Onko kellään kokemusta samasta asiasta? Meillä vajaa 9 vk urospentu ja on alkanut "hinkkaa" tai "jynskyttää" (tai miten sanoisi) ihmisen jalkaa. Koirahan on vasta vauva ja on n. 12 - 18 kk asti, sillä tulossa melko isokokoinen koira. Muuten ei näytä mitään aikuisuuden merkkejä kuten esim. nostaisi jalkaa pissatessa. Onko normaalia? Tekeekö muiden pennut näin? Itse sain shokin kun ekaa kertaa huomasin mitä pentu hommasi... ;)
Kokemusta?
6
402
Vastaukset
- pikkupentu, uros
alkoi nylkyttää samanikäisenä, pennut oppivat "taidon" jopa jo 5-vk:sena.
- ihme
Hyvä tietää että muidenkin pennut osaavat "taidon" näin varhain. Voiko tätä kitkeä pois? Eli opettaa ettei niin saa tehdä. Vai onko kyseessä jotain minkä kanssa joutuu vaan elämään..? Se on vaan hieman ärsyttävää kun pentu vähän väliä tarraa jalkaan eikä ymmärrä että tekee jotain "tyhmää" vaikka ei edes pure... Puhumattakaan sitten kun tulee vieraita. Vaistoaako pentu vai tietääkö pentu ihmisten sukupuolen? Ehkä tyhmä kysymys, mutta pentu tarra ainoastaan minun (naisen) jalkaan..?
- koira teille kasvamassa
ihme kirjoitti:
Hyvä tietää että muidenkin pennut osaavat "taidon" näin varhain. Voiko tätä kitkeä pois? Eli opettaa ettei niin saa tehdä. Vai onko kyseessä jotain minkä kanssa joutuu vaan elämään..? Se on vaan hieman ärsyttävää kun pentu vähän väliä tarraa jalkaan eikä ymmärrä että tekee jotain "tyhmää" vaikka ei edes pure... Puhumattakaan sitten kun tulee vieraita. Vaistoaako pentu vai tietääkö pentu ihmisten sukupuolen? Ehkä tyhmä kysymys, mutta pentu tarra ainoastaan minun (naisen) jalkaan..?
Hyvin pitkälle tuo toiminta on alistamista, eli pentu kokeilee siedetäänkö siltä pomon elkeitä. Paras kieltää ja estää tuollainen toiminta alkuunsa. Muuten pomottavat narttupennut tekevät ihan samaa sekä ihmisille, että toisille pennuille. Se ei ole mitenkään sukupuolisuuteen viittaavaa toimintaa.
- on sellaset jotka antaa
koira teille kasvamassa kirjoitti:
Hyvin pitkälle tuo toiminta on alistamista, eli pentu kokeilee siedetäänkö siltä pomon elkeitä. Paras kieltää ja estää tuollainen toiminta alkuunsa. Muuten pomottavat narttupennut tekevät ihan samaa sekä ihmisille, että toisille pennuille. Se ei ole mitenkään sukupuolisuuteen viittaavaa toimintaa.
koiran nylkyttää lastaan ja vain naureskelee sille.Niitäkin olen tavannut ja paljon.se on todellakin alistamista eli seuraavaksi lapset on alempia koiran silmissä ja puree jossain vaiheessa satavarmana lasta.
Kyllähän noi pentuset sitä harrastaa jo pentulaatikossa keskenään.Joskus kokeilee emääkin,mutta emähän ne yleensä nopeasti heivauttaa kimpustaan :=)
On siis ihan normaalia.
Itsestäsi nyt vaan on kiinni,siedätkö sitä,että koirasi nylkyttää muita tai ihmisiä.Jos et,niin yksinkertaisesti kiellät sitä,niinkuin muissakin ei-toivotuissa käyttäytymisissä.
Itse en omieni anna noita harrastella kuin oikeissa tilanteissa oikeeseen aikaan ja kohteeseen :=)))- yrittää
On ihan normaalia. Tosin tuooa iässä siinä ei ole mitään "seksuaalista" vielä vaan koittaa tosiaan alistaa. Kannattaa kitkeä tapa pois jottei koira luule olevansa pomo. Meillä teki pentu samaa mutta parin kiellon jälkeen oppi. Muutenkin kannattaa heti alkuunsa näyttää kaapin paikka tai on pulassa :) Jotkut väittää ettei tuon ikäiset pennut vielä alista tai pomota mutta olen kyllä eri mieltä! :D heti alusta asti pennut haluaa nähdä, että mikä on niiden paikka laumassa, varsinkin jos sattuu kohdalle vielä normaalia itsepäisempi pentu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684371Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983926- 503446
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222693Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!242518Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562383- 432237
- 471868
- 391867
- 301626