Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Erittäin huono

Härry Pötter

Harry Potter on perseestä.. Eihän sitä olisi ilman sormusten herraa. suoraa lainausta. en ymmärrä miten kaiken ikäiset voivat lukea sitä, se on tarkoitettu ala-aste ikäisille LAPSILLE!!

35

1817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukija

      Jos Harry Potter on perseestä, kuten sanoit, ja se on suora lainaus Sormusten herrasta, silloinhan Sormusten herra on myös perseestä. Vai kuinka?

    • hammästynyt

      jos härrypotter on persee..stä niin oot väärässä harrypotter on paras.

    • Pat Bateman

      Öh... Et ole varmaan sitte LOTRia lukeanu kunnolla, koska jos olisit, tietäisit ettei niissä paljoa muuta yhteistä ole ku taikasauvat, velhot ja muutama lohikäärme... Juoni on täysin erilainen. Eikä potterit ole ainoita kirjoja missä noita elementtejä on, onko neki kirjat sitte vaan LOTRista kopioitu?

    • Hermione

      Soo soo, ei tuollaista kielenkäyttöä! Joka tapauksessa kummatkin ovat hyviä ja jokaisella saa olla omat mielipiteet, että sillee...

    • loony

      Ilmeisesti et. Noo, jos itte saan sanoo näkemykseni ni sitä ei kyllä ihan pikkusille lapsille oo suunnattu! Ehkä ykkönen ja kakkonen on vähän ei-niin-aikuismaisia mutta siitä edespäin..=D Ja tosiaan jos kattoo vaan leffat, ni Potterista voi saada vähän väärän käsityksen..=/

      Potterit RULAA!!!

    • potter fani

      se tsh on ihan paska. siinä on vaa runoja ja lauluja. no okei kyl hp on matkittu aika paljo tsh:sta mut se ei tarkota sitä et se tekis siitä huonoo

      • Fawkes

        on runoissa ja lauluissa? LotR ajottuu siihen aikaan, jolloin historiaa ei kirjotettu vaan siitä tehtiin lauluja ja tieto välitty suullisena kansanperinteenä. tyypit ei istu kirjastos ja kahlaa opuksii läpi, ne kuuntelee lauluja.
        joka ainoo fantasiakirja on saanu vaikutteita toisista, ei se tee hp:sta yhtää huonompaa. se on hyvä kirja, mut lotr:lle ei mikää vedä vertoja.


      • *Hermione*

        ...ETTÄ POTTERII EI OLE MATKITTU MISTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Athena
        *Hermione* kirjoitti:

        ...ETTÄ POTTERII EI OLE MATKITTU MISTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        ja mistä SÄ sen tiedät??? Rasittavaa ku kaikki pellet yrittää vääntää jostain jotain, vaikka ne ei tiedä asiasta todellisuudessa yhtään mitään. mä en kuitenkaan väitä että hp on matkittu mistään.


      • potter fani
        *Hermione* kirjoitti:

        ...ETTÄ POTTERII EI OLE MATKITTU MISTÄÄN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        kyllä potteriin on otettu joitin juttuja tsh:sta... kuten ankeuttajat (tsh:ssa huppupäiset ratsastajat)... elävät puut jne... mut oon kyl sitä mieltä et potterit on parempia...


      • ginny
        potter fani kirjoitti:

        kyllä potteriin on otettu joitin juttuja tsh:sta... kuten ankeuttajat (tsh:ssa huppupäiset ratsastajat)... elävät puut jne... mut oon kyl sitä mieltä et potterit on parempia...

        Munki mielestä potterit on parempii ku ths!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) :D JEEEE...


    • *Hermione*

      Siitäs sait!! Sittenhän TSH:kin on per*****ä!!!!! (Mut ei se kyl ihan oo...) MUTTA JOANNE EI OLE TOSIAANKAAN MATKINUT THS:ÄÄ!!! Siis ootko ees lukenu potterii? Eihän THS:ssä oo mitään KOULUA!!! (ÄÄLIÖ!)

      • Kukkanen

        Sinun ja varsin monien täällä kannattaisi varmaan
        lukea Rowlingin elämänkerta! 1.TSH.ssa ei siis todellakaan ole sitä velhokoulua(niin kuin ilmaisit), mutta Ursula K. Le Guinin Maameren tarinat kirjoissapa onkin! Mistäs tiedät ettei Rowlingin ole lainannut aihetta sieltä? 2.Rowling
        itse mainitsee elämänkerrassaan muutamia juttuja
        joita hän on ainakin lainaillut TSH.sta, ja jopa
        ensin suunnitteli kirjailijanimekseen J.R.R. Rowling! Törkeää!


      • -potta-
        Kukkanen kirjoitti:

        Sinun ja varsin monien täällä kannattaisi varmaan
        lukea Rowlingin elämänkerta! 1.TSH.ssa ei siis todellakaan ole sitä velhokoulua(niin kuin ilmaisit), mutta Ursula K. Le Guinin Maameren tarinat kirjoissapa onkin! Mistäs tiedät ettei Rowlingin ole lainannut aihetta sieltä? 2.Rowling
        itse mainitsee elämänkerrassaan muutamia juttuja
        joita hän on ainakin lainaillut TSH.sta, ja jopa
        ensin suunnitteli kirjailijanimekseen J.R.R. Rowling! Törkeää!

        MISTÄ KEKSIT ETTÄ Joanne ois muka eka meinannu laittaa nimekseen J.R.R. Rowling?? Minkä ihmeen takii se sen tekis?? KYSYN VAA.........


      • Athena
        -potta- kirjoitti:

        MISTÄ KEKSIT ETTÄ Joanne ois muka eka meinannu laittaa nimekseen J.R.R. Rowling?? Minkä ihmeen takii se sen tekis?? KYSYN VAA.........

        leikin hermionea :)
        No siis, jos Rowling oli sillon tolkien fani, nii sit sillei yritti olla nokkela...


      • Kukkanen
        Athena kirjoitti:

        leikin hermionea :)
        No siis, jos Rowling oli sillon tolkien fani, nii sit sillei yritti olla nokkela...

        Ensinnäkään nimi ei edes oikeasti ole J.K.Rowling
        vaan pelkkä J.Rowling(K kirjain=Kathleen lainattu
        isoäidiltä). Rowling halusi laittaa vain nimen alkukirjaimen kirjan kanteen Viisasten Kiven ilmestyessä, koska ei halunnut "sukupuolirasismin" vaikuttavan kirjojen myyntiin. Ja siitä J.R.R. Rowling nimestä, sen rouva itse mainitsi elämänkerrassaan
        Suosittelen kyllä lukemaan...


      • Athena
        Kukkanen kirjoitti:

        Ensinnäkään nimi ei edes oikeasti ole J.K.Rowling
        vaan pelkkä J.Rowling(K kirjain=Kathleen lainattu
        isoäidiltä). Rowling halusi laittaa vain nimen alkukirjaimen kirjan kanteen Viisasten Kiven ilmestyessä, koska ei halunnut "sukupuolirasismin" vaikuttavan kirjojen myyntiin. Ja siitä J.R.R. Rowling nimestä, sen rouva itse mainitsi elämänkerrassaan
        Suosittelen kyllä lukemaan...

        Kyllä mä ton tiesin, ja miten se liittyy asiaan??


      • mää...
        Kukkanen kirjoitti:

        Ensinnäkään nimi ei edes oikeasti ole J.K.Rowling
        vaan pelkkä J.Rowling(K kirjain=Kathleen lainattu
        isoäidiltä). Rowling halusi laittaa vain nimen alkukirjaimen kirjan kanteen Viisasten Kiven ilmestyessä, koska ei halunnut "sukupuolirasismin" vaikuttavan kirjojen myyntiin. Ja siitä J.R.R. Rowling nimestä, sen rouva itse mainitsi elämänkerrassaan
        Suosittelen kyllä lukemaan...

        Mut eix Kathleen oo sen toinen nimi?


      • Pat Bateman
        mää... kirjoitti:

        Mut eix Kathleen oo sen toinen nimi?

        Ei oikeesti, vaan se vaan omaksu sen koska sen isoäiti oli sille tosi rakas... Tavallaan muistoks, kunnianosotukseks tai sellaseks... sillä ei ole toista nimeä, mun käsittääkseni... Luulen lukeneeni jostain..


      • Pallas
        Athena kirjoitti:

        Kyllä mä ton tiesin, ja miten se liittyy asiaan??

        Ich kann auch finnisch sprechen.


      • Mr Flibble
        Athena kirjoitti:

        Kyllä mä ton tiesin, ja miten se liittyy asiaan??

        Bugger, if you insist on speaking English, then at least do it properly. Misspelled text is such an irksome read. As if there weren't enough typos in the Finnish messages...


    • kalkkaros

      minun mielestä molemmat ovat hyviä kirjoja ja elokuvia (ehkä tsh on vähän parempi elokuvana).
      Kaikillahan on tietysti omat mielipiteensä.
      Minusta hp ai ole matkinut tsh:ta. mutta siitäkin voi olla monta mieltä.

    • we will meat again :)

      Elikkä, Harry Potterit eivät ole todellakaan lainattu Sormusten herrasta ja kun niin väität et ole todellakaan lukenut kumpaakaan noista kirjoista. TSH on vanha klassikko ja HP vasta uusi tulokas ja ihan eri tavalla kirjoitettu ja juoni...se on aivan eri tasoa...

      Molemmat ovat minun mielestä hyviä, mutta ne eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Ainoa sama asia on se, että molemmat löytyy Fantasia-hyllystä..

      • we will meat again :)

        Toi mun juttu koski sitten kirjoja...


      • Athena

        nyt ihan huvikseni annan tunnustusta tälle tekstille. musta se oli hyvin kerrottu, tai ainaki pärempi ku joku tyylii "HARRY POTTER EI OO KOPIOTU MISTÄÄ!!! HARRY POTTER IS BEST!!" en tiiä ootteko törmänny kyseiseen henkilöön joka ei oikein hallitse englantia, mutta jos ette, nii kyllä täältä yhtä huvittavia tekstejä löytyy joka kulmasta. En ole välttämättä samaa mieltä, mutten myöskään välttämättä eri mieltä. Kallistun kummiskin niiden puolelle jotka osaa sanoo asiansa oikein ja diplomaattisesti, ja nyt en oo nähny kauheesti niitä jotka on sitä mieltä, ettei hp:ta ole kopioitu taru sormusten herrasta.


    • mä vaan

      PIÄ SE TURPAS VAAN KII SE ON SUN MIELI PIDE JA TÄÄ ON MUN.Mä tykkään harry potter elokuvista mutta ne ei oo pelottavia.Itse olen ala-asteella 3 luokalla

      • Athena

        ettet nyt sattuis olee sama "mimmi" ku jossain tuol hornassa?? Jos sä et osaa esittää hyviä perusteluja mielipiteilles, nii ole sinä mielummin hiljaa. Täällä saa kertoa oman mielipiteensä, ja on hyvä jos kertoo sen päinvastasella tavalla ku sä ja kaikki muut pellet.


      • -OPETTAJA-

        Minä en pidä yhtään tuollaisesta, että jopa 3-LUOKKALAISET HUUTAVAT JA KIROAVAT täällä!! Eikös äiti ja isi ole opettaut mitään??
        -pettynyt lasten kielenkäyttöön-


      • ÄITI

        MITÄ SINÄ TÄÄLLÄ INTERNETISSÄ TEET?!?!? ENKÖ MINÄ SANONUT JO ETTÄ NYT MENET SIIVOAMAAN HUONEESI ETKÄ PYÖRI TÄÄLLÄ HARRY POTTER-SIVUILLA!!! EIKÄ MITÄÄN MUTTIA TAI TULEE ARESTIA!!! JA MITÄ KIROILUUN TULEE MENET HETI PESEMÄÄN SUUSI MÄNTYSUOVALLA!!! JA ET ENÄÄ KATSO HARRY POTTEREITA KOSKA NE ON K-11!!!


      • VELI

        HYVÄ KU ÄITI ALKO VÄHÄN PATISTAA SUA SISKO-KULTA!! xP KOTIIN SIITÄ JA SUUN PESUUN!!!!!!! JA TIESITHÄN SÄ SEN ETTÄ OOT VASTA 10.V JA POTTERII EI SAA KATTOO ALLE 11-VUOTIAAT!!! xD JA ETTÄ MÄÄ OONKI JO 12... HAHAAAAA!!!!!!!! LÄLLÄLLÄÄÄ...


      • Anonyymi
        -OPETTAJA- kirjoitti:

        Minä en pidä yhtään tuollaisesta, että jopa 3-LUOKKALAISET HUUTAVAT JA KIROAVAT täällä!! Eikös äiti ja isi ole opettaut mitään??
        -pettynyt lasten kielenkäyttöön-

        Mikä tiukkis oot?
        Jos sanoo että turpa kiinni, ei se oo mitää kiroamista.


      • Anonyymi
        -OPETTAJA- kirjoitti:

        Minä en pidä yhtään tuollaisesta, että jopa 3-LUOKKALAISET HUUTAVAT JA KIROAVAT täällä!! Eikös äiti ja isi ole opettaut mitään??
        -pettynyt lasten kielenkäyttöön-

        Mikä tiukkis oot?
        Jos sanoo että turpa kiinni, ei se oo mitää kiroamista.


    • Anonyymi

      No nyt ikää lienee tarpeeksi katsoa vaikka mitä.

    • Anonyymi

      harry potterit vai mitä olikaan on ihan surkeita paskoja.
      En oo ikinä lukenu mitään yhtä huonoa.

    • Anonyymi

      Miks sun pitää ilmoittaa siitä täällä ketään ei kiinnosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe