jäänyt asumaan (itse rakentamaani) kotiin lasteni kanssa? Kolme kuukautta myöhemmin ex-muija muutti 300 kilometrin päähän. Yritin uutta huoltajuusoikeudenkäyntiä hoviin saakka, mutta tuloksetta. Kyllä tuntui yliluonnolliselta semmoinen meininki!

• HTZA

jotain kokeneena.
        Mutta muista että täällä "useimmat" kokevat sen luonnollisena ilmiönä.
        Eiväthän yliopistotkaan halua menettää rahaa uudellenjärjestelyillä, jos nyt olet lehtiä lukenut.

• torivahti
        HTZA kirjoitti:

jotain kokeneena.
        Mutta muista että täällä "useimmat" kokevat sen luonnollisena ilmiönä.
        Eiväthän yliopistotkaan halua menettää rahaa uudellenjärjestelyillä, jos nyt olet lehtiä lukenut.

...sittemmin, että kyseessä olikin normaali suomalainen käytäntö. Mutta silloin (10 vuotta sitten)se tuntui "yliluonnolliselta" (aloitukseen viitaten). Sinänsä pieni episodi tämän päivän menoon verrattuna.

• merkittävä

kokemus oli neljä vuotiaana, kun meinasin hukkua.
      Selviytymistä pidettiin ihmeenä.
      Muistan kun näin erittäin kirkasta valoa, kuin
      kirkkaalla auringonpaisteella, oli kuin pitkän
      käytävän päässä...
      Sitten muistikuvat ovat kun yritin saada hengitettyä ja minua elvytettiin...
      Se oli sanoin kuvaamattoman vaikeaa, hengittäminen.
      Siellä käytävän päässä ei ollut yhtään vaikeaa..

• Erk..lä

Muistatte varmasti junaonnettomuuden Jyväskylässä,keväällä -98? Minulla oli tarkoitus matkustaa juuri tuolla junalla Jyväskylään,paikkalippukin oli hankittu. Jostain syystä,en edes tiedä miksi,sain ajatuksen että lähdenkin jo torstaina,siis edellisenä iltana. Ehkäpä tuon päähänpiston takia olen vielä olemassa;)

• olin kärsinyt

kovista vatsakivuista ja tulehdusarvot oli korkeat. Syötettiin antibioottia monet kuurit
      ja lopulta sitten sairaalassa jouduin ultraäänikuvauksiin. Lääkäri alkoi siellä
      huutamaan suoraa huutoa, että miksi tätä rouvaa
      ei ole laitettu kuvauksiin aikaisemmin, täällähän on kasvain.
      Sain sillä reissulla ajan puolentoista viikon päähän, että koepala otettaisiin.
      Elin kovan jännityksen alla sen ajan.
      Edellisenä yönä nukuin tosi huonosti, ennen sairaalaan menoa.
      Aamulla vaivuin horrokseen,
      joku kuiskasi minulle, että ei siellä mitään ole.
      Minulle tuli hyvin rauhallinen olo, jännitys oli
      lähes tulkoon pois. Heräsin kesken operaation
      leikkauspöydällä lääkärin sanoihin, en ymmärrä
      mihin kasvain on joutunut, hän oli tulkinnut
      kuvat aivan samalla tavalla kuin ylilääkärikin.
      Silloinkin otettiin kahdella eri laitteella, siis eri paikoissa.
      Veivät sieltä leikkurista uudestaan ultraan ja aivan erilaiset kuvat oli
      tuloksena. Olisivat kuulemma saman tien leikannut, jos olisi todettu kasvain.

• namisuku

....Vietiin VaariKullan Uurnaa Haudattavaksi autolla, yhtäkkiä sieltä uurnasta pöllähti "tuhkaPilvi" syliini?
      Olikohan KultaVaari-Isin viimeinen Moikkaus-Hyvästijättö...
      Taas itkettää....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2296
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      115
      1781
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1439
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1397
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1238
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1057
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      982
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe