Katsoin Rock 'n Swing SM-kisat tänään urheilukanavalta. Ihmettelen, miksi erityisesti fuskussa ja myös buggissa kilpaillaan peräti SM-tasolla?
Eihän noissa lajeissa, varsinkaan fuskussa ole mitään näyttävyyttä. Hidasta fuskua seuratessa alkoi väkisinkin nukuttamaan. Hohhoijaa, onko tuo edes tanssia?
Eikö noita lajeja voisi jättää vain lavoille tai muualle sosiaalitanssimiseen? Miksi nuo ovat kilpailulajeja?
Fusku ja bugg kilpailuissa
22
2605
Vastaukset
- kilpailija
Olen samaa mieltä ainakin fuskun osalta. Miksi ihmeessä Tanssiurheiluliiton alaisissa kilpailuissa täytyy olla fuskukin mukana? Sehän on lavatanssi, joka on jo Suselin eli Suomen seuratanssiliiton kilpailuissa yhtenä lajina.
Ymmärtäisin ehkä fuskun mukanaolon, jos Rock'n' Swing -kisoissa fusku nimettäisiin Single time swingiksi tms. ja sitä tanssittaisiin swing-musiikkiin tai rokkiin. Mutta fuskua tanssitaan R'n'S -kisoissakin suomalaiseen iskelmämusiikkiin!
Myös Buggin mukanaolo r'n's -kisoissa on vähän kyseenalaista. Sehän on ruotsalainen seuratanssi, jota ei ilmeisesti tanssita Ruotsin lisäksi juuri muualla kuin Suomessa.- latokuivatus
Nehän nuo SM-tasolle junailivat. Saaman kategoriaan kuuluu kuiskauksen MM-kisat...
- juuri näin.
latokuivatus kirjoitti:
Nehän nuo SM-tasolle junailivat. Saaman kategoriaan kuuluu kuiskauksen MM-kisat...
Jos Fuskussa kilpaillaan SM-tasolla, niin sitten käy Humpat ja muut samaan kategoriaan. Fusku sopii maksimissaan lavatanssikisoihin.
Hitaan fuskun Suomen mestari. :D
Kyllähän se viime vuonna nähtiin tanssin euroviisuissa, kun yksi Rock 'n' Swing -tanssipari tanssi samassa seurassa vakio- ja latinalaistanssiojoiden kanssa.
Kyllä nämä Rock 'n' Swing sopii mielestäni parhaiten hauskan pitoon. Ehkä Lindy hopin ja Boogie Woogien vielä ymmärtää jotenkin, mutta Bugg ja Fusku, niin voi hyvää päivää sentään. - R'n'S-kisoissa
Ihmettelen suuresti miksi kyseisiä tansseja ei saisi kilpailla?!
kyseiset tanssit ovat lavoilla kovassa suosiossa ja kilpailutkin kasvattavat suosiotaan, eikö ole vaan hyvä jos on mahdollisuus seurata oman tanssinsa kehittymistä??
Itse en sitten kilpaile, joten siitä on kenenkään turha ruveta puolueelliseksi haukkumaan...
Itse olen joskus miettinyt miksi vakiotansseissa kisataan sellaisia tansseja mitä muuten ei missään käytetä... ;)
Eiköhän tässäkin asiassa suvaitsevaisuus ole parasta, kisataanhan eukonkannossa ja suopotkupallossakin, vaikka suomalaisten keksintöjä ovatkin.
Hyvää kevättä kaikille! - toki saa.
R'n'S-kisoissa kirjoitti:
kyseiset tanssit ovat lavoilla kovassa suosiossa ja kilpailutkin kasvattavat suosiotaan, eikö ole vaan hyvä jos on mahdollisuus seurata oman tanssinsa kehittymistä??
Itse en sitten kilpaile, joten siitä on kenenkään turha ruveta puolueelliseksi haukkumaan...
Itse olen joskus miettinyt miksi vakiotansseissa kisataan sellaisia tansseja mitä muuten ei missään käytetä... ;)
Eiköhän tässäkin asiassa suvaitsevaisuus ole parasta, kisataanhan eukonkannossa ja suopotkupallossakin, vaikka suomalaisten keksintöjä ovatkin.
Hyvää kevättä kaikille!Suopotkupalloilijat eivät tietääkseni kuulu Suomen Palloliittoon, joka puolestaan kuuluu Euroopan Jalkapalloliittoon (UEFA), joka taas kuuluu Kansainväliseen Jalkapalloliittoon (FIFA).
Fuskaajat ja buggaajat kuuluvat Suomen Tanssiurheiluliittoon, joka puolestaan kuuluu alan virallisiin kansainvälisiin keskusjärjestöihin.
Kilpalulajeina fusku ja bugg sopisivat parhaiten Suomen Seuratanssiliitolle (SUSEL), joka Suomalaisessa tanssimaailmassa edustaa noita tanssimaailman suopotkupalloilijoita eli lavatanssijoita. - Fuskuaa
R'n'S-kisoissa kirjoitti:
Hyvää kevättä kaikille!"Eiköhän tässäkin asiassa suvaitsevaisuus ole parasta, kisataanhan eukonkannossa ja suopotkupallossakin, vaikka suomalaisten keksintöjä ovatkin"
Juuri tähän samaan kategoriaan se kuuluisikin.
Fuskun olisi Kaikkonenkin oppinut parissa viikossa. - Lavafuskaaja
Fuskuaa kirjoitti:
"Eiköhän tässäkin asiassa suvaitsevaisuus ole parasta, kisataanhan eukonkannossa ja suopotkupallossakin, vaikka suomalaisten keksintöjä ovatkin"
Juuri tähän samaan kategoriaan se kuuluisikin.
Fuskun olisi Kaikkonenkin oppinut parissa viikossa.Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassahan oli vain viikko aikaa treenata uutta tanssia. Fusku olisi siis vaatinut tupla-ajan?
- Lavatanssija vain
Lavafuskaaja kirjoitti:
Tanssii tähtien kanssa -ohjelmassahan oli vain viikko aikaa treenata uutta tanssia. Fusku olisi siis vaatinut tupla-ajan?
Jälleen kerran paljastit tietämättömyytesi.
Kyllä he olivat harjoitelleet useita viikkoja ennen ensimmäistä lähetystä, joten harjoitusaika/tanssi oli enemmän kuin viikko.
Kahdessa viikossa Kaikkosesta olisi tullut SM-tason fuskaaja. - Lavatanssija vain
Lavatanssija vain kirjoitti:
Jälleen kerran paljastit tietämättömyytesi.
Kyllä he olivat harjoitelleet useita viikkoja ennen ensimmäistä lähetystä, joten harjoitusaika/tanssi oli enemmän kuin viikko.
Kahdessa viikossa Kaikkosesta olisi tullut SM-tason fuskaaja.Onko sinusta jotenkin hauskaa käyttää tuota minun käyttämääni nimimerkkiä? Yritätkö vierittää omat typeryytesi minun niskoille? Ihme pelle.
- Lavatanssija vain
Onko sinusta jotenkin hauskaa käyttää tuota minun käyttämääni nimimerkkiä? Yritätkö vierittää omat typeryytesi minun niskoille? Ihme pelle.
Ethän sinä ole rekiströinyt tuota merkkiä. Minä haluan olla sinunlainen.
- fuskun ja buggan puolesta
Jos kävisitte lavoilla tietäisitte, että kyseiset tanssit ovat suomen lavoilla tanssituimpia tansseja.
Kilpailemisesta noissa tansseissa voidaankin sitten olla montaa mieltä. Pidetäänhän täällä Lavatanssi-Cupeja ja Kunkkukisoja, miksei sekaan sitten mahtuisi näitä suosikkejakin?- mutta...
hömppätanssit kuuluvat hömppäkisoihin. Fusku ja bugga ovat ihan mukavavia lavatansseja. Mutta että Suomen tanssiurheiluliiton alaisuuteen ja oikein SM-titteli. Seuraavaksi liiton lajeiksi voidaan hakea vaikka salsaa ja masurkkaa.
Kuten tiedetään, bugg on ruotsalaisten kansallistanssi ja tuntuu siltä, että Ruotsissa ei muuta tanssitankaan kuin buggia ja dubbelbuggia. Pohjanlahden länsipuolella on muutenkin outoja mielitekoja, kuten nuuskaaminen ja hapansilakan syönti.
Kyllä bugg ja ko. kilpailut Suomessakin ovat minun puolestani ok. Kilpailuihin osallistuminen on onneksi vapaaehtoista, kuten buggin tanssiminen muutenkin. On ilmeistä, että läheskään kaikki eivät pysty helposti oppimaan fuskua saati sitten jiveä. Onneksi bugg tarjoaa helpomman(?) vaihtoehdon- r'n's
Joillakin on niin kova kilpailuvietti, että on pakko päästä kisaamaan, vaikka taidot eivät riitä muuhun kuin fuskuun ja buggiin.
- buggin tanssija
Et varmaan osaa buggaa tai fuskua. Bugg on yksi vaikeimmista ja kun vertaa Ruotsin ja Suomen tasoa niin on taso on vielä Ruotsissa hitusen parempi.. Hieno tanssi ja kyllä jo muutamat parhaat parit Suomessakin on hyviä ja mahdollisuudet pärjätä Ruotsissakin.Onhan he jo pärjänneetkin esim. juuri PM-kisoissa
- ddfggh
buggin tanssija kirjoitti:
Et varmaan osaa buggaa tai fuskua. Bugg on yksi vaikeimmista ja kun vertaa Ruotsin ja Suomen tasoa niin on taso on vielä Ruotsissa hitusen parempi.. Hieno tanssi ja kyllä jo muutamat parhaat parit Suomessakin on hyviä ja mahdollisuudet pärjätä Ruotsissakin.Onhan he jo pärjänneetkin esim. juuri PM-kisoissa
Fuskussa ja kävelyhumpassa suomalaiset ovat jopa ruotsalaisia hitusen edellä. Turun seudulla on muutamia maailman parhaimmistoon kuuluvia kävelyhumppaajia.
- A-ryhmä
ddfggh kirjoitti:
Fuskussa ja kävelyhumpassa suomalaiset ovat jopa ruotsalaisia hitusen edellä. Turun seudulla on muutamia maailman parhaimmistoon kuuluvia kävelyhumppaajia.
Paras on Ahtisaaren Mara.
- Yllättynyt iloisesti
A-ryhmä kirjoitti:
Paras on Ahtisaaren Mara.
Tuota puolta en Marasta tiennytkään.
- En finne igen
buggin tanssija kirjoitti:
"Bugg on yksi vaikeimmista" Miten perustelet tämän väitteen? Perusaskel ei ainakaan voisi olla helpompi: miehen askel on sääntöjen mukaan vapaa ja naisen perusaskel on askel/isku. Eipä voisi yksinkertaisempaa olla! Jos buggissa jotain vaikeaa on, niin se on VISE eli vienti ja seuraaminen, mutta sama pätee muihinkin kädenalitansseihin.
- ymmärttääei
En minäkään oikeastaan ymmärrä fuskukisoja.
Toisaalta, miksi jossain golfissa kilpaillaan? Lajissa ei ole mitään näyttävyyttä eikä pallon tökkiminen mailalla ole vaikeaa, minäkin saan sen liikkeelle.... toista on motocross.- Lavatanssija vain
Joo, kyllähän sen golf-pallon saa kuka tahansa tökittyä liikkeelle, mutta koitapa saada se sinne reikään mahdollisimman pienellä lyöntien määrällä. Ei se helppo laji ole.
- Lavatanssija vain
Joo, kyllähän sen golf-pallon saa kuka tahansa tökittyä liikkeelle, mutta koitapa saada se sinne reikään mahdollisimman pienellä lyöntien määrällä. Ei se helppo laji ole.
siinäkin oma hankaluutensa on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655320Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti732606- 2702463
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362379Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191804Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2281547Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai541151- 901076
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131073- 851060