Onko asia jotenkin korjattavissa?Ajettu nyt 1200km.Vai onko normaalia?Synkronointia ei vaihteistossa taida olla lainkaan?Kytkin aukaisee hyvin.Vaihteet paukkuu silti vaihteita vaihdettaessa.Alensin joutokäyntiä niin alas kun vaan voi.Auttoi hiukan.Voiko eri öljymerkkien laaduissa olla eroja,vaikka muuten suositukset täyttäisikin.Kumpi on sitten parempi,mineraali vai synteettinen?
vn900 vaihteet lonksahtaa
26
5429
Vastaukset
- Klonksahduksista
Ei ole vaarallista ja aivan normaalia pyörissä.
Lienee enemmän sääntö kuin poikkeus, että pyörän vaihteet klonksahtelee. Kuinka paljon, riippuu sitten merkistä, mallista ja tietenkin öljyistä.
Itse sain yhden vanhemman pyörän vaihtamaan todella sujuvasti ja ilman klonksahduksia aivan perus (mp sopivilla) mineraaliöljyillä. Synteettisillä klonksahteli ainakin.
Muutenkin vanhempi öljyjäähdytteinen toimi malliikkaamin mineraaliöljyillä.
Mutta mikä toimii VN 900 parhaiten, en osaa sanoa.
Sinulla ilmeisesti ollut juuri ensihuolto, mitä öljyä käyttäneet?- mp kuski
T.Itsellä samainen peli,en huomaa isommin
että lonksahtelee,Ääntää tietenkin jonkun
verran.Edellinen pyörä mutta erimerkkiä
ja vm,06 siinä äänti vaihtaessa eri kuuluvasti
ja muutenkin kartaani piti ääntä erilailla.
Nyt nykyisessä 1300km.T.P - Nimetön
mp kuski kirjoitti:
T.Itsellä samainen peli,en huomaa isommin
että lonksahtelee,Ääntää tietenkin jonkun
verran.Edellinen pyörä mutta erimerkkiä
ja vm,06 siinä äänti vaihtaessa eri kuuluvasti
ja muutenkin kartaani piti ääntä erilailla.
Nyt nykyisessä 1300km.T.PVaihdoin sitten öljyt.Nyt vaihteiston API-suosotuksena on GL-1.Moottoriöljyn puolella API SG,SH,SJ.Viskositeetti 15W-50,tarkoituksella valittu.Ainakin äkkiseltään vaihteiden vaihto tuntuu hiljaisemmalta.Paikaltaan vapaalta ykköselle tuntuu jopa siedettävältä.Ei sellaista roiskahdusta enää.Ykköseltä kakkoselle vaihto on häiritsevää napsahdus,samaten kakkoselta kolmoselle.Mutta sitten vaihto sujuukin jo ilman suurempia mekkalaa.
Eikä öljyn vaikutus näy ihan heti.Kestää tovi että vaihtuu joka paikasta.Vanha öljy kelpaa traktorin vaihteiston sammioon.Siellä kun tuntuu olevan ainainen vaje.No joo.Kai nämä pärrät on tällaisia.Ei saa verrata auton hiljaiseen vaihteiden vaihtoon.Ei edes -74 Zetoriin. - Kunnon öljyt
Nimetön kirjoitti:
Vaihdoin sitten öljyt.Nyt vaihteiston API-suosotuksena on GL-1.Moottoriöljyn puolella API SG,SH,SJ.Viskositeetti 15W-50,tarkoituksella valittu.Ainakin äkkiseltään vaihteiden vaihto tuntuu hiljaisemmalta.Paikaltaan vapaalta ykköselle tuntuu jopa siedettävältä.Ei sellaista roiskahdusta enää.Ykköseltä kakkoselle vaihto on häiritsevää napsahdus,samaten kakkoselta kolmoselle.Mutta sitten vaihto sujuukin jo ilman suurempia mekkalaa.
Eikä öljyn vaikutus näy ihan heti.Kestää tovi että vaihtuu joka paikasta.Vanha öljy kelpaa traktorin vaihteiston sammioon.Siellä kun tuntuu olevan ainainen vaje.No joo.Kai nämä pärrät on tällaisia.Ei saa verrata auton hiljaiseen vaihteiden vaihtoon.Ei edes -74 Zetoriin.Tämä nyt ei liity VN 900 millään tavalla, mutta...
Traktoreissa sentän käytetään laatuöljyjä kuten mobil delvac, joka muuten sopii kuin nenä päähän moniin pyöriinkin.
Moottoripyörien tarvikekauppiaat tietenkin itkevät että pyörä hajoaa ;)
Miksi hajoaisi, kun täytävät pyörän öljylle asettamat latuluokitukset hyvin ja kytkimelle haitallisia kitkaa alentavia lisäaineita ei ole.
Pelkästään hyviä kokemuksia itsellä vanhempien pyörien kanssa.
- pitää
öljymäärä lähellä maximia, itse huomasin ison eron kun vaihdoin öljyt ja täytin maximiin. Oisko syynä että voitelu ei vaan piisaa vajaammalla täytöllä joka paikkaan riittävän tehokkaasti.
- Nimetön
Vaihteenvaihtoakseli kanssa mietityttää.sivuttaisklappia on noin puoli milliä.Otin oikeindikivideota siitä.Teen huvikseni dvd:n kawan ihmeellisyyksistä...
Välys on paljon 2000km ajetulle moottorille.Katsoppa sitä öljysilmän vieressä olevaa akselia ja kitkuta samalla vaihdevipua.Akseli heiluu sivuttain(jota sen ei kuuluisi tehdä).Öljystefa varmaan alkaa piakkoin falskaamaan.Tulee öljyt vielä kengälle.Mikä mahtaa olla kawan valmistusmaa nykyään.Ei kai vaan...
- Sawakakiyamasuzu
Ettekö te ajamisesta nauti lainkaan vaan kaiken maailman lonksahduksia kuuntelette?
Ajakaa ja nauttikaa ..
Kyllä sitten viimein loppuu kun tulee se kaikkien lonksahdusten äiti kohdalle!- iikori sergei
T.Jos se ei ääntä päästä,niin se ei myös kulje!
- että kun...
iikori sergei kirjoitti:
T.Jos se ei ääntä päästä,niin se ei myös kulje!
...postaa äänenvaimentimet,niin vaihteisto "hiljenee"...tulee kuntoon?!?
- vn800
että kun... kirjoitti:
...postaa äänenvaimentimet,niin vaihteisto "hiljenee"...tulee kuntoon?!?
ei lonksahdusta kun pitää kytkimen pohjas pienen hetken ennen ykkösen päällelaittoa muil vaihteil ei mitään kolinaa rauhallisuus pitää paikat paremmas kunnos
- ZZR 250 -94
Kylmänä kun lähtee, ei lonksu. Mutta kun lämpenee se alkaa. Täytyy aina "kuunnella" oikea kierrosluku kun vaihtaa, niin on helpompi.
Vaihdoin öljyt, mutta ei se juurikaan auttanut. Öljy: Castrol Power 1 GPS 4T.
No se kuitenkin lohdutta ettei ole ainoa tapaus.- öljyt...
Bilteman traktoriöljy(stou) näyttää toimivan.Ilmeisesti kaikki STOU-öljyt toimii...halpaa öljyä,3e/litra.
- öljyt...
öljyt... kirjoitti:
Bilteman traktoriöljy(stou) näyttää toimivan.Ilmeisesti kaikki STOU-öljyt toimii...halpaa öljyä,3e/litra.
Pitää laittaa puokki,puokki STOU-öljyä ja mp-öljyä,jossa kytkimen luistonestoainetta(=sovitettu kytkimelle).Tämän parempaa öljyä ei löydy.Pelkällä STOU öljyllä voi kytkin alkaa luistattaa :D
- 2+1+0.33
öljyt... kirjoitti:
Pitää laittaa puokki,puokki STOU-öljyä ja mp-öljyä,jossa kytkimen luistonestoainetta(=sovitettu kytkimelle).Tämän parempaa öljyä ei löydy.Pelkällä STOU öljyllä voi kytkin alkaa luistattaa :D
Öljy muuttui vielä sopivammaksi VN900:lle ,kun laittaa 2 litraa mp-öljyä(sovitettu kytkimelle lisäineistettua) 1/3 litraa classic mp-öljyä(SAE 50) loppuosa STOU-öljyä.Näin öljy toimii myös kuumana.
- castrol
2+1+0.33 kirjoitti:
Öljy muuttui vielä sopivammaksi VN900:lle ,kun laittaa 2 litraa mp-öljyä(sovitettu kytkimelle lisäineistettua) 1/3 litraa classic mp-öljyä(SAE 50) loppuosa STOU-öljyä.Näin öljy toimii myös kuumana.
Aikamoista säätöä, laita öljyä ylärajaan niin kolina vähenee.
- Gaor
Tässä kunnon öljy pyörääsi, ja muillekin vanhoihin pyöriin:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/593003/MP-Motul-3000-20W-50-4T-4l-HD
Jos API- luokituksesi on ylempi kuin SG niin silloin tämä ei käy eli jos se on SH taikka aakkosissa ylempi tuo toinen kirjain.
Delvacia EI suosittele mikään mp-huolto tms. koska Delvac ON tarkoitettu diesel-moottoreille, joten se pesee konetta tehokkaammin ja tämän vuoksi se EI todellakaan käy bensamopottoreille, sanoi kuka ja mitä tahansa! - Atwa
Minulla on ollut useita pyöriä, ja varsinkin ykkösvaihteen päälle laitto lonksahtaa, ja pyörästä ja mallista riippuen muutkin vaihteet enemmän ja vähemmän.
Ei vaarallista, paitsi jos vaihdat niin hitaasti että alkaa muistuttaa sirkkelinsahausta muistuttava ääni laatikosta. - !!!!!!
Valvoline Dura Blend,osasynteettinen toimii mulla vn1600:ssa.
Kytkin ja laatikko toimii moitteetomasti,ei pauku vaihteet.- Anonyymi
Samaa vn900. 10w40
- Anonyymi
Pysykää hyvät ihmiset kaukana niistä STOU-öljyistä. Ne ei todellakaan sovellu moottoripyörän moottoriin millän lailla.
- Anonyymi
Märkäkytkin koneen ykkönen aina poksahtaa jonkin verran päälle kytkettäessä. Tilannetta helpottaa kun pitää kytkintä pohjassa jonkin verran pidempään.
Ajossa vaihteiden paukkuminen on kuljettajan osaamattomuutta. Kannatta harjoitella niin säästyy ennen aikaiselta lootaremontilta.- Anonyymi
Vn 900 loota kestää miljoona km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vn 900 loota kestää miljoona km.
Isoveljen laatikko ja kone kestää kun on tukevammaksi rakennettu mutta ei 900 hajoa ihan heti ja on kyllä hintansa väärti ja kooltaan jo isopyörä ja riittävä useimmille mutta isompi on jo sitten ihan eripyörä isolla tiellä.
- Anonyymi
Opetusvideoita paikkuvaihteilla ajajille.
https://www.youtube.com/watch?v=Z9XCCDQOgyQ
https://www.youtube.com/watch?v=6o4ZAXJ8JCo
Vaatii vain kaasun, kytkimen ja vaihtamisen yhteishallintaa.
Kaikki on varmaan nahnyt poliisin takaa-ajovideon pitkin Espoota. Poliisi oli muuten hyvä kuski, mutta vaihtamien oli täysin hakusessa. Jokainen vaihtaminen pitää kunnon poksauksen,. Ei mitään hajua moottoripyörän vaihteiston käyttämisestä.- Anonyymi
Ehkä vaihtamisen epäonnistumiseen oli syytä myös yli 100 km/h nopeudet kapeilla teillä muun liikenteen seassa.
Kun tarkkailet ympäristöä kovassa nopeudessa, samalla kertoen radion välityksellä missä olet menossa ja mihin suuntaan, se muu tarkkuus saattaa hieman kärsiä.
- Anonyymi
Eihän tuo nyt mitään,, eräs valitteli bemarinsa vilkun äänekkäästä naksutuksesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381759Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61381Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p421357- 141342
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11335Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71304Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01284Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11240Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21200Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta21173