Blackberry

schasse

olen ollut muutaman kuukauden duunissa irlannissa ja sain käyttöön blackberryn, joka on todella kätevä, ja nyt kun oon muuttamassa takaisin suomeen ajattelin ostaa yhden mukaan. Onko kukaan tuonut bbn suomeen? toimiiko se? tietääkö joku jos se toimii, jos saa kaikki asetukset jne? kaikki info tästä on tervettullut...

27

10738

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistaja...

Tilasin BB:n USA:sta ja toimii, paitsi ei sähköposti eikä multimediatoiminnot. Normaali tekstarit ja puhelut pelittää hyvin. En tosin ole vielä koittanut muuttaa multimedia-asetuksia manuaalisesti.
      Mun mielestä BB hakkaa Nokian mennen tullen. BB forever

• liittymä??

eli siis mistä olet hommannut puhelimeen simin?
        mikä malli on kyseessä?
        ihan ihmeellistä ettei suomeen ole bbä kunnolla tuotu..

• BB forever
        liittymä?? kirjoitti:

eli siis mistä olet hommannut puhelimeen simin?
        mikä malli on kyseessä?
        ihan ihmeellistä ettei suomeen ole bbä kunnolla tuotu..

Omassa Blackberryssäni on Elisan liittymä. Tilasin muuten just toisenkin puhelimen (Blackberry 8100) jenkeistä. Siellä myyjä lupasi muuttaa asetuksia niin, että voisin lähettää multimediaviestejäkin Elisan verkossa. Tällä hetkellä toimii vain normi tekstarit ja puhelut.

• Geminai
        BB forever kirjoitti:

Omassa Blackberryssäni on Elisan liittymä. Tilasin muuten just toisenkin puhelimen (Blackberry 8100) jenkeistä. Siellä myyjä lupasi muuttaa asetuksia niin, että voisin lähettää multimediaviestejäkin Elisan verkossa. Tällä hetkellä toimii vain normi tekstarit ja puhelut.

Mistä/miten ostit USAsta tuon oman BB:si?

Haluaisin ostaa BlackBerry 8130:n (Pink), mutta en ole tähän mennessä löytänyt mitään keinoa ostaa sitä ilman joko kanadalaista tai usalaista luottokorttia.

Pitääkö laitteeseen ostaa jokin kortti, joka poistaa jonkin lukituksen?

• BB forever
        Geminai kirjoitti:

Mistä/miten ostit USAsta tuon oman BB:si?

Haluaisin ostaa BlackBerry 8130:n (Pink), mutta en ole tähän mennessä löytänyt mitään keinoa ostaa sitä ilman joko kanadalaista tai usalaista luottokorttia.

Pitääkö laitteeseen ostaa jokin kortti, joka poistaa jonkin lukituksen?

Ostin Blackberryn ebay.com siellä niitä on pilvin pimein kaikkia malleja. Kannattaa katsoa että kauanko myyjä on tehnyt bisnestä ja mitkä on feedback pisteet eli positiivinen palaute.
        Niin ja se mitä oheis sälää tulee mukana ja että puhelin on "without contract" eli ilman sopimusta ja tietty "unlocked" Mutta nämä voi valita hakua tarkennettaessa.
        Tilasin muuten jo toisenkin Blackberryn :)

• Geminai
        BB forever kirjoitti:

Ostin Blackberryn ebay.com siellä niitä on pilvin pimein kaikkia malleja. Kannattaa katsoa että kauanko myyjä on tehnyt bisnestä ja mitkä on feedback pisteet eli positiivinen palaute.
        Niin ja se mitä oheis sälää tulee mukana ja että puhelin on "without contract" eli ilman sopimusta ja tietty "unlocked" Mutta nämä voi valita hakua tarkennettaessa.
        Tilasin muuten jo toisenkin Blackberryn :)

Kiitos vastauksestasi.

Ehdin itsekin opiskella asiaa enemmän ja vaikuttaa siltä että tuo himoitsemani BlackBerry Pearl 8130 pink on saatavilla vain CDMA- ja EvDo-verkkoihin, ei GSM-versiota, joka kävisi meikäläisiin verkkoihin.

Se on nimittäin väristä kiinni tällä kertaa :-) eBay:ssä on kyllä vaihtokuoria 8130:lle, mutta aivan eri värisiä, ruman vaaleanpunaisia sävyjä kuin tämä alkuperäisen puhelimen kaunis hopeahtava vaaleanpunainen sävy.

En tosiaan löydä tätä pinkkiä kuin Verizonilta ja Telukselta CDMA-verkkoversiona.

http://www.verizonwireless.com/b2c/store/controller?item=phoneFirst&action=viewPhoneDetail&selectedPhoneId=3564&changingCompletedOrder=

Toivottavasti joku amerikkalainen tai eurooppalainen operaattori tekee GSM-version tästä joskus. Tämä julkaistiin alunperin Valentine's dayn kunniaksi USA:ssa etc, (ja naisillehan se oli suunnattu tietty), joten ehkä Suomessa jonkun vastaavan päivän kunniaksi (vaikka äitienpäivän?) voisi tuoda myyntiin tämän puhelimen GSM-version. Operaattori saisi minusta kyllä asiakkaan jos tämä olisi kytkykaupassa mukana.

• oreyy
        Geminai kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Ehdin itsekin opiskella asiaa enemmän ja vaikuttaa siltä että tuo himoitsemani BlackBerry Pearl 8130 pink on saatavilla vain CDMA- ja EvDo-verkkoihin, ei GSM-versiota, joka kävisi meikäläisiin verkkoihin.

Se on nimittäin väristä kiinni tällä kertaa :-) eBay:ssä on kyllä vaihtokuoria 8130:lle, mutta aivan eri värisiä, ruman vaaleanpunaisia sävyjä kuin tämä alkuperäisen puhelimen kaunis hopeahtava vaaleanpunainen sävy.

En tosiaan löydä tätä pinkkiä kuin Verizonilta ja Telukselta CDMA-verkkoversiona.

http://www.verizonwireless.com/b2c/store/controller?item=phoneFirst&action=viewPhoneDetail&selectedPhoneId=3564&changingCompletedOrder=

Toivottavasti joku amerikkalainen tai eurooppalainen operaattori tekee GSM-version tästä joskus. Tämä julkaistiin alunperin Valentine's dayn kunniaksi USA:ssa etc, (ja naisillehan se oli suunnattu tietty), joten ehkä Suomessa jonkun vastaavan päivän kunniaksi (vaikka äitienpäivän?) voisi tuoda myyntiin tämän puhelimen GSM-version. Operaattori saisi minusta kyllä asiakkaan jos tämä olisi kytkykaupassa mukana.

mun blackberryyn ei saa yhteyttä aina yhteyttä kun oon 3g verkon alueella, voisiko joku kertoa miksi? GSM verkossa kyllä toimii

• sssssss888
        oreyy kirjoitti:

mun blackberryyn ei saa yhteyttä aina yhteyttä kun oon 3g verkon alueella, voisiko joku kertoa miksi? GSM verkossa kyllä toimii

Jos kännykkä tukee 3g:tä niin kannattaa vaihtaa asetuksia manuaalisesti. Itse ostin palm treo pron ja täytyi itse säätää asetukset. Googletin miten saada mms ja 3g toimimaan kapulassani ja sitten etsin elisan sivuilta tiedot mitkä pitää laittaa asetuksiin (ip, nimet jne.) ja vaihdoin ne sitten sinne kun ei normi tekstarilla saanut niitä asetuksia tähän malliin.

• Jörö
      • Geminai

Juu löytyy noita BB:n puhelimia yleensä tietty GSM-versioina, mutta juuri tuota haluamaani BB Pearl 8130 pinkkiä en ole vielä löytänyt GSM:nä, jotain muuta väriä kyllä (mustaa ja hopeaa tais olla). Mutta kuten sanoin, se on väristä kiinni tällä kertaa :-) Että odottelen josko USAnkin (ja kaupan päälle Euroopan etc.) GSM-markkinoita varten tekisivät tuonkin version joskus.

• HraHuuh

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=97609857
      Tilasin hetki sitten Saksasta uuden BlackBerryn ja se on myynnissä huuto.net:ssä. Kyseisen puhelimen datapalvelut on helppo laittaa toimimaan Suomessa. Ainoastaan BB:n oma sisäinen viestintäpalvelu ei toimi, mutta se ei ole suuri miinus. Tarkoitus on seuraavaksi tilata itselle Bold 9000. Jos joku on kiinnostunut, niin lähettää sähköpostia [email protected]. Tilaan ja laitan mukaan ohjeet,miten sen saa pelaamaan Suomessa. Muuten laittaisin itse ne, mutta asetukset nollaantuvat aina, kun vaihtaa sim-kortin. Tosin voin tuoda itse puhelimen 30km säteelle Vaasasta ja paikan päällä laittaa pelaamaan. Myös muiden BB:n asennus/tilaus onnistuu, kunhan vain ilmottelee sähköpostilla.
      Itse olen ollu todella tyytyväinen BlackBerryyn. Erityisen plussan saa näppäimistö, josta löytyy myös ääkköset ja öökköset, vaikka jotkut muuta väittävätkin. Myös 16gigan mahdollinen muistikortti takaa sen, että kaikki tarvittava pysyy mukana ja erillistä mp3-soitinta ei tarvitse enää kantaa. :)

• Nokia-5800XM

"HraHuuh
        Itse olen ollu todella tyytyväinen BlackBerryyn. Erityisen plussan saa näppäimistö, josta löytyy myös ääkköset ja öökköset, vaikka jotkut muuta väittävätkin."

Mutta ovatko Ä ja Ö suoraan omina näppäiminään? Se suomea kirjoitettaessa aika hankalaa jos äätä ja öötö joutuu shiftin tms kanssa painamaan, hidastuttaa ja hankaloittaa kirjoitusta aika tavalla!

• Smilerssiii
        Nokia-5800XM kirjoitti:

"HraHuuh
        Itse olen ollu todella tyytyväinen BlackBerryyn. Erityisen plussan saa näppäimistö, josta löytyy myös ääkköset ja öökköset, vaikka jotkut muuta väittävätkin."

Mutta ovatko Ä ja Ö suoraan omina näppäiminään? Se suomea kirjoitettaessa aika hankalaa jos äätä ja öötö joutuu shiftin tms kanssa painamaan, hidastuttaa ja hankaloittaa kirjoitusta aika tavalla!

Mulla on toi BlackBerry Curve 8520.. Olen tällä hetkellä Espanjassa ja otan sen mukaan Suomeen, mutta ongelma on, että siinä ei ole ä:tä ja ö:tä.. Pystyykö ne tekemään jtn. nappeja painamalla?

• vesa

mullakin on Black Berry Flip Smart Phone ,Jenkeistä toin. en tiedä toimiiko kun en osaa käyttää...

• Juppee

Ostin omani eBayn kautta (BlackBerry 8800).
      Loistava puhelin ja sopivan hintainen 115 ekee rahteineen sekä pelittää hyvin ainakin saunalhdenkortilla.
      (Opera mini,ShangMail,mgmmaps ..jne..jne).

Lainattu Matkapuhelinfoorumi JHARJU.

Yksikään operaattori ei Suomessa tue BIS/BES palveluja, joten palvelukirjastoja ei ole, eikä tule. Tämä siis käytännössä tarkoittaa sitä, että paketista ei BlackBerryn oma selain, messenger, email, mms, maps toimi. Selainta tosin on mahdollista käyttää wifi yhteydellä, mutta ei gprs/edge/3g yhteydellä.

Vaihtoehtoja on muutama. Ensimmäisenä kannattaa laittaa oman operaattorin APN tunnus tcp/ip asetuksiin (Options -> Advanced Options). Tämän jälkeen voi Desktop Manager ohjelmistolla (pc) asentaa puhelimeen esim. Opera Minin selaimeksi ja LogicMailin/Tiggit Mailin sähköpostiksi. Jos kuitenkin haluaa asentaa ohjelmistot OTA (over the air) latauksina, täytyy puhelimen oman selaimen toimia myös matkapuhelinverkossa. Osa ohjelmista (esim. google maps/bolt) on vain ja ainostaan saatavilla selaimen kautta ota latauksin.

Selainta varten on saatavilla muokattu .ipd tiedosto. Ohjeiden mukaan asentamalla lähtee selain toimimaan moitteetta ja ohjelmien asennus onnistuu ok.

Ohjelmia on saatavilla runsaasti ja selaimeksi voin suositella esim. Boltia. Google Maps osaa käyttää hyväkseen puhelimen gps-ominaisuutta. Hyvä vaihtoehto jos on tottunut käyttämään BB Maps sovellusta. BB:n omaa sähköpostia ei ole mahdollista saada toimimaan. MMS onnistuu, mikäli löytyy taitoa muokata servicebook-tiedostoon oman operaattorin asetukset.

Suosittelen ohjelmistoversioksi vähintään 4.6.0.216 versiota(minun malliin versio 4.5.0.xxx). Tietty jos kaverisi laittaa swe tai jenkkisimmin sisään, niin kaikki ongelmat poistuvat. Palvelukirjastot latautuvat automaattisesti puhelimeen, mutta käyttökin sitten maksaa roaming taksojen mukaisesti.

• juppee

Selainta varten on saatavilla muokattu .ipd tiedosto. Ohjeiden mukaan asentamalla lähtee selain toimimaan moitteetta ja ohjelmien asennus onnistuu ok.

Löytyneen täältä.
        http://bb.anworm.com/Home/english

• juppee

• tomppeli0987

Kertokaapas fiksummat nyt mulle. Elikkä tämä puhelin blackberry. Jos ostan puhelimen (olen ecuadorissa tällä hetkellä, ja minulla on paikallinen prepaid liittymä. Sen luulisi toimivan ihan ok, mutta jos ostankin 2 puhelinta ja toimitan toisen ystävälleni suomeen, joka käyttäisi sitä suomalaisella liittymällä. Onnistummeko lähettämään toisillemme näitä ilmaisia blackberry viestejä?

• bb

bbm = blackberry messenger : siinä pystyy puhumaan ilmaiseksi ihan missä maassa tahansa ja vaikka olisi eri maassa.

• mietityttäää

voiko blacberryyn ladata esim whatsappin tai jonkun tämän kaltaisen ?

• ulkomaillejakotiin

Vanha ketju mutta ajattelin nostaa uudestaan. Olen hankkimassa luultavimmin BBn joten kumpihan näistä olisi parempi
      Blackberry curve 9320 vai Blackberry 8520 ?

• teinixdomi

Ois kiva olla bb, mutta android saattaa voittaa ku siinä on adobe flash player ( en tiiä onko bbsä) Varmaan mukavampi selata nettii ja kattoo kuvii/videoita känykkältä vaikka 4,0 tuuman kännyst..

• Ainakin toistaiseksi toimii flash player Androidissa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2648
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1232
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      67