Mites VAKAVALAISILLA meni?
Itse soitin tänään yhdeksältä valintatoimistoon, ja kutsu jatkoonhan sieltä tuli. Jee!!!
Huh huh. Yksi vaihe onnistuneesti ohi, sitten se vaikeampi osuus vielä jäljellä.
MITEN MENI VAKAVA?
61
18861
Vastaukset
- ällistynyt
10 min sitten kolahti luukusta kirje :) En olisi uskonut pääseväni ekalla yrittämällä edes toiseen vaiheeseen. Jotkut täällä kertoilivat lukeneensa materiaalia suunnilleen kymmeniä kertoja läpi, joten se vähän vaurioitti itsetuntoa. Kolmen kerran läpilukeminen riitti mulle :)
Nyt vinkkejä toiseen vaiheeseen: MILLAISIA OVAT TILANTEET JA KYSYMYKSET? - 154,33 pistettä
Onko 154,33 pistettä hyvä vai huono tulos Joensuuhuun hakeneella? Alin pisteraja näyttää soveltuvuuskokeisiin päässeiden joukossa näyttää olleen Joensuussa 100,17...
Millaisilla pisteillä te pääsitte toiseen vaiheeseen? - juhuuu
kutsukirje tuli postissa aamulla luokanopekoulutukseen ouluun kakkosvaiheeseen, haluaisin kuitenkin tietää omat pisteet eli mihinkä numeroon kannattaa soittaa?
- siskon puolesta
Heippa! Tietääkö jo joku Joensuun ja Turun osalta, että pääseekö soveltuvuuskokeeseen? Siskoni on ulkomailla tällä hetkellä ja hänen puolestaan otan selvää asiasta nyt sitten...Eli hänellä on pisteet tiedossa 132,3. Hän on hakenut Joensuun yliopistoon (Savonlinnan yksikkö) kotitalousopeksi ja ilmeisesti aikuiskasvatustiedettä Turkuun (tms. hieman olen ulkona näistä eri alaa opiskelleena :)).
Mistäköhän näkisi "pisterajat" näiden osalta? Kirjettä ei ole kotiin vielä tullut (siskoni asuu vielä vanhempieni luona). Jotenkin tuntuu sekavalta, kun osa tuntuu tietävän pääseekö ja osa taas ei ja kaikkien tulokset tulevat vähän eri aikaa, vaikka yhteisellä pääsykokeella haetaan...ulkopuolisen silmin hieman sekavaa :)
Kiitos!- -Vanilia-
Turun aikuiskasvatukseen tulee tulokset vasta 13.6. Savonlinnan köksäopekoulutuksen kakkosvaiheeseen pääsystä saanee tietoa nyt soittamalla tai odottamalla kirjettä.
- entäpä muut...?
Moi.
Soitin just äsken ja kertoi luvun 166,5p.
Hain Turkuun aikuiskasvaukseen. Nyt tuntuu ihan hyvältä.- maelbe
Heippa Tampereelle hakeneet!
Tietääkö kukaan,mikä oli alin pisteraja varhaiskasvatuspuolelle Treella??
Kahden viikon päästä tavataan soveltuvuuskokeissa!:)
- ????????
sain 145,33 pistettä.. laskeskelin että on luult. siinä ja siinä pääsenkö sisään (yo-todistuksen arvosanat ai L, a-englanti E, a-ruotsi E, pitkä matikka C ja reaali E). onko täällä joku muu joka on hakenut jompaankumpaan noista paikoista?
- -Vanilia-
????????: Mä hain myös Turkuun ja Tampereelle yleiseen kasvatustieteeseen. VAKAVA:sta pisteitä herui 159 ja yo -paperit on E:n luokkaa. Vaikea siis sanoa, kuinka käy.
- olisi kiva tietää
Hain siis myös kasvatust. Turkuun ja Tre:lle. Pisteitä tuli 155,67. YO todistuksen pisteet Turussa on 2 pistettä vajaa täydet yksi piste siit et kirjotin psykan...en osaa sanoo et onko mahiksia päästä...olis kiva tietää millä pisteillä viime vuonna pääsi sisään....
- Luttajotta
Hain Tku ja Tre yleistä kasvatustiedettä, kokeestä sain pisteitä 155,33 ja yo-todistuksen, valintapreferenssin ja psykan reaalin huomioon ottaen piseitä tulis 31p/35p.
Hain myös Tku, Hml ja Jyväskylä OKL ja kutsu tuli Turkuun. :)
- katja
Jee, tänään tuli kutsu Ouluun 2.vaiheeseen. Mistä te oikein tiedätte omat pisteenne ja sitten ne vaadittavat Min/max-pisteet.
Olen älyttömän onnellinen, mutta tiedän toisen vaiheen olevan myös hankala. Miten te siihen valmistaudutte, voiko siihen edes valmistautua. Pitääkö laulaa vain mainoksen sanat: "tule sellaisena kuin olet!" :D- täällä toinen...
Pyrin ouluun luokanopettajaksi mutta laatikossa ei ollut aamulla kirjettä... Tuleeko siis kaikille jonkinlainen selvitys pisteistä tms. vai jäänkö vaille tietoa... Haluaisin kovasti tietää saamani pisteet. Miten toimin? Pitääkö soittaa johonkin numeroon vai odottelenko kiltisti postimiestä? Kiitän jo etukäteen vastauksista, aurinkoista kevättä kaikille ja onnea jatkoon päässeille!:)
- Katja
täällä toinen... kirjoitti:
Pyrin ouluun luokanopettajaksi mutta laatikossa ei ollut aamulla kirjettä... Tuleeko siis kaikille jonkinlainen selvitys pisteistä tms. vai jäänkö vaille tietoa... Haluaisin kovasti tietää saamani pisteet. Miten toimin? Pitääkö soittaa johonkin numeroon vai odottelenko kiltisti postimiestä? Kiitän jo etukäteen vastauksista, aurinkoista kevättä kaikille ja onnea jatkoon päässeille!:)
Oulusta tuli siis tänään kirje, ovat eilen postittaneet. Oulusta ei tule ilmoitusta niille jotak ei II-vaiheeseen päässeet. Omat pisteeni sain kun soitin 08-5533680. Eivät ole vielä suhteuttaneet koe pisteitä "pisteiksi". Mutta koepisteitä piti saada 133,3 päästäkseen jatkoon. Toivottavasti sinullekin tulee huomenna postia.
- helpottunut
Huh, pisteitä kertyi n.160, joensuuhun hain. (: nyt voikin sitte alkaa jännittää seuraavaa vaihetta..
- jee
Heippa, Hämeenlinnaan pääsin kakkoskokeeseen 139,5 pisteillä. Miten muut? Miten pisteet lasketaan yhteen sitten kokeen jälkeen, paljon saa esim. yo-todistuksen mukaan, ja paljon kakkoskokeesta? Onko mahkut sitten vaan hämeenlinnaan joko sisään tai ei, vai onko niillä kakkos- ja kolmosvalinnoilla oikeesti jotain väliä?
- Onnellinen!
Sain 156 pistettä ja pääsin siis tampereelle lastentarhanopettajan ja hämeenlinnaan luokanopettajan soveltuvuuskokeisiin! :) Luokanopen jatkoonpääsyraja oli kuulemma 115 pistettä, lastentarhanopesta en tiedä...
- heidikoo
Hei! Onko kaikki Hämeenlinnan luokanopekoulutukseen hakeneet ja soveltuvuuskokeeseen päässeet jo saaneet kirjeen, vai ootteko soittanut tuloksianne?
Itse en tänään vielä uskaltanut soittaa, eikä tullut kirjettä, onkohan toivoa vielä? Onnea jatkoon päässeille:) - Onnelinen!
heidikoo kirjoitti:
Hei! Onko kaikki Hämeenlinnan luokanopekoulutukseen hakeneet ja soveltuvuuskokeeseen päässeet jo saaneet kirjeen, vai ootteko soittanut tuloksianne?
Itse en tänään vielä uskaltanut soittaa, eikä tullut kirjettä, onkohan toivoa vielä? Onnea jatkoon päässeille:)Sain kirjeen pääsystäni luokanopen soveltuvuusosioon Hämeenlinnaan tänään torstaina. Eilen keskiviikkona tuli kirje, että pääsen lastentarhanopettajan soveltuvuuskokeeseen Tampereelle. Mutta voi tulla kirje vasta perjantainakin, jos kirje postitetaan keskiviikkona, koska postilla on 2 päivää aikaa toimittaa kirje asiakkaalle :)
- heidikoo
Onnelinen! kirjoitti:
Sain kirjeen pääsystäni luokanopen soveltuvuusosioon Hämeenlinnaan tänään torstaina. Eilen keskiviikkona tuli kirje, että pääsen lastentarhanopettajan soveltuvuuskokeeseen Tampereelle. Mutta voi tulla kirje vasta perjantainakin, jos kirje postitetaan keskiviikkona, koska postilla on 2 päivää aikaa toimittaa kirje asiakkaalle :)
juu, niinpä näytti tänään tulevan. Kiitos tiedosta ja onnea paljon!
- blöööö
onko raumalle hakeneet saaneet jo tänään kirjeensä?
- fghd
raumalta ei oo tullut vielä tuloksia, tällä viikolla kai postittavat kirjeet.
- mutta tulee
Sain tänään kutsun Helsinkiin lto:n soveltuvuuskokeisiin ja kysyin Helsingin valintatoimistosta onko okl:n tulossa kutsua. Sieltä selvisi, että pääsinkin Raumalle. Kutsu tulee varmaan lähipäivinä.
- pistemäärä vakavassa?
Entä alin että pääsi savonlinnaan käsityöope 2-vaiheeseen?
- kysymys!
Eli meneekö se nyt näin, kun on saanut kutsun LTO soveltuvuuskokeisiin pisteillä XXX, niin onko saanut samat pisteet luokanope ja maisteriohjelmiin??
Tiedättekö saako maisteriohjelmaan lisäpisteitä avoimen yliopiston suoritetuista viikoista? - Kyselevä
Miten nuo Vakavan pisteet muutetaan sitten valintapisteiksi, onko kellään ajatusta, mitä pitäsi Vakavasta saada, että pääsisi. Toki valintaan vaikuttaa preferenssipisteet ja yo-arvosanat. Onko esim alle 100 (92.5) pisteellä mitään mahdollisuuksia.
- hakenut
onko kukaan jyväskylään hakenut vielä saanut pisteitä?Itelle ei ainakaa postimies tuonu kirjettä ja mietinki , että jäinkö siis ilman jatkopaikkaa...
- näkyny
hakenut kirjoitti:
onko kukaan jyväskylään hakenut vielä saanut pisteitä?Itelle ei ainakaa postimies tuonu kirjettä ja mietinki , että jäinkö siis ilman jatkopaikkaa...
kirjettä Jycylästä.....
- joopajoooo
hakenut kirjoitti:
Mä hain Jyväskylään eikä myöskään oo tullu kirjettä.. Ei millään malttais oottaa huomiseen. Vai lähettääkö ne hyväksyttyjen kirjeet ensin? Toivottavasti ei..
- perhana..
joopajoooo kirjoitti:
Mä hain Jyväskylään eikä myöskään oo tullu kirjettä.. Ei millään malttais oottaa huomiseen. Vai lähettääkö ne hyväksyttyjen kirjeet ensin? Toivottavasti ei..
Voi saakeli tätæ elämää kun haluttas saaha semmonen kirje Jyvæskylästä!
- onnellineeeen
perhana.. kirjoitti:
Voi saakeli tätæ elämää kun haluttas saaha semmonen kirje Jyvæskylästä!
Pääsin pääsin pääsin helsinkiin!
160 pistettä, jahuu!!!
Toivottavasti tänäkin vuonna on hyötyä siitä lopullisissa pistelaskuissa mitkä pisteet on vakavasta saanut.
Minimi Helsingissä oli 131p.
Maksimi muistaakseni jotain 170 tai 171p. - kasvatustieteisiin haluava
Samaa olen tässä itsekin yrittänyt saada selville ja ajattelin sen näin:
Turussahan on maksimipistemäärä valintakokeesta 48 p ja VAKAVA-kokeesta maksimipisteet käsittääkseni 210.
Itsa sain VAKAVAsta 134,2 pistettä, joka on 63,9 prosenttia maksimi 210 pisteistä.
Ja 63,9 % Turun maksimista(48) on 30,7.
eli mun pisteet ois 30,7 / 48. Kuulostaako oikealta? En ole kovin hyvä matikassa, mutta yritin silti jotain ajatella:)
viime vuonna kasvatustieteisiin oli raja 24,5, joten olisi päässyt sisään, mutta mahtaako rajat olla tänä vuonna nousseet?? - kasvatustieteisiin haluava
kasvatustieteisiin haluava kirjoitti:
Turussahan on maksimipistemäärä valintakokeesta 48 p ja VAKAVA-kokeesta maksimipisteet käsittääkseni 210.
Itsa sain VAKAVAsta 134,2 pistettä, joka on 63,9 prosenttia maksimi 210 pisteistä.
eli mun pisteet ois 30,7 / 48. Kuulostaako oikealta? En ole kovin hyvä matikassa, mutta yritin silti jotain ajatella:)
viime vuonna kasvatustieteisiin oli raja 24,5, joten olisi päässyt sisään, mutta mahtaako rajat olla tänä vuonna nousseet??Äskeinen oli siis vastaus Kyselevälle (Aik. kasvatustiede 2008)
- sametti-
hakenut kirjoitti:
...tuli tänään kutsu valintakokeeseen. Tähän päivään mennessähän niitten kutsujen Jkl:n yliopistosta pitäisi tulla. Näin ainakin yliopiston sivuilla taisi lukea.
- enpäässy
joopajoooo kirjoitti:
Jyväskylästä sain tänään viestiä erityispedan koulutuksesta, enkä päässyt... mut okl:n pääsin, siitä sain tiedon kun soitin, joten ne kutsut tulee varmaan huomenna.
- ja povaillaan!!!
kasvatustieteisiin haluava kirjoitti:
viime vuonna kasvatustieteisiin oli raja 24,5, joten olisi päässyt sisään, mutta mahtaako rajat olla tänä vuonna nousseet??Yksi TÄRKEÄ ero viimevuoteen!!!
Totta, että viime vuoden raja oli 24,5p, mutta maksimit oli 73, eli kymmenen pistettä vähemmän. Se johtuu tänä vuonna käyttöön otetusta preferenssi käytännöstä. Koska kaikki voivat saada ne 10 pistettä niin suoraan käännettynä viime vuoden rajan tälle vuodelle on 34,5 pistettä!
Kun huomioidaan hakijamuutokset ja kokeen helpon luonteen ja viimevuoden tulokset niin tilastomatematiikan avulla voidaan ENNUSTAA, (SIIS ennustaa, ei kiveen kirjattua asia) että tänä vuonna esim Turussa Kasvatustieteisiin raja tulee olemaan lähellä 50-62 pistettä. Tuohon väliin se sijoittuu n. 80% varmuudella. (Käytin laskuissa ihan perus tilastomatematiikan laskukaavoja).
En usko, että sisään pääsee alle 52 pisteellä, sillä L&E-arvosanasta saa samat pisteet ja preferenssipisteet ovat kaikkien saatavilla tämän vuoden koe oli paljon helpompi kuin viimevuotinen (koe tulokset yleiskatsauksella parempia) Ja ENNENKAIKKEA hakijamäärät kasvoivat huimasti.
http://www.utu.fi/opiskelu/tilastot/hakijat/val2008_paamuutos.pdf
Aikuiskasvatustiede sai hakumuksia 416% enemmän ja yleinen kasvatustiede 247%.
Onnea kaikille, jotka osallistuvat myös toiseen vaiheeseen.
- Riemuitseva
Tosi hyvillä pisteillä jatkoon Joensuuhun! :)
- satunennen
Samoin täällä Joensuuhun, muttei nuo pisteet päätä huimannu. Mie luotan nyt vaan siihen että ne edes vähän tykkäis musta. Ainakin ennakkotehtävä on helppo aihe mukava ja silleen :) tuntuu vaan et asiaa olis vaikka kuinka pitää tiivistää se jotenkin jämäkäksi paketiksi:)
- sametti-
satunennen kirjoitti:
Samoin täällä Joensuuhun, muttei nuo pisteet päätä huimannu. Mie luotan nyt vaan siihen että ne edes vähän tykkäis musta. Ainakin ennakkotehtävä on helppo aihe mukava ja silleen :) tuntuu vaan et asiaa olis vaikka kuinka pitää tiivistää se jotenkin jämäkäksi paketiksi:)
Olenhan nyt ymmärtänyt oikein että Jkl:ään ei ole mitään ennakkotehtävää?
- sametti-
sametti- kirjoitti:
Olenhan nyt ymmärtänyt oikein että Jkl:ään ei ole mitään ennakkotehtävää?
...äh. Ettei siis ole ennakkotehtävää varhaiskasvatuksen 2. vaiheeseen? Eihän ole Jkl:ssä?
- (xx)
sametti- kirjoitti:
...äh. Ettei siis ole ennakkotehtävää varhaiskasvatuksen 2. vaiheeseen? Eihän ole Jkl:ssä?
Eli siis viime vuonna ei ainakaan ollu ja lukee se selvästi kutsukirjeessä jos joku ennakkotehtävä on!
- Janos_!
Sain ilmeisesti 115 pinnaa, jolla tuli kutsut:
- Hki köksänope
- Hki lastentarhaope
- Rovaniemi! luokanope
- Joensuu opo
Mutta joku sano, että 115 pinnaa olis riittäny Hml:ään, ja mulla oli se vaihtoehtona ennen Rolloa.. Hämmentävää. - *jatkoon mentiin* :)
Mitenkäs, mikä se VAKAVAn max pistemäärä oli? (Vaikuttiko tehtävien pienempi määrä siihen) Ja mitenkäs se vakava pistemäärä nyt oikeen muutetaan valintapisteiksi? Tietääkö joku mikä oli savonlinnaan (käsityöope) alin pistemäärä et pääsee jatkoon?
- ONKO TIETOA???
Eli hain Turkuun aikuiskasvastustieteeseen ja kokeista sain pisteitä 166,5p / 210p.
Lähtöpisteitä sain Psyka (L)6, Enkku(E)6, Matikka(L)6 ja Äikkä (C)4, eli yhteensä 22p 1p reaalin kirjoittamisesta ja preferenssipisteitä 10p.
Yhteensä siis 71p/83p yhteispisteitä
ja koepisteitä (166,5/210)= 38p
Onko mitään mahdollisuuksia päästä sisään? - nuunu
Hei, onko kellään tietoa, onko erityispedagogiikan tuloksetkin jo selvillä? Hyväksyttyjen nimet julkaistaan kuulemma 13.6 mutta onkohan ne tulokset jo laskettu kun esim. aikuiskasvatustieteissäkin on??
- Aik.kasv.tiede
Eli vakavakokeen pisteet saat soittamalla valintatoimistoon,puh.nro. löytyy tiedekunnan sivuilta. Mutta se millä pistellä pääseet sisään, se selviää vasta 13.6. Vakavan pisteet muutetaan jonkin systeemiin mukaan valintapisteiksi. Tuo aikaisemmin mainittu %lasku systeemi on varmaan aika lähellä ja 166.5 pääsee varmasti jatkoon (mun mielestä).
- asdasdasdasd
Aik.kasv.tiede kirjoitti:
Eli vakavakokeen pisteet saat soittamalla valintatoimistoon,puh.nro. löytyy tiedekunnan sivuilta. Mutta se millä pistellä pääseet sisään, se selviää vasta 13.6. Vakavan pisteet muutetaan jonkin systeemiin mukaan valintapisteiksi. Tuo aikaisemmin mainittu %lasku systeemi on varmaan aika lähellä ja 166.5 pääsee varmasti jatkoon (mun mielestä).
Mistä saan tietää olenko päässyt "jatkoon" vakava-kokeessa?? Eli onko yliopistojen kotisivuilla? hain kajaaniin, mistä saan tietää pääsinkö 2-vaiheeseen? onko jollain jotain linkkiä mistä näkisin? Pliis auttakaa... :D
- (xx)
asdasdasdasd kirjoitti:
Mistä saan tietää olenko päässyt "jatkoon" vakava-kokeessa?? Eli onko yliopistojen kotisivuilla? hain kajaaniin, mistä saan tietää pääsinkö 2-vaiheeseen? onko jollain jotain linkkiä mistä näkisin? Pliis auttakaa... :D
Kajaaanista ei oo vielä tullu tietoa. Ainakaan minä en oo saanu sieltä kirjettä. Sain tuloksen jo ohjauksen koulutuksesta eli 160 pistettä, joten uskon myös kajaaniin jatkoon päässeeni :)
- tulokset
(xx) kirjoitti:
Kajaaanista ei oo vielä tullu tietoa. Ainakaan minä en oo saanu sieltä kirjettä. Sain tuloksen jo ohjauksen koulutuksesta eli 160 pistettä, joten uskon myös kajaaniin jatkoon päässeeni :)
miksi kaikkien tulokset eivät tule samaan aikaan?! ärsyttävää.
- Heiii...
No siis eri yliopistot on lähettäny kirjeet eri aikaan...ei kai ne mitään koneita oo joka paikassa että kaikki lähetetään yhtä aikaa jne. Onhan aina mahdollisuus soittaa, joten itsehillintää vain. Netistä löytyy kyllä joka yliopiston yhteystiedot että sinne vaan ja soittamaan...tänäänhän on taas tullut lisää kirjeitä postiin. Eilen tuli yks ja tänään toinen...enempää ei voi eikä tarvikaan tulla .:)
- blööö
tuleeko kirje myös niille joita ei ole 2.vaiheeseen valittu kun itselle ei ole vielläkään tullut kirjettä.
- Pieni T
Millaisilla VAKAVA-pisteillä olette päässeet Kajaanin okl:n toiseen vaiheeseen? Saako pisterajaa mistään tietoon?
- hiokjh
raumalle kakkosvaiheeseen!! pisteitä en kuitenkaan vielä saanut, eikä niitä ilmeisesti kirjeessäkään ole? koskahan ne saa tietää..?
- (xx)
Hei! Minä pääsin kajaaniin 160:llä pisteellä :) En pääse ollenkaan vapaaehtoiseen näytteeseen joten piti siks tuohon vakavaan oikein kunnolla panostaa :)
- kasvatustiede
Hei, pisteitä sain 132,3. Onko jollain tietoa, millä pisteillä Rovaniemelle on päässyt viime vuonna ja onkohan noilla pisteillä ja C:n papereilla mitään mahiksia? Virallinen vastaushan tulee vasta kesäkuussa joskus...Eli Rovaniemelle menijät jo päässeet, infotkaa pliis!!!
- oleva..
Heissan..voisin sanoa 90 prosentin todennäköisyydellä että tulet valituksi:) itse pääsin viime vuonna pienemmällä pistemäärällä, tosin varasijoilta. Maksimipistemäärä on kyllä muuttunut, mutta uskoisin kuitenkin. Pidetään peukkuja! Jos tulet valituksi, tervetuloa joukkoomme! Yliopisto on loistava! :)
- maksimipisteet
oleva.. kirjoitti:
Heissan..voisin sanoa 90 prosentin todennäköisyydellä että tulet valituksi:) itse pääsin viime vuonna pienemmällä pistemäärällä, tosin varasijoilta. Maksimipistemäärä on kyllä muuttunut, mutta uskoisin kuitenkin. Pidetään peukkuja! Jos tulet valituksi, tervetuloa joukkoomme! Yliopisto on loistava! :)
tietääkö joku, onko viime vuonnakin toisen vaiheen maksimipistemäärä ollut 34 pistettä?
- sinne niin
Onkos kukaan soitellut Turun okl:ään ja kysellyt minimipistemäärää tjsp?
Itse pääsin sinne soveltuvuuskokeeseen eikä siinä kirjeessä tosiaan lukenut mitään pistemääriä.
Taidan kyllä soittaa sinne heti huomenna, mutta ajattelin jos joku jo tietäisi.. =)- todella paljon
ne turun minimipisterajat? ite pääsin jatkoon raumalta ja vähän harmittaa, etten hakenut turkuun... raumalla minimi oli 109 pistettä.
- flo 1
Hei, tietääkö kukaan mikä on ollut paras pistemäärä, minkä joku on tosta vakava-kokeesta saanut? Kuulin jostain, että joku 170-180 pistettä olis ollu paras, mutta tietääkö kukaan?
- että paras pistemäärä...
Olen kuullut huhuja, että paras pistemäärä valtakunnallisesti olisi ollut Oulun OKL:ssä (n.185 pistettä). Turun paras oli n. 172p. ja Helsingissä n. 177p.(En muista niitä kolmannespisteitä ja puolikkaita.)
Itsellä oli 166,5 pistettä, eli kait melko hyvin?
Jännitääkö muita yleiseen hakeneita kun vastaukset tullee ensi viikolla?
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006