Kääpiökanini ei juo enää mitään! Se on vasta 5 kk vanha ja eilen matkustimme ensimmäistä kertaa ja viimeksi se joi kotona ollessaan eli ei ole juonut nyt vuorokauteen yhtään pisaraa!! Syö kyllä kunnolla kaikki maistuu mutta vesi ei maistu! Kuinka nopeasti kani voi sairastua/kuolla jos ei juo!! En keksi mitä tekisin jostta se joisi! Olen huolissani!! Kotona kanimme juo paljon! Ajattelin ettö jos se on jotenkin suuttunut kun on pienempi matka häkki tai jotain :D mutta kiitos auttavaisille:)
T: Minä 20.v
kani ei juo
8
3098
Vastaukset
- Jari.
Saman olen havainnut omalla hermeliinillä, juo tosi harvoin! Silti pissaa vessaansa.
Kuvauksessasi oli silti kaikki muut asiat ok. joten ei ole ongelmaa. Kani saa siis vettä ruoastaan. Ei kania voi pakottaa juomaan. Luonnossa asustelevat usein kuivahkoilla seuduilla. - sekaan.
Jos olette vieraassa paikassa, etsisin jo valmiiksi lähimmän lääkärin, joka osaa esim. nesteyttää kania, jos se ei nyt ala juomaan. Kokeile syöttää märkää ruohoa sille (ihan vettä tippuvaa), että saa edes vähän nestettä elimistöönsä sitä kautta. Jos näyttää, että ei totu uuteen paikkaan ja ala juomaan, soittaisin lääkärille. Häneltä saat ohjeet siitä, kuinka kauan voi odottaa.
- aivan juu u
kani on tosin muuten täysin pirteä ja syö kaikkea!! Pitäisikö sitä lähtee kiikuttamaan kotiin päin nyt omaan häkkiin jos vaikka sitten joisi!
- nelsku
oletko antanut kanillesi paljon tuoretta ruokaa (kurkkua yms.), koska kanihan voi saada kaiken tarvitsemansa nesteen vaikka ihan kurkustakin ja juo sitten lisänä vettä jos on jano :) Näin meillä ainakin tehtiin.
- nimenomaan ole
just nesteenpoistaja eli diureetti??? Haloo hei...
- nesteyttää
nimenomaan ole kirjoitti:
just nesteenpoistaja eli diureetti??? Haloo hei...
Eläinlääkärillä heti jos ei vielä alkanut juomaan! Kurkkua ei saa antaa se toimii kanilla DIUREETTINA eli nesteen poistaja! Kanille juotetaan itse vettä 2ml ruiskulla suuhun hampaiden sivusta kieleen koskien! Kani hieman pystyasennossa ja varoen, ettei kani vedä keuhkoihin vettä!
- Pilkku pupu
Hei mulla on luppakorva kani joka tuli meille tiistaina se joi keskiviikkoon asti hyvin sitten ei oo juono (en oo nähnyt) pissaa kyllä ja syö hyvin! Annan sille märkää porkkanaa josta se saa nestettä mutta se ei juo pulloansa tyhjäksi! Vaihdan vesiä joka päivä 2kertaa meillä on 2pulloa 1iso 2keskikononen! Miten saisin pupuni juomaan?
- Sedä
Jos kanisi on käpiöluppa (tai joku muu pieni rotu) niin sillä kestää pieni ikuisuus tyhjentää juomapullo, ei ihme ettet näe sen vajenevan ;) Kani on muutenkin ujo eläin, ja saattaa juoda kun ihmiset on poissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760