Tuleeko häädöstä merkintä

syytön

Eli siis tuleeko häädöstä merkintä johonkin tietoihin, joissa se sitten vaikeuttaa esim. uuden vuokra-asunnon saamista? Kun tilanne sellainen, että kämppis remuaa ja mölyää. Yksi kirjallinen varoitus jo tipahtanut postiluukusta. Itse en edes juurikaan koskaan ole viikonloppuisin kotona.

Sillä olisi hyvä tietää, että muuttaako samantien omaan kämppään ennenku mitään häätöä tuo toinen ehtii hankkimaan.

41

27917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos et..

      jätä vuokria maksamatta.

      • Riippuu myös...

        Jos asutte kunnan tai muun vastaavan yhteisön omistamassa asunnossa ja saat Häädön,niin saamasi Häätö vaikuttaa vuokra asunnon saantiin jatkossa juuri samoissa Vuokranantajissa.


      • Yksityisellä
        Riippuu myös... kirjoitti:

        Jos asutte kunnan tai muun vastaavan yhteisön omistamassa asunnossa ja saat Häädön,niin saamasi Häätö vaikuttaa vuokra asunnon saantiin jatkossa juuri samoissa Vuokranantajissa.

        Osa yksityisistäkin vie häädön käräjäoikeuteen ja siitä jää merkintä ainakin oikeuden tietoihin.

        Mutta jos ei ole kyse vuokrien laiminlyönnistä, niin ei pahemmin pitäisi vaikuttaa uuden asunnon saantiin.

        Mutta kunnilla ja muilla yhteisöillä (vvo, sato, ym) se varmasti vaikuttaa.


      • VUOKRASOPIMUS
        Yksityisellä kirjoitti:

        Osa yksityisistäkin vie häädön käräjäoikeuteen ja siitä jää merkintä ainakin oikeuden tietoihin.

        Mutta jos ei ole kyse vuokrien laiminlyönnistä, niin ei pahemmin pitäisi vaikuttaa uuden asunnon saantiin.

        Mutta kunnilla ja muilla yhteisöillä (vvo, sato, ym) se varmasti vaikuttaa.

        Häätö vie todellakin enemmän aikaa jos vielä menee käräjille , mutta jos vuokrasopimus sanotaan irti, niin joudut lähtemään melko nopeastikin. Ja mielestäni uusi vuokranantaja tutkii tausta tänä päivänä melko tarkkaan: eli edellinen vuokranantaja, ulosotto jne. Pistähän kämppiksesi kurii, koska 3. lennätte pihalle. Enäänhän ei tavaroita kanneta pihalle - vaan ne viedään johonkin säilytykseen ja sieltä ne saa maksua vastaan itselleen takaisin. Kesä tulossa - teltta pystyyn ;)


    • Merkintä

      Tottakai merkintä tulee. Mitä sinä tyhmiä kysyt? Jos asut kunnan/ kaupungin, saton, vvo:n omistamassa asunnossa niin on turha enää uudestaan hakea. Et saa, kokemusta on.

      • toiseen kämppään

        Ainakin minun kotikaupungissani KIERRÄTETÄÄN häiriköitä kaupungin vuokraamista kämpistä toiseen. Häädetään sitten taas uudelleen kun naapurit saavat tarpeekseen. Homma jatkuu... Isännöitsijät pääsevät näin helpommalla ja ei tarvitse riidellä sossun kanssa.


    • Termeillä on eroa

      Häätö on aina käräjäoikeuden antama päätös ja on ainakin etelässä useamman kuukauden prosessi. Vuokranantaja ei yleensä lähde hakemaan häätöä kuin äärimmäisessä tilanteessa, koska se on pitkä ja kallis prosessi. Tällaisesta päätöksestä jää tietysti merkintä oikeuden papereihin. Luottotiedoissa sitä ei kuitenkaan näy, jos vuokrat on maksettu.

      Todennäköisempi vaihtoehto teillä on varoitusten jälkeen vuokranantajan suorittama irtisanominen. Tästäkään ei viranomaisten papereihin mitään merkintää, mutta samalta vuokranantajalta ette varmasti asuntoa enää saa.

      Olethan ilmoittanut vuokranantajalle, että metelöintiä ei tapahdu sinun osaltasi. Tiedosta on apua jatkossa... Samoin on merkitystä onko teillä yhteisvastuullinen vuokrasopimus vai onko kummallakin oma sopimus asuntoon.

      Mutta ihan vain vinkkinä, että jos kämppis osoittaa tuollaisia merkkejä, niin kannattaa vaihtaa asuntoa ja kämppistä, ennen kuin aiheuttaa sinulle enempää hankaluuksia.

      • syytön

        omat vuokrasopimukset on ja näin. joo näin ajattelinkin, että jos vielä jotain kirjallisia valituksia tulee niin sitte ilmoitella taloyhtiölle ja vuokraisännälle, että valittavat vain tuolle toiselle osapuolelle ja hän kyllä sen suostuu myöntämään, että meteli vain hänen ja hänen kavereidensa aiheuttamaa.

        ja asunto on siis yksityisen, ei minkään kaupungin tms.


      • jos haluat
        syytön kirjoitti:

        omat vuokrasopimukset on ja näin. joo näin ajattelinkin, että jos vielä jotain kirjallisia valituksia tulee niin sitte ilmoitella taloyhtiölle ja vuokraisännälle, että valittavat vain tuolle toiselle osapuolelle ja hän kyllä sen suostuu myöntämään, että meteli vain hänen ja hänen kavereidensa aiheuttamaa.

        ja asunto on siis yksityisen, ei minkään kaupungin tms.

        Olla varma, koska 2. varoituksen jälkeen 3.tta ei enää tule. Jos hän meluaa silloin kun et itse juuri ole paikalla kaksi kertaa, se siitä sitten.


      • :::*****
        jos haluat kirjoitti:

        Olla varma, koska 2. varoituksen jälkeen 3.tta ei enää tule. Jos hän meluaa silloin kun et itse juuri ole paikalla kaksi kertaa, se siitä sitten.

        Älä jää odottelemaan lisää varoituksia!! Toimi jo tänään, ja tee vuokranantajalle mieluiten KIRJALLINEN selvitys siitä, että meluaja et ole sinä. Tähän selvitykseen laitat päiväyksen ja allekirjoituksen ja toimitat mitä pikimmin vuokranantajalle (itselle kannattaa ottaa kopio alkuperäisestä, tai tehdä/tulostaa toinen samanlainen). Sähköposti käy myös (säilytä lähetetyissä oma kappaleesi). Saat pelkkiä ongelmia, jos jäät vielä odottelemaan.


      • :::*****
        :::***** kirjoitti:

        Älä jää odottelemaan lisää varoituksia!! Toimi jo tänään, ja tee vuokranantajalle mieluiten KIRJALLINEN selvitys siitä, että meluaja et ole sinä. Tähän selvitykseen laitat päiväyksen ja allekirjoituksen ja toimitat mitä pikimmin vuokranantajalle (itselle kannattaa ottaa kopio alkuperäisestä, tai tehdä/tulostaa toinen samanlainen). Sähköposti käy myös (säilytä lähetetyissä oma kappaleesi). Saat pelkkiä ongelmia, jos jäät vielä odottelemaan.

        Sinun tilanteessasi kannattaa laittaa tuo selvitys sekä vuokranantajalle että taloyhtiölle, niin on varmasti tiedossa kummassakin paikassa sinun mielipiteesi.


    • juliustuomari

      ,,vai taloyhtiöltä?Taloyhtiöltä tulleella varoituksella ei ole minkäänlaista painoarvoa!!taloyhtiö ei ole osapuoli vuokrasopimuksessa eli lapulla voi pyhkiä perseen!

      • syytön

        Eipä ole vuokranantaja puhunut yhtään mitään, eli vain ja ainoastaan taloyhtiöltä tullut lappu. Ja lapussa luki "tästä on mennyt myös kopio asunnon omistajalle" ja hänpä ei ole mitään puhunut vaikka ollaan välillä törmätty kaupungilla.


      • Painoarvoa

        Ensinnäkin kun taloyhtiön hallitus antaa varoituksen, niin se varoitus menee aina myös asunnon omistajalle, eli vuokranantajalle.
        Jos vuokranantaja ei varoitukseen reagoi, eikä vuokralainen paranna tapojaan, voi taloyhtiö käynnistää asunnon haltuunottoprosessin.
        Ja lain mukaan (asunto-osakeyhtiolaki/laki huoneen vuokrauksesta) yksi varoitus riittää, ja jos sen jälkeenkään ei parannusta tapahdu, niin tuo prosessi voidaan käynnistää.
        Eli on ihan vuokranantajan intresseissä, että hän joko yrittää saada häiriön loppumaan tai häätää vuokralaisen. Tai purkaa sopimuksen tapauksesta riippuen.


      • vaatii
        Painoarvoa kirjoitti:

        Ensinnäkin kun taloyhtiön hallitus antaa varoituksen, niin se varoitus menee aina myös asunnon omistajalle, eli vuokranantajalle.
        Jos vuokranantaja ei varoitukseen reagoi, eikä vuokralainen paranna tapojaan, voi taloyhtiö käynnistää asunnon haltuunottoprosessin.
        Ja lain mukaan (asunto-osakeyhtiolaki/laki huoneen vuokrauksesta) yksi varoitus riittää, ja jos sen jälkeenkään ei parannusta tapahdu, niin tuo prosessi voidaan käynnistää.
        Eli on ihan vuokranantajan intresseissä, että hän joko yrittää saada häiriön loppumaan tai häätää vuokralaisen. Tai purkaa sopimuksen tapauksesta riippuen.

        yhtiökokouksen päätöksen eikä todellakaan ole mikään läpihuutojuttu tai automaattiprosessi, että yhtiö saisi osakkeen haltuunsa. Voi tulla yhtiölle iso lasku loppupeleissä kun häviääkin jutun.


      • Kyllä tuon
        vaatii kirjoitti:

        yhtiökokouksen päätöksen eikä todellakaan ole mikään läpihuutojuttu tai automaattiprosessi, että yhtiö saisi osakkeen haltuunsa. Voi tulla yhtiölle iso lasku loppupeleissä kun häviääkin jutun.

        Tiedän kyllä, että haltuunotto on pitkä prosessi, mutta jos muu ei auta, niin silloin siihen lähdetään.
        Olen ollut hallituksen jäsenenä yhdessä ko prosessissa mukana ja kesti varoituksen antamisesta noin puoli vuotta siihen, kun asunto oli yhtiön hallinnassa.
        Mitä tarkoitat isolla laskulla yhtiölle? Haltuunottoa ei käynnistetä heppoisin perustein ja aina yhtiö on yhteydessä lakimieheensä ennen prosessin käynnistämistä.


      • voihan...
        Kyllä tuon kirjoitti:

        Tiedän kyllä, että haltuunotto on pitkä prosessi, mutta jos muu ei auta, niin silloin siihen lähdetään.
        Olen ollut hallituksen jäsenenä yhdessä ko prosessissa mukana ja kesti varoituksen antamisesta noin puoli vuotta siihen, kun asunto oli yhtiön hallinnassa.
        Mitä tarkoitat isolla laskulla yhtiölle? Haltuunottoa ei käynnistetä heppoisin perustein ja aina yhtiö on yhteydessä lakimieheensä ennen prosessin käynnistämistä.

        yhtiö hävitä sen haltuunottoprosessin eli sen kustannukset maksaa silloin --> omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut.


      • Tietysti noinkin
        voihan... kirjoitti:

        yhtiö hävitä sen haltuunottoprosessin eli sen kustannukset maksaa silloin --> omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut.

        Mutta as oy laissa on selvät kriteerit haltuunotolle, ja tuskin mikään yhtiö lähtee tuohon prosessiin selvittämättä etukäteen, että haltuunotto on perusteltu.
        Mitä olen kuullut muistakin yhtiöistä, missä tuo prosessi on viety läpi, niin ainakin niissä haltuunotto on mennyt kivuttomasti läpi.
        Eli yhtiön kannattaa aina etukäteen selvittää, että on vahvoilla tuossa asiassa.

        Mutta tietysti oikeudessa voi aina tapahtua yllätyksiä, se on totta.


      • tiedän

        Kyllä talotoimikunnalla eli asukastoimikunnalla on valtuus varsinkin puheenjohtajalla, itse olen tämän asuinalueen puheenjohtaja ja olen laittanut huomautuksen ihan aiheesta jossa olen kertonut asia miksi otamme yhteyttä, ja mitä tapahtuu jos tilanne toistuu.
        Minulla on suorayhteys vuokra isännöitsijään ja jos meno jatkuu, niin isännöitsijä alkaa toimimaan, ja näin on tapahtunut. Eli ei se ole yksi ja sama asia.
        Tässä talossa on huomautukset tepsineet,vuokraisäntä on tyytyväinen kun homma toimii asukastoimikunnassa.


      • juliustuomari
        tiedän kirjoitti:

        Kyllä talotoimikunnalla eli asukastoimikunnalla on valtuus varsinkin puheenjohtajalla, itse olen tämän asuinalueen puheenjohtaja ja olen laittanut huomautuksen ihan aiheesta jossa olen kertonut asia miksi otamme yhteyttä, ja mitä tapahtuu jos tilanne toistuu.
        Minulla on suorayhteys vuokra isännöitsijään ja jos meno jatkuu, niin isännöitsijä alkaa toimimaan, ja näin on tapahtunut. Eli ei se ole yksi ja sama asia.
        Tässä talossa on huomautukset tepsineet,vuokraisäntä on tyytyväinen kun homma toimii asukastoimikunnassa.

        ..otappa vaikka lakikirja kauniiseen pikku kätöseesi ja lue mitä LAKI SANOO ASIASTA! Et sinäkään niin suuri herra mahda olla että voit lakia kiertää!!!Häädön voi aina käräjöittää ja silloin veri punnitaan!


      • ON-

        Täytyy olla kirjallinen varoitus isännöitsijältä ennen, kun on pätevä. Minua on isännöitsijä uhannut vuokrasopimuksen irtisanomisella, enkä ollut saanut yhtään kirjallista valitusta. Asukkaat oli vaan käynyt piipittämässä VVO:lla, eikä mitään kirjallista ollut. Lapset ei saanut edes pihalla leikkiä ja ne pomppii rappusissa. Meilläkin mentiin nukkumaan jo klo 21.00 ja aamulla lapsi lähti kouluun ja minä kotona yksin. Ei siitä pitäis kauheesti meteliä tulla, mutta joku silmätikku olin. Mutta lähdinkin omaehtoisesti siitä paskatalosta pois. Harmittaa kyllä jälkeenpäin, kun niin helposti annoin periksi!!!


    • juuso_87

      mulla itellä kävi niin että kämppis riehkas viikonloppusin ja keskellä viikkoa,ja jätti vuokrat maksamatta.lensimme kumpikin pihalle vaikka maksoin omat vuokrani.ja jouduin maksamaan kämppikseni vuokra rästit kun häippäsi ite jonnekkin.kummallakin erilliset vuokra sopparit..et tälleen..kantsii miettiä kenen kaa muuttaa asumaan...et silleen...

      • naapuriviha

        Olen täysin samoilla linjoilla, paitsi että teidän täytyisi ottaa huomioon myös muita linjoja ja linjaautoja ja kaikkia muitakin asioita autojen lisäksi bensiiniä ja dieseliä ja polttoöljyjä ja autoja ja traktoreita ja maatiloja ja tilallisia ja torppia ja kärppiä.


      • vuokran-antajalta

        jos sinä kerran maksoit oman vuokrasi ajallaan ja kummallakin oli oma sopimus niin silloin vuokranantaja on tehnyt väärin myös sinut häätäessään sillä ethän sä mitää ollu tehny väärin. paitsi jos itse olit kämppiksen meuhkaamisen aikaan paikalla. silloin sen ymmärtää mutta jos et ollut niin...


      • molemmat menee samaan piikkiin
        vuokran-antajalta kirjoitti:

        jos sinä kerran maksoit oman vuokrasi ajallaan ja kummallakin oli oma sopimus niin silloin vuokranantaja on tehnyt väärin myös sinut häätäessään sillä ethän sä mitää ollu tehny väärin. paitsi jos itse olit kämppiksen meuhkaamisen aikaan paikalla. silloin sen ymmärtää mutta jos et ollut niin...

        Eli jos kämppis metelöi, ei välttämättä taloyhtiö/vuokranantaja sitä erittele vaan häätää molemmat.
        Jatkuva, häiritsevä meteli on ihan yhtä hyvä syy häätöön kuin maksamattomat vuokrat. Eli kannattanee selvittää asia kirjallisesti (niin kuin edellä mainittiin) omalta osaltaan sekä taloyhtiölle että vuokranantajalle.
        Kyllä kunnallakin esim. maksamattomat vuokrat vaikuttavat siihen ettet enää asuntoa saa. Tämä meteliasia voi olla toista, mutta hankaloittaa kovasti jos maine ei ole puhdas.


    • tulee.

      Useampaankin paikkaan tulee merkintöjä. Vaikeuttaa työnsaantiin,asunnon ja luottokorttien ym hankintaan.Siitä vaan nyt häiriköt häiritsemään naapureita.

      • edes kysyä

        Mitä ihmettä täällä vingutte? Eläkää ihmisiksi niin ei tarvitse häätöä pelätä. Niin yksinkertaista se on. Ei talon muita asukkaita kiinnosta se kuka häiritsi. Ihan turha selitellä et en se mä ollu... ja meno sais muka sen jälkeen jatkua.


      • Anonyymi
        edes kysyä kirjoitti:

        Mitä ihmettä täällä vingutte? Eläkää ihmisiksi niin ei tarvitse häätöä pelätä. Niin yksinkertaista se on. Ei talon muita asukkaita kiinnosta se kuka häiritsi. Ihan turha selitellä et en se mä ollu... ja meno sais muka sen jälkeen jatkua.

        Mä sain ite 2 päivää sitte varotuksen ku kuulemma metelöin, se vaan etten ole metelöinyt ikinä. Jouduin myös silmätikuks vuos sitte ku muutin tänne. Ensin muka roskasin pihan vaikka en oo ulos kyennyt muuttoa lukuunottamatta menemään 5 vuoteen, sitte koputan öisin eripuolella taloa jossa liikuntakyvyttömänä eri puolella huoneistoa jossa makaan koko päivän. Uutena vuotenaki kuulemma soitin musiikkia täysillä, vaikka en juurikaan edes pysty musiikkia kuuntelemaan, ja jos telkkarista yleensä mitään katson, mulla on kuulokkeet päässä että kuulen sen itse paremmin (toinen korva puoli kuuro) että eipä se nyt aina ihan noinkaan mene. Kun asumuserossa oleva mieheni kävi isännöitsijällä, isännöitsijä sai raivarit ja väitti valehtelijaksi. Vuokranantaja tarjos toista kämppää, katsotaan poistuuko metelöinti mun muuton myötä, epäilen suuresti


    • xcv

      varmasti tulee kokemusta on.

    • empuska

      tulee! Eli muuta mahdollisimman pian! Jos sulla merkintä, niin et takuuvarmasti saa uutta kämppää!

    • näkökantailija

      mahdollisuus on että vaikka merkintää ei tulisikaan, voi seuraava vuokranantaja kysyä edellisen vuokranantajan suosituksia. Ainakin Helsingissä on huutava pula vuokra-asunnoista ja tällä hetkellä vallitsee vuokranantajan markkinat. Jos et voi suosittelijaa antaa, saattaa se hankaloittaa uuden asunnon hankintaa. Ehkä mustamaalaan ehkä en. Toimi ennenkuin on liian myöhäistä.

      • provosoitua

        ..tällaisiin mutta: vietin nuoruudessani villihköä elämää,tuli mm.häätö taikka pari.Luottotiedotkin menivät.Vuokra-asunnon olen saanut kuitenkin aina tarvitessani. Pitää varautua mm.todistuksella työnantajalta,tiliotteella,edelliseltä vuokranantajalta yms. elikkä ylimääräistä työtä ja kuluja tulee. Ja tietysti pitää olla vakuuttava muutenkin.


    • häädön suorittaa

      ulosottomies...

    • Tittari

      Sinuna minä etsisin oman asunnon ja mahdollisimman pian. Antaa kaverin mesota keskenään. Minulla on sellainen muistikuva, että häädöstä tulee merkintä, kun olen kysellyt näitä asioita omalla paikkakunnallani. Tytär muutti n. 3 vuotta sitten pois kotoa ja tiesin kertoa asian myös hänelle. Ei hän ole häiriötä tuottanutkaan, mutta kylläkin alakerran naapuri sitäkin enemmän.

    • jofin

      kyllä tulee häädöstä merkintä ja myös siitä tulee merkintä jos ennen muuttoa haluaa että vuokravakuudesta otetaan viimeisen kuukauden vuokra. :/ aika hölmöä. kannattaa sanoa kämppikselle asiasta että omat paperisi pysyy puhtaina. :)

      • james

        Mitä jos siirtäisin kirjani toiselle paikkakunnalle pariksi viikoksi, aiheuttaisiko se ongelmia. Lähinnä koska 2 alaikäistä lastani jäisi silloin yksin kirjoille kotiimme, puutuisikohan siihen joku taho, entä verotus, ei kai muuta kuin tuloverot maksettaisiin toiselle paikkakunnalle sen aikaa?


    • aina tehdä

      erilliset vuokrasopimukset jos asuu kämppiksen kanssa. Tällöin esim. vuokrien jäädessä maksamatta toisella osapuolella, voi maksanut henkilö todistaa hoitaneensa oman osuuden. Jos on ns. yhteisvastuullinen sopimus, maksamattomat vuokrat ovat molempien vastuulla.

      Häirikköhäädöissä ainakin kaupungin asunnon saaminen vaikeutuu. Jos vuokralainen on häädetty häiriköinnin takia, ei yksityisen ihmisen tarvitse vuokrata asuntoa häirikköhäädön saaneelle.

      Jos kämppiksesi mölyää ja sinä voit todistaa olleesi muualla, tilanteesi on parempi. Mutta vuokranantaja voi sanoa sinunkin sopimuksen irti.

    • kai jo

      ottanut etäisyyttä tuollaiseen kämppikseen ja muuttanut pois? Se on tärkeintä, ettei jää tuleen makaamaan. Miksi kärsiä toisen käytöksestä? Sinulla on todistustaakka jos asia menee oikeuteen ja häätö tulee sitä kautta. Joudut todistamaan ettet ole aiheuttanut häiriötä. Kun/jos häätö käsitellään oikeudessa niin siitä jää merkintä syylliselle.

    • ITS

      Hei

      Luin tekstisi ja ajattelin vastailla tosi tiedolla. Häädöstä ei tule minkäänlaista merkintää sillä kaikenlaisten mustienlistojen pitäminen on laitonta. Sen sijaan mikäli häätö tapahtuu maksamattomien vuokrien takia niin luottotieto merkintä tulee. Uuden asunnon hankkiminen saattaa hankaloitua mikäli uuden asunnon haltija tai isännöitsijä kysyy asiasta edelliseltä vuokranantajalta. Mikäli häätö tapahtuu rikoksen takia niin silloin on mahdollista että tulee rikosrekisteri merkintä (oikeus ratkaisee).

      Isännöitsijä ITS

      • Nimetön

        Eli yksityiseltä vuokranantajalta tuli kirje jossa luki, että mikäli en maksa vuokraa 20.09.2008 mennessä hän laittaa asian asunto-oikeuteen vireille. Vuokranmaksupäivä olisi ollut 01.09.2008 ja nyt en valitettavasti pysty maksamaan eikä vuokran-antajan kanssa pysty maksusta sopimaan, eli kysymys kuuluu kauanko menee aikaa ennenkuin joutuu muuttamaan pois? kolme kuukautta? Enemmän vai vähemmän? Asun espoossa.


    • Anonyymi

      Kyllä häädöstä tulee merkintä ja monta merkintää jos jätät vuokrat maksamatta. Eräässä kaupungissa sain häädön kaupungin asunnosta vaikka olin sen jo irtisanonut itse..ei tarvinnut kuin ottaa tärkeimmät tavarat ja häipyä..joku muu oli kipannut muut tavarat roskalavalle. Kätevää.Tosin en suosittele. 10 vuotta merkinnän kanssa ennen kuin sain tiedot puhtaaksi ja laskut maksettua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe