Olemme menossa 24.6. - 2.7.08 Lissaboniin ja todennäköisesti liikumme paljon julkisilla kulkuvälineillä. Mikä on halvin tapa liikkua siellä? Kannattaako ostaa 7 Colinas Card vai sarjalippuja? Käykö kortti ja liput kaikkiin kulkuvälineisiin ja onko niillä vaihto-oikeutta? Saako 12-vuotias matkata halvemmalla kuin aikuinen?
Mikä on halvin tapa liikkua Lissabonissa?
1
681
Vastaukset
- anazinha
Riippuu aivan siitä missä aiotte käydä. Keskustan alueella parhaiten pääsee kulkemaan jalkaisin, mutta toki kauemmaksi pääsee helposti ja halvalla metrolla tai junalla. Metroverkko on laaja, ja mielestäni paljon helpompi kuin bussilla kulkeminen siinä tapauksessa kun ei tunne paikkoja. 7 colinas kannattaa ostaa, jos vähänkään enemmän tulee käytettyä julkisia. Ainakin vielä viime kesänä yksi metromatka maksoi 70 senttiä, ja bussimatka 1,20 euroa. Samalla lipulla ei siis voi vaihtaa metrosta bussiin tai päinvastoin. 7 colinas lippu käy kuitenkin molemmissa. Ja vanhoja raitiovaunuja kannattaa kokeilla, vaikka eivät olisikaan menossa juuri haluttuun kohteeseen. Ovat eräänlainen nähtävyys nekin. :) Lisätietoa julkisista löytyy mm. tästä:
http://www.carris.pt/en/index.php?area=balcao&subarea=passes_e_bilhetes_7colinas
Niin, ja nuo 1 zone, 2 zone -jutut on vähän niinkuin pääkaupunkiseudulla ero Helsingin ja Espoon/Vantaan välillä. 1 zone -lipulla pääsee jo aika hyvin matkustamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233203
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1982893Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1711911Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2581534- 1111305
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481201Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461057- 1551031
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises33960- 43834