Hiirenpoikaset hädässä

nijen-

Hei, nyt olisi sellainen pulma, että tuolta meidän
puukasasta löytyi aivan sormenpään kokoisia hiirenpoikasia joilla ei ole silmätkään vielä auenneet.
Puutöitä tehtiin ja sieltä välistä löytyi heinätuppo. No tietenkin me vain heitettiin kasa sivuun ja yhtäkkiä alkoi hirveä vikinä kuulua. Sitten katsottiin tuppoa lähemmin ja kappas, sisällä
oli 4 pientä hiirenpoikasta. Jätettiin tuppo aurinkoon, että poikaset saavat lämpöä.
Mutta nyt pelottaa tuleeko poikasten emo enää takaisin ja selviävätkö poikaset?

Apua tulemaan, jotta saadan ne suloiset poikaset pelastettua. Kyseessä on siis luultavasti tavallinen metsähiiri.

8

3206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poikasia ajatellen

      Sanoisin, että poikasten lopetus on järkevin ja eläinsuojelullisesti katsoen ainoa oikea vaihtoehto poikasten itsensä kannalta. Voi kuulostaa julmalta, mutta eläinrakas olen minäkin, ja mielipiteeni perustelut ovat seuraavat. Ihminen on jo pesään koskenut, joten emo tuskin niitä enää hoitaa -> kuolevat joka tapauksessa. "Nakki-ikäisiä" poikasia ei saa pysymään hengissä muuten kuin emon avulla (eikä luonnonvaraisiin eläimiin kannata muutenkaan koskea, saattavat kantaa jotain ikävää tarttuvaa tautia). Jos poikaset ovat ulkona auringonpaisteessa (ilmeisesti aika näkyvällä paikalla?), ne nappaa pian joku petolintu tai vaikkapa orava.

      Minä siis suosittelen ehdottomasti lopetusta, silloin poikaset eivät joudu turhaan kärsimään.

    • teidän

      naapurissa kissaa? Se kyllä hoitelee ne nopsasti ja menee vielä hyötykäyttöönkin!

    • ELÄINRAKAS100000000%

      Meiltäkin löytyi juuri äsken kolme hiirenpoikasta, mutta lopettaminen tuntuu kyllä kurjalta :( Olisiko jotakin neuvoa, kun ollaan jo juotettu HELLÄÅVARAISESTI poikasia, niin olisko jollakin esim. hiirenomistajalla jotakin pikaista neuvoa??? Kun lopettaminen on kyllä mielestäni tarpeetonta, jos muitakin vaihtoehtoja löytyy! Ja kissa on jotakin niin raakaa!!!

    • harrastaja111

      Emottomat poikaset eivät voi selvitä. Armelianta on lopettaa poikaset.

    • voi..

      Meiltäkin löytyi 3 hiirenpoikasta, en tahtois lopettaa kun koirakin niitä hämmentänyt jo ja on ne aika selviytyjiä(: Ei varmaan oo olemas mtn maidonkorviketta..?

    • jkdjjb

      Kyllähän niitä on eläinvauvoja ennenkin poikasesta aikuseksi kasvatettu. Kunhan vain varmistat että ovat tarpeeksi lämpimässä (huom! suoraa auringon paahdetta en suosittele) ja tarjoat niille ruokaa tarpeeksi usein. Noin pienet poikaset syövät yllättävän usein, yölläkin, eli jos aiot ne aikuisiksi kasvattaa on tiedossa yöttömiä öitä. Poikasen mahoja tarkkailemalla saat tietää saavatko ne riittävästi maitoa, sillä maidon näkee läpikuultavan nahan läpi ( kuva poikasen mahasta: http://s1.hubimg.com/u/4318776_f248.jpg )

    • asfhgjhkl

      Tuskinpa tuo nyt niin vaarallista oli. Hiiri kun pysytyy tekemään 3-10 poikasta 1-6 kertaa vuodessa ja usein ne poikaset saa muutaman viikon päästä jo omiakin poikasia (Ketjureaktio). Että ei ainakaan luulis hiirien loppuvan. Kyllähän tuo tappaminen tuntuu ikävältä, mutta jos ne on pakko lopettaa niin mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti.

    • mice2014

      Heii kävi sama juttu, tänään löytyi pikkusten pesä, poikasten emo kuollut, poikasia elossa kaksi, ei ole avanneet silmiään mutta karvapeite löytyy. Korkeasaarella ei ollut resursseja hoitaa. Onko hoitovinkkejä pikkusille? :--)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe