Niin onko ruokakaupasta ostettu Whiskas-merkkinen kuivaruoka hyvää? Siis se on sellaista pennulle tarkoitettua, olen myös syöttänyt sitä Whiskas-merkkistä purkkiruokaakin kissalle.
Onko ruokakaupasta ostettu Whiskas-merkkinen kuivaruoka hyvää kissalle?
19
2758
Vastaukset
- Tabby
Lakun vehnäallergia puhkesi nimenomaan tuon Whiskasin kuivaruoan seurauksena =(. Sen jälkeen en ole kaupan kuivaruokiin koskenut pitkällä tikullakaan.
Whiskasin annospusseja syötän Pekulle silloin tällöin kotiruoan ja eläinkaupan (Purina) kuivaruoan lisäksi.
En tiedä, miten paikkaansapitävä on teksti Whiskas -kuivaruokapakkauksen kyljessä, joka kertoo kyseisen ruoan ehkäisevän virtsakiviä (jos oikein muistan). Minä en tätä vehnäpitoista ja paljon väriaineita sisältävää ruokaa enää ikinä tarjoa kissoillemme, tyhmästä päästä ja tietämättömyydestä sai taas kärsiä Lakun kohdalla - ensimmäinen kissamme, tuli orpopentuna yllättäen eikä silloin vielä ollut meillä tietoa kissojen allergioista.- ......
"Eipä ole kovin hyvää"
Ootkos maistanu kun noin toteat??!! - Tabby
...... kirjoitti:
"Eipä ole kovin hyvää"
Ootkos maistanu kun noin toteat??!!No korjataan sitten lauserakenne ja sanamerkitys oikeanlaiseksi, jos se Sinua häiritsee: Eipä ole kovin hyvälaatuista. Joko nyt kuulostaa paremmalta? Vai vieläkö on jokin ulkoasuseikka, joka kirjoituksessa Sinua niin kovasti häiritsee?
- noora
...... kirjoitti:
"Eipä ole kovin hyvää"
Ootkos maistanu kun noin toteat??!!erityisesti TABBYN ja SPEEDYN jutut kannattaa ottaa vakavasti! heidän kommenttinsa eivät ole pelkkää luuloa ja arvailua, vaan todellista kissa-asiantuntemusta! takana on varmasti pitkäaikainen rakkaus kissoihin ja sitä kautta uskomattoman laaja tiedonhaku ja -kerääminen. he seuraavat tätä palstaa ahkerasti ja vastailevat fiksusti "tyhmiinkin" kysymyksiin, nimenomaan kaikkien kissojen parhaaksi! jos he eivät heti jaksa selittää ja perustella jotain asiaa perinpohjin (kirjoitettuaan siitä jo aikaisemmin niin paljon), niin lyhytkin kommentti on takuulla täyttä totta (eikä kaipaa pilkunnussimisia).
in cat -kissayhdistyksen sivuilla on myös hyvä kissafoorumi, jossa voi keskustella mm. kissojen hoidosta ja ruokinnasta. tämä suomi 24:n keskustelupalsta on kuitenkin paljon helppokäyttöisempi (ei tarvitse rekisteröityä tai kirjautua erikseen) ja siksi on ihanaa, että tännekin "maallikoiden" seuraan viitsii joku asiantuntija vaivautua tarjoamaan ilmaista opastusta KISSOJEN PARHAAKSI!
- eläintenystävä
Lähes kaikki tavallisista kaupoista saatavat ruokamerkit ovat täysin kissalle sopimattomia! Eläinkaupoissa myydään monia laadukkaita kissanruokia mm. Nutro, Leonardo, Sanabelle, James Wellbeloved, Royal Canin...
- Mörri
En suosittele maitokaupan kissanruokia.omalle kissalle kelpaa vain paras eli eläinkaupan ruoka.maitokaupan safkoissa on hirveesti lisäaineita ja täyteaineita tuhkaa yms.Lihapitoisuus on aika alhainen ja kaiken lisäksi ne aiheuttaa kissalle virtsakiviä jotka voivat olla vakaviakin.Eläinkaupan ruoat on täyttäviä ja ravitsevia.Hieman kalliita mutta säästyypähän sitten eläinlääkärireissulta!
- LeninkiRouva
että rahat loppuvat kesken kun, kaikki rahat menee kissan ruokintaan! Onko sitten Friskies-merkki hyvä? Entä Latz?
- Speedy
LeninkiRouva kirjoitti:
että rahat loppuvat kesken kun, kaikki rahat menee kissan ruokintaan! Onko sitten Friskies-merkki hyvä? Entä Latz?
Eläinkaupan ruuat tulevat halvemmiksi, koska ne sisältävät enemmän ravinteita, eli kissa syö niitä vähemmän. Tuolla alempana samalla sivulla on pitkä juttu markettiraksut vs. eläinkaupan ruoka, vilkaise sieltä.
- tigger
LeninkiRouva kirjoitti:
Ei tartte vetää hernettä nenään jos sanoo vaan oman mielipiteen mikä on hyvää kissan ruokaa.Maitokaupan ruoissa on pienempi prosentti lihaa yms.joten kissan pitää syödä sitä enemmän kuin eläinkaupan ruokia.Maitokaupan ruokiin on lisätty tuhkaa yms.mikä ei todellakaan ole terveellistä.Oma on asias mitä kissalles syötät.kalliksi se tulee jos kissalle tulee virtsakiviä yms. Latz ja Friskies on sitä samaa.Kannattaako sitten hankkia kissaa jos alkaa tinkaamaan ruokinnasta.
- noora
LeninkiRouva kirjoitti:
olen sitä mieltä,että rahat säästyvät. eläinkaupan ruuat ovat laadukkaampia ja ravintopitoisempia ja kissa syö näin vähemmän (ja paskantaa vähemmän ja näin säästyy hiekkarahaakin). eläinkaupasta saa ruokaa isoissa säkeissä ja esim kolmen kilon säkki yhdellä kissalla kestää pitkään! (samassa ajassa joutuu ostamaan monta maitokaupan kissanruokapakkausta ja lisäksi rahaa saattaa mennä "turhiin" eläinlääkärikuluihin ->virtsakivet)
kissalle kannattaa antaa myös muuta ruokaa: sitä mitä ihmkisetkin syövät (lähinnä lihaa. kalaa, kanaa, munaa). ei takuulla käy kalliiksi! (kalliimmaksi kuin tölkkiruokakaan). - noora
ruuista ehkä sheba on paras. en silti suosittele sitäkään. se on noista (oman tutkimukseni mukaan) ravintopitoisin, mutta ei yhtä hyvä kuin eläinkaupan ruuat ja hinta on sama, jollei jopa kalliimpi!
- Masi
noora kirjoitti:
ruuista ehkä sheba on paras. en silti suosittele sitäkään. se on noista (oman tutkimukseni mukaan) ravintopitoisin, mutta ei yhtä hyvä kuin eläinkaupan ruuat ja hinta on sama, jollei jopa kalliimpi!
Sun olisi kyl pitänyt jo tässä vaiheessa huomata että Shebaa tekee sama firma kun Kitekat ja nämä muut ja laadussa ei varmaankaan ole paljon eroa... Silti käytän itse Latzin, ennen Whiskasin, purkkiruokia koska mikään muu ei pysy kissamme mahassa. Whiskas varmaankin laadukkain kyllä. Kuivamuona on eläinkaupasta ostettua Choice Cat sillä meidän kisu on kolli ja vasta vähän päälle 1 vuotias ja jo oli tullut virtsakiteitä kauppojen kuivamuonista.
- Likka
Minä kyllä olen kaupan kissanruokien puolesta. Ei niissä eläinkaupan ruuissa niin paljoa ole eroa ruokakaupasta ostettuun ruokaan.... ja mun kissat syö yhtä paljon oli ruoka ostettu mistä kaupasta tahansa....ja ne kyllä ovat mieltyneet enemmän näihin markettien ruokien makuun.
Mä annan kissoilleni kyllä runsaasti myös tuoretta ruokaa... lihaa ja kalaa... niin ja sitten ne syö tuolla pihalla tuota extra tuoretta (hiiriä ja myyriä)
Mun kissoilla ei ole ollut terveydellisiä ongelmia... ainakaan ruuasta johtuvia. Nyt toinen kissa on yskinyt viikon verran (varmaan vilustunut kun on satanut ja ollut aika kylmää) ja maanantaina käydään lääkärissä, koska yskä ei ole ottanut hellittääkseen (vaikka perjantaina siltä vaikutti). Mutta tuntuu että toi eläinkauppa/marketti ruoka asettelu on mennyt hieman äärimmäisyyksiin. Eikös semmoista kultaista keskitietä löydy, mun mielestä on hyvä ja helpompi se mitä monipuolisemmin kissat syö... ja täällä maalla kun ei noi eläinkaupat ole kovin lähelläkään.- Hänski
Olen Likan kanssa samoilla linjoilla.
Eikä Kissat osaa lukea onko jossain paketissa viljaa, tuhkaa tai muuta, pistelevät poskeensa tyytyväisinä. Ja syö ihminenkin varmasti kaikkea epäterveellistä. Mutta siitähän ei kukaan meuhkaa. Me asumme myös maalla ja eläinkaupat on kaukana. - mamma40
Hänski kirjoitti:
Olen Likan kanssa samoilla linjoilla.
Eikä Kissat osaa lukea onko jossain paketissa viljaa, tuhkaa tai muuta, pistelevät poskeensa tyytyväisinä. Ja syö ihminenkin varmasti kaikkea epäterveellistä. Mutta siitähän ei kukaan meuhkaa. Me asumme myös maalla ja eläinkaupat on kaukana.kissa ei osaa lukea eikä voi oikein valitakaan ruokaansa jos ihminen sen eteen kupin laittaa, eikö niin? Siis kissa syö sitä mitä sille tarjotaan kun sillä on nälkä. Jos se saisi valita voisi tilanne ollakin äkkiä toinen.
Ihmisen ja kissan ruokailua ei voi verrata toisiinsa, ihminen itse valitsee (paitsi pienet lapset) mitä suuhunsa pistää ja vastaa seurauksista. Kissan on syötävä sitä mitä ihminen sille valitsee ja silloin vastuu on ihmisen ei kissan itsensä. Kyllä ihmisten ruokatottumuksistakin on haloota kokoajan, kun lukee lehtiä ja kuuntelee radiota tai katsoo televisiota. Varsinkin lasten ruokinnasta puhutaan paljon ja siinäkin vastuu on aikuisen joka lapselle ruoan sallii (jos se on mäkkäriä yms.)
Vapaana elävä kissa osaa valita ruokansa joka sille parhaiten sopii, hiiret ja myyrät ovat kissan perusravintoa. Silloin se itse ottaa vastuun ruoastaan, sekä pentujensa että omastansa. Kissan ei tuolloin tarvitse osata lukea, se tietää mitä se syö!
Onko ihmiset jo menneet niin kauas luonnosta, etteivät he ymmärrä lemmikkiensä tarpeita (edes sitä helpointa osaa eli ruokintaa). Tuskin kukaan papukaijan omistajakaan syöttää linnulleen lihaa, se kun on siemensyöjä jolle myöskin hedelmät sopii. Järki käteen hyvät kissojen omistajat, miksi kissan pitäisi syödä viljaa kun se ei kasvissyöjä ole? - noora
tiesitkö, että merkinnöissä ne erot piilevät. esim eläinkaupan ruuissa ei ole säilöntäaineita tai kemiallisia antioksidantteja ja ne on lisäksi vitaminoitu.
lain mukaan valmistajien on luetteloitava raaka-aineet painonmukaisessa järjestyksessä ennen valmistusprosessia. vertaa eri kissanravintojen raaka-ainelistoja ja huomaat erot!
valmiissa kuivaravinnoissa molemmat ovat tietenkin kuivalihaa. jotkut kissanruokavalmistajat listaavat broilerin ja lampaan tuorepainon perusteella pääraaka-aineeksi, utta mitä se silloin to´della sisältää? vesi ja rasva muodostavat jopa 75% tuoreen bloilerin ja lampaan painosta! kun vesi ja rasva poistuu valmistusprosessin aikana, se tuskin on enää todellinen pääraaka-aine! ero kuivabroilerilla ja -lampaalla sekä broilerilla ja lampaalla on nimenomaan vesi ja rasva. todellisuudessa tuore märkä broileri tai lammas muodostavat erittäin pienen osuuden valmiista täysravinnosta ja sen valkuaisainemäärästä!
- eläintenystävä
-liikaa viljaa, joka aiheuttaa allergioita ja ruoansulatusongelmia
-EU:n hyväksymiä antioksidantteja, joihin sisältyy mm. rotanmyrkky ja kuminsäilöntäaineet
-liian vähän lihaa
-kissa joutuu syömään ruokaa hirveät määrät saadakseen tarvittavat ravintoaineet
-ravintoarvot eivät ole kohdallaan
-korkea hehkutusjäännös-/tuhkapitoisuus riskeeraa virtsavaivoille
-proteiinipitoisuus saavutettu suurimmaksi osaksi kasviaineksella
-väri- ja säilöntäaineet aheuttavat allergioita
-sisältää teurasjätettä, jota kissa ei pysty hyvin hyödyntämään
-markettiruokien syöttäminen kostautuu eläinlääkäri- ja hiekkakuluissa sekä riskeeraa kissan terveyden
Kehotan kaikkia kissaansa markettiruuilla (esim. whiskas, kitekat...) syöttäviä vaihtamaan ainakin kuivaraksut eläinkaupan tuotteisiin, jotka tulevat pidemmällä tähtäimellä halvemmiksi. Kissan ei tarvitse syödä niitä niin paljon kuin kaupan ruokia, ulosteen määrä vähenee, eikä tarvitse tulevaisuudessa mahdollisesti uhrata hirveitä määriä rahaa huonon ruuan aiheuttamille virtsakiville ym. vaivoille. Todellisuudessa eläinkaupan raksut tulevat paljon halvemmiksi kuin markettimoskat. - Pinja
Huonoa ruokaa tuo on. Aiavn liikaa viljaa ha kaikkia muita tarpeetomia aineita. Monesti löytyy liikaa väriaineita jen. Ostappa eläinkaupasta kunnon raksuja ja vertaa niitä jo ulkonäöllisesti niin huomaat eron. Minä en antaisi kisalle ollenkaan raksuja, jos ianut vaihtoehto olisi marketti raksut. Marketin purkkiruuatkaan ei ole niin pahoja kuin raksut. Marketista löytyy paljon terveellisempiäkin vaihtoehtoja kissalle kuten porsaan -ja naudansuikaleet, sydän, maksa jne..
- Kissaystävä
Whiskasin kuivaruokaa. Sai sitten virtsakiviä ja tulehdusta ja liuotushoitoo annettiin yli 100 markalla. Oli aika kallis paukku opiskelijataloudessa. Mutta kun eläimen ottaa, niin siitä pitää huolehtia.
Kissa söi Whiskasia noin 1,5 kg / 1,5 vkoa. Nyt sama maukulainen syö Spicificin virtsakivistä kärsivien kissojen ylläpitoruokaa noin 70 g / vrk. Muistelisin, että tuo Whiskas olisi maksanut noin 15 mk / 1,5 kg. Spcificiä ostetaan 7 kg säkissä ja se riittää noin 3 kk. Hinta taitaa olla 65 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662258Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381863Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711520Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣231507Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851234Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1811167Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241110Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051084- 77939
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9932