Transnistriaan

kesäkuussa

Kaikki vinkit Transnistriasta ovat tervetulleita.

Erityisesti mistä voi varata hotellin, paljonko maksaa, nähtävyydet, turvallisuus jne.

Chisinausta menen sisään ja Odessaan lähden jatkamaan.

2

1504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SmartAdventure

Olin transnistriassa pari viikkoa sitten.

Seuraavat vinkit kannattaa pitää mielessä.

Matkaan pääsee Chisinausta pikku bussilla. Suosittelen että pukeudut köyhän opiskelijan tavoin tai sitten kohtalona voi olla että rajavartiat keventävät lompakkoasi. Itsellä bussikuski sanoi bussiin noustessa että "you big problem..."

Rajaseudulla on sekä Transnistrian raja-joukkoja että armeijan kuljetuskalustoa.. Huom. raja-alueella ei sitten kannata valokuva jos haluaa säilyttää kameransa. Oma rajanylitys meni helpohkosti mutta rajalla voi menettää myös toisaalta kaiken rahansa ja arvokamansa.

Itse maassa voi koettaa saada majoituksen "Lenan apartementos" (Googlaa) Majoitus on kohtalainen mutta Lenan kämppää on itse miltei mahdoton löytää eli tarvitset paikan päällä oppaan. Ei pitäisi olla ongelma jos annat jollekulle dollarin käteen ja näytät Lenan osoitetta.

Varovaisuutta kannattaa käyttää myös siinä missä valokuvaa sillä tälläkin hetkellä joku Englantilainen toimittaja on vakoilusta vankilassa kun oli ottanut kuvia kadulla väärässä paikassa.

Jos illalla liikkuu baareissa niin siellä näkee kavereita jotka isosta dollarirullasta maksavat juomia. Vinkki on että älä mene kyselemään mistä olet noin hyvin päässyt ansioille. Lisäksi ei kannata itse juoda liikaa vaan ottaa coolisti ja katsella vain ympärilleen. Transnistriaa ei turhaan kutsuta gangsterin paratiisiksi josta länsivaltojen interpol ei tule hakemaan pois: http://www.youtube.com/watch?v=sU4DP8_iYdM

JA lopuksi kannattaa muistaa että "maata" ei ole oikeasta olemassa joten vakuutukset etc konsulaattipalvelut eivät toimi mikäli hätään joudut. Itse kaupunki on sinänsä rauhallinen aktiivisen poliiisi ja armeijan näkyvyyden vuoksi mutta "maassa" asustelee oikeasti pahaa porukkaa jotka eivät lähtökohtaisesti halua joutua hankaluuksiin turistien takia mutta pitää muistaa että asekauppiaille ei yksi henki paina mitään ja että koska maata ei ole olemassa mitään mikä tapahtuu alueella ei oikeasti ole tapahtunut. Näin ollen sairas vakuutus ei toimi ja Suomen / EU:n konsulaattipalveluita on turha odottaa apuun jos jotain tapahtuu.. Eli jos et ole reissannut vähän oudommissa ympyröissä aikaisemmin älä aloita Transnistriasta.

• kesäkuussa/tsernobyl

Kiitos vastauksesta!

Siitä oli varmasti apua monelle. Kävin itse tuolloin kesällä 2008 siellä. Silloin ei voinut emämaa Moldovasta edes soittaa Transnistriaan, linjat olivat poikki. Kännylläkään ei päässyt.

Bussilla matkaan Chisinaustasinullekin tutun kuljettajan voivottelun kera. Kun bussi tyhjeni, Tiraspolissa, kuljettaja vei pientä korvausta vastaan haluamaani hotelliin kuin taksilla ikään.

Lähdin muutaman päivän jälkeen bussilla Odessaan. Sinne känny-yhteys toimi ja hotelli oli helppo varata.

!998 ei Tiraspolissa juuri turisteja näkynyt...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      315
      2888
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1283
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1079
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70