Kolumbia ja lapsi mukana

Kätsä

Hei! Tarvitsisin tietoa Bogotan oloista siellä asuneilta äideiltä. Olen suunnitellut sinne komennukselle menevän mieheni mukaan lähtemistä yhdessä alle kouluikäisen lapsen kanssa. Miten tämä yhtälö toimii?

Onko kaupungissa mahdollista viedä lapsi turvalliseen englanninkieliseen lastentarhaan? Miten muuten lastenhoito hoidetaan, koska olen ajatellut jatkaa töiden tekoa myös Kolumbiassa. Entä lasten ulkoilu (meille suomalaisille niin tärkeää ;-)? Onko kaupungissa lapselle sopivia ja turvallisia puistoja?
Kertokaa, jos vaan jotain tiedätte!

2

1287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut sielläkin....

      ...tuota 4v.tta sitten itse kävin/asuin reilut kuukauden Bogotassa. Asuin omassa perheessäni jotenka en tiedä hirveesti ...mutta näin kyllä puistossa myös eurooppalaisia vaaleita naisia lastensa kanssa. Itse olen samaa inkkari sukua siniverinen enkä eroitu mitenkään maan ihmisistä.
      mutta yleensä kaikenlaista kuuluu maailmalta ja varsinkin kolombiasta....voimissaan oleva sissijärjestö tekee ihmiskaappauksia mutta niinhän tehdään muuallakin....
      mutta ajattelin että jos lapsellasi on tummanpuoleiset hiukset ja ei erotu paljoa kansasta niin voit hyvinkin sulautua massaan.
      (itse hankkisin lapselleni hoitajan kotiin).
      Jos puhutte suomea tai englantia niin erotutte heti joukosta. jos lapsesi puhuu espanjaa niin ei mitään hätiä mutta suomen kieli korostuu kyllä siinä kultturissa aivan eritasolle. Bogotassa on varakkaita kaupunginosia siis oikein palatsiasumista ja myös se toinenkin puoli on siinä lähellä. Ajoimme kerran jonkin slummialueen läpi ja en varmaan koskaan halua mennä edes sinne suuntaan
      Bogotassa sinä näät elämän ja kuoleman taivaan ja helvetin kaikki on niin lähellä toisiaan.
      kun olen jo vanhempi ihminen niin en voi kertoa tuosta lastenkoulu jutuista ja hoitopaikoista paljoankaan mutta yksin en lastani ulos päästäsi.
      vaikka olisi jo vanhempikin.
      Myös kolombialaiset lapset ovat hoitajien kanssa ulkona vaikka olisivat jo vähän vanhempiakin.
      Bogotassa minulla on paljon ihania ihmisiä jotka voivat antaa myös sinun kysymyksiin vastauksia.
      Tuosta suvusta löydät myös ihania ihmisiä joihin voisit tutustua apua saadaksesi.
      Kolombia on köyhä maa tuloerot ihmisten välillä ovat todella suuret.
      Kaupunki kuvassa näkyy paljon poliiseja autoilla ja moottripyörillä. liikenne on todella vilkasta
      yli 8milj. asukkaan kaupunki siellä on kotini.

      • una mujer finlandes

        No joo, olis todella mielenkiintosta matkustaa Kolumbiaan, olen aina pitäny valtavasti kolumbialaisesta musiikista ja kulttuurikin ja ihmiset vaikuttaa mielenkiintoselta.

        Tiedätkö onko Bogota vaarallisempi ku Venezuelan Caracas jota monet pitää yhtenä Etelä-Amerikan vaarallisimmista kaupungeista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2075
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      172
      1497
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1455
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1189
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1159
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      775
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      724
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe