Q6600 + lämpöongelma

Ziggeri

Onko normaalia, että lämmöt idlessä (Q6600 prossu intelin omalla tuulettimella) on n. 35-39 astetta ja rasituksessa paukkuu yli 70. Asensin prossutuulettimen jo uudestaan kiinni. Mikä on kriittinen raja prossulämmölle?

11

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo on aivan täysi paistinp...

      Aivan paskahan tuo intelin Q6600 prossu on kun tuollaiset lämmöt ovat rasituksessa. Siis aivan täysi paistipannuhan tuo prossu on vaikka jotkut intelin ihqdaa fanipojat väittävät intelin prossuja viileämmiksi kuin amd:n prossuja mutta näköjään tuo on täyttä paskapuhetta. Osta enemmin amd:n prossu niin käy huomattavasti viileämpänä jopa omalla boxed coolerilla. Kuin nuo intelin paistinpannut.

    • Spörglum

      Joku 75 astetta on vielä ihan ok, prossu ei ehkä kestä kuin 10 vuotta mutta tuskin haittaa. Millä muuten seuraat lämpöjä, coretemp vai joku muu?
      Ja unohda tuo AMD-provoilija, ilmeisesti jotkut saavat suurta huvia mustan väittämisestä valkoiseksi.

      • fosksdfsdf

        Eiköhän sitä mielummin osta jonkun 30e jäähyn ja pidä 2x paremman suorittimen . Kuin ostaa amd:n hitaita paskoja .


      • Gekkog
        fosksdfsdf kirjoitti:

        Eiköhän sitä mielummin osta jonkun 30e jäähyn ja pidä 2x paremman suorittimen . Kuin ostaa amd:n hitaita paskoja .

        Muilla en ole tuollaisia lämpöjä kuullut olevan rasituksessa. Olen kuullut max 55-60 asteen lämmöistä. Olisiko kuitenkin prossutuuletin vähän kehnosti kiinni?


      • sdfsdfoksdfksdf
        Gekkog kirjoitti:

        Muilla en ole tuollaisia lämpöjä kuullut olevan rasituksessa. Olen kuullut max 55-60 asteen lämmöistä. Olisiko kuitenkin prossutuuletin vähän kehnosti kiinni?

        Piitahnaa on kaiketi liikaa välissä, taikka jokin tappi on huonosti kiini.Kannattaa myös tarkistaa onko prosessorin pinta tasainen lasia taikka peiliä vasten.


      • häviää nopeudessa

      • hnvttisii

      • hnvttisii
        hnvttisii kirjoitti:

        ehkä tuon listan mukaan häviääkin.. ja ei tarvi ku kellot heilauttaa quadista 3ghz niin jää tuo phenomi ja pari toistaki vielä taakse ;DD

        kaikki phenomit jää ;D


      • kellottaa
        hnvttisii kirjoitti:

        kaikki phenomit jää ;D

        phenomin niin sinne jää sitten tuo sun intel paistinpannusi tulemaan.


      • kumpikohan
        kellottaa kirjoitti:

        phenomin niin sinne jää sitten tuo sun intel paistinpannusi tulemaan.

        noista mahtaa olla "hiukan" iloisempi kellottumaan? ;D nyt mä en enää edes jaksa väitellä enempää..


    • kun on alamäki taas

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      448
      2185
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      223
      1946
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1552
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1271
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      146
      1247
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      40
      1114
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1045
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1034
    Aihe