Transnistriaan

kesäkuussa

Kaikki vinkit Transnistriasta ovat tervetulleita.

Erityisesti mistä voi varata hotellin, paljonko maksaa, nähtävyydet, turvallisuus jne.

Chisinausta menen sisään ja Odessaan lähden jatkamaan.

2

1442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SmartAdventure

      Olin transnistriassa pari viikkoa sitten.

      Seuraavat vinkit kannattaa pitää mielessä.

      Matkaan pääsee Chisinausta pikku bussilla. Suosittelen että pukeudut köyhän opiskelijan tavoin tai sitten kohtalona voi olla että rajavartiat keventävät lompakkoasi. Itsellä bussikuski sanoi bussiin noustessa että "you big problem..."

      Rajaseudulla on sekä Transnistrian raja-joukkoja että armeijan kuljetuskalustoa.. Huom. raja-alueella ei sitten kannata valokuva jos haluaa säilyttää kameransa. Oma rajanylitys meni helpohkosti mutta rajalla voi menettää myös toisaalta kaiken rahansa ja arvokamansa.

      Itse maassa voi koettaa saada majoituksen "Lenan apartementos" (Googlaa) Majoitus on kohtalainen mutta Lenan kämppää on itse miltei mahdoton löytää eli tarvitset paikan päällä oppaan. Ei pitäisi olla ongelma jos annat jollekulle dollarin käteen ja näytät Lenan osoitetta.

      Varovaisuutta kannattaa käyttää myös siinä missä valokuvaa sillä tälläkin hetkellä joku Englantilainen toimittaja on vakoilusta vankilassa kun oli ottanut kuvia kadulla väärässä paikassa.

      Jos illalla liikkuu baareissa niin siellä näkee kavereita jotka isosta dollarirullasta maksavat juomia. Vinkki on että älä mene kyselemään mistä olet noin hyvin päässyt ansioille. Lisäksi ei kannata itse juoda liikaa vaan ottaa coolisti ja katsella vain ympärilleen. Transnistriaa ei turhaan kutsuta gangsterin paratiisiksi josta länsivaltojen interpol ei tule hakemaan pois: http://www.youtube.com/watch?v=sU4DP8_iYdM


      JA lopuksi kannattaa muistaa että "maata" ei ole oikeasta olemassa joten vakuutukset etc konsulaattipalvelut eivät toimi mikäli hätään joudut. Itse kaupunki on sinänsä rauhallinen aktiivisen poliiisi ja armeijan näkyvyyden vuoksi mutta "maassa" asustelee oikeasti pahaa porukkaa jotka eivät lähtökohtaisesti halua joutua hankaluuksiin turistien takia mutta pitää muistaa että asekauppiaille ei yksi henki paina mitään ja että koska maata ei ole olemassa mitään mikä tapahtuu alueella ei oikeasti ole tapahtunut. Näin ollen sairas vakuutus ei toimi ja Suomen / EU:n konsulaattipalveluita on turha odottaa apuun jos jotain tapahtuu.. Eli jos et ole reissannut vähän oudommissa ympyröissä aikaisemmin älä aloita Transnistriasta.

      • kesäkuussa/tsernobyl

        Kiitos vastauksesta!

        Siitä oli varmasti apua monelle. Kävin itse tuolloin kesällä 2008 siellä. Silloin ei voinut emämaa Moldovasta edes soittaa Transnistriaan, linjat olivat poikki. Kännylläkään ei päässyt.

        Bussilla matkaan Chisinaustasinullekin tutun kuljettajan voivottelun kera. Kun bussi tyhjeni, Tiraspolissa, kuljettaja vei pientä korvausta vastaan haluamaani hotelliin kuin taksilla ikään.

        Lähdin muutaman päivän jälkeen bussilla Odessaan. Sinne känny-yhteys toimi ja hotelli oli helppo varata.

        !998 ei Tiraspolissa juuri turisteja näkynyt...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      139
      4051
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      121
      1581
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1396
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1254
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1128
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1086
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1028
    Aihe