Kokemusta?

ihme

Onko kellään kokemusta samasta asiasta? Meillä vajaa 9 vk urospentu ja on alkanut "hinkkaa" tai "jynskyttää" (tai miten sanoisi) ihmisen jalkaa. Koirahan on vasta vauva ja on n. 12 - 18 kk asti, sillä tulossa melko isokokoinen koira. Muuten ei näytä mitään aikuisuuden merkkejä kuten esim. nostaisi jalkaa pissatessa. Onko normaalia? Tekeekö muiden pennut näin? Itse sain shokin kun ekaa kertaa huomasin mitä pentu hommasi... ;)

6

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkupentu, uros

      alkoi nylkyttää samanikäisenä, pennut oppivat "taidon" jopa jo 5-vk:sena.

      • ihme

        Hyvä tietää että muidenkin pennut osaavat "taidon" näin varhain. Voiko tätä kitkeä pois? Eli opettaa ettei niin saa tehdä. Vai onko kyseessä jotain minkä kanssa joutuu vaan elämään..? Se on vaan hieman ärsyttävää kun pentu vähän väliä tarraa jalkaan eikä ymmärrä että tekee jotain "tyhmää" vaikka ei edes pure... Puhumattakaan sitten kun tulee vieraita. Vaistoaako pentu vai tietääkö pentu ihmisten sukupuolen? Ehkä tyhmä kysymys, mutta pentu tarra ainoastaan minun (naisen) jalkaan..?


      • koira teille kasvamassa
        ihme kirjoitti:

        Hyvä tietää että muidenkin pennut osaavat "taidon" näin varhain. Voiko tätä kitkeä pois? Eli opettaa ettei niin saa tehdä. Vai onko kyseessä jotain minkä kanssa joutuu vaan elämään..? Se on vaan hieman ärsyttävää kun pentu vähän väliä tarraa jalkaan eikä ymmärrä että tekee jotain "tyhmää" vaikka ei edes pure... Puhumattakaan sitten kun tulee vieraita. Vaistoaako pentu vai tietääkö pentu ihmisten sukupuolen? Ehkä tyhmä kysymys, mutta pentu tarra ainoastaan minun (naisen) jalkaan..?

        Hyvin pitkälle tuo toiminta on alistamista, eli pentu kokeilee siedetäänkö siltä pomon elkeitä. Paras kieltää ja estää tuollainen toiminta alkuunsa. Muuten pomottavat narttupennut tekevät ihan samaa sekä ihmisille, että toisille pennuille. Se ei ole mitenkään sukupuolisuuteen viittaavaa toimintaa.


      • on sellaset jotka antaa
        koira teille kasvamassa kirjoitti:

        Hyvin pitkälle tuo toiminta on alistamista, eli pentu kokeilee siedetäänkö siltä pomon elkeitä. Paras kieltää ja estää tuollainen toiminta alkuunsa. Muuten pomottavat narttupennut tekevät ihan samaa sekä ihmisille, että toisille pennuille. Se ei ole mitenkään sukupuolisuuteen viittaavaa toimintaa.

        koiran nylkyttää lastaan ja vain naureskelee sille.Niitäkin olen tavannut ja paljon.se on todellakin alistamista eli seuraavaksi lapset on alempia koiran silmissä ja puree jossain vaiheessa satavarmana lasta.


    • Kyllähän noi pentuset sitä harrastaa jo pentulaatikossa keskenään.Joskus kokeilee emääkin,mutta emähän ne yleensä nopeasti heivauttaa kimpustaan :=)

      On siis ihan normaalia.
      Itsestäsi nyt vaan on kiinni,siedätkö sitä,että koirasi nylkyttää muita tai ihmisiä.Jos et,niin yksinkertaisesti kiellät sitä,niinkuin muissakin ei-toivotuissa käyttäytymisissä.
      Itse en omieni anna noita harrastella kuin oikeissa tilanteissa oikeeseen aikaan ja kohteeseen :=)))

    • yrittää

      On ihan normaalia. Tosin tuooa iässä siinä ei ole mitään "seksuaalista" vielä vaan koittaa tosiaan alistaa. Kannattaa kitkeä tapa pois jottei koira luule olevansa pomo. Meillä teki pentu samaa mutta parin kiellon jälkeen oppi. Muutenkin kannattaa heti alkuunsa näyttää kaapin paikka tai on pulassa :) Jotkut väittää ettei tuon ikäiset pennut vielä alista tai pomota mutta olen kyllä eri mieltä! :D heti alusta asti pennut haluaa nähdä, että mikä on niiden paikka laumassa, varsinkin jos sattuu kohdalle vielä normaalia itsepäisempi pentu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1147
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      191
      937
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      915
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      867
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe