pentu 3kk

kysyjä??

Minkä kokoinen dobberin kuuluisi olla 3kk ikäisenä?
Kyseessä on uros ja säkää ja painoa tiedustelisin. Siis suuntaa antavia mittoja.

4

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lidhfskudhkuf

      Meidän narttu nyt 3kk ja 2vko. Painaa 21kg ja säkäkorkeus noin 54cm. Veljensä on vähän rotevampi ja painaa pari kiloa enemmän.

      • julma alku pennulla..

        Tämä minun ostamani pentu täyttää su 3kk ja on 42cm 10,5 kg.
        Onko ihan normaalin kokoinen?
        Tuli ostettua säälistä kyseinen koira. Myyjä piti sitä ja siskoaan kylpyhuoneessa ja oli tosi laiha niin että kylkiluut törröttivät (näkyvät vieläkin vähän)ja turkki aika huonossa kunnossa.
        Paha virhe mikä nyt kaduttaa mutta en voi viedä sitä enään niihin oloihin takaisin.
        Ekat 2 pv pentu vaan söi ja nukkui. Eilen näki varmaan ensimmäistä kertaa toisen koiran ja pelästyi tätä ja ulvoi ja pissasi hätäpissat. Kyseessä oli perhoskoira. Nyt pelottaa josko pennulla on jo kasvu ja päävikoja??


      • ////////
        julma alku pennulla.. kirjoitti:

        Tämä minun ostamani pentu täyttää su 3kk ja on 42cm 10,5 kg.
        Onko ihan normaalin kokoinen?
        Tuli ostettua säälistä kyseinen koira. Myyjä piti sitä ja siskoaan kylpyhuoneessa ja oli tosi laiha niin että kylkiluut törröttivät (näkyvät vieläkin vähän)ja turkki aika huonossa kunnossa.
        Paha virhe mikä nyt kaduttaa mutta en voi viedä sitä enään niihin oloihin takaisin.
        Ekat 2 pv pentu vaan söi ja nukkui. Eilen näki varmaan ensimmäistä kertaa toisen koiran ja pelästyi tätä ja ulvoi ja pissasi hätäpissat. Kyseessä oli perhoskoira. Nyt pelottaa josko pennulla on jo kasvu ja päävikoja??

        Anna rakkaalle dobermannillesi ruokaa, hellyyttä ja rakkautta... Ja kehu paljon hyvistä asioista, jotta itseluottamus kasvaisi. Ei sillä vielä ole mitää pysyviä vaurioita ehtinyt tulla....

        Nyt on paljon sinun kädessäsi kiinni, miten koira "toipuu".. Eli hellyyttä ja rakkautta pikkuiselle, niin toipuu kyllä hyväksi.. =)

        Ilmoita ne myyjät eläinsuojeluviranomaiselle.. Ärsyttäviä moiset "kiduttajat"....

        Mutta tsemppiä ja jaksamista pikku pennun kanssa siellä.. =)


      • -Nitta
        julma alku pennulla.. kirjoitti:

        Tämä minun ostamani pentu täyttää su 3kk ja on 42cm 10,5 kg.
        Onko ihan normaalin kokoinen?
        Tuli ostettua säälistä kyseinen koira. Myyjä piti sitä ja siskoaan kylpyhuoneessa ja oli tosi laiha niin että kylkiluut törröttivät (näkyvät vieläkin vähän)ja turkki aika huonossa kunnossa.
        Paha virhe mikä nyt kaduttaa mutta en voi viedä sitä enään niihin oloihin takaisin.
        Ekat 2 pv pentu vaan söi ja nukkui. Eilen näki varmaan ensimmäistä kertaa toisen koiran ja pelästyi tätä ja ulvoi ja pissasi hätäpissat. Kyseessä oli perhoskoira. Nyt pelottaa josko pennulla on jo kasvu ja päävikoja??

        Paino on ihan ok, enempikin sais olla mutta kyllä sitä vähitellen tulee. Katso ettei kuitenkaan pääse lihomaan.
        Jos pentu on kylppärissä elänyt niin ihmekös että säikkyy ulkomaailmaa, mutta edellytykset on vielä oppia, olet sen mukana ja tutustutte pikkuhiljaa. Anna koiran oppia että kaikissa tilanteissa luottaa sinuun, vaikka pelottaisi, sinä olet mukana.

        Dobberinpentu painaa luovutusiässä ja jonkun aikaa siitä eteenpäin 1vko/ 1kg -suhteessa. Eli 12vko pentu on noin 12-13kg. Tuo edellisen kirjoittajan 14vko pentu 21kg kuulostaa kovasti ylipainoiselta, vieläpä nartuksi... onkohan mitattu ihan oikein?? (vai luinko itse väärin?)

        Säkäkorkeus tulee olemaan jo 6kk ikäisellä melkein se, mitä aikuisenakin, että nopeaan sitä korkeutta tulee. Ensin kasvaa korkeutta sitten vasta tulee massaa. Mieluummin pentu hiukan laiha kuin ylipainoinen, nivelten kehitykselle parempi niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      151
      1497
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      585
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe