Sonyn maailmanradio mallit ovat pelkkää rahastusta

Hyi Sony

Sonyllä on kalliita ja huonoja maailmanradioita, Sony ICF - SW 35 on ihan maxi hinta maailmanradiosta, mikä on minulla kotonani.
Sony ICF - SW 7600 Gr maailmanradiomalli on taas niin kallis että en osta sitä ihan hinnankaan vuoksi.
Sitten nämä yli 300€ maksavat sonyn maailmanradiot ovat vain rahastusta, eikä niissä ole mitään kuuntelua helpotavia ominaisuuksia esimerksi heikosti kuuluvien radioasemien kaivaminen kuuluville erinomaiselle kuuluvuudella ja herkkyydellä.

14

3094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koko maailma

      Lidlistä saa Bench KH 2027 maailmanradion 20 Eurolla ja samat asemat kuuluu ja muisteja riittää ja muita ominaisuuksia kuten sleep ja herätys.a

    • sanat

      Nämä halpismaailmanradiot käyttävät monesti Sonyn mikropiirejä. Nimestä on turha maksaa.

    • rokki23

      Olen menossa ostamaan maailmanradioa onko semmoisia joita voi kuunnella 220v ja 12v ja on hyviä olisko nimiä ja tietty hintoja

    • muinainen ICF 40

      Maailmanradioita ostettaessa eräänlaista plussaa on irrallinen verkkolaite (muuntaja). Se, varsinkin jos se on laadukas, pienentää häiriötasoa olennaisesti. Jos talon sähköverkon häiriöt haittaavat pahasti heikkojen ulkomaisten asemien kuuntelua, kannattaa käyttää ladattavia akkuparistoja. Verkkolaitepistokkeeseen voi sitten autokäyttöä varten hankkia tupakansytytinadapterin. Minulla itselläni on vanha Sony viime vuosituhannelta, se on ollut hintansa väärti, 980 mk. Sitä mallia (ICF 40) myytiin noin 150 eurolla ennenkuin myynti lopetettiin.

    • Muinainen ICF 40
    • halpa ratkaisu?

      Monissa pienissä maailmanradioissa on sisällä Sonyn tekniikkaa. Ostin suomalaisesta halpakaupasta 90-luvulla Notional-merkkisen radion, jossa on perinteinen asteikkoviritys ilman esivalintoja. Ulkonäkö lähes sama kuin Sonyn mallissa ICF-SW22. Tuota mallia ei ole enää myynnissä

      Kuoren avattuani Notionalin sisältä löytyi iso Sonyn mikropiiri. Radio on yhä uskollinen matkakumppani, vaikka maksoi aikanaan vain noin 80 markkaa. Todennäköisesti samaan teknikkaan perustuvia radioita olen nähnyt yhä myynnissä 15-20 euron hintaan. Esimerkiksi tässä:

      http://www.nettimyynti.fi/tuote/maailmanradio-denver-twr-804-/5706751015281/

    • arvo parvillandperrr

      minulla on tuo sama. se on mainio lyhyillä ja menettelee muillakin. halpa on ja hyvännäköinen.

    • hamssi

      Minä ostin vanhan Kenwoodin TS-870S transeiverin 800€:lla , pidin sitä halpana.
      Vanhat Sony ICF-2001D:t oli hyviä, joidenkin mielestä paras dxvastaanotin jota on valmistettu, niistä pyydetään vieläkin lähemmäs 200€ saksan ebay:ssä.Siinä on mm. syncronious detection. Järkevä ihminen tosin ostaa uuden Tecsun pl660:n paljon halvemmalla.

      • en tarvi

        Mitä noilla tekee nykyään nettiradiot kuuluu ympäri palloa???????


      • Anonyymi

        Tecsun on hirveetä krääsää, siis rakenne, nupit lonksuu ja näkee että on tehty todella halvalla, itsellä ollut hetkenaikaa pl-330 ja pl-680, varsinkin tuo 330 on rakenteeltaan täysi floppi.


    • Mökin ukko

      Netti ei kuulu meillä. Talo on notkopaikassa ja Sonera kerii puhelinlangat rullalle. Radio kuuluu silti hyvin. Koska naapurit ovat kaukana, myös sähköverkon häiriöt ovat vaimeat.

    • Anonyymi

      ..Tecsun PL-200 on toiminut moitteettomasti vuodesta 2004 lähtien. Mukana tuli virtalaite seinästä, jolla voi myös ladata AAA-akkuparistot radiossa paikoillaan.
      Ilman lisäantenneja tämä Tecsun kuuntelee paremmin paikkallisFM asemat ja kaukoasemat kuin
      G6 Aviator Ètonin malli. G6 on ulkoisen antennin liitin 1/8 mono Mikä nostaa AM ja FM asemien signaalitasot aivan eri levelille. Lisä antenninna käytän DIY kehäantennia.
      Tecsunin mukana tuli teleskooppi antenniin jousipuristimelle kiinnittyvä antenni jonka voi "kelatta koteloonsa", kätevä ja tasan 10metrinen.
      näillä terveisin, jotta ainakin jollain on kehuttavaa Tecsunista..

    • Anonyymi

      Mahtavia laitteita ja hyvin kuuluu vaikka Australiasta asti jota nyt juuri kuuntelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe