Olisi jollain tietoa mistä Kokkolasta kannattaa hankkia ilmalämpöpumppu ja mikä merkki olisi hyvä?
Ilmalämpöpumppu
14
2388
Vastaukset
- ja sitten parhaan
kanssa sovin puhelimitse loput, voittaja oli pumppumestarit hollolasta, asentaja tuli oulusta, merkki Mitsubishi, nyt ensimmäisen talven jälkeen ei voi muuta kuin kehua laitetta. (huom, kysyin ainoastaan hyviä pumppuja, en kiinantuontivekottimia)
- mulla panasonic ja ultimate
ultimate toiminut nyt vuoden moitteetta, hyvä hinta laatu suhde. takuu on voimassa vaikka asensin itse. panaconic myös noin vuoden pelittänyt hyvin. hyvä mutta paljon kalliimpi.
- rhk
Osta IVT-pumppu takuut kunnossa. Vähän kalliimpi
mutta et kadu. Pitää muistaa kun asentaja asentaa pumpun niin hänellä on myös luvat kunnossa kaiken varalta. Luulen että vakutusyhtiöt tulee vielä tarttumaan tähän kohtan, jos tulipalo esim. johtuu
koneesta ja asennuksesta.
- Tehokas vekotin
Mulla Fujitsu-merkkinen,Yit:ltä Kokkolasta
hommattu.Olen ollut tosi tyytyväinen!- Waldemar2
Kuinka moni pumpun hankkijoista on selvittänyt miten hyötysuhde muuttuu kun lämpötila laskee alle miinus 10 astetta? Ultimatit ym. mallit hyötusuhde annetaan 0 asteessa. Se on myös standartin mukainen menettely. Alhaisemmilla lämpötiloilla ilmoitetaan hyötysuhteet puhtaasti laskennallisesti. Lisäksi halpismalleissa ulkolauhdutin jäätyy useasti. Lämpöpumpun valinnassa kannattaa ehdottomasti käyttää asiantuntijaa ja paikallista asennusliikettä. Edellisessä viestissä taisi olla sellainen mainittukin. Kun pitempää hyötyä haetaan kannattaa satsata asiantuntemukseen ja paikallisuuteen. Säästytään monilta murheilta. (Epäonnistuneet valinnat muuten aikaharvoin päätyy näille palstoille)
- samivili
minä ostin kanssa Fujitsun YIT:ltä. Palvelu pelaa kaikissa vaiheissa ja tekemäni vertailun mukaan hinta/laatu-suhde paras. Hyvä takuu ja huolto aina lähellä.
- tomppa 63
Itse tilasin Kodin onniselta myyjän käymään myyjällä oli lg, panasonic ja technibel myynnissä. Noista valitsin "karvalakki mallin" technibelin, koska siinä oli hinta ja laatu kohdillaan. Asennuskin hoitui nopeasti.
- Pumputon
Tossa kun olen selaillut ILP faktaa niin kolme merkkiä on ylitse muiden. Sanyo, Toshiba ja IVT, IVT on noista kallein eli S ja T ovat loistavia valintoja.
Tämä ei ole oma oma mielipiteeni vaan Norjalaisten testien tuloksia. Linkki suomennettuun yhteenvetoon, http://www.ilmalampopumput.fi/index.php?node_id=6569- samivili
kannattaa ehkä huomata että kyseinen Norjalais-testi on vuodelta 2004. Tekniikka on edistynyt harppauksin tänä aikana joten ainakaan mitään ostopäätöksiä ei kannata tuon perusteella tehdä.
- ei pumpata
samivili kirjoitti:
kannattaa ehkä huomata että kyseinen Norjalais-testi on vuodelta 2004. Tekniikka on edistynyt harppauksin tänä aikana joten ainakaan mitään ostopäätöksiä ei kannata tuon perusteella tehdä.
On vaikea asia. Pumppu vai ei. Sähkön hinta jatkaa nousuaan, uutta pukkaa. Viime talvi oli tosi leuto, pumpun tehoa on aika vaikea laskea tarkasti. Itsekin pumppua harkinneena, pistää silmään just nuo "toimii parhaiten"- rajoitukset.
Entäs kun pukkaa vaikka yli -15 pakkasta?
Mutta toisaalta, jos hankit todella de luxe- mallin, niin kaikkeen voi luottaa. Vai voiko?
Ja montakohan vuotta kestää, ennenkuin pumppu on maksanut itsensä takaisin?
Olisko hittituote kuitenkin, niinkuin leipäkone aikoinaan? Monellakohan sellanen vielä viruu nurkissa. Toki muistatte sen mahtavan mainonnan ja erilaiset tekniset vertailut ym.. - rh IVT
Huomaa että esim: sanyon pummu sammuu -20 astetta ja lähtee päälle vasta kun on -15 astetta. Siinä näette ei näissä kokeissa kaikkia oteta huomioon. Toshiba
myös varoitta kopioista jotka on tehty etelään jos on halpa pumppu niin varo.
Toshiba toimii -25 asteeseen. Huomaa IVT paranee mitä kylmempi on " katso käyrää " muut jää kyydistä.
- rami-kla
0503227557 keskipohjanmaan kiinteistöhuolto/ Lehtinen Niillä on aika edullisia ja hyviä pumppuja sekä tietenkin myös asennus.
- niukkis
scancoolilta daikinin laite. toiminut moitteettomasti, asennuksen yhteydessä opastettiin perusteellisesti ja ammattitaitoisesti käyttöön ja jälkeenpäinkin on käyty kerran tarkastamassa että kaikki ok, kunkäytössä syttyi epäilyksen poikanen onko kaikki ok. hinta-laatusuhde kohdallaan
- hoitaa
penttilän juha entinen lätkäguru asentaa ja laitaa markkijnoinden parhaan pumpun sopurahaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34783Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6724- 46706
Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670