Tietoa tietämättömälle

Kaikki tiet vievät Roomaan

Hei!

Olemme lähdössä (hinku on kova) Roomaan kesäkuussa ja ainut ongelma tässä vaiheessa on se, ettei matkaa ole varattu. Nyt haluaisinkin kullanarvoista tietoa, että mistä ja miten matka kannattaa varata, että pääsee mahd. halvalla? Onko järkevää ostaa lennot ja hotelli erikseen vai ostaa matka matkatoimistosta pakettina? Millaisia summia olette esim. viikon matkoistanne maksaneet? Tiedän, että alkaa olla kiire, mutta kokemusta matkojen varauksesta ja matkustamisesta ei juurikaan ole :( Kiitoksia kaikille vastanneille :)

8

1562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heips

      plus hotelli vaatimustason mukaan

    • Roomaan syksyllä

      Lentäkää Ryanairilla Tampereelta esim frankfurtin kautta, on ehdottomasti edullisin vaihtoehto. Toiseksi edullisin lienee Blue! joka lentää suoraan mutta on sitten jo selvästi hintavampi.
      Itse vuokrasimme asunnon Rental in Rome kautta, mutta sieltä tuskin kesäkuulle löytyy enää majoitus, paitsi joku mikä ei kellekkään mulle ole kelvannut. Halvemmalla vielä pääsee B&B majoituksessa ja hostelsissa.
      Googlettamaan niin johan vaihtoehtoja löytyy.

    • 345Riina

      Hei, Meillä tuli maksamaan Tre-Frankfurt-Rooma meno-paluu n.130 euroa ja sitten huoneisto n. 200 euroa 5 yötä

      • Shirley

        Mietin myös tuota Ryanairia, mutta hetken laskettuani. Kun ensin matkataan Trelle ( 30 e per henki) ja siitä taksilla lentokentälle (kun helesinkiläisiä ollaan) niin hinnasta tulisi samaa luokkaa kuin moni muu. Vaivasta puhumattakaan.
        Joten otimme vielä hieman vaivalloisemman matkan Travellinkin kautta Tallinnasta, lennot alle 150/henkilö, nopea vaihto arlandassa. Halvemmaksi tuli kuin ryanairilla. Majotuskin saatiin vielä b&b:stä, aamiainen, kahden hengen huone parisängyllä, ilmastointi ja keskeinen sijainti 75 e yö. Toki tarjolla olisi ollut halvempaakin, mutta tuon kun jakaa kahteen osaan ja jos olisi tinkinyt vielä ilmastoinnista (mikä ei tunnu mukavalta vaihtoehdolta kesäkuussa), ei yön hinnaksi paljon jää.
        -T-


      • varasin matkan
        Shirley kirjoitti:

        Mietin myös tuota Ryanairia, mutta hetken laskettuani. Kun ensin matkataan Trelle ( 30 e per henki) ja siitä taksilla lentokentälle (kun helesinkiläisiä ollaan) niin hinnasta tulisi samaa luokkaa kuin moni muu. Vaivasta puhumattakaan.
        Joten otimme vielä hieman vaivalloisemman matkan Travellinkin kautta Tallinnasta, lennot alle 150/henkilö, nopea vaihto arlandassa. Halvemmaksi tuli kuin ryanairilla. Majotuskin saatiin vielä b&b:stä, aamiainen, kahden hengen huone parisängyllä, ilmastointi ja keskeinen sijainti 75 e yö. Toki tarjolla olisi ollut halvempaakin, mutta tuon kun jakaa kahteen osaan ja jos olisi tinkinyt vielä ilmastoinnista (mikä ei tunnu mukavalta vaihtoehdolta kesäkuussa), ei yön hinnaksi paljon jää.
        -T-

        Skavstasta Ryanairilla Roomaan. Hintaa tuli 23 euroa edestakainen matka. Siihen aion varata Casa per ferie= matkustajakodista huoneen jostain luotarista. Halvin jonka löysin on 8 euroa, seuraava 11 euroa ja siitä ylöspäin. Näin olen matkustanut monet kerrat Roomaan. Tällä kertaa viivyn 8 vuorokautta Roomassa. Tämä sopii mainiosti eläkeläiselle.

        Tasan vuosi sitten olin viimeksi ja silloin lento maksoi jotain 45 euroa ja viikko luostarissa 210 euroa ja siihen kuului kevyt aamiainen.


      • erqwrw33
        varasin matkan kirjoitti:

        Skavstasta Ryanairilla Roomaan. Hintaa tuli 23 euroa edestakainen matka. Siihen aion varata Casa per ferie= matkustajakodista huoneen jostain luotarista. Halvin jonka löysin on 8 euroa, seuraava 11 euroa ja siitä ylöspäin. Näin olen matkustanut monet kerrat Roomaan. Tällä kertaa viivyn 8 vuorokautta Roomassa. Tämä sopii mainiosti eläkeläiselle.

        Tasan vuosi sitten olin viimeksi ja silloin lento maksoi jotain 45 euroa ja viikko luostarissa 210 euroa ja siihen kuului kevyt aamiainen.

        Hei, eli tuollaista settiä minä suosittelen. Lennettiin Tre-Frankfurt-Rooma ja vuokrattiin huoneisto Rome City apartmentsin kautta. Lentokenttäkuljetukset järjestettiin take taxi. com palvelun kautta (tuli n.10 euroa per pää). Huoneisto oli juuri sitä mitä pitikin ja palvelu sujui tosi hyvin. Myös taksifirma toimi moitteettomasti vaikka lento oli vähän myöhässä ja osoite vaihtui määränpäässä.


      • varasin matkan
        erqwrw33 kirjoitti:

        Hei, eli tuollaista settiä minä suosittelen. Lennettiin Tre-Frankfurt-Rooma ja vuokrattiin huoneisto Rome City apartmentsin kautta. Lentokenttäkuljetukset järjestettiin take taxi. com palvelun kautta (tuli n.10 euroa per pää). Huoneisto oli juuri sitä mitä pitikin ja palvelu sujui tosi hyvin. Myös taksifirma toimi moitteettomasti vaikka lento oli vähän myöhässä ja osoite vaihtui määränpäässä.

        Hyvin on toiminut minun kohdallani.

        Sitä paitsi matkustan aina yksin joten ei minulla ole varaa vuokrata huoneistoa. Tällä tavalla rahat riittävät pitenpään oleskeluun Roomassa.

        Teillä on varaan millä mällätä mutta en usko että teidän lomanne oli sen nautillisempi kuin minunkaan. Minä matkustan hitaasti ja nautin. Näen ja koen muutakin kuin vaan asunnon ja taksin.


    • koko kesän

      149e menopaluu 5000 plussapistettä ja lentoja löytyy lähes joka päivälle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe