JUNALLA JAPANIIN?

nimimerkki

Tarkoitus olisi jossain tulevaisuudessa, aikaisintaan ensi vuonna suunnata Japaniin. Tolla Trans-Siperian junalla Vladivostokiin olisi tarkoitus mennä ja sieltä sitten laivalla Japaniin, mutta on vähän auki vielä, miten paljon nämä matkat suurinpiirtein maksaisivat ja mitä tärkeitä asioita tulisi ottaa huomioon.

Eli onko joku tehnyt vastaavanlaista reissua joskus tai muuten vaan osaisi auttaa?

Miten paljon halvempi on tämä vaihtoehto mennä junalla ja laivalla, jos verrataan siihen, että lentäisi suoraan Japaniin?
Mihin kaupunkiin laiva sitten menee Vladivostokista? Ja pääsekö sieltä helposti eteenpäin esim. junalla?
Vai onko sittenkin järkevämpää lentää Vladivostokista Japaniin?

Oon tässä yrittänyt erinäisiä sivuja netissä selailla mutta ei toi Venäjän tai Japanin ymmärykseni ole kovin hyvä...

4

4251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Docomo
    • Japanin saarille

      Menin Japaniin junalla jo 1978. Silloin oli Neuvostoliitossa turvallista matkustaa, mutta nykyisestä Venäjästä en osaa sanoa. En ehkä uskaltaisi lähteä Villiin Itään.

      Menin yöjunalla Moskovaan ja siellä yksi yö. Sitten monta päivää junassa (Baikaljärvi eteläpäästä kiertäen) Irkutskiin. Siellä yksi yö ja sitten taas junalla Nahodkaan, mistä laivalla Yokohamaan Tsugaru-salmen kautta. Matka kesti noin puolitoista viikkoa kokonaisuudessaan. Siihen aikaan Vladivostok oli suljettu (sotilastukikohta) kaupunki.

      Todella hyvä kokemus. Takaisin Suomeen tulin vuoden päästä lentäen.

    • Nimetön

      Jos on ylimääräistä aikaa niin siitä vaan junalla puksuttaen! :) Omat hermot ei kyl kestäis noin monimutkaista matkustusta (viisumit, junalippuja sieltä täältä ja selvitellä kauheasti asioita ympäriinsä, päivätolkulla junassa ja laivassa jne jne) ku vaihtoehto on varata esim.netis lennot ja sit vaan köpöttelee Helsinki-Vantaalle ja sit koneeseen ja ulos niin olet Japanissa. Enkä jaksa uskoa että tulee niin paljoa halvemmaks tuo juna-matkustus, varsinkin jos ostaa lentoliput jostain hulluilta päiviltä. Mutta jos etsii jotain erikoisempaa niin sitten tuo juna on varmaan hyvä vaihtoehto, itse kyllä tosiaan käyttäisin lentokonetta niin kuin aina ja matkustusajassa säästyneet päivät olisin mieluummin Japanissa kuin junassa.

    • nöfnöfkk

      Itse en ole moista reissua tehnyt, mutta kaveri aikoinaan teki. Sanoin sen olleen melko kuumottava reissu :)

      Ite menin lentokoneella, ei oo niin kovaa seikkailupokkaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5463
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3806
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2930
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2899
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      162
      2373
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1940
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1566
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1528
    Aihe