Olen ostamassa yo-lakkia ja nyt on lyyran kanssa ongelma. kaupan lakeissa on lyyra valmiina, onko maailman kamalin tyylivirhe pitää lakissa oleva lyyra paikalleen ja unohtaa kultasepän liikkeistä saatavat lyyrat kokonaan. Pelkkä lyyra maksaa melkein lakin verran niin mielestäni se on melkoista tuhlausta. En kuitenkaan haluaisi erottua joukosta metallisella läpyskälläni. Suvussa tai kavereissa ei ylioppilaita ole joten olen aivan sormi suussa. :/
Yo-lakki
14
7611
Vastaukset
- aio hankkia...
...kultaista lyyraa lakkiini. äiti saa sellaisen rinnuksiinsa ja se riittäköön. kuka sitä tietää, onko se lyyra siinä lakissa kultainen vai ei, samalta ne kuitenkin näyttää. Pikkumaista olisi myös alkaa utelemaan keneltäkään että no onkos sun lyyra oikeaa kultaa vai ei. ehkä jossain snobi-porukoissa voi ollakin yleisempää ostaa "aito" lyyra lakkiin. tai jos on sattunut kirjoittamaan yhdeksän ällää niin voisi ehkä sitten ostaa :D
- Prisukka
Ei mulla ainakaan tullut mieleenkään alkaa sitä lakin lyyraa vaihtaa. Eikös nuo kultasepän liikkeiden lyyrat ole lähinnä äideille tarkoitettuja...?
- öööööö
En oo kyllä ikinä kuullukkaan että se pitäis pois repiä ja "parempi" ostaa tilalle.. eiköhän tässä oo muitakin rahanreikiä ennen juhlia. Kerrassaan typerä idea. Osta itelles samalla hinnalla joku hieno koru esimerkiksi jolla voit sitte kehuskella.
- 3xyo mutsi
Yo-lätsissä on kahdenlaisia lyyria:kultaisia tai kullattuja.Lakin hinta määräytyy pitkälti sen mukaan lisäksi ietysi onko lippa nahkaa j sametti kunnon samettia.
Itse ostimme lätsän kultaisella lyyralla kanta-asiakas hintaan 77€ (99€ normaali),kullatun lyyran kanssa lätsä maksaa n30€ kaupasta riippuen.
Äideille hankitaan kultasepältä rintaan laitettava lyyra,joita äidit itten kantavat ylpeinä rinnuksissaan.- vaihtavat...
...myös lakissa olevan kullatun lyyran kultaiseen. Esimerkiksi itse en ole koskaan paikkakunnallamme nähnyt myynnissä lakkeja, joissa olisi valmiiksi jo koko-kultaiset lyyrat.
- ...
Kukas sitä kyylää onko se kullattu vai kultainen? Menee rahat hukkaan.
- Lunta katolla
Turusta löytyy käsintehtyjä,kellastumattomasta sametista tehtyjä,nahkalipalla ja-hikinauhalla ja kultalyyralla varustetuja "yo-lätsiä" ja todennäköisesti muistakin suurista kaupungeista.
Tosin hinta on eriluokkaa kuin kullatulla lyyralla varustetuissa lätsissä. - yo myös
kyllä ainakin melkein kaikki mun kaverit pitää sen valmiin lyyran eikä rupea mitään vaihtelemaan siihen en minäkään. ihan saman näköinenkin se lyyra on. turhaa ostaa siihen aito kun kukaan ei huomaa eroa. muutama mun kaveri kyllä osti sen kalliimman lakin ja lyyran(yhteensä jotain 100e), mutta ne nyt onkin vähän snobimpia...:)
- kulta
tottakai kannattaa ostaa se kultainen lyyra siihen lakkiin. jos "kirjaimet" on huonoja todistuksessa niin voi vaihtaa puheenaihetta ja esitellä kultaista lyyraansa. ;) ostaessa kannattaa tinkiä, niistä pyydetään ihan turhan kalliita hintoja. siis lakeista. itse sain ainakin edullisesti haloselta ja nimikirjain leiman nahkanauhaan kaupanpäälle.
- leena.sin
Tulevaisuudessa jää yo-lakit pois!
- Eliitti rasisti
Mun mielestä koko ylioppilas hössötys on kauheeta snobeilua. Aloitetaan valmistumisjuhlista jossa koko suku paikalla ja äidit ja isät ylpeilevät pää täynnä kusta kun lapsi on kirjoittanut monta ällää. Toiseksi tulee nyt mieleen tää tuleva vappu ku kaikkial pröystäileviä valkolakkeja. Ja sit viel vappupäivänä vituttaa kattoo ku ihmiset telkkarissa pitää piknikkiä puistossa pikkurilli pystyssä.
En tiedä... ehkä olen kateellinen. Olo on aina vappuna kuin olisi "ainoa valkoinen afrikassa" - Ilmeisesti eliittiä
Itse en katso olevani eliittiä (ammattikouluunhan on tietyillä paikoilla suuremmat pääsyvaatimukset kuin lukioon), vaikka pääsenkin ylioppilaaksi tänä keväänä. Voin sanoa lohdutukseksi, että vaikka "me valkolakit" saatamme pröystäillä vappuna, niin sinulla on sentään ammatti (oletan että ole ammattikoululainen) ja olet saavuttanut paljon jotakin mitä me lukiolaiset emme ole tavoittaneet.
Lisäksi, jos en ole aivan väärinkäsittänyt, joistakin ammattikoulu aloistakin saa valkean lakin, joka muistuttaa ylioppilas lakkia (tai ylioppilas lakki vain muistuttaa sitä =) ).
Lopuksi ylioppilas -juhla on vanha perinne, jota voi verrata vaikkapa rippijuhlaan, josta ateistit saattavat olla kateellisia. - jjjjjjjjjjjjjj8
Ite menin lukioon, koska en todellakaan tiedä miksi haluiaisin isona. Se oli siis kuin peruskoulun suora jatko ilman sen kummempaa.
- Valkolakki
Yliopistoilla ja korkeakouluilla on omat lyyransa(tai muu symboli). Minä vaihdoin siis lyyrani lakkiaisten jälkeisenä syksynä oman yliopistoni ylioppilaskunnan lyyraan, joka on mielestäni paljon kauniimpikin kuin lakeissa valmiiksi oleva Helsingin yliopiston lyyra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103297GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys451200- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja541116Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601007
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27900- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872