Neuvoja, tietoa Panama citystä

ehkä menossa

Nyt kun veroilmoitukset on täytetty ja toiveikkaana odottelemme palautuksia on matkakuume iskenyt pahasti. Panama on ollut pitkään mielessämme. En ole mikään pakettimatkaaja, joten tiedossa olisi omatoimiloma. Siksi kaipaisinkin Panamassa ja Panama cityssä käyneiltä neuvoja.

Tarkoitus olisi yhdistää kaupunki- ja rantaloma. Onko se mahdollista Panama cityssä? On lähistöllä laadukkaita rantoja, mihin pääsee kaupunkia pakoon? Miten kulku sinne hoidetaan ja onko se vaivalloista/kallista? Yleisesti hintataso taitaa olla edelleen aika edukas? Tietysti riippuu omista tottumuksista.

Osaatteko suositella jotain tiettyä hotellia? Löysin joltain sivulta kaksi kehua Hotel Marparaiso Panama, jossa hinnaksi mainittiin 8€/yö. Voiko pitää paikkaansa? Katselin hotelleja monesta paikkaa ja kyllä muissa on aika eri hinnat.

Kanavan lisäksi tietysti kiinnostaa muut mielenkiintoiset kohteet, vaikka päiväretketkin jos on näkemisenarvoista. Ilmeisesti osa taksikuskeista toimii myös oppaina kaupungissa ja pidemmilläkin retkillä?

Kaikki tiedot otan kiitollisena vastaan ja yritä niistä koota meille unelmaloman.

12

7048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panamaan hullantunut

      Hei Olen itse niin hullantunut Väli- Amerikkaan ja varsinkin Panamaan, että neuvoni voivat olla värittyneitä. Aion asua siellä talvet kunhan pääsen eläkkeelle (10 vuoden päästä)

      Panama sitystä on bussilla noin 1,5 tunnin matka hyville rannoille. Busseilla helppo ja todella halpa kulkea. Hotelleja lötyy ihan kohtuullisia 20-30. dollarilla. 10 dollarillakin voi yöpyä, mutta sitten ei saa olla ranttu.

      Vuosi sitten asuin Panamassa 4 kk, josta osan reissasin ympäri maata.
      Voisin neuvia paljonkin, mutta ehkä olisi hyvä tietää, minkä ikäisiä ja miten kauan ajatteletta maassa olla.
      Minä en kuuna päivänä menisi esim. Decamerooneen kahdeksi viikoksi - sellaisessa paikassa voi nauttia ja rentoutua, mutta jos haluaa oppia maasta jotain, nähdä ja kokea pitää elää toisin.
      San blas saaria -paremminkinkin komarcaa kuna intiaanien valtakuntaa en jättäisi väliin.
      Lennot saarille voi tilata netistä . Ihanampia saaria vaikea löytää ja kunien kultuuri mielenkiintoinen.
      Jos on vähääkään seikkailijaa, on turhaa varata hotellia valmiiksi, sillä niitä kyllä löytää.
      Jos on pidemmän aikaa hostelleissa voi kokkailla itse.
      Viidakkoa ei saa jättää väliin. Välttämättä ei tarvitse osallistua kalliisiin järjestettyihin retkiin, välillä voi esim. löytää paikallisen nuorukaisen joka pikkusummalla lähtee oppaaksi.
      Osaan espanjaa, se helpottaa paljon tutustumista paikallisiin.
      Marparaisio ihan ok, muistaakseni n. 25 dollaria.
      Itse asuin koko ajan vanhassa kaupungissa casco viejossa, jossa näkee paikallista elämää. Saa tietysti olla hiukan varovainen. Tavallisilla busseilla matkustin ja joskus taksilla, mutta kun tykkään elää maassa maan tavalla.
      Varsinainen seikkailukärpänen puree kun ostaa lentoliput ja antaa seikkailun alkaa -ihanaa ja niin jännää !

      • unelma panamasta

        Kiitos viestistäsi. Tarkoitus oli olla näin ensikertalaisena paikanpäällä 14-16 vrk ja siihen matkat päälle. 23- ja 28-vuotiaat ovat matkaan lähdössä eli tietysti näkökulmat ovat hieman sinusta poikkeavia. Tietysti maan kulttuuri ja historia kiinnostaa mutta kyllä Panama city ostoskeskuksineen houkuttelee myös. Ehdottomasti olen sitä mieltä että omatoimilomalla saa paljon enemmän kokemuksia eikä kaikkea tarvitse tehdä oppikirjojen mukaan. Jos kertomallasi hinnalla saa kohtuullisen hyvä hotellin citystä oli tarkoitus että ottaisimme huoneen koko oleskeluajaksi ja reissaisimme sieltä käsin retkille. Olin yhteydessä Marparisoon ja sieltä vahvistettiin yön hinnaksi 30€. Jos yrittää jollain netin hotellihaulla etsiä niin siihen verrattuna Marpariso on edullinen. Ehkä olen vaan käyttänyt väärää hakua? Kertomasi saari kiinnostaa ja kyllä pitää viidakkoakin nähdä. Thaikuissa tuli tehtyä pintaraapaisu viidakkoon mutta nyt haluaisin tehdä sen paremmin.

        AM ei puhunut kovinkaan suotuisasti busseista kohteessa vaan lähinnä pelotteli niistä. Mahtoikohan olla markkinointikikka? Kuulostaa että olet todella viihtynyt siellä. Ja opetellut maan tavoille. Maassa käymättömänä en olisi uskaltanut kysyä ketään yksityishenkilöä oppaaksi viidakkoon mutta ilmeisesti panamalaiseen luonteesen kuuluu ystävällisyys ja rehellisyys? On maita joissa en mistään hinnasta luottaisi paikalliseen. Panamassa taitaa olla toisin.

        Tiivistettynä matkasuunnitelma ja kuvaus olisi sellainen että saisimme viettää aikaa sekä kaupungissa että rannalla. Tehdä ostoksia suht edullisesti ja palvoa aurinkoa. Lisäksi omatoimisia retkiä ja upeita vierailukohteita olisi mukava nähdä. Tiedän, kaksi viikko on todellakin liian lyhyt aika kaikkeen tähän. Sen takia jostain pitää tinkiä näin ekalla kerralla. Että saa edes pienen aavistuksen siitä mitä kaikkea voi maasta löytää kun paremmin tutustuu.

        Oletko ottanut lennot vaan jostain mistä halvimmalla saa vai miten? Tällä hetkellä halvimmat olisi Pariisin ja Miamin kautta, jäätävä matkustusaika mutta vaihtoehtoja ei kauheasti ole tarjottu. Miten esim. auton tai skootterin vuokraaminen, edullista, vaarallista, kannattaako? Skootterilla/moottoripyörällä tietysti saisi mennä ihan niin kuin itse haluaisi.

        Kiitos jos jaksoit lukea kokonaan ja vielä harkita vastaavasi! Kaikista tiedonmuruista on hyötyä kun ensimmäistä kertaa lähtee paikanpäälle.


      • panmaan hullaantunut
        unelma panamasta kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. Tarkoitus oli olla näin ensikertalaisena paikanpäällä 14-16 vrk ja siihen matkat päälle. 23- ja 28-vuotiaat ovat matkaan lähdössä eli tietysti näkökulmat ovat hieman sinusta poikkeavia. Tietysti maan kulttuuri ja historia kiinnostaa mutta kyllä Panama city ostoskeskuksineen houkuttelee myös. Ehdottomasti olen sitä mieltä että omatoimilomalla saa paljon enemmän kokemuksia eikä kaikkea tarvitse tehdä oppikirjojen mukaan. Jos kertomallasi hinnalla saa kohtuullisen hyvä hotellin citystä oli tarkoitus että ottaisimme huoneen koko oleskeluajaksi ja reissaisimme sieltä käsin retkille. Olin yhteydessä Marparisoon ja sieltä vahvistettiin yön hinnaksi 30€. Jos yrittää jollain netin hotellihaulla etsiä niin siihen verrattuna Marpariso on edullinen. Ehkä olen vaan käyttänyt väärää hakua? Kertomasi saari kiinnostaa ja kyllä pitää viidakkoakin nähdä. Thaikuissa tuli tehtyä pintaraapaisu viidakkoon mutta nyt haluaisin tehdä sen paremmin.

        AM ei puhunut kovinkaan suotuisasti busseista kohteessa vaan lähinnä pelotteli niistä. Mahtoikohan olla markkinointikikka? Kuulostaa että olet todella viihtynyt siellä. Ja opetellut maan tavoille. Maassa käymättömänä en olisi uskaltanut kysyä ketään yksityishenkilöä oppaaksi viidakkoon mutta ilmeisesti panamalaiseen luonteesen kuuluu ystävällisyys ja rehellisyys? On maita joissa en mistään hinnasta luottaisi paikalliseen. Panamassa taitaa olla toisin.

        Tiivistettynä matkasuunnitelma ja kuvaus olisi sellainen että saisimme viettää aikaa sekä kaupungissa että rannalla. Tehdä ostoksia suht edullisesti ja palvoa aurinkoa. Lisäksi omatoimisia retkiä ja upeita vierailukohteita olisi mukava nähdä. Tiedän, kaksi viikko on todellakin liian lyhyt aika kaikkeen tähän. Sen takia jostain pitää tinkiä näin ekalla kerralla. Että saa edes pienen aavistuksen siitä mitä kaikkea voi maasta löytää kun paremmin tutustuu.

        Oletko ottanut lennot vaan jostain mistä halvimmalla saa vai miten? Tällä hetkellä halvimmat olisi Pariisin ja Miamin kautta, jäätävä matkustusaika mutta vaihtoehtoja ei kauheasti ole tarjottu. Miten esim. auton tai skootterin vuokraaminen, edullista, vaarallista, kannattaako? Skootterilla/moottoripyörällä tietysti saisi mennä ihan niin kuin itse haluaisi.

        Kiitos jos jaksoit lukea kokonaan ja vielä harkita vastaavasi! Kaikista tiedonmuruista on hyötyä kun ensimmäistä kertaa lähtee paikanpäälle.

        Ensin tänään sellaiset pikaneuvot, asioihin joihin voin vastata ihan pohtimatta.

        Varovainen täytyy olla, mutta suurin osa ihmisistä kuitenkin on rehellisiä ja auttavaisia ihan oikeasti.
        Yöllä kannattaa olla valppaana. Ja miettiä mitä kuljettaa mukana ja missä.

        Netin kautta olen lennot hommannut. Juuri pariisi- miami- panama halvimmat.
        KLM (Amsterdam)ja Iberia (Madrid) lentävät suoraan euroopasta, mutta kun hintaan tulee 300-400 euroa per nenä lisää, niin sitä saa kuitenkin aika hyvän tuntipalkan Miamin passijonossa seisomisesta.
        Tuo Miamin kautta lentäminen on kyllä aika tuskallista, -ei kannata muutenkaan tehdä liian
        tiukaa aikataulua. Amerikan Airline kun ei päästä koneeseen, jos matkatavarat eivät ole ehtineet mukaan.

        Niin ja hotelleista. Netin kautta ei löydykään kuin muutamia hotelleita, enimmäkseen kalliita.

        Ostosparatiiseja Panamasta löytyy Allbrok Mall on valtaisa sellainen, joka on ihan pikkuisen keskustan ulkopuolella -2 dollaria taksilla, 0,25 centtia paikallisbussilla.
        Paikallispusilla matkustaminen on todellinen seikkailu suomalaiselle, hirveä mökä ja meno iltaaikaan -musiikki soi ja valot vilkkuvat! -täytyy kokea !
        Allbrok Mall:n vieressä on bussiasema, josta lähtee pikku-busseja lähikyliin ja kaupunkeihin.
        ihan ok ja maksaa noin 3-4 dollaria esim. tunnin puolentoista matka. Pitkänmatkan bussit hienoja, ilmastoituja jne. esim. 23 dollaria bocas de toros.
        No, aurinkomatkat haluaa, että ihmiset lähtevät heidän retkilleen - ymmärrettävää ja kun ovat vastuussa porukasta niin toivovat että kaikki pysyvät vaan kiltisti hotellialueella.
        Olen matkustanut aika paljon ja nykyään vain omatoimimatkoilla. reppu on pihistetty vain Espanjassa ja "väkivaltaisen" ryöstöyrityksen kohteeksi olen joutunut vain Suomen Turussa.
        Varaudun kyllä aina kaikkeen, koska liikun myös välillä yksin.
        Kuna-intiaani alue käsittää kymmeniä saaria, vain joihinkin voi ja kannattaa mennä turistina.
        Sellainen on saari nimeltään el porvenir, jossa alkeellinen hotelli. 40 dollaria vrk saa täyshoidon (alkeellinen, mutta riitävä) ja joka päivä rantaretken johonkin lähisaareen.
        Ihanat, kirkkaat vedet, upeat snorklaukseen.
        Saarille pääsee vain lentämällä n. 40 dollaria per nenä ees-taas
        Ihanan rantalomapäivän voi myös viettää Tabogan saarella lähellä Panamaa 1,5 tuntia yhteysaluksella aamulla ja iltapäivällä pois.
        10 dollaria ees-taas. Tai sitten yöpyä tällä minun "eläkesaarellani"
        Mielelläni vastailen, kun olen itse niin ihastunut maahan. Sellaisiin all inlucive asukkaitten kyselyihin en jaksa vastata, jossa kysytään saako hotellista jaffaa tai pitääkö ottaa oma termosmuki mukaan.

        Meidän perheen kolmekymppiset "nuoret" olivat maassa syksyllä, täytyneepä kysyä heitäkin vinkkejä.

        Iloista matkan suunnittelua -mekin menemme heinäkuussa.


      • nuori mieleltään ;o)
        unelma panamasta kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. Tarkoitus oli olla näin ensikertalaisena paikanpäällä 14-16 vrk ja siihen matkat päälle. 23- ja 28-vuotiaat ovat matkaan lähdössä eli tietysti näkökulmat ovat hieman sinusta poikkeavia. Tietysti maan kulttuuri ja historia kiinnostaa mutta kyllä Panama city ostoskeskuksineen houkuttelee myös. Ehdottomasti olen sitä mieltä että omatoimilomalla saa paljon enemmän kokemuksia eikä kaikkea tarvitse tehdä oppikirjojen mukaan. Jos kertomallasi hinnalla saa kohtuullisen hyvä hotellin citystä oli tarkoitus että ottaisimme huoneen koko oleskeluajaksi ja reissaisimme sieltä käsin retkille. Olin yhteydessä Marparisoon ja sieltä vahvistettiin yön hinnaksi 30€. Jos yrittää jollain netin hotellihaulla etsiä niin siihen verrattuna Marpariso on edullinen. Ehkä olen vaan käyttänyt väärää hakua? Kertomasi saari kiinnostaa ja kyllä pitää viidakkoakin nähdä. Thaikuissa tuli tehtyä pintaraapaisu viidakkoon mutta nyt haluaisin tehdä sen paremmin.

        AM ei puhunut kovinkaan suotuisasti busseista kohteessa vaan lähinnä pelotteli niistä. Mahtoikohan olla markkinointikikka? Kuulostaa että olet todella viihtynyt siellä. Ja opetellut maan tavoille. Maassa käymättömänä en olisi uskaltanut kysyä ketään yksityishenkilöä oppaaksi viidakkoon mutta ilmeisesti panamalaiseen luonteesen kuuluu ystävällisyys ja rehellisyys? On maita joissa en mistään hinnasta luottaisi paikalliseen. Panamassa taitaa olla toisin.

        Tiivistettynä matkasuunnitelma ja kuvaus olisi sellainen että saisimme viettää aikaa sekä kaupungissa että rannalla. Tehdä ostoksia suht edullisesti ja palvoa aurinkoa. Lisäksi omatoimisia retkiä ja upeita vierailukohteita olisi mukava nähdä. Tiedän, kaksi viikko on todellakin liian lyhyt aika kaikkeen tähän. Sen takia jostain pitää tinkiä näin ekalla kerralla. Että saa edes pienen aavistuksen siitä mitä kaikkea voi maasta löytää kun paremmin tutustuu.

        Oletko ottanut lennot vaan jostain mistä halvimmalla saa vai miten? Tällä hetkellä halvimmat olisi Pariisin ja Miamin kautta, jäätävä matkustusaika mutta vaihtoehtoja ei kauheasti ole tarjottu. Miten esim. auton tai skootterin vuokraaminen, edullista, vaarallista, kannattaako? Skootterilla/moottoripyörällä tietysti saisi mennä ihan niin kuin itse haluaisi.

        Kiitos jos jaksoit lukea kokonaan ja vielä harkita vastaavasi! Kaikista tiedonmuruista on hyötyä kun ensimmäistä kertaa lähtee paikanpäälle.

        Teidän ehdottomasti kannattaisi lähteä muutamaksi päiväksi Bocas del Toroon. Se on saaristo Karibian puolella ja juuri teidän ikäisiä hengailee siellä. Se ei ole mikään turistirysä eikä varsinainen biletyspaikka mutta siellä on aika paljon nuoria ja meininki todella rento. Paljon mukavia (rähjäisiä) kodikkaita pikku baareja. Hyvää ruokaa. Rentoja ihmisiä. Upeita saaria. Ihania coctaileja.

        Joku täällä jo kertoikin että se on tunnin lentomatka ja lentoja saa aika edullisesti. Muistaakseni on 2 lentoa per suunta päivässä.
        Majoitukset voi olla tosi täynnä pahimpaan sesonki aikaan. Ehkä voisi olla hyvä varata jotain Panama citystä käsin. Kuulimme suomalaisilta reppureissaajilta, että olivat joutuneet vaihtamaan majapaikkaa joka yö kun ei ollut mitää etukäteisvarauksia.

        Mutta ehdottomasti suosittelen. Minä olisi mielelläni ollut siellä pidempääkin kuin sen 4 yötä mitä olimme.


      • panamaan
        unelma panamasta kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. Tarkoitus oli olla näin ensikertalaisena paikanpäällä 14-16 vrk ja siihen matkat päälle. 23- ja 28-vuotiaat ovat matkaan lähdössä eli tietysti näkökulmat ovat hieman sinusta poikkeavia. Tietysti maan kulttuuri ja historia kiinnostaa mutta kyllä Panama city ostoskeskuksineen houkuttelee myös. Ehdottomasti olen sitä mieltä että omatoimilomalla saa paljon enemmän kokemuksia eikä kaikkea tarvitse tehdä oppikirjojen mukaan. Jos kertomallasi hinnalla saa kohtuullisen hyvä hotellin citystä oli tarkoitus että ottaisimme huoneen koko oleskeluajaksi ja reissaisimme sieltä käsin retkille. Olin yhteydessä Marparisoon ja sieltä vahvistettiin yön hinnaksi 30€. Jos yrittää jollain netin hotellihaulla etsiä niin siihen verrattuna Marpariso on edullinen. Ehkä olen vaan käyttänyt väärää hakua? Kertomasi saari kiinnostaa ja kyllä pitää viidakkoakin nähdä. Thaikuissa tuli tehtyä pintaraapaisu viidakkoon mutta nyt haluaisin tehdä sen paremmin.

        AM ei puhunut kovinkaan suotuisasti busseista kohteessa vaan lähinnä pelotteli niistä. Mahtoikohan olla markkinointikikka? Kuulostaa että olet todella viihtynyt siellä. Ja opetellut maan tavoille. Maassa käymättömänä en olisi uskaltanut kysyä ketään yksityishenkilöä oppaaksi viidakkoon mutta ilmeisesti panamalaiseen luonteesen kuuluu ystävällisyys ja rehellisyys? On maita joissa en mistään hinnasta luottaisi paikalliseen. Panamassa taitaa olla toisin.

        Tiivistettynä matkasuunnitelma ja kuvaus olisi sellainen että saisimme viettää aikaa sekä kaupungissa että rannalla. Tehdä ostoksia suht edullisesti ja palvoa aurinkoa. Lisäksi omatoimisia retkiä ja upeita vierailukohteita olisi mukava nähdä. Tiedän, kaksi viikko on todellakin liian lyhyt aika kaikkeen tähän. Sen takia jostain pitää tinkiä näin ekalla kerralla. Että saa edes pienen aavistuksen siitä mitä kaikkea voi maasta löytää kun paremmin tutustuu.

        Oletko ottanut lennot vaan jostain mistä halvimmalla saa vai miten? Tällä hetkellä halvimmat olisi Pariisin ja Miamin kautta, jäätävä matkustusaika mutta vaihtoehtoja ei kauheasti ole tarjottu. Miten esim. auton tai skootterin vuokraaminen, edullista, vaarallista, kannattaako? Skootterilla/moottoripyörällä tietysti saisi mennä ihan niin kuin itse haluaisi.

        Kiitos jos jaksoit lukea kokonaan ja vielä harkita vastaavasi! Kaikista tiedonmuruista on hyötyä kun ensimmäistä kertaa lähtee paikanpäälle.

        Olemme suunnitelleet matkaa panamaan nyt syyskuussa. Minkälainen keli siellä mahtaa olla?

        Mitään paketti matkoja ei tosiaan löytynyt joten omatoimisesti ajattelimme Miamin kautta Panama Cityyn.
        Miamissakin saatamme pistäytyä muutamaksi päiväksi koska lommamme kestää pari vikkoa.

        Emme ole paljon matkustelleet Euroopan ulkopuolella emmekä koskaan olleet omatoimimatkalla skandinaviaa kauempana...Mahdammeko haukata liian ison palan?!

        Seikkailumieltä löytyy mutta olisi kiva tietää joku edullisempi hotelli minne heti majottua ja hiukan hahmottaa paikkaa.

        Rannalle haluamme myös muun ohella päästä. Olenko käsittänyt oikein että beachit ovat reilun tunnin ajomatkan päässä Panama Citystä?

        Innolla lomaa odotellen :)


      • panamikko
        panamaan kirjoitti:

        Olemme suunnitelleet matkaa panamaan nyt syyskuussa. Minkälainen keli siellä mahtaa olla?

        Mitään paketti matkoja ei tosiaan löytynyt joten omatoimisesti ajattelimme Miamin kautta Panama Cityyn.
        Miamissakin saatamme pistäytyä muutamaksi päiväksi koska lommamme kestää pari vikkoa.

        Emme ole paljon matkustelleet Euroopan ulkopuolella emmekä koskaan olleet omatoimimatkalla skandinaviaa kauempana...Mahdammeko haukata liian ison palan?!

        Seikkailumieltä löytyy mutta olisi kiva tietää joku edullisempi hotelli minne heti majottua ja hiukan hahmottaa paikkaa.

        Rannalle haluamme myös muun ohella päästä. Olenko käsittänyt oikein että beachit ovat reilun tunnin ajomatkan päässä Panama Citystä?

        Innolla lomaa odotellen :)

        Heippa panamman lähtijät.

        Tulimme juuri pari päivää sitten Panamasta ja kaikki hyvin siellä, että sinne vaan.

        Syyskuussa satelevampaa kautta kuin esim. tammi -huhtikuu. Mutta voi olla ettei sada päivääkään tai sitten tulee joku tunnin superkuuro ja se on sitten siinä. Siellä on niin lämmin, ettei sade paljoa haittaakaan.

        Varsinaninen lomakausi ei ole silloin, joten ruuhkaa ei ole missään turistipaikoissa.

        Lentokentältä pääsee n. 20 dollarilla cityyn.
        Esimerkiksi vanhankaupungin kupeessa Casco viejon lähellä kävelykadun päässä on paika nimeltä cinco de mayo, siinä ihan kävelykadun päässä pieni hotelle -auki 24 h sen nimi on
        Residensial aqua marina. Kahden hengen huone oli kait 20 dollaria, meille hinta tippui 15 dollariin kun lähdimme pois niin aikaisin.
        (pieni, siisti, oma vessa ja suihku kylmällä vedellä)
        Paikka on milun mienestäni sijainniltaan erinomainen joka paikkaan.
        Toinen käyttämäni hotelli calidoniassa (silellä köyhemmässä päässä), mytta kauempana casco viejosta
        Hotel Covadonga -hinta muistaakseni kans 20 dollaria Calle 29
        Taksikuskit yleenä tietävät -heillä on sellaisia "omia, joihin vievät.
        Hotellihuoneita on saatavilla, sitä ei tarvi jännittää.
        Panamasta pääsee älyttömän helpolla busseilla vaikka minne. Allbok mallista lähtee busseja, kun kartta ja katsoo mihin on matkalla pääsee helposti ja auttajia löytyy. Puolentoistatunnin bussimatka maksaa n 3 dollaria. esim. rannoille.
        Kaupunkibussilla, joka maksaa 0,25 dollaria lähelle ja esim. kanavan näköalapaikalle n. 75 senttiä päihittää nopeasti aurinkomatkojen retkihinnat - no, sisäänpääsy sitten vähän enemmän.
        Minä 50v. naisihminen olen siellä seikkaillut ihan yksin, joten kyllä siellä seikkailumielellä pärjää. Espanjankielen taidosta todella apu.
        Panama citystä pääsee rantapäivää viettämään Tabogan saareen (joka on eläkepäivieni koti) lautta lähtee aamulla ja palaa iltapäivällä 11 dollaria ees taas.
        Varkaiden varalta kannattaa olla tarkka ja huolellinen, mutta olen nyt käynyt siellä useita kertoja ja meximissaan 4 kuukautta, eikä ole kertaakaan sattunut mitään.

        Terveisin puoliverinen panamalainen


    • _bocas_

      Kävimme alkuvuodesta AM:n yhdistelmämatkalla Panamassa ja vuodenvaihteessa matkaamme maahan uudelleen - omatoimisesti. Paikka kolahti ja kovasti, vaikka matkusteltu on melko paljon ennenkin. Ihmisten utelias ystävällisyys, elämasenne, ihana ilmasto ja yleinen ilmapiiri tekevät lomailusta juuri niin rentouttavaa kuin pitääkin.
      Lennämme KLM:llä, koska lyhyempi matkustusaika yhdellä vaihdolla, sekä MD-11-koneen isommat jalkatilat ovat mielestäni muutaman satasen väärti. Lisäksi varsinkin palatessa vaihtoaika antaa myöden käydä Damissa kaupungilla. Näkemisen arvoinen kaupunki sekin! Junalla muistaakseni lentokentältä Amsterdamin keskustaan n. 20min.
      Ensimmäisen viikon Panamassa olemme cityssä ja kaksi viikko Bocas del Torossa, vajaan tunnin lentomatkan päässä citystä. Sisäiset lennot Bocasiin n. 170$ meno-paluu. Bocasista vuokrasimme rantatalon.
      Cityssä kannattaa todellakin kokeilla bussia, sanoi aurinkomatkat mitä tahansa. Myös taksikuskeista varoiteltiin ettei vaan jäätäisi pois AM:n retkiltä. Ei käyty yhdelläkään retkellä. "Vuokrattiin" taksi kolmeksi tunniksi ja paikallinen kuski pyöritti meitä kanavalla ja muilla mukavilla mestoilla mihin retkillä ei edes mennä. Lysti maksoi 40$, neljästään kun oltiin niin 10$ eli 7,5€/pää. AM:n retki kanavalle oli muistaakseni 90€/hlö.
      Menkää ihmeessä ihastumaan Panamaan =)

      • ¤¤¤&#

        Pääseeköhän Aurinko matkojen välityksellä pelkästään Panama Cityyn? Voisi sitten käyttää heidän järjestämiään retkiä. (en saanut puhelimitse vielä AM:n tyyppejä kiinni)


      • panamikko
        ¤¤¤&# kirjoitti:

        Pääseeköhän Aurinko matkojen välityksellä pelkästään Panama Cityyn? Voisi sitten käyttää heidän järjestämiään retkiä. (en saanut puhelimitse vielä AM:n tyyppejä kiinni)

        Aurinkomatkat ei myy pelkkiä lentoja Panamaan.
        Nykyiset matkat ovat niin suosittuja, ettei heidän tarvi.
        Panamassa on monenlaisia matkanjärjestäjätahoja.
        - englantia puhuvia.
        Siellä ilmesyy sellainen turistilehti, joka on englanniksi ja espanjaksi, niissä muistaakseni erilaisia retkiä ilmoitellaan turisteille.


      • madrugada
        panamikko kirjoitti:

        Aurinkomatkat ei myy pelkkiä lentoja Panamaan.
        Nykyiset matkat ovat niin suosittuja, ettei heidän tarvi.
        Panamassa on monenlaisia matkanjärjestäjätahoja.
        - englantia puhuvia.
        Siellä ilmesyy sellainen turistilehti, joka on englanniksi ja espanjaksi, niissä muistaakseni erilaisia retkiä ilmoitellaan turisteille.

        Panama on aivan loistava maa joten ehdottomasti sinne!! Kuten jo aikasemmin joku kirjoittikin, niin Bocas on ehdoton paikka missä kannattaa käydä. Panamasta sinne lentää ainakin aeroperlas ja airpanama. Vuoroja on useampia päivässä ja meno-paluu hinta joku 120 euron kieppeillä. Bocas koostuu muutamista saarista, joista pääsaarella eniten hoteleita ja palveluita, niin ja se rennonletkeä iltaelämä. Tosin me majailtiin bastimenttoksen saarella, ihanassa perheen pitämässä hotelissa merenrannalla, paikka oli tosi viehko. Sieltä pääsi sitten iltasella veneellä pääsaarelle istumaan iltaa ja syömään:) Bocasissa voi kierellä eri rantoja, surffata ja pötkötellä rannoilla, ehdottomasti zapatillas saarille kannatta mennä. Pääsaarella on monenmoisia venefirmoja, jotka järjestää erinlaisia retkiä lähialueille.

        Panamacityssä näkemistä ja tekemistä riittä, muutamia kivoja ostoskeskuksia, joista tosiaan Allbrook suurin, sitten on Multicentro ja Multiplaza, jälkimmäinen mun mielestä paras.
        Ai niin ja AM:lla on muuten suoria lentoja Panamaan.


      • kyydissä
        madrugada kirjoitti:

        Panama on aivan loistava maa joten ehdottomasti sinne!! Kuten jo aikasemmin joku kirjoittikin, niin Bocas on ehdoton paikka missä kannattaa käydä. Panamasta sinne lentää ainakin aeroperlas ja airpanama. Vuoroja on useampia päivässä ja meno-paluu hinta joku 120 euron kieppeillä. Bocas koostuu muutamista saarista, joista pääsaarella eniten hoteleita ja palveluita, niin ja se rennonletkeä iltaelämä. Tosin me majailtiin bastimenttoksen saarella, ihanassa perheen pitämässä hotelissa merenrannalla, paikka oli tosi viehko. Sieltä pääsi sitten iltasella veneellä pääsaarelle istumaan iltaa ja syömään:) Bocasissa voi kierellä eri rantoja, surffata ja pötkötellä rannoilla, ehdottomasti zapatillas saarille kannatta mennä. Pääsaarella on monenmoisia venefirmoja, jotka järjestää erinlaisia retkiä lähialueille.

        Panamacityssä näkemistä ja tekemistä riittä, muutamia kivoja ostoskeskuksia, joista tosiaan Allbrook suurin, sitten on Multicentro ja Multiplaza, jälkimmäinen mun mielestä paras.
        Ai niin ja AM:lla on muuten suoria lentoja Panamaan.

        Aurinkomatkoilla ei ole suoria lentoja, vaan välilasku Halifaxissa. Ja ovat Charter-lentoja, kokonaan varattu siis AM:n pakettimatkaajille.


      • madrugada
        kyydissä kirjoitti:

        Aurinkomatkoilla ei ole suoria lentoja, vaan välilasku Halifaxissa. Ja ovat Charter-lentoja, kokonaan varattu siis AM:n pakettimatkaajille.

        No, välilaskulla juu lento on, mutta olin kyllä katsovinani esitteestä, että 2 viikos lentojakin voi ostaa??!! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe