Kuuma kesällä?

liian-kuuma-kesällä-?

Hei!Onko Italiassa liian kuuma matkaamiselle heinä-elokuussa?kun katsoin Ilmatieteen laitkoksen sivuja niin jo nyt on 32 astetta!Ollaan siis Etelä Italiaan Siciliaan Menossa!ollaan oltu Italiassa jo n:12kertaa!menemme Ryanairilla Tampereelta-Breemeniin ja Breemenistä-Trapaniin ja palaamme takaisin Roomasta-Frankfurttiin-frankfurtista tampereele!siinä on kyllä Reissaamista!toivoisin vastauksia!

3

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naxos -fani sempre

      Hei!
      Itse olin vuosina -87-91 Sisiliassa matkalla aina heinä- elokuun vaihteessa.
      Joskus retkelle lähdettäessä oli mittarissa 50c.
      (tosin ekalla reissulla menimme sinne autolla ja auton sisällä oli lämmintä 76c.
      Auton tuulettimesta ulos lensi jäähilettä...)
      Eli kuuma kyllä on.
      Mutta kyllä siellä hengissä selviää.
      Tuo heinä- elokuu on loma-aikaa manner italialaisille ja myös heitä on tuohon aikaan paljon Sisiliassa. (Naxosissa ainakin)
      Tuohon kuumaan aikaan rannat ovat kyllä täynnä porukkaa, sehän on selvä.
      Toinen juttu on sitten ihon palaminen.
      Itse otin silloin 20v sitten siellä joka päivä rannalla aurinkoa 2-4 kertoimen öljyllä.
      Nyt olen viimeisen vuoden aikana käynyt Naxosissa 4 kertaa ja polttanut itseäni.
      Ekalla kerralla pahiten, kun en tajunnut miten säteily on oikeasti muuttunut.
      Ja vaikka sitten oli käytössä 40 kerroin niin iho kärysi miehellä ja lapsilla.
      Että huolellinen kannattaa olla ja suuret kertoimet jos rannalle meinaa mennä.
      Mistään hinnasta en jättäisi matkaa sinne tekemättä :)!
      Todella kaunis ja ihana paikka.
      Minne päin Sisiliaa olet menossa?
      T. Naxos -fani sempre

    • on liian..

      Mikä on se liian kuuma? Varmaan jokaiselle erilainen, vai mitä. Kyllä varsinkin Etelä-Italiassa on joskus loppukesästä todella kuuma. Merenrannalla on varmaan siedettävämpää kuin kaupungeissa ja sisämaassa.

      • matkailija1

        En ole ollut koskaan Italiassa kesällä, mutta Kanarialla kyllä mutta sehän on vielä lähempänä afrikkaa että..
        No siellä mittarit näytti 40 ja 50C!! rannalla sitäkin enemmän.. Itse olen tosi vaalea enkä tottunut ylettömään kuumuuteen. Se kuumuus väsytti, kun käveli tuntui kuin olisi jossain horroksessa, niin paljon se kuumuus väsytti ja "tainnutti"! Etenkin tummiin hiuksiin aurinko paahtaa pahemmin kuin vaaleisiin ja koko pää kuumenee ja jakaus saattaa palaa, siksi suosittelen ottamaan mukaan aurinkovarjon, hatun tai huivin!! jos myös on jotain metalliväriä esim. uimapuku, paita, kengät niin niistä kohdista iho palaa "parhaiten" ja mustilla vaatteilla tuntuu vielä joku 10c kuumemmalta kuin muilla vaattella..
        myös kädet palaa hihattomilla paidoilla, oli aurinkosuojaa tai ei, mutta pitkähihaisilla vasta kuuma onkin.. Housuja tai farkkuja en pystynyt käyttämään ollenkaan vaan piti ostaa ohuita kesähameita mutta niilläkin oli kuuma, useimmilla paikallisilla oli minishortseja ja minihameita, ei ihme kun oli sellainen helle. Uimavesi ei viilentänyt se oli yhtä kuumaa kuin ilmakin joten uimaan en mennyt, rannan hiekka myös polttavaa. Ainoa mihin pääsi kuumaa ilmaa pakoon oli viilennetyt bussit ja suihku!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. SOSIALI DEMOKRATIA

      AATE , JOKA ETENEE.
      Suomen sosialidemokraattinen puolue
      23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe