Miehet!!!???

Nimetön

Mitä mieltä siitä että kun tanssitaan ja selvästi epätahtiin(koska "mies vie" ja ei osaa tanssia), vaikkakin ihan selvästi ei humalassa kumpikaan. Voiko nainen mielestäsi ottaa aloitteen ja hienotunteisesti "johtaa" tanssin kulkua osaavana? Näin miehellä on mahdollisuus "oppia" oikea rytmi ja askeleet.

60

6632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Entäs jos mies osaakin tanssia, ja haluaa tanssia melodiaan, tai lauluun, tai johonkin muuhun instrumenttiin kuin siihen voimakkaimpaan lyömäsoittimeen.

      Tai, tanssii siihen lyömäsoittimeen, mutta haluaakin vaihdella hitaita ja nopeita askelia, eritavalla kuin kaavamainen perusaskel olettaa.

      Tai, haluaa tyylitellä, ja ottaa tietoisesti askeleet hieman iskun jälkeen, tai ennen, tai vaihtelee sitä musiikin mukaan.

      Sellaisissa tapauksissa on yhtä tuskaa, jos nainen jääräpäisesti haluaa pitää yllä omaa käsitystään rytmistä, ja kieltäytyy seuraamasta oikein, "hienotunteisesti johtaa tanssinkulkua" siis.. ei niin.

      Naisen tulee seurata niinkuin mies vie - jos mies ei vain osaa, ja tanssii tarkoituksetta "väärin", niin silloinkin.

      Sellaisen tanssin seuraaminen on naiselle tietysti haastavaa, mutta taito kuunnella miestä eikä musiikkia on koko homman pointti. Jos pystyy seuraamaan omituisesti ja väärin tanssivaa miestä, pystyy seuraamaan myös tyylittelevää ja musiikkia omalla tavallaan tulkitsevaa miestä.

      Mies tanssii siten kuin musiikin kokee, ja nainen tanssi siten kuin mies vie. (ja itse täydentää omilla jutuillaan siinä määrin kuin mies hänelle mahdollisuuksia antaa).

      • Jälkitahti

        Eiköhän tuosta aloituskirjoituksesta käynyt ilmi, että kysyjä halusi tietää, kuinka toimia jos mies EI osaa tanssia ja tanssii siksi epätahtiin. Kyllä epätahdin taatusti erottaa rytmillä kikkailusta yms. Ja hyvän tanssijan erottaa huonosta jo ensimmäisten tahtien aikana viennistä, tanssiasennosta, liikkumisesta jne.

        Epätahdissa tanssivan miehen seuraaminen on varmasti erittäin epämiellyttävää naiselle, joka kuulee rytmin ja osaa tanssia. Jos joku mies on niin epämusikaalinen ja tanssitaidoton, että tanssii selvästi epätahtiin, hänen luulisi olevan pikemminkin kiitollinen kuin vihainen siitä, että joku häntä huomauttaa. Jos vielä opastustakin saa, niin saisi olla tuplasti kiitollinen.


      • ...
        Jälkitahti kirjoitti:

        Eiköhän tuosta aloituskirjoituksesta käynyt ilmi, että kysyjä halusi tietää, kuinka toimia jos mies EI osaa tanssia ja tanssii siksi epätahtiin. Kyllä epätahdin taatusti erottaa rytmillä kikkailusta yms. Ja hyvän tanssijan erottaa huonosta jo ensimmäisten tahtien aikana viennistä, tanssiasennosta, liikkumisesta jne.

        Epätahdissa tanssivan miehen seuraaminen on varmasti erittäin epämiellyttävää naiselle, joka kuulee rytmin ja osaa tanssia. Jos joku mies on niin epämusikaalinen ja tanssitaidoton, että tanssii selvästi epätahtiin, hänen luulisi olevan pikemminkin kiitollinen kuin vihainen siitä, että joku häntä huomauttaa. Jos vielä opastustakin saa, niin saisi olla tuplasti kiitollinen.

        Jos mies on epämusikaalinen ja sen takia epätahdissa, ja nainen huomauttaa siitä, kysyy siis sopisiko että hän vie malliksi, ja mies suostuu vietäväksi/opetettavaksi, niin silloin lienee ok.

        Jos mies on epämusikaalinen, ja sitten nainen lähtee vielä salassa tahallisesti vastustamaan vientiä (kuten aloituskirjoituksessa ehdotettiin), niin siinä tilanne ei kyllä parane ollenkaan. Tuleepa vain yksi vaikeus lisää miesparalle. Ei ymmärrä musiikkia, eikä ymmärrä myöskään miksi nainen tempoilee ihan eri tavalla kuin hän yrittää saada naisen liikkumaan.

        Ja sitten on niitäkin naisia, vientipäällikköjä, jotka junnaavat väkisin omaa tanssiaan, ja alkavat "neuvomaan" jos mies yrittää viedä jotain muuta kuin robottimaista perusaskelta naisen haluamalla ajoituksella suhteessa iskuihin. Luulevat yleensä olevansa erinomaisia tanssijoita vielä. No, oman robottitanssinsa suhteen varmaan juu.

        Hyvin seuraava nainen pysyy mukana vaikka millaisessa epätahdissa. Siinä joutuu kuulemma sulkemaan musiikin pois - mutta se on arvokas taito sekin. Miehen viennin tulee aina olla musiikkia tärkeämpi naisen informaationlähteenä.


      • Jälkitahti
        ... kirjoitti:

        Jos mies on epämusikaalinen ja sen takia epätahdissa, ja nainen huomauttaa siitä, kysyy siis sopisiko että hän vie malliksi, ja mies suostuu vietäväksi/opetettavaksi, niin silloin lienee ok.

        Jos mies on epämusikaalinen, ja sitten nainen lähtee vielä salassa tahallisesti vastustamaan vientiä (kuten aloituskirjoituksessa ehdotettiin), niin siinä tilanne ei kyllä parane ollenkaan. Tuleepa vain yksi vaikeus lisää miesparalle. Ei ymmärrä musiikkia, eikä ymmärrä myöskään miksi nainen tempoilee ihan eri tavalla kuin hän yrittää saada naisen liikkumaan.

        Ja sitten on niitäkin naisia, vientipäällikköjä, jotka junnaavat väkisin omaa tanssiaan, ja alkavat "neuvomaan" jos mies yrittää viedä jotain muuta kuin robottimaista perusaskelta naisen haluamalla ajoituksella suhteessa iskuihin. Luulevat yleensä olevansa erinomaisia tanssijoita vielä. No, oman robottitanssinsa suhteen varmaan juu.

        Hyvin seuraava nainen pysyy mukana vaikka millaisessa epätahdissa. Siinä joutuu kuulemma sulkemaan musiikin pois - mutta se on arvokas taito sekin. Miehen viennin tulee aina olla musiikkia tärkeämpi naisen informaationlähteenä.

        Tuo huomautus ja malliksi vieminen olisi tietysti ihanteellisin tilanne, lavatansseissa tosin aika vaikeaa, ellei mahdotonta toteuttaa.

        Miehelle tekisi ehkä hyvä ottaa "yksityistunti" osaavalta naiselta, jos vaikka ollaan jossain väljemmässä tilassa yleisellä tanssipaikalla. Tai sitten ottaa neuvosta vaari ja mennä suosiolla tanssikurssille tai oikean tanssinopettajan yksityisopetukseen, mikä olisi varmasti tehokkain tapa oppia.

        Jarruttelu ja vastaan haraaminen ei varmasti paranna tilannetta, ellei nainen ole kysynyt sellaiseen lupaa. Hyvä tapa olisi kysyä tyyliin: "Anteeksi saisinko antaa pienen vinkin?"


      • Päivi.-.-.Tanssitytsä

        "Tai, tanssii siihen lyömäsoittimeen, mutta haluaakin vaihdella hitaita ja nopeita askelia, eritavalla kuin kaavamainen perusaskel olettaa."

        Hitaiden ja nopeiden askelten ottaminen satunnaisessa järjestyksessä musiikin sykkeessä pysyen ole millään tavalla epärytmiin tanssimista.

        Mutta sellainen tanssija, joka tanssii tiukan tasaisessa tempossa perusaskelta, mutta eri tempossa kuin musiikki, on auttamattomasti pois rytmistä. Ja koko musiikista. Tanssija ei kuuntele lainkaan musiikkia, vaan suorittaa vain oppimaansa askellusta musiikin toimiessa vain merkkinä siirtyä lattialle ja sieltä pois.

        Esim. ihan randomina jokaisen askeleen ajoitusta vaihtavan tanssi ei tunnu ollenkaan niin epärytmiseltä ja tuskastuttavalta kuin tuo edellämainittu, vaikka tanssi ei olisi millään tavalla sidoksissa musiikin perussykkeeseen. Todennäköisesti tämän tanssijan tanssi on kuitenkin sidoksissa jollain tavalla kyseiseen musiikkiin. Ainakin enemmän kuin kaavamaista askellusta suorittavan "puukorvan".


      • Päivi ?!
        Päivi.-.-.Tanssitytsä kirjoitti:

        "Tai, tanssii siihen lyömäsoittimeen, mutta haluaakin vaihdella hitaita ja nopeita askelia, eritavalla kuin kaavamainen perusaskel olettaa."

        Hitaiden ja nopeiden askelten ottaminen satunnaisessa järjestyksessä musiikin sykkeessä pysyen ole millään tavalla epärytmiin tanssimista.

        Mutta sellainen tanssija, joka tanssii tiukan tasaisessa tempossa perusaskelta, mutta eri tempossa kuin musiikki, on auttamattomasti pois rytmistä. Ja koko musiikista. Tanssija ei kuuntele lainkaan musiikkia, vaan suorittaa vain oppimaansa askellusta musiikin toimiessa vain merkkinä siirtyä lattialle ja sieltä pois.

        Esim. ihan randomina jokaisen askeleen ajoitusta vaihtavan tanssi ei tunnu ollenkaan niin epärytmiseltä ja tuskastuttavalta kuin tuo edellämainittu, vaikka tanssi ei olisi millään tavalla sidoksissa musiikin perussykkeeseen. Todennäköisesti tämän tanssijan tanssi on kuitenkin sidoksissa jollain tavalla kyseiseen musiikkiin. Ainakin enemmän kuin kaavamaista askellusta suorittavan "puukorvan".

        Kysymys oli asetettu miehille!

        Oletko kenties mies?


      • Päivi.-.-.Tanssitytsä
        Päivi ?! kirjoitti:

        Kysymys oli asetettu miehille!

        Oletko kenties mies?

        "Kysymys oli asetettu miehille!"

        Kysyikö kirjoittaja, jonka viestiin kommentoin, jotain??


      • Ongelman
        Päivi.-.-.Tanssitytsä kirjoitti:

        "Tai, tanssii siihen lyömäsoittimeen, mutta haluaakin vaihdella hitaita ja nopeita askelia, eritavalla kuin kaavamainen perusaskel olettaa."

        Hitaiden ja nopeiden askelten ottaminen satunnaisessa järjestyksessä musiikin sykkeessä pysyen ole millään tavalla epärytmiin tanssimista.

        Mutta sellainen tanssija, joka tanssii tiukan tasaisessa tempossa perusaskelta, mutta eri tempossa kuin musiikki, on auttamattomasti pois rytmistä. Ja koko musiikista. Tanssija ei kuuntele lainkaan musiikkia, vaan suorittaa vain oppimaansa askellusta musiikin toimiessa vain merkkinä siirtyä lattialle ja sieltä pois.

        Esim. ihan randomina jokaisen askeleen ajoitusta vaihtavan tanssi ei tunnu ollenkaan niin epärytmiseltä ja tuskastuttavalta kuin tuo edellämainittu, vaikka tanssi ei olisi millään tavalla sidoksissa musiikin perussykkeeseen. Todennäköisesti tämän tanssijan tanssi on kuitenkin sidoksissa jollain tavalla kyseiseen musiikkiin. Ainakin enemmän kuin kaavamaista askellusta suorittavan "puukorvan".

        Kanssa painin.
        Daamini väittää että tanssin väärään rytmiin lähes aina.
        Olen tuossa aiemminkin keskustellut tästä aiheesta.
        Olen kertonut myös tanssikurssesta joissa ei tarpeeksi selvästi tuoda esille rytmiä, miten sen löytää ja miten siihen tanssitaan. Tuloksena voi olla (ja on) "puukorvia"
        Itseopin tanssimaan yksityisopetuksessa enkä hyväksynyt opetuksess mitään kaavamaista (en halunnut oppia tanssimaan ulkoaopetellusti), olin siis vaativa oppilas kun en suostunut helpoimpaan reittiin.
        Kuitenkin jossakin vaiheessa opetusta tuntui että tanssiminen tuntui edelleen väkisin vääntämiseltä joten aloitin rytmiharjoitukset kävelemällä ja sieltä se löytyi askeleen ja korvan yhteensopivuus.

        Daamini haluaa (ja tanssii)eturytmiin tai tarkalleen kohdalle ja minun korva sanoo pikkasen myöhemmän rytmin.
        Itsellä on tullut monesti mieleen tanssinko itse väärään rytmiin mutta ongelma on siinä että kun yritän aikaistaa rytmiä niin jalka ja korva ei enään sovi yhteen ja tanssista tulee heti epämielyttävän tuntuista.

        Mieleen on tullut että olenko sittenkin oppinut tulkitsemaan väärin rytmin vai kuuluuko se olla näin että kantapää ja korva kertoo milloin se on kohdallaan.


      • ...
        Päivi.-.-.Tanssitytsä kirjoitti:

        "Kysymys oli asetettu miehille!"

        Kysyikö kirjoittaja, jonka viestiin kommentoin, jotain??

        Vaan kommentoin, että on olemassa muitakin tapoja tanssia kuin mennä kaavamaista perusaskelta. Jotka eivät ole epätahtia.

        Alkuperäisestä kysyjästä emme tiedä, onko hänen havaitsemansa ongelma siinä että mies menee oikeasti epätahtiin, vai siinä että mies tanssii oikeasti musiikkiin muuta kuin kaavamaista perusaskelta.

        Ainakin hänen ehdottamansa ratkaisu - nainen mestaroi ja kontrolloi miehen tanssia - on vastenmielinen, ja estää täysin muun kuin kaavamaisen perusaskeleen tanssimisen.


      • Kysymysmerkkinä
        Päivi.-.-.Tanssitytsä kirjoitti:

        "Kysymys oli asetettu miehille!"

        Kysyikö kirjoittaja, jonka viestiin kommentoin, jotain??

        "Miehet!!!???"

        "Mitä mieltä siitä että..."
        "Voiko nainen mielestäsi ottaa aloitteen ja hienotunteisesti "johtaa" tanssin kulkua osaavana?"

        Niin, onko ne kysymyksiä??


      • Päivi.-.-.Tanssitytsä
        ... kirjoitti:

        Vaan kommentoin, että on olemassa muitakin tapoja tanssia kuin mennä kaavamaista perusaskelta. Jotka eivät ole epätahtia.

        Alkuperäisestä kysyjästä emme tiedä, onko hänen havaitsemansa ongelma siinä että mies menee oikeasti epätahtiin, vai siinä että mies tanssii oikeasti musiikkiin muuta kuin kaavamaista perusaskelta.

        Ainakin hänen ehdottamansa ratkaisu - nainen mestaroi ja kontrolloi miehen tanssia - on vastenmielinen, ja estää täysin muun kuin kaavamaisen perusaskeleen tanssimisen.

        Samaa mieltä. Et sinä minunkaan mielestäni mitään kysynyt.


      • Päivi.-.-.Tanssitytsä
        Kysymysmerkkinä kirjoitti:

        "Miehet!!!???"

        "Mitä mieltä siitä että..."
        "Voiko nainen mielestäsi ottaa aloitteen ja hienotunteisesti "johtaa" tanssin kulkua osaavana?"

        Niin, onko ne kysymyksiä??

        Kyllä. Kaksi viimeistä lainausta ovat kysymyksiä.


        Mutta kirjoittaja, jonka viestiin minä vastasin, ei esittänyt yhtään kysymystä.



        Jos ryhtyy pilkun viilailuun, kannattaa ensin tarkistaa, onko itse oikeassa...


      • Nimetön

        Jos oikein ymmärsin olet sitä mieltä että antaa miehen viedä jatkossakin vaikkakin ei nainen ollenkaan koe nauttivansa tanssimisesta sen vuoksi kun mies ei kertakaikkiaan "osaa". Et ole ollenkaan avoin kehitykselle, sille että mies ehkä ei myöskään nauti tanssimisesta ja miettii ehkä "mitä tehdä kun suksi ei luista"(miten voisikaan kun partneri ei koe tanssimista mukavana joka juuri yleensä ymmärtääkseni on tanssimisen ainoa onnistumisen, ja molempia kiehtova tekijä. Jos näin "pannaan pää pensaaseen" ei se kerro aikuisen ihmisen touhusta. Miten motivoit sen että mies ainoastaan on se joka määrää tanssin kulun("satoi tai paistoi")?


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        Jos oikein ymmärsin olet sitä mieltä että antaa miehen viedä jatkossakin vaikkakin ei nainen ollenkaan koe nauttivansa tanssimisesta sen vuoksi kun mies ei kertakaikkiaan "osaa". Et ole ollenkaan avoin kehitykselle, sille että mies ehkä ei myöskään nauti tanssimisesta ja miettii ehkä "mitä tehdä kun suksi ei luista"(miten voisikaan kun partneri ei koe tanssimista mukavana joka juuri yleensä ymmärtääkseni on tanssimisen ainoa onnistumisen, ja molempia kiehtova tekijä. Jos näin "pannaan pää pensaaseen" ei se kerro aikuisen ihmisen touhusta. Miten motivoit sen että mies ainoastaan on se joka määrää tanssin kulun("satoi tai paistoi")?

        (Olen tähän mennessä vastannut nimimerkillä "...". Koska sitä ei voi rekisteröidä, joku muukin voisi sitä käyttää, mutta tähän mennessä tämän aiheen kaikki "..." kirjoittajan kirjoitukset ovat minun, voit ehkä lukaista nekin?)

        Mainitsin kyllä että minusta on ok, jos SOVITAAN, että nainen vie ja mies seuraa.

        Mutta useimpien tanssilajien luonteeseen kuuluu että parissa on yksi viejä, ja yksi seuraaja. Tanssi voi toimia vain sillä periaatteella.

        Jos "seuraajan" roolissa oleva henkilö alkaa yhtäkkiä vastustaa vientiä, ja viedä itse, niin se ei auta ollenkaan tilannetta. Silloin kaksi henkilöä yrittää yhtä aikaa viedä toisiaan - se menee painiksi eikä todellakaan ole nautittavaa.

        Jos luet kirjoitukseni otsikolla "mukavasta tanssimisesta", ymmärrät ehkä mitä tarkoitan.

        Tanssi on nautittavaa vain jos se toimii - ja se toimiminen vaatii sen että kumpikin osapuoli tekee oman osansa. Rooleja on kaksi, viejän ja seuraajan.

        Mies voi olla seuraaja kun nainen vie (olen kokeillut), mies voi olla seuraaja kun mies vie
        (tätäkin olen kokeillut, sekä viejänä että seuraajana), on varsin tavallista että nainen vie naista ...

        ... mutta oletus, jos mitään muuta ei sovita, on se että mies vie ja nainen seuraa.

        Erityisesti osaamattoman miehen tapauksessa (kaikki miehet ovat ensin osaamaattomia, kunnes oppivat) on äärimmäisen tärkeää että miehelle annetaan mahdollisuus. Alussa on hyvin vaikeaa viejälle keskittyä kahteen asiaan - sekä musiikkiin että viemiseen. Jos seuraaja tahallaan hankaloittaa asiaa, se on aloittelevalle miehelle aivan hirveää. (Ja myös kokeneelle miehelle).

        Seuraaminenkin on vaikeaa. Siinäkin joutuu keskittymään kahteen asiaan, musiikkiin ja seuraamiseen.

        Mutta järjestys on seuraava:
        1) viejä kuulee musiikin - josta saa rytmin yms.
        2) viejä suorittaa tehtävänsä (vie)
        3) seuraaja suorittaa tehtävänsä (seuraa)
        4) seuraajan kuulee musiikin - ja reagoi siihen

        Missään vaiheessa ei ole mahdollista, että seuraaja alkaisi viedä, se ei vain toimi. Eikä seuraaja voi pitää musiikkia tärkeämpänä kuin vientiä.

        Jos vastustat taitavan tanssijan vientiä, hän tuskin enää haluaa tanssia kanssasi.

        Jos vastustat aloittelevan tanssijan vientiä, vaikeutat hänen oppimistaan ja annat hänelle erittäin huonon kokemuksen harrastuksen alkumetreillä.

        Voit tietysti vastustaa ei-tanssija miehen vientiä, mutta se ei kyllä hänestäkään tunnu hyvältä, eikä auta häntä innostumaan tanssista. Eikä se myöskään opeta hänelle mitään.

        Jos haluat olle viejä etkä seuraaja, tanssiessasi miehen kanssa, siitä pitää sopia. Et voi vain alkaa painimaan hänen kanssaan yllättäen.


      • Nimetön
        ... kirjoitti:

        (Olen tähän mennessä vastannut nimimerkillä "...". Koska sitä ei voi rekisteröidä, joku muukin voisi sitä käyttää, mutta tähän mennessä tämän aiheen kaikki "..." kirjoittajan kirjoitukset ovat minun, voit ehkä lukaista nekin?)

        Mainitsin kyllä että minusta on ok, jos SOVITAAN, että nainen vie ja mies seuraa.

        Mutta useimpien tanssilajien luonteeseen kuuluu että parissa on yksi viejä, ja yksi seuraaja. Tanssi voi toimia vain sillä periaatteella.

        Jos "seuraajan" roolissa oleva henkilö alkaa yhtäkkiä vastustaa vientiä, ja viedä itse, niin se ei auta ollenkaan tilannetta. Silloin kaksi henkilöä yrittää yhtä aikaa viedä toisiaan - se menee painiksi eikä todellakaan ole nautittavaa.

        Jos luet kirjoitukseni otsikolla "mukavasta tanssimisesta", ymmärrät ehkä mitä tarkoitan.

        Tanssi on nautittavaa vain jos se toimii - ja se toimiminen vaatii sen että kumpikin osapuoli tekee oman osansa. Rooleja on kaksi, viejän ja seuraajan.

        Mies voi olla seuraaja kun nainen vie (olen kokeillut), mies voi olla seuraaja kun mies vie
        (tätäkin olen kokeillut, sekä viejänä että seuraajana), on varsin tavallista että nainen vie naista ...

        ... mutta oletus, jos mitään muuta ei sovita, on se että mies vie ja nainen seuraa.

        Erityisesti osaamattoman miehen tapauksessa (kaikki miehet ovat ensin osaamaattomia, kunnes oppivat) on äärimmäisen tärkeää että miehelle annetaan mahdollisuus. Alussa on hyvin vaikeaa viejälle keskittyä kahteen asiaan - sekä musiikkiin että viemiseen. Jos seuraaja tahallaan hankaloittaa asiaa, se on aloittelevalle miehelle aivan hirveää. (Ja myös kokeneelle miehelle).

        Seuraaminenkin on vaikeaa. Siinäkin joutuu keskittymään kahteen asiaan, musiikkiin ja seuraamiseen.

        Mutta järjestys on seuraava:
        1) viejä kuulee musiikin - josta saa rytmin yms.
        2) viejä suorittaa tehtävänsä (vie)
        3) seuraaja suorittaa tehtävänsä (seuraa)
        4) seuraajan kuulee musiikin - ja reagoi siihen

        Missään vaiheessa ei ole mahdollista, että seuraaja alkaisi viedä, se ei vain toimi. Eikä seuraaja voi pitää musiikkia tärkeämpänä kuin vientiä.

        Jos vastustat taitavan tanssijan vientiä, hän tuskin enää haluaa tanssia kanssasi.

        Jos vastustat aloittelevan tanssijan vientiä, vaikeutat hänen oppimistaan ja annat hänelle erittäin huonon kokemuksen harrastuksen alkumetreillä.

        Voit tietysti vastustaa ei-tanssija miehen vientiä, mutta se ei kyllä hänestäkään tunnu hyvältä, eikä auta häntä innostumaan tanssista. Eikä se myöskään opeta hänelle mitään.

        Jos haluat olle viejä etkä seuraaja, tanssiessasi miehen kanssa, siitä pitää sopia. Et voi vain alkaa painimaan hänen kanssaan yllättäen.

        Opin monta uutta asiaa kirjoituksestasi ja ymmärrän suhtautumisesi asiaan eri näkökulmista katsottuna. Uskoisin että suurin osa ajattelee ja tekee tämän ajattelun mukaan.


      • Naisen kuuluu seurata
        Jälkitahti kirjoitti:

        Eiköhän tuosta aloituskirjoituksesta käynyt ilmi, että kysyjä halusi tietää, kuinka toimia jos mies EI osaa tanssia ja tanssii siksi epätahtiin. Kyllä epätahdin taatusti erottaa rytmillä kikkailusta yms. Ja hyvän tanssijan erottaa huonosta jo ensimmäisten tahtien aikana viennistä, tanssiasennosta, liikkumisesta jne.

        Epätahdissa tanssivan miehen seuraaminen on varmasti erittäin epämiellyttävää naiselle, joka kuulee rytmin ja osaa tanssia. Jos joku mies on niin epämusikaalinen ja tanssitaidoton, että tanssii selvästi epätahtiin, hänen luulisi olevan pikemminkin kiitollinen kuin vihainen siitä, että joku häntä huomauttaa. Jos vielä opastustakin saa, niin saisi olla tuplasti kiitollinen.

        Vaikka mies tanssi väärään tahtiin, kuuluu naisen seurata.
        Kertokoon vaikka tanssin jälkeen, ettei enää halua tanssia ja opastakoon kurssille, jos niin on rääväsuinen akka.


      • ruveta neuvomaan
        Jälkitahti kirjoitti:

        Tuo huomautus ja malliksi vieminen olisi tietysti ihanteellisin tilanne, lavatansseissa tosin aika vaikeaa, ellei mahdotonta toteuttaa.

        Miehelle tekisi ehkä hyvä ottaa "yksityistunti" osaavalta naiselta, jos vaikka ollaan jossain väljemmässä tilassa yleisellä tanssipaikalla. Tai sitten ottaa neuvosta vaari ja mennä suosiolla tanssikurssille tai oikean tanssinopettajan yksityisopetukseen, mikä olisi varmasti tehokkain tapa oppia.

        Jarruttelu ja vastaan haraaminen ei varmasti paranna tilannetta, ellei nainen ole kysynyt sellaiseen lupaa. Hyvä tapa olisi kysyä tyyliin: "Anteeksi saisinko antaa pienen vinkin?"

        Aika paha tilanne monelle (huonolla itsetunnolla varustetulle) miehelle, jos naiset rupee viemään, neuvomaan tai muuten ottamaan miehen roolin lavatanssissa.

        Sellaiset naiset saa kyllä jäädä hakematta sitten myöhemminkään.


      • daamin kanssa
        Ongelman kirjoitti:

        Kanssa painin.
        Daamini väittää että tanssin väärään rytmiin lähes aina.
        Olen tuossa aiemminkin keskustellut tästä aiheesta.
        Olen kertonut myös tanssikurssesta joissa ei tarpeeksi selvästi tuoda esille rytmiä, miten sen löytää ja miten siihen tanssitaan. Tuloksena voi olla (ja on) "puukorvia"
        Itseopin tanssimaan yksityisopetuksessa enkä hyväksynyt opetuksess mitään kaavamaista (en halunnut oppia tanssimaan ulkoaopetellusti), olin siis vaativa oppilas kun en suostunut helpoimpaan reittiin.
        Kuitenkin jossakin vaiheessa opetusta tuntui että tanssiminen tuntui edelleen väkisin vääntämiseltä joten aloitin rytmiharjoitukset kävelemällä ja sieltä se löytyi askeleen ja korvan yhteensopivuus.

        Daamini haluaa (ja tanssii)eturytmiin tai tarkalleen kohdalle ja minun korva sanoo pikkasen myöhemmän rytmin.
        Itsellä on tullut monesti mieleen tanssinko itse väärään rytmiin mutta ongelma on siinä että kun yritän aikaistaa rytmiä niin jalka ja korva ei enään sovi yhteen ja tanssista tulee heti epämielyttävän tuntuista.

        Mieleen on tullut että olenko sittenkin oppinut tulkitsemaan väärin rytmin vai kuuluuko se olla näin että kantapää ja korva kertoo milloin se on kohdallaan.

        Selvästikin tanssit aivan väärän daamin kanssa.
        Vaihda daamia ja pidä rytmisi.


      • Nimetön
        ruveta neuvomaan kirjoitti:

        Aika paha tilanne monelle (huonolla itsetunnolla varustetulle) miehelle, jos naiset rupee viemään, neuvomaan tai muuten ottamaan miehen roolin lavatanssissa.

        Sellaiset naiset saa kyllä jäädä hakematta sitten myöhemminkään.

        asian ydin myös mielestäni. Että huono itsetunto kun on, ei heitä voi neuvoa tai pyrkiä edes hienotuntoisestikaan ohjaamaan laadukkaampaan musiikin tulkintaan tanssien. Ei lupaa kysymälläkään kun ehkä sekin jo arvioidaan väärin, kun on niin huono itsetunto ja kyseinen henkoilö loukkaantuu iäksi. Kokemuksesta voin sanoa(en viittaa välttämättä tämän keskustelun, enkä yleensäkään tanssien yhteydessä kokemiini tilanteisiin)että eräät henkilöt ymmärtävät hyvänpäiväntoivotuksenkin väärin ja luulevat että piruillaan. Sääliksi käy. Sitä en ainakaan halua että joku loukkaantuu ja ilta menee pilalle. Minulla on myös huono itsetunto mutta ei se ole estänyt minua kehittymästä tai pyrkimyksestä kehittyä ja yrittää laittaa huono itsetunto sivuun ja esiintyä asiallisesti rakentaen eikä paikallaan jurnuttaen. Se vaatii työtä ja vaivannäköä mutta antaa moninkerroin hyvää palautetta takaisin joka palaute vuorostaan laittaa uskaltamaan seuraavaan yritykseen jne.


    • Tanssikursseilla neuvotaan, että "mies ottaa rytmin musiikista ja nainen miehestä". Näin siis ainakin periaatteessa. Lisäksi kun puhutaan seuraamisesta, niin nainen todellakin ihannetapauksessa seuraa miestä muutaman "nanosekunnin viiveellä". Se että miten daami voi neuvoa miestä on epäilemättä hienovarainen ja tapauskohtainen asia. Kyllä daamit minuakin ovat joskus neuvoneet (erityisesti tanssikursseilla) ja olen joskus jotain tanssiin liittyvää kysynytkin.

      Minusta kannattaa ensin tunnustella hienovaraisesti meneekö neuvo mahdollisesti perille ja jos menee, niin sitten voi neuvoa. Ilman "vastaanottavuustestiä" en menisi neuvomaan viejää.

      • Sen olen itse kokenut parhaaksi, ellei mies nimenomaan pyydä opastusta. Olen ajatellut sen niin, että sekin on taito, olla kuuntelematta musiikkia vaikka sen kuulee, seurata tahtia jonka joku toinen luo... Mielelläni suosittelen tanssikurssia ja kannustan opettelemaan "lisää". Minusta on hienoa, että ihmiset uskaltautuvat lavoille vaikka puutteellisillakin taidoilla! Olen sitä mieltä, että monet jotka itse olen kokenut loistaviksi tanssijoiksi, eivät siltä näytä ulospäin. Ei siis ole olemassa tiettyä ruumiiinrakennetta, jolle tanssi ei sovi. Ei myöskään ole olemassa NIIN huonoa sävelkorvaa, ettei joskus jotain opi. =)Edelleen, tanssin iloa toivottaen!!


      • Anni-Kaisa
        Elämänjano kirjoitti:

        Sen olen itse kokenut parhaaksi, ellei mies nimenomaan pyydä opastusta. Olen ajatellut sen niin, että sekin on taito, olla kuuntelematta musiikkia vaikka sen kuulee, seurata tahtia jonka joku toinen luo... Mielelläni suosittelen tanssikurssia ja kannustan opettelemaan "lisää". Minusta on hienoa, että ihmiset uskaltautuvat lavoille vaikka puutteellisillakin taidoilla! Olen sitä mieltä, että monet jotka itse olen kokenut loistaviksi tanssijoiksi, eivät siltä näytä ulospäin. Ei siis ole olemassa tiettyä ruumiiinrakennetta, jolle tanssi ei sovi. Ei myöskään ole olemassa NIIN huonoa sävelkorvaa, ettei joskus jotain opi. =)Edelleen, tanssin iloa toivottaen!!

        Kääntäisin asiaa vähän toisin päin ja ihmettelisin ääneen sellaista asiaa, että mikä vois olla syy siihen, jos nainen tanssii liian nopeaan tahtiin. Itselleni kävi kerran, muistaakseni jiveä tanssiessa niin, että suht kokenut mies vei mua aika tiukalla ja kovalla vientityylillään ja kommentoi siinä sitten, et älä tanssi niin nopeesti...? Itsestäni tuntui siltä, että se hänen vientinsä "pakotti" mut tanssimaan siihen tiettyyn rytmiin, ihminenhän liikahtaa kun kiskaistaan. Mut voihan se olla että en vaan osannut seurata hänen vientiään.


      • Anni-Kaisa kirjoitti:

        Kääntäisin asiaa vähän toisin päin ja ihmettelisin ääneen sellaista asiaa, että mikä vois olla syy siihen, jos nainen tanssii liian nopeaan tahtiin. Itselleni kävi kerran, muistaakseni jiveä tanssiessa niin, että suht kokenut mies vei mua aika tiukalla ja kovalla vientityylillään ja kommentoi siinä sitten, et älä tanssi niin nopeesti...? Itsestäni tuntui siltä, että se hänen vientinsä "pakotti" mut tanssimaan siihen tiettyyn rytmiin, ihminenhän liikahtaa kun kiskaistaan. Mut voihan se olla että en vaan osannut seurata hänen vientiään.

        ...ei ollenkaan välttämättä tuo tullessaan kykyä tai taitoa.

        Tätä tarkoitan tuon suht koht kokeneeksi kuvailemasi miehen osalta:

        "...ihminenhän liikahtaa kun kiskaistaan."

        Erittäin harvoin suoranaisesti kiskaista pitää (oikeastaan vain, kun muuten ei törmäys ole vältettävissä).

        Throw outitkin tehdään kuminauhamaisen sitkeällä viennillä.

        Viennin pitäisikin tapahtua pääosin merkkejä antaen (käsin vartalolla ja ilmeillä).

        Ikävä kyllä moni (jopa kohtalaisen kokenutkin) nainen ottaa viennin valmistavan osan itse vientimerkiksi ja lähtee menemään. Silloin ei enää olla samassa rytmissä.

        Tuollaisessa tapauksessa on yritettävä tehdä vienti erityisen selväksi (suorastaan osoittelevaksi), jotta tilanteesta selvittäisiin. Aina ei auta sekään.

        Siksipä onkin turvallisinta tanssia niiden (tuttujen) kanssa, joiden tietää osaavan seurata (lukea merkkejä). Eivät hötkyile.

        P.S. Niiden valssien kohdalla tosiaan tuskallisen usein tapaa (naistenhauilla enimmäkseen sentään vain) naisia, jotka yrittävät mennä valssia (hidas ml.) nopeammassa rytmissä kuin mies haluaisi ja rytmin kokisi. Jarruttaminenkaan ei yleensä silloin auta. Menee kilpajuoksuksi, ja tanssi on pilalla.

        Tuosta tietysti selviää helpoimmin sillä, että tanssiikin valssin ihan jollakin muulla askelluksella. Silloin tosin monen naisen seuraamiskynnys tulee varsin pian vastaan.


    • Tanssiva mies

      Kerran sattui tanssipariksi nainen, joka selvästi yritti muuttaa tahtia, vaikka minusta vientini oli hyvin musiikkiin sopivaa. En tietenkään antanut naisen viedä. Päinvastoin heitin leikiksi koko homman ja menin tahallani epätahtiin. Eipähän ole sama nainen enää riesaksi tullut.

      • rumbaa seuraten

        Kerran WK:n tansseissa minua haki rumballe nainen, joka kuultuaan ettei rumbani ollut kaikkein vahvimpia lajeja tokaisi, ei se mitään, jos hän saa viedä.

        Niin sitten mentiin kaksi kappaletta rumbaa julkisella tanssipaikalla naisen viemänä. Jälkikäteen arvioituna ei mitenkään hassumpi kokemus. Sainpahan tuntumaa siihen millaista on seuraaminen.


    • Jerryjeee

      Jos nainen rupeaisi tanssimisen rytmistä huomauttelemaan, palauttaisin hakuriviin.

      Ei rytmiin tanssimista voi "opettaa". Rytmitaju on samanlainen geeneissä saatu lahjakkuus kuin vaikkapa motorinen lahjakkuus.

    • Nimetön

      kun olette olleet keskustelussa mukana ja jatketaan vaan keskustelua, koska näyttää siltä että tämä aihe on "tuntematonta aluetta" monelle.
      Keskustelun aloittajana koen että pitäisi vastata (ja tekisin mielelläni ehkä myöhemmin kun on aikaa) kaikille erikseen, mutta tällä hetkellä ei ole mahdollista ajallisesti sitä tehdä.
      Mukava kun myös he jotka eivät koe tanssimista mukavana elämyksenä tulevat mukaan keskusteluun. Tällä lailla ehkä joku keskustelemalla voi saada hyviä vinkkejä omaan tilanteeseen. Minulle on tanssiminen erittäin tärkeä harrastus.

      • ...

        Mielestäni yhdessäkään vastauksessa ei ole sanottu ettei tanssi olisi mukava elämys?


      • Nimetön
        ... kirjoitti:

        Mielestäni yhdessäkään vastauksessa ei ole sanottu ettei tanssi olisi mukava elämys?

        aloitusviesti kertoo ja sisältää "ei mukavaa tanssimista". Kenelle se ei ole mukavaa on jokaisen vapaasti harkittavissa. Jos on muita mietteitä voi vapaasti kysyä suoraan lähettämällä viestin: [email protected]


      • zalla
        Nimetön kirjoitti:

        aloitusviesti kertoo ja sisältää "ei mukavaa tanssimista". Kenelle se ei ole mukavaa on jokaisen vapaasti harkittavissa. Jos on muita mietteitä voi vapaasti kysyä suoraan lähettämällä viestin: [email protected]

        Minulle on jotkut miehet sanoneet tansseissa, etteivät pidä tanssimisesta, mutta ovat sen jotenkin opetelleet, koska se on hyvä keino päästä naista lähelle. Näistä huomaa kyllä hyvin, etteivät nauti tanssista, siitä puuttuu jokin. Voisi verrata kävelyyn.
        Minua hakee yksi "tälläinen" mies usein. Ja olen todella tympääntynyt, kun menee hyvät kappaleet hukkaan. Ei edes voi nauttia pelkästä musiikista, kun toinen puhuu ja puhuu....


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        aloitusviesti kertoo ja sisältää "ei mukavaa tanssimista". Kenelle se ei ole mukavaa on jokaisen vapaasti harkittavissa. Jos on muita mietteitä voi vapaasti kysyä suoraan lähettämällä viestin: [email protected]

        Jos vielä ehdit, poista sähköpostiosoitteesi - muuten saat sinne järjettömän määrän roskapostia.

        Maailmalla on paljon osoitteenkeruu"koneita", jotka etsivät webbisivuilta sähköpostiosoitteita, ja lisäävät ne roskapostittajien listoille.

        En aio laittaa sinulle suoraan viestiä, eli jos joku väittää olevansa "..." nimellä tähän mennessä aihetta kommentoinut, se en ole minä.


      • ...
        Nimetön kirjoitti:

        aloitusviesti kertoo ja sisältää "ei mukavaa tanssimista". Kenelle se ei ole mukavaa on jokaisen vapaasti harkittavissa. Jos on muita mietteitä voi vapaasti kysyä suoraan lähettämällä viestin: [email protected]

        Jaottelisin tanssin mukavuuden kolmeen tasoon, omalta kohdaltani, viejän perspektiivistä.

        1) Parhaimman kokemuksen saan, jos annan musiikin viedä minua suoraan, ajattelematta etukäteen mitä teen. Kuvioita ynnämuita tulee sitten tehtyä itsekseen, ja askelten ajoitus ei todellakaan seuraa kaavamaista perusaskelta, vaan sitä kuinka musiikki minut saa liikkumaan. Tämä vaatii naiselta herkkää seuraamista, jos nainen olettaa että kahden hitaan jälkeen tulee kaksi nopeaa, niin sitten törmätään toisiimme.
        Näitä kokemuksia saa tuttujen ja/tai pitkään harrastaneiden naisten kanssa. Tai, paljon tanssineiden luomu-seuraajien kanssa, jotka eivät ole koskaan virallisilla kursseilla käyneet - he ovat selvästikin oppineet seuraamaan kokemuksen kautta. Tällä tavalla tanssittaessa en puhu mitään, vuorovaikutus tulee yhteisestä liikkeestä.


        2) Jos nainen on epävarma, ja ei tunne oloaan mukavaksi muuten kuin perusaskeleen ja alkeiskäännösten kanssa (lopettaa tanssimisen hämmentyneenä jos poikkean niistä), mutta kuitenkin seuraa, kokemus on "ihan ok". Tällaisessa tapauksessa, jos nainen on puhelias, voin jotain jutella takaisin, mutta se haittaa sitä jatkuvaa laskemista ja itsekontrollia jota tarvitsen estääkseni musiikin vaikutuksen tanssiini.

        3) Jos nainen ei tottele vientiä, tai vielä pahempaa, alkaa itse viemään, tai kommentoimaan etten osaa (kun en vaan suostu seuraamaan häntä), niin... brr... en laita hommaa läskiksi enkä jätä häntä kesken kappaleparia lattialle, mutta minut on kyllä jätetty.

        En ole itse juurikaan seurannut, paitsi joskus harjoituksissa, mutta olen kuullut monelta taitavalta seuraajalta (esim. vakiparit), että musiikin voi sulkea pois, ja nauttia tanssista vaikka mies menee epätahdissa. Se vähä mitä itse olen mennyt seuraajan roolissa... en muista että olisin kuunnellut musiikkia ollenkaan silloin, koska en pystynyt keskittymään kahteen asiaan yhtäaikaa.

        Tästä näkövinkkelistä katsoen ehdotuksesi että seuraaja alkaisi viedä viejää ilman että siitä on sovittu, tuntui, ja tuntuu edelleen, täsmälleen väärältä tavalta toimia, jolla pilaa sekä viejän että seuraajan tanssin.

        Kyllä ne epätahtiinkin tanssivat miehet oppivat tanssimaan oikein, jos heitä ei estä venkoilemalla vastaan. Ei ajamaankaan opita sillä tavalla että auto pyörittelee rattia itsekseen, eikä tanssimaan opita sillä että seuraaja vie väkisin.


      • soittaja...
        ... kirjoitti:

        Jaottelisin tanssin mukavuuden kolmeen tasoon, omalta kohdaltani, viejän perspektiivistä.

        1) Parhaimman kokemuksen saan, jos annan musiikin viedä minua suoraan, ajattelematta etukäteen mitä teen. Kuvioita ynnämuita tulee sitten tehtyä itsekseen, ja askelten ajoitus ei todellakaan seuraa kaavamaista perusaskelta, vaan sitä kuinka musiikki minut saa liikkumaan. Tämä vaatii naiselta herkkää seuraamista, jos nainen olettaa että kahden hitaan jälkeen tulee kaksi nopeaa, niin sitten törmätään toisiimme.
        Näitä kokemuksia saa tuttujen ja/tai pitkään harrastaneiden naisten kanssa. Tai, paljon tanssineiden luomu-seuraajien kanssa, jotka eivät ole koskaan virallisilla kursseilla käyneet - he ovat selvästikin oppineet seuraamaan kokemuksen kautta. Tällä tavalla tanssittaessa en puhu mitään, vuorovaikutus tulee yhteisestä liikkeestä.


        2) Jos nainen on epävarma, ja ei tunne oloaan mukavaksi muuten kuin perusaskeleen ja alkeiskäännösten kanssa (lopettaa tanssimisen hämmentyneenä jos poikkean niistä), mutta kuitenkin seuraa, kokemus on "ihan ok". Tällaisessa tapauksessa, jos nainen on puhelias, voin jotain jutella takaisin, mutta se haittaa sitä jatkuvaa laskemista ja itsekontrollia jota tarvitsen estääkseni musiikin vaikutuksen tanssiini.

        3) Jos nainen ei tottele vientiä, tai vielä pahempaa, alkaa itse viemään, tai kommentoimaan etten osaa (kun en vaan suostu seuraamaan häntä), niin... brr... en laita hommaa läskiksi enkä jätä häntä kesken kappaleparia lattialle, mutta minut on kyllä jätetty.

        En ole itse juurikaan seurannut, paitsi joskus harjoituksissa, mutta olen kuullut monelta taitavalta seuraajalta (esim. vakiparit), että musiikin voi sulkea pois, ja nauttia tanssista vaikka mies menee epätahdissa. Se vähä mitä itse olen mennyt seuraajan roolissa... en muista että olisin kuunnellut musiikkia ollenkaan silloin, koska en pystynyt keskittymään kahteen asiaan yhtäaikaa.

        Tästä näkövinkkelistä katsoen ehdotuksesi että seuraaja alkaisi viedä viejää ilman että siitä on sovittu, tuntui, ja tuntuu edelleen, täsmälleen väärältä tavalta toimia, jolla pilaa sekä viejän että seuraajan tanssin.

        Kyllä ne epätahtiinkin tanssivat miehet oppivat tanssimaan oikein, jos heitä ei estä venkoilemalla vastaan. Ei ajamaankaan opita sillä tavalla että auto pyörittelee rattia itsekseen, eikä tanssimaan opita sillä että seuraaja vie väkisin.

        Hei!

        Joskus ajattelin, että olenko minä se ainoa piru joka tykkää mennä musiikin innoittamana melkein miten tahansa askeltaen. Mukava, että toisillakin on samoja kokemuksia.

        1- kategorian naisia on olemassa, onneksi!


      • pakit
        zalla kirjoitti:

        Minulle on jotkut miehet sanoneet tansseissa, etteivät pidä tanssimisesta, mutta ovat sen jotenkin opetelleet, koska se on hyvä keino päästä naista lähelle. Näistä huomaa kyllä hyvin, etteivät nauti tanssista, siitä puuttuu jokin. Voisi verrata kävelyyn.
        Minua hakee yksi "tälläinen" mies usein. Ja olen todella tympääntynyt, kun menee hyvät kappaleet hukkaan. Ei edes voi nauttia pelkästä musiikista, kun toinen puhuu ja puhuu....

        Anna pakit tuollaiselle hakijalle.


      • Nimetön
        zalla kirjoitti:

        Minulle on jotkut miehet sanoneet tansseissa, etteivät pidä tanssimisesta, mutta ovat sen jotenkin opetelleet, koska se on hyvä keino päästä naista lähelle. Näistä huomaa kyllä hyvin, etteivät nauti tanssista, siitä puuttuu jokin. Voisi verrata kävelyyn.
        Minua hakee yksi "tälläinen" mies usein. Ja olen todella tympääntynyt, kun menee hyvät kappaleet hukkaan. Ei edes voi nauttia pelkästä musiikista, kun toinen puhuu ja puhuu....

        On ihan mukava kuulla mitä mieltä te olette asiasta. Lisää mielipiteitä! Miten TE teette kun osaavana tanssijana joudutte tilanteeseen että ei kaveri "osaa" vaikkakin ei ole humalassa? Seuraatteko "nöyränä" tätä toivotonta, "että voisit estää milloin sinä astut varpaille tai että hän astuu varpaille" tanssisuoritusta?


      • jos on suodattimet
        ... kirjoitti:

        Jos vielä ehdit, poista sähköpostiosoitteesi - muuten saat sinne järjettömän määrän roskapostia.

        Maailmalla on paljon osoitteenkeruu"koneita", jotka etsivät webbisivuilta sähköpostiosoitteita, ja lisäävät ne roskapostittajien listoille.

        En aio laittaa sinulle suoraan viestiä, eli jos joku väittää olevansa "..." nimellä tähän mennessä aihetta kommentoinut, se en ole minä.

        kunnossa, ei tule roskapostia. Mulla ainakaan ei ole s24:n postiin tullut ainuttakaan, vaikka ossani onkin ollut joillakin palstoilla esillä. Eri asia on sitten häiriköt.


    • Tanssiamatööri

      Eräs tanssinopettaja aloitti kerran tunnin kysymällä miespuoliselta oppilaalta: "mikä on sinun rytmisi tässä tanssissa?" ja sitten naispuoliselta oppilaalta: "tuleeko naisen tanssia miehen rytmin vaiko musiikin rytmin mukaan?". Heitänpä saman pallon tälle areenalle!

      • Tanssiamatööri

        ...tulikin ripoteltuna pitkin tätä keskusteluketjua, kiitos!

        Opettaja kertoi salaisuuden: miehellä ja naisella on erilaiset rytmit, myös tanssissa.

        Otetaan esimerkiksi viikkosiivous. Miehen rytmi siivotessa on melkoisen verkkaisa. Hieman imurinnokalla huitaistaan sohvan alle, löydetään kadoksissa ollut kake, avataan idiootin yölamppu ja aletaan seurata Kimin aika-ajoja. Naisella taas luuta heiluu ahkeraan, pöydiltä pyyhitään pölyt tarkkaan, valmistetaan samalla lounas ja ruokitaan välissä lapset sekä ehditään täyttämään vielä pesukone ennen launtai-illan tansseihin lähtöä.

        Samaan tyyliin kulkee tanssi. Valssissa esimerkiksi mies tyypillisesti ajattelee vain ensimmäistä iskua (samaan tapaan kuin koko illan kulkua...) ja naisella metronomi on jo nakuttanut useamman kierroksen. Tästä rytmien sopivasta sovittamisesta on tanssissa kysymys.


      • Naisen logiikalla
        Tanssiamatööri kirjoitti:

        ...tulikin ripoteltuna pitkin tätä keskusteluketjua, kiitos!

        Opettaja kertoi salaisuuden: miehellä ja naisella on erilaiset rytmit, myös tanssissa.

        Otetaan esimerkiksi viikkosiivous. Miehen rytmi siivotessa on melkoisen verkkaisa. Hieman imurinnokalla huitaistaan sohvan alle, löydetään kadoksissa ollut kake, avataan idiootin yölamppu ja aletaan seurata Kimin aika-ajoja. Naisella taas luuta heiluu ahkeraan, pöydiltä pyyhitään pölyt tarkkaan, valmistetaan samalla lounas ja ruokitaan välissä lapset sekä ehditään täyttämään vielä pesukone ennen launtai-illan tansseihin lähtöä.

        Samaan tyyliin kulkee tanssi. Valssissa esimerkiksi mies tyypillisesti ajattelee vain ensimmäistä iskua (samaan tapaan kuin koko illan kulkua...) ja naisella metronomi on jo nakuttanut useamman kierroksen. Tästä rytmien sopivasta sovittamisesta on tanssissa kysymys.

        Esim. hitaan valssin nopeampi rytm?
        Musiikista kuuluu selvästi puu-rat-taat (muitakin vastaavia varmaan löytyy).
        Mitenkä tuosta saa nopeamman rytmin kun jokaiseen iskuun otetaan askel.

        Sama foksissa jos jokaisen basson iskuun otetaan hitaat askeleet ja 2 nopeaa yhdelle iskulle.

        Miki pitää hoppuilla, siivouksessahan voi kiirehtiä mutta tanssissa?

        Ps. minä olen mies ja hoidan lapset sekä ruuanlaiton ja siivouksen enkä hoppuile tansseissa.


      • Tanssiamatööri
        Naisen logiikalla kirjoitti:

        Esim. hitaan valssin nopeampi rytm?
        Musiikista kuuluu selvästi puu-rat-taat (muitakin vastaavia varmaan löytyy).
        Mitenkä tuosta saa nopeamman rytmin kun jokaiseen iskuun otetaan askel.

        Sama foksissa jos jokaisen basson iskuun otetaan hitaat askeleet ja 2 nopeaa yhdelle iskulle.

        Miki pitää hoppuilla, siivouksessahan voi kiirehtiä mutta tanssissa?

        Ps. minä olen mies ja hoidan lapset sekä ruuanlaiton ja siivouksen enkä hoppuile tansseissa.

        Erilaiset rytmit ovat mysteeri myös minulle, mutta näin se vaan menee. Kannattaa lukea tämän keskustelun muut säikeet. Näissä on kuvattu useita erilaisten rytmien kohtaamisia ja konflikteja.


      • Lukenut
        Tanssiamatööri kirjoitti:

        Erilaiset rytmit ovat mysteeri myös minulle, mutta näin se vaan menee. Kannattaa lukea tämän keskustelun muut säikeet. Näissä on kuvattu useita erilaisten rytmien kohtaamisia ja konflikteja.

        Ja itse myös kokenut.
        Ei sitä tosiasiassa ole eri rytmiä on vain ajoitusongelma joka korostuu jos nainen ei malta odottaa mieheltä merkkiä tai singnaalia milloin lähdetään.

        meillä daamin kanssa menee hyvin ensinmäiset kymmenen sekunttia ihan siitä syystä että hän joutuu odottamaan milloin minä lähden liikkeelle eli hän tietää että jos varastaa heti lähdössä niin menee uusintalähtöön, mutta sitten kun päästään vauhtiin hän alkaa itse kuunnella musiikkia ja etsii itselle sopivan ajoituksen (joka ei ole minulle sopiva).
        Tämä ongelma korostuu hitaissa, ei malta odottaa.
        Ketjun perusteella tämä tuntuu olevan hirveän yleistä.
        Kysymys kuuluukin miksi?
        Onko todella niin niinkuin eräs nainen sanoi, naiset eivät kehtaa myöntää etteivät osaa tanssia eivätkä halua ottaa kritiikiä vastaan.


    • Mies pohjanmaalta

      Voisihan nainen osaavampana tanssiana ottaa komennon itsellee. Mutta olisiko siitä mitään apua, tilanteessa, jossa mies ei osaa tanssia, tai ei ole rytmitajua. Mies saattaisi mennä täysin lukkoon. Taitava miestanssia, kyllä pystyy muuttamaan askelkuvioita - naisen tahtomalla tavalla. Jos tanssin taitamattoman partnerin kanssa ja huomaan, että hänen on vaikea seurata askeleitani, niin muutan tanssityyliäni, heikomman ehdoilla. Naisten kommenttien mukaan olen hyvä tanssia. Mutta minua askarruttaa oma innostumiseni tanssin riemussa. Tanssin rytmin mukaan, ja annan rytmin määrätä askelkuvioni. Aprikoin mitä nainen ajattelee, tanssin jälkeen, kun häntä on viety lavalla. Tanssikansasta poikkeavalla, vaudikkaalla, liitävällä, rytmikkäällä, miehen omilla toimivilla askelkuvioilla. Yleensä hyvä partneri on osannut seurata vientityyliäni. Uskallanko vielä hakea ja viedä naista vauhdikkaasti

      • Nimetön

        Ajanpuutteen vuoksi toistaiseksi vain kahdelle. Sinä joka olet huolestunut kun annoin s-postiosoitteeni. Kiitän vinkistäsi kovasti mutta osoite on tämän sivun moderaattorin hallussa ja hän vastaa siitä miten se toimii, jos olen oikein ymmärtänyt suomi24: s-postitoiminnon(minulla on tämä osoite vaan suomi24:n jäsenille ja lukijoille.
        Jos olen ymmärtänyt väärin otan mielelläni vastaan ohjeen joka tekee osoitteesta asiallisesti toimivan.
        Sinä "Mies pohjanmaalta", jolla rytmi vie kielen, jatka vain samaan tyyliin. Olethan saanut vain positiivista palautetta tähän asti, vai mitä? Sinunlaisia "joustavia, musiikin taiteellista sanomaa hyvin käytännössä toteuttavia" tarvitaan paljon lisää tanssilattioilla. Nimenomaan siitä tunteesta jota koet tanssiessasi on tanssimisessa mielestäni kysymys. Kirjoitat että, nainen osaavampana tanssijana voisi ottaa komennon itselleen, mutta...., kertoo minulle sinun taidosta kokea empaattisuutta, siis toisen huomioon ottamista, että voisit keskustella enempikin ja kehitellä erilaisia ratkaisuja tilanteeseen.
        Sen vuoksi kysyn sinulta, miten suuri riski että mies menee lukkoon, kun nainen on hienotunteinen ja antaa ymmärtää ettei halua loukata vaan tarjoutuu tekemään tanssitilanteesta siedettävän molemmille( ja miehelle avata oven uuden oppimiseen)? En ainakaan minä haluaisi antaa huonoa kokwmusta tanssista vaan päinvastoin.


      • Mies pohjanmaalta
        Nimetön kirjoitti:

        Ajanpuutteen vuoksi toistaiseksi vain kahdelle. Sinä joka olet huolestunut kun annoin s-postiosoitteeni. Kiitän vinkistäsi kovasti mutta osoite on tämän sivun moderaattorin hallussa ja hän vastaa siitä miten se toimii, jos olen oikein ymmärtänyt suomi24: s-postitoiminnon(minulla on tämä osoite vaan suomi24:n jäsenille ja lukijoille.
        Jos olen ymmärtänyt väärin otan mielelläni vastaan ohjeen joka tekee osoitteesta asiallisesti toimivan.
        Sinä "Mies pohjanmaalta", jolla rytmi vie kielen, jatka vain samaan tyyliin. Olethan saanut vain positiivista palautetta tähän asti, vai mitä? Sinunlaisia "joustavia, musiikin taiteellista sanomaa hyvin käytännössä toteuttavia" tarvitaan paljon lisää tanssilattioilla. Nimenomaan siitä tunteesta jota koet tanssiessasi on tanssimisessa mielestäni kysymys. Kirjoitat että, nainen osaavampana tanssijana voisi ottaa komennon itselleen, mutta...., kertoo minulle sinun taidosta kokea empaattisuutta, siis toisen huomioon ottamista, että voisit keskustella enempikin ja kehitellä erilaisia ratkaisuja tilanteeseen.
        Sen vuoksi kysyn sinulta, miten suuri riski että mies menee lukkoon, kun nainen on hienotunteinen ja antaa ymmärtää ettei halua loukata vaan tarjoutuu tekemään tanssitilanteesta siedettävän molemmille( ja miehelle avata oven uuden oppimiseen)? En ainakaan minä haluaisi antaa huonoa kokwmusta tanssista vaan päinvastoin.

        Tarkoitan tällä koukkuun menolla sitä. Mieshän on mies. Halua tanssia hyvin kyllä riittää, mutta jalkoja on vaikea käskeä, liikkumaan ohjeen mukaan.
        Riski on siinä, että mies kokee tanssimisen mahdottomaksi suorittaa. Ja päättä minulle riitti, ja vie viehättävän ja taitavammintanssivan lattialta pois. Mies ehkä häpeää, omaa käytöstään siihen miten hän suhtautuu, jos askelkuviossa tuleekin, jokin virhe. Ehkä kauheaa manaamista. Varsinkin jos daami on oikein viehättävä ja hienotunteinen.


      • Mieltä
        Mies pohjanmaalta kirjoitti:

        Tarkoitan tällä koukkuun menolla sitä. Mieshän on mies. Halua tanssia hyvin kyllä riittää, mutta jalkoja on vaikea käskeä, liikkumaan ohjeen mukaan.
        Riski on siinä, että mies kokee tanssimisen mahdottomaksi suorittaa. Ja päättä minulle riitti, ja vie viehättävän ja taitavammintanssivan lattialta pois. Mies ehkä häpeää, omaa käytöstään siihen miten hän suhtautuu, jos askelkuviossa tuleekin, jokin virhe. Ehkä kauheaa manaamista. Varsinkin jos daami on oikein viehättävä ja hienotunteinen.

        Oman tanssiharrastukseni alkuaikana ihmettelin kun joitakin kappaleita en yksinkertaisesti osannut tanssia, ne oli yksinkertaisesti keskeytettävä ja vietävä daami pois parketilta jo muutaman kymmenen sekunnin kuluttua, nolottihan se ja suoraan sanottuna vitutti.
        Nyt myöhemmin kun taidot ovat karttuneet havaitsen sen että tietyissä kappaleissa daamillani on tapana tanssia huomattavasti eri rytmiin, eli nämä totaaliset lukkoonmenemiset olivat syytä siitä että daamini yritti väkisin ohjata minut "väärään" tahtiin joka ei sopinut minulle ollenkaan, siihen kun lisäsi aloittajan epävarmuus niin homma oli valmis.
        Nykyään tulee vain hauis kipeäksi kun tiukennan otetta jos daami yrittää karkuun, raskastahan se on kun joka iskulla daamin paino heittäytyy oikean käteni varaan (varastaa lähdössä), rytmi ei enään nykyään kärsi tuosta.
        Jotkut luulevat auttavan kun mies kertoo että ei tule mitään niin daami vetää eteenpäin ja kehoittaa tanssimaan "väärään rytmiin". Parikertaa tuli vastaan sellainen tilanne ja siinä ei auta kuin jättää daami yksin parketille kun ei puhetta ymmärtänyt.


      • Pohojalaanen miäs
        Mieltä kirjoitti:

        Oman tanssiharrastukseni alkuaikana ihmettelin kun joitakin kappaleita en yksinkertaisesti osannut tanssia, ne oli yksinkertaisesti keskeytettävä ja vietävä daami pois parketilta jo muutaman kymmenen sekunnin kuluttua, nolottihan se ja suoraan sanottuna vitutti.
        Nyt myöhemmin kun taidot ovat karttuneet havaitsen sen että tietyissä kappaleissa daamillani on tapana tanssia huomattavasti eri rytmiin, eli nämä totaaliset lukkoonmenemiset olivat syytä siitä että daamini yritti väkisin ohjata minut "väärään" tahtiin joka ei sopinut minulle ollenkaan, siihen kun lisäsi aloittajan epävarmuus niin homma oli valmis.
        Nykyään tulee vain hauis kipeäksi kun tiukennan otetta jos daami yrittää karkuun, raskastahan se on kun joka iskulla daamin paino heittäytyy oikean käteni varaan (varastaa lähdössä), rytmi ei enään nykyään kärsi tuosta.
        Jotkut luulevat auttavan kun mies kertoo että ei tule mitään niin daami vetää eteenpäin ja kehoittaa tanssimaan "väärään rytmiin". Parikertaa tuli vastaan sellainen tilanne ja siinä ei auta kuin jättää daami yksin parketille kun ei puhetta ymmärtänyt.

        Kyllä nainenkin, joskus vie miestä. Tällaisen viemisen kohteeksi joutuu, kun hakee noin 50 - 60 vuotiaan hyvän näköisen. ( ei tietenkään voi yleistää). Tähän asti elämästään, hän on tanssinut aina oman miehensä kanssa, ja heille on muodostunut, joku oma tanssityyli. Kun alan viedä naista - niin hän ottaa pian ohjat käsiinsä. Hän ottaa tiukanotteen ja muuttaa tanssityylimme omaksi tyyliksi. No kyllä se minulle sopii, että nainen vie, hän, kun osaa tanssia hyvin. Mutta opin, että tätä naista en hae enää koskaan. Tanssista menee se nautinto, ei naisen viemisen takia, vaan tämä kummallinen tanssityyli.


      • Nimetön
        Pohojalaanen miäs kirjoitti:

        Kyllä nainenkin, joskus vie miestä. Tällaisen viemisen kohteeksi joutuu, kun hakee noin 50 - 60 vuotiaan hyvän näköisen. ( ei tietenkään voi yleistää). Tähän asti elämästään, hän on tanssinut aina oman miehensä kanssa, ja heille on muodostunut, joku oma tanssityyli. Kun alan viedä naista - niin hän ottaa pian ohjat käsiinsä. Hän ottaa tiukanotteen ja muuttaa tanssityylimme omaksi tyyliksi. No kyllä se minulle sopii, että nainen vie, hän, kun osaa tanssia hyvin. Mutta opin, että tätä naista en hae enää koskaan. Tanssista menee se nautinto, ei naisen viemisen takia, vaan tämä kummallinen tanssityyli.

        Ymmärrän että olet loukattu moisesta käyttäytymisestä. Onkohan se ihan yleistä, siis että "kaikki" miehet eivät voi hyväksyä tälläistä viemistä vaikkakin nainen osaa tanssia ja sillälailla vois tanssi ollakin nautinto molemmille?


      • Mies pohjanmaalta
        Nimetön kirjoitti:

        Ymmärrän että olet loukattu moisesta käyttäytymisestä. Onkohan se ihan yleistä, siis että "kaikki" miehet eivät voi hyväksyä tälläistä viemistä vaikkakin nainen osaa tanssia ja sillälailla vois tanssi ollakin nautinto molemmille?

        En voi sanoa,että olisin loukkaantunut, vaikka nainen viekin miestä. Jos lattialla ei olisi muita tanssitettavia. Niin voisin hakea tätä viejä naistakin. Osasihan hän tanssia hyvin, miinusta oli vain hänen tyylinsä. Muiden miesten käyttäytymisestä en tiedä. Minusta tanssilattialla on edettävä huonomman tanssian ehdoilla. Eikä opetusta tulisi tehdä vapaa-aikana.Totuuden nimessä, en pidä siitä, jos nainen vie. Eu;n didektiivi voisi määrätä: Vain nainen vie tanssilattialla.


      • savolaesmies
        Mies pohjanmaalta kirjoitti:

        En voi sanoa,että olisin loukkaantunut, vaikka nainen viekin miestä. Jos lattialla ei olisi muita tanssitettavia. Niin voisin hakea tätä viejä naistakin. Osasihan hän tanssia hyvin, miinusta oli vain hänen tyylinsä. Muiden miesten käyttäytymisestä en tiedä. Minusta tanssilattialla on edettävä huonomman tanssian ehdoilla. Eikä opetusta tulisi tehdä vapaa-aikana.Totuuden nimessä, en pidä siitä, jos nainen vie. Eu;n didektiivi voisi määrätä: Vain nainen vie tanssilattialla.

        Savossa päen toimitaan hiukan joustavammin, joskus pitää vain naisen antaa luulla vievänsä. Täällä kun tanssisuoritus ei ole niin tärkeä. Jos haluu saada, niin on pakko jotain antaa.


      • Epäileväinen
        Nimetön kirjoitti:

        Ymmärrän että olet loukattu moisesta käyttäytymisestä. Onkohan se ihan yleistä, siis että "kaikki" miehet eivät voi hyväksyä tälläistä viemistä vaikkakin nainen osaa tanssia ja sillälailla vois tanssi ollakin nautinto molemmille?

        "vaikkakin nainen osaa tanssia ja sillälailla vois tanssi ollakin nautinto molemmille?"

        Onko kyse tosiaan naisen osaamisesta, ettei vaan johonkin tiettyyn kaavaan kangistumisesta? Olen tanssittanut monia naisia, jotka ovat tanssineet vuosia saman parin kanssa ja jämähtäneet johonkin aivan omituiseen tyyliin. Heillä on monesti tapana pyrkiä vaikuttamaan miehen vientiin. Ei hyvä. Ei ollenkaan hyvä.


      • Nimetön
        Mies pohjanmaalta kirjoitti:

        En voi sanoa,että olisin loukkaantunut, vaikka nainen viekin miestä. Jos lattialla ei olisi muita tanssitettavia. Niin voisin hakea tätä viejä naistakin. Osasihan hän tanssia hyvin, miinusta oli vain hänen tyylinsä. Muiden miesten käyttäytymisestä en tiedä. Minusta tanssilattialla on edettävä huonomman tanssian ehdoilla. Eikä opetusta tulisi tehdä vapaa-aikana.Totuuden nimessä, en pidä siitä, jos nainen vie. Eu;n didektiivi voisi määrätä: Vain nainen vie tanssilattialla.

        Nitä tulevaisuus tuo tullessaan EU jms. sitä ei kukaan tiedä etukäteen, mutta mukava kun sanoit mielipiteesi. Olet varmaan menossa tangomarkkinoille? Ei yhtään tiedä vaikka otettais se keskustelu EU:sta siellä tangon myötä.


    • OikeaRytmi???

      Mita tarkoitat oikealla rytmillä ja askeleella? Moni daami kun on lopullisesti kyllästynyt tanssimaan "oikeilla askelilla oikeaan rytmiin".

      • Mies pohjanmaalta

        Oikealla rytmillä ja askelilla en tarkoita, että olisin joku teoreetikko, joka tanssii, jonkun kaavan mukaan. Minun rytmi ja askeleet perustuvat enemmänkin tunteeseen siitä millä tavoin musiikki vie mukanaan. Kyllä oikea askel on kuviossa pohjana, mutta soveltaen ja muita matkien. Eihän tällainen tanssinautinto sovi kaikkien partnerien kanssa. Mutta joskus sattuu löytymään henkilö, jolla on samantyyppiset geenit. Ja geenit sopivat yhteen. Silloin hiki virtaa ja sydän pampattaa.


    • ja nainen

      Ei siitä mitään tulisi jos nainen alkaisi viemään.
      Itse olen huomannut miten jotku naiset luulee osaavansa tanssia lähinnä täällä olevansa kirjoitusten mukaan.
      Näin miehenä olen huomannut ettei samanlaista tanssitaitoista naista ole tullut vastaan kertaaakaan.
      On pitkää askelta,lyhyttä ja lopuksi kävelevää tyyliä.
      Eli ei sitä mies heti osaa tanssia kaikenmoisten tyylien kanssa ja sitten kun joukkoon kuuluu vielä naisia jotka omasta mielestään vielä luulevat osaavansa tanssia ja tanssitaito on kaikkea muutakuin osaamista tanssia.

    • Lavatanssija vain

      Tanssia voi hyvinkin monella tavalla ilman, että mennään epätahtiin. Jos nainen yrittää vääntää tanssistani väkisin jotain perusfoksia, niin en varmasti tykkää. Mutta ehkä joku kursseja käymätön kokematon kaveri voisi jopa ilahtua hienotunteisesta opastuksesta. En kuitenkaan kehoita kokeilemaan ainakaan kysymättä ensin.

    • Naiset ei vie

      Ei.
      Mies ei ikinä opi, jos naiset vie.
      Olen tanssittanut tällaisen miehen naisia ja on pirullista kun tuppaavat väkäämään aina johonkin suuntaan.
      Naiset pysykää lestissänne ja seuratkaa miestä.
      Mies vie ... vaikka päin helkkaria ... teidän kuuluu seurata, hymyillä ja kiittääkkin vielä lopuksi.

      • Nimetön

        Voisit kyllä mielestäni ottaa osaa keskusteluun.


    • ...

      Noniin, tässä yhteenveto tähän mennessä tulleista miesten (oletettavasti) vastauksista. Saattaa olla että olen tulkinnut jotain väärin, monet kirjoittajat eivät sano kovin selkeästi mitä mieltä ovat, mutta mielestänin tässä on nyt tullut suht selkeitä vastauksia neljältätoista mieheltä.

      - Naisen pitää seurata (9 kpl), asiasta ei edes keskustella.

      Tätä mieltä olivat nimimerkit: "ruveta neuvomaan", "Naisen kuuluu seurata", "daamin kanssa", "Tanssiva mies", "Jerryjee", "Mieltä", "Mies pohjanmaalta", "Lavatanssija", "naiset ei vie"

      - Nainen voi viedä, mutta vain jos siitä sovitaan yhteisymmärryksessä, miestä edes vahingossa loukkaamatta. (5 kpl)

      Tätä mieltä olivat nimimerkit "...", "Jälkitahti", "Cake", "rumbaa seuraten", "ja nainen"

      - Nainen voi yrittää viedä salassa, pyytämättä siihen ensin lupaa: (0 kpl).

      Eli, 64 % miehistä, noin kaksi miestä kolmesta, kokee naisen vientiyritykset, tai jopa sellaisen ehdottamisen, loukkaavana tai epämiellyttävänä.

      Loput, noin joka kolmas mies, voi suostua naisen vientiin, jos siihen on heidän mielestään hyväksyttävä syy - esim jos mies tietää ettei osaa kyseistä tanssia, ja itse pyytää apua.

      • Nimetön

        että vaivauduit laskemaan tulokset keskustelusta. Arvostan sitä kovasti. Sinun kirjoittamisen perusteella kanssasi tanssiessa voi tuntea että todella tanssii eikä tarvitse miettiä voisiko varovasti kysyä....Uskoisin että sinunlaisiasi on hyvin vähän lattioita kuluttamassa. Toivon todella että "miehet" ryhdistäytyvät ja alkavat arvostamaan tanssia ja sen hyvää hallitsemista sekä opettelemaan jos kerran käyvät tansseissa. Joskus tuntuu siltä että vanha tyyli ennen näitä nykyisiä oli parempi siis "piiritanssit" joskus 1900 luvun alussa. Silloin ei jäänyt kuulemma kukaan kärsimään ulkopuolisuudesta tai siitä että joku ei hallitse tanssia, kun kaikki tanssivat yhdessä. Oliskohan nykyiset kansantanssit samaa tyyliä?


    • Vihtori vain

      Tämähän on koettu jo autolla liikuttaessa. Kun mies ajaa autolla, ja nainen ohjaa miestä osaavampana.
      Nainen ottaa aloitteen ja hienovaraisesti "johtaa" auton kulkua osaavana. Näin miehen on mahdollisuus "oppia" oikea ajotapa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4776
    2. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2179
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      1823
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      190
      1792
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      168
      1560
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

      Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      283
      1431
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      206
      1260
    8. Sinut mies vain haluan

      Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      88
      1179
    9. Miten suhtautuisit

      jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      207
      1162
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

      Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1124
    Aihe