Tuli suru puseroon

Peikonhäntä

kun eilen olin metsässä etsiskelemässä korvasieniä. Kävelin kaikessa rauhassa metsässä kuunnellen linnun laulua ja tuulen huminaa puissa. Löysin jopa yhden korvasienen.
Yht´äkkiä rauha rikkoutui melkoiseen jyrähdykseen tai oikeammin jyrähdysten sarjaan. Paikasta, jossa seisoin on linnuntietä useita kilometrejä tietyömaalle, jossa räjäytellään kallioita pois uljaan uuden maantien edestä.

Havahduin miettimään, mitä nuo räjäytykset vaikuttavat maahisiin, keijuihin ja muihin metsän henkiin tai metsän eläimiin?
Ja miten ne vaikuttavat peruskallioon? Voiko siihen tulla hiushalkemia ja railoja? Jos tulee, niin paljonko ne heikentävät peruskalliota? Järähteleehän maa suomessakin, voiko maanjäristys jonain kauniina päivänä olla kohtalokas ja tuhoisa myös täällä kun kalliota haperretaan?
Ja mitä vaikuttaa kestävyyteen jokin Posivan Eurajoelle kaivama kilometrien laajuinen tunneliverkosto?
Pakenevatko metsän henget vieläkin syvemmälle metsiin vai häviävätkö nekin sukupuuttoon.
Vastatkaa nyt joku viisaampi, minua oikeasti huolestuttaa?

1

1026

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs pakana

Luulen että luonnonhenget siirtyvät vähitellen kesämaahan (siis kutsun tuonpuoleista kesämaaksi) odottamaan parempia aikoja. Ihmiskunta kulkee valitettavasti tuhon tiellä. Suuri Maaemo ei pysty kauan enää ylläpitämää luonnon tasapainoa. Ihmiset ovat olleet tyhmiä. Ihmiset ovay lisääntyneet likaa ja kuluttaneet luonnonvarat loppuun, ja saastuttaneet maan siinä samassa.
      Luonnonhenget saavat uuden alun kun ihmiskunta katoaa/tai vähenee huomattavasti maan päältä.

Joskus toivon että Maaemo suuttuisi kunnolla ja erilaisten luonnonmullistusten avulla vähentäisi ihmisten määrää kunnolla. Mutta Maaemo on lempeä, ja samalla kuitenkin tuhoutuisi myös muutakin luontoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      111
      952
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe