ahneutta on monenlaista!

Katselin suomen aamulähetystä ,ja siellä oli yksi Pelihimon valtaan joutunut naisihminen.

Oli jopa sivistynyt ja opettajanakin toiminut.

Nyt, kirjoittanut kirjan Pelihimostaan.

Oli varmaankin hyvä, että edes joku tunnustaa tämän ja kuinka "siittäkään" ei pääse helpolla eroon. Näitä on paljon,eikä se ole yksinäisyydestä kiinni,ihminen on vaan niin helposti juksattavissa kun on rahasta kyse.

Hän sanoi menettäneensä terveytensä ja omaisuutensa.

Mistään ei saanut apua ,vaikka hän oli itsemurhan partaalla, jo sitä yrittänytkin.

Hän nimitti sitä ahneudeksi ,mitä se ensin olikin saatuaan joitakin "hyviä"voittoja jopa.

Olin tässä paripäivää sitten laivaristeilyllä ja siellä ne vanhukset pelasivat jos jonkinlaisia pelejä ,ja sitten se huippu, BINGO.
Voitot olivat surkuhupaisia.Itse tienasin 50kr, kun en pelannut.
Sillähän sai jo kahvin ja konjakin.

Sitten valittavat, että kaikki on NIIN kallista mutta tuollaiseen humpuukiin on kyllä varaa, Jos sattuis "onni"potkaiseen :=)

18

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • main-eko

      Kirjoitit "taikasanan" Bingo,se kertoo kaiken.Mielestäni ei siis olekkaan kysymys rahasta,vaan voittamisesta ja sen tuomasta tunteesta.Kun olet voittanut jotain vaikka kuinka vähäarvoista,niin siitä tullut tunne lienee aina sama,lähes huumaava;"Hei,mä voitin"!
      Kaikissa pelilajeissa nykyisin nuo mainoksetkin jo yksistään saavat luulemaan että voitto on suorastaan jo käsissä,siinä sitä sitten pelataan ja pelataan,tuon odotuksen huumassa.
      Koukkuun jääminen on tänä päivänä tehty helpoksi.
      Omalla kohdallani olen ratkaissut asian niin,etten pelaa,en osta arpoja,en edes Lottoa.

      • maaseutujen ja kaupunkipaikkojen mukavakin tapaamispaikka.
        Kävin täälä ruotsissa joskus -70 luvulla kyläilemässä, silloin sisareni vei minut ihan "väkisin"mukanaan katsomaan sellaista kansan villitsijää kuin BINGO.
        Täällä ruotsissa olikin silloin hyvät palkinnot, hän niitä kehui ,ja kai sijoitti myös ,koska sai kivoja voittoja .
        Hänelle se olikin tärkeä ,koska oli vieras, sai tutustua paikallisiin, moni Suomalaisista menikin paikalliseen kuppilaan, että sai kontaktia ,olihan se "pinko" pienempi paha kuitenkin ,mielestäni.


      • 1943
        ullamirjami kirjoitti:

        maaseutujen ja kaupunkipaikkojen mukavakin tapaamispaikka.
        Kävin täälä ruotsissa joskus -70 luvulla kyläilemässä, silloin sisareni vei minut ihan "väkisin"mukanaan katsomaan sellaista kansan villitsijää kuin BINGO.
        Täällä ruotsissa olikin silloin hyvät palkinnot, hän niitä kehui ,ja kai sijoitti myös ,koska sai kivoja voittoja .
        Hänelle se olikin tärkeä ,koska oli vieras, sai tutustua paikallisiin, moni Suomalaisista menikin paikalliseen kuppilaan, että sai kontaktia ,olihan se "pinko" pienempi paha kuitenkin ,mielestäni.

        täällä maaseudulla kerran viikossa tärkeä tapahtuma. Tapaa tuttuja ja on jumppaa aivoille. Kyllä siinä aivosolut saavat vauhtia, kun viittäkin liuskaa seuraa kuten olen nähnyt. Tunnelma on kokemisen arvoinen, voitot lahjakortteja. Tällaiselle pikkupulskalle parempi ratkaisu kuin kahvi ja konjakki.


      • ullapulla*
        1943 kirjoitti:

        täällä maaseudulla kerran viikossa tärkeä tapahtuma. Tapaa tuttuja ja on jumppaa aivoille. Kyllä siinä aivosolut saavat vauhtia, kun viittäkin liuskaa seuraa kuten olen nähnyt. Tunnelma on kokemisen arvoinen, voitot lahjakortteja. Tällaiselle pikkupulskalle parempi ratkaisu kuin kahvi ja konjakki.

        mutta se laiva BINKO mitä seurasin tiistaina laivalla ei ollut minkään "väärtti".
        Onneksi otin sen kahveen ja konjakin:=)

        Niin, ja sillalailla tulee ihmiset pikkupaikkakunnalla ja tutuissa paikoissa niinkuin
        jollain tapaa tutuiksikin ,tai ainakin ihmetellään miksei jotakuta ole näkynyt aikoihin,vaikka hän, poissaoleva ei olisi kuin hyvänpäivän tuttu josko sitäkään.
        Ihmisen on kuuluttava johonkin ryhmään ,sen on luonto määrännyt, ollaan kai laumaihmisiä.


    • Peliä halutessani pelaan täällä netissä noita ilmaispelejä ja koetan voittaa koneen tai saada paremman tuloksen, kuin aikaisemmin.
      Rahaa ei kulu, mutta aikaa kyllä.
      Lottoa on pari kestoriviä viikossa, että on lauantaina, mitä jännittää.
      Hukkaan menevät nekin eurot.

      • Satu*

        pelikoneiden ja bingojen yms (pilkkaaja,
        tai) naureskelija, hän näki ne naurettavina,
        ettei se voinut olla vaikuttamatta minuun ja
        lapsiimmekin.
        En ole koskaan käynyt bingossa, en myöskään ole
        halunnut 'leimautua' koneiden ääressä seisoviin.

        Varmaan siippani vaikutusta, niin luulen.

        En varmaankaan ole menettänyt mitään.


      • Satu* kirjoitti:

        pelikoneiden ja bingojen yms (pilkkaaja,
        tai) naureskelija, hän näki ne naurettavina,
        ettei se voinut olla vaikuttamatta minuun ja
        lapsiimmekin.
        En ole koskaan käynyt bingossa, en myöskään ole
        halunnut 'leimautua' koneiden ääressä seisoviin.

        Varmaan siippani vaikutusta, niin luulen.

        En varmaankaan ole menettänyt mitään.

        Kun on koko ikänsä joutunut joka pennin laskemaan, että on selviytynyt arkelämän haasteista, ei ole tullut mieleenkään panna rahoja hedelmäpeliin.

        Lasten kanssa Linnanmäellä vuosikymmenet sitten varmaan viimeksi pelasin.
        Tyttärellä oli niin hyvä onni, että hän luuli rahapeliautomaatin olevan jokin pankki, josta kolikolla sai monta. Minun piti moneen kertaan selittää, että kysymyksessä on onnenkantamoinen.
        Varmaan sitten esimerkin antaakseni heitin oman kolikkoni koneeseen, tietysti ilman voittoa.


      • Makriina kirjoitti:

        Kun on koko ikänsä joutunut joka pennin laskemaan, että on selviytynyt arkelämän haasteista, ei ole tullut mieleenkään panna rahoja hedelmäpeliin.

        Lasten kanssa Linnanmäellä vuosikymmenet sitten varmaan viimeksi pelasin.
        Tyttärellä oli niin hyvä onni, että hän luuli rahapeliautomaatin olevan jokin pankki, josta kolikolla sai monta. Minun piti moneen kertaan selittää, että kysymyksessä on onnenkantamoinen.
        Varmaan sitten esimerkin antaakseni heitin oman kolikkoni koneeseen, tietysti ilman voittoa.

        noita rahapelejä pelaa,mutta tässä koneella olen kyllä koukussa noihin peleihin,saatan puoli päivääkin istua ja pelata.
        Jos ne olisi maksullisia niin pelaamatta jäis.

        näkyillään...


      • muori67 kirjoitti:

        noita rahapelejä pelaa,mutta tässä koneella olen kyllä koukussa noihin peleihin,saatan puoli päivääkin istua ja pelata.
        Jos ne olisi maksullisia niin pelaamatta jäis.

        näkyillään...

        kun oikeen muistelen ,olin takavuosina ,jo ennen tätä tietsikkaa ihan hulluna pelaamaan NINTENDOA.
        Ja sen olin ostanut lapsen lapselle ,sitten sellainen oli ostettava kaikille kolmelle,niin,että
        onkai sekin jotain pelihimoa kun peukalot verellä(tai ainakin rakoilla) pelasin Mario prussia ja olihan niitä pelejä ainakin 10 ,eikä mitään halpoja.

        Nyt minulla on kaapissa se vieläkin ,on jo antiikkia.


      • ullamirjami kirjoitti:

        kun oikeen muistelen ,olin takavuosina ,jo ennen tätä tietsikkaa ihan hulluna pelaamaan NINTENDOA.
        Ja sen olin ostanut lapsen lapselle ,sitten sellainen oli ostettava kaikille kolmelle,niin,että
        onkai sekin jotain pelihimoa kun peukalot verellä(tai ainakin rakoilla) pelasin Mario prussia ja olihan niitä pelejä ainakin 10 ,eikä mitään halpoja.

        Nyt minulla on kaapissa se vieläkin ,on jo antiikkia.

        tunnustamaan,poikkean porukasta ja tunnustan pelaavani.
        Lottoakin harrastan tosin pienin panoksin ja peliautomaatilla käyn kun rahat siihen mahdollisuuden antaa.

        En rikastumista odota kummallakaan pelillä, mutta pientä jännitystä siitä saan.
        Mitään hävettävää en siinä näe, jos aikuiset ihmiset omia rahojaan tuhlaa tälläkin lailla, valintoja ne on, joku ryyppää, toinen matkustaa, kuka mitäkin.
        En tupakoi, en omista autoa, ei ole polttoaine kustannuksia ja muutenkin elän vaatimattomasti, joskus riittää kolikoita myös peliin.

        Näistä automaattien tuloista hyötyy monet urheiluseurat ja muunmuassa eläkeläisten lomia tuetaan rahaautomaattien tuloilla.
        Tietenkin niissä lomakohteissa, mitkä kuuluvat tuen piiriin.

        Myönnettävä on että riippuvuutta tulee joillekin, mutta niin kuin jo sanoin, vapaa on valinta.
        Kohtuuden nimissä, yksi tapa kulutta aikaa ja huononpaankin eurot voisivat mennä.


      • SkillaN kirjoitti:

        tunnustamaan,poikkean porukasta ja tunnustan pelaavani.
        Lottoakin harrastan tosin pienin panoksin ja peliautomaatilla käyn kun rahat siihen mahdollisuuden antaa.

        En rikastumista odota kummallakaan pelillä, mutta pientä jännitystä siitä saan.
        Mitään hävettävää en siinä näe, jos aikuiset ihmiset omia rahojaan tuhlaa tälläkin lailla, valintoja ne on, joku ryyppää, toinen matkustaa, kuka mitäkin.
        En tupakoi, en omista autoa, ei ole polttoaine kustannuksia ja muutenkin elän vaatimattomasti, joskus riittää kolikoita myös peliin.

        Näistä automaattien tuloista hyötyy monet urheiluseurat ja muunmuassa eläkeläisten lomia tuetaan rahaautomaattien tuloilla.
        Tietenkin niissä lomakohteissa, mitkä kuuluvat tuen piiriin.

        Myönnettävä on että riippuvuutta tulee joillekin, mutta niin kuin jo sanoin, vapaa on valinta.
        Kohtuuden nimissä, yksi tapa kulutta aikaa ja huononpaankin eurot voisivat mennä.

        Mitä kukakin valitsee. Ja kun tietää tilanteen olevan hallinnassa, silloin kaikki hyvin.
        Itse en tosin välitä pätkänvertaa mistään ,ainakaan rahapeleistä. En ole ikinä pelannut. Noita lastsn viattomia pelejä aikoinaan
        pelasin seuran vuoksi.
        Ainoa mistä pidän on sudoku, siihen voisi vaikka jäädä koukkuun, teen niitä paljon. Ajankäyttö sanelee omat ehtonsa, kun olisi muutakin kuin pelkät sudokut,,,,,,,,
        Eivätkä maksa mitään kun joka lehdessä on eri vaikeusasteella olevia ruudukoita.

        Välillä kaikki muu pysähtyy, kun ratkaisun hetki on ihan ,,,,,lähellä. Aivot raksuttaa,että miten se nyt menee ollakseen oikein,,,,,

        Siis olenko minä nyt koukussa??


      • meri-kukka98 kirjoitti:

        Mitä kukakin valitsee. Ja kun tietää tilanteen olevan hallinnassa, silloin kaikki hyvin.
        Itse en tosin välitä pätkänvertaa mistään ,ainakaan rahapeleistä. En ole ikinä pelannut. Noita lastsn viattomia pelejä aikoinaan
        pelasin seuran vuoksi.
        Ainoa mistä pidän on sudoku, siihen voisi vaikka jäädä koukkuun, teen niitä paljon. Ajankäyttö sanelee omat ehtonsa, kun olisi muutakin kuin pelkät sudokut,,,,,,,,
        Eivätkä maksa mitään kun joka lehdessä on eri vaikeusasteella olevia ruudukoita.

        Välillä kaikki muu pysähtyy, kun ratkaisun hetki on ihan ,,,,,lähellä. Aivot raksuttaa,että miten se nyt menee ollakseen oikein,,,,,

        Siis olenko minä nyt koukussa??

        ahneus on meidän vallanpitäjillä ,mikään ei piisaa.
        Valtaa käytetään väärin, vaikka ovat monasti kansan
        valitsimia,demokraattisessa valtiossa.

        Nyt sitten ollaan saatu tietää kuinka ei vaalilla valitut olekkaan "puhtaatjauhot pussissa".

        Äkkiä vaan uusia lakia olisi saatava ettei tällaista voisi enään tapahtua.
        Vaikka hän joka tämän toi eseen tulikin nimensä mukaisesti monelle KALLIIKSI:=)


      • Atolfia
        meri-kukka98 kirjoitti:

        Mitä kukakin valitsee. Ja kun tietää tilanteen olevan hallinnassa, silloin kaikki hyvin.
        Itse en tosin välitä pätkänvertaa mistään ,ainakaan rahapeleistä. En ole ikinä pelannut. Noita lastsn viattomia pelejä aikoinaan
        pelasin seuran vuoksi.
        Ainoa mistä pidän on sudoku, siihen voisi vaikka jäädä koukkuun, teen niitä paljon. Ajankäyttö sanelee omat ehtonsa, kun olisi muutakin kuin pelkät sudokut,,,,,,,,
        Eivätkä maksa mitään kun joka lehdessä on eri vaikeusasteella olevia ruudukoita.

        Välillä kaikki muu pysähtyy, kun ratkaisun hetki on ihan ,,,,,lähellä. Aivot raksuttaa,että miten se nyt menee ollakseen oikein,,,,,

        Siis olenko minä nyt koukussa??

        saralla on Lotto. Sitä pelaan viikoittain ja olen pelannut vuosikymmenet. Se on tapa, joka on joka lauantai hoidettava. Onneksi se käy nykyään tällä aparaatilla, joten ei tarvitse "rautkirjalle" lähteä.

        Voittoja en hirveästi edes odota, enkä edes jännitä tuloksia. Käyn katsomassa joskus veikkaustililtä, onko tullut rahaa. Onni ei ole kovin hyvin suosinut, mutta sanotaan että se suosii rohkeaa. Niin rohkeasti yrittelen.

        Muita rahapelejä en ole koskaan harrastanut ja ihmettelen noitten muutamien eläkeläisten intoa seisoa noilla koneilla harva se päivä.

        Sudokua harrastin ja olinkin jo melkein koukussa, mutta sitten tuli tärkeämpiä puuhia, joten se jäi.

        Nyt on tämä kone, joka on melkoinen houkutin.


      • ullamirjami kirjoitti:

        ahneus on meidän vallanpitäjillä ,mikään ei piisaa.
        Valtaa käytetään väärin, vaikka ovat monasti kansan
        valitsimia,demokraattisessa valtiossa.

        Nyt sitten ollaan saatu tietää kuinka ei vaalilla valitut olekkaan "puhtaatjauhot pussissa".

        Äkkiä vaan uusia lakia olisi saatava ettei tällaista voisi enään tapahtua.
        Vaikka hän joka tämän toi eseen tulikin nimensä mukaisesti monelle KALLIIKSI:=)

        ja ainavaan tulee kummallisempia ilmiantoja.
        Merikukka olisi saanut vaalirahaa toisen puolueen suositeltua --ja kuinka ollakkaa tämä samainen onkin perhonen joka lentää aina makeampaan kukkaan mettä juomaa. Vaihtoi puoluettakin,ja aika nopeaan

        No ,hänen tempauksensahan jo tiedämmekin ,on varmistanut raha asiansa jos jollakin taholla . Se jos mikä on ,meidän kansalaisten "kusettamista" .

        Mitähän siellä vielä paljastuu.

        Lehden luku on joka aamu aina vaan mielenkiintoisempaa, kukaan ei tiedä mitä huomena taas saa lukea.


      • joka uutena aamussa
        ullamirjami kirjoitti:

        ja ainavaan tulee kummallisempia ilmiantoja.
        Merikukka olisi saanut vaalirahaa toisen puolueen suositeltua --ja kuinka ollakkaa tämä samainen onkin perhonen joka lentää aina makeampaan kukkaan mettä juomaa. Vaihtoi puoluettakin,ja aika nopeaan

        No ,hänen tempauksensahan jo tiedämmekin ,on varmistanut raha asiansa jos jollakin taholla . Se jos mikä on ,meidän kansalaisten "kusettamista" .

        Mitähän siellä vielä paljastuu.

        Lehden luku on joka aamu aina vaan mielenkiintoisempaa, kukaan ei tiedä mitä huomena taas saa lukea.

        aukee ....

        Mielenkiintoisia aikoja. Hyvä ihme sentää!


    • ja suresti ihmettelen että onko tosiaan niin, että pelihimo on niin suuri ettei hallitse sitä että, on valmis uhraamaan omaisuutensakin. Voisko sitä sanoa luonteen heikkoudeksi, vai ahneudeksi vai mihin se kuuluu?

      Minä en ole koskaan ollut innostunut peleistä, mielesssäni olen tehnyt selväksi, etten kilpaile koneen kanssa, kyllä ne on ohjelmoitu niin että, kone aina voittaa.

      Houkutuksia on jos jonkinlaisia, ja me menemme niihin lankaan, kuka enemmän kuka vähemmän.

      • esm, näillä 70+sivuilla

        kuinka meidän ikäiset enään tarvitsee Ovulaatio testiä ,kuka selittää mulle.
        Tai tämä Kauneusleillauksia tekevä tohtori ,kai hänkin luulee saavansa meistä asiakkaita ,tiedä häntä.


      • ullamirjami
        esm, näillä 70+sivuilla kirjoitti:

        kuinka meidän ikäiset enään tarvitsee Ovulaatio testiä ,kuka selittää mulle.
        Tai tämä Kauneusleillauksia tekevä tohtori ,kai hänkin luulee saavansa meistä asiakkaita ,tiedä häntä.

        Lehden luin ja huomasin että Kaatuu SE ,nimittäin
        hallitus,vaikka joku jo kerkis kirjottaa, että ei se kaadu.
        Olis kyllä aihetta.

        Ei se auta vaikka Hyssäläkin ilmoitti vaalirahoituksen lähteen ja suuruuden.

        Tauluja oltiin taasen myyty:=)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2555
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      253
      1127
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1084
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1034
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      920
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      769
    Aihe