NORDKAPP

BUSSIMATKA TILATTU??

Onko kukaan matkustanut Eskelisen busseleilla
Nordkapille?
Ihan kysyisin millaisia kokemuksia on ollut, jotka bussilla ovat käyneet.?
Heinäkuussa olisi takoitus lähteä.
Joskus olen käynyt , mutta ei bussilla.
HIENO PAIKKA.

7

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!?

      Miten joku viitsii lähteä istumaan päiviä bussissa päästäkseen Nordkappiin ?!?!?!? Eihän siellä ole mitään todellisia maisemallisia nähtävyyksiäkään. Senkin rahan voisi käyttää toisenlaiseen Norjan reissuun.

    • norjasta Norjasta

      Mistä saakka ajattelit Eskelisellä matkustaa Nordkappiin? Eskelinen on Nordkappissa 22:20 Norjan aikaa eli 23:20 Suomen aikaa ja lähtee takaisin 1:00 Norjan aikaa. Kannattaa jo lippua ostaessa kysellä paluukyydistä Nordkappista Honningågiin, koska siitä pitää maksaa erikseen. Kuski vaihtuu Honningsvågissa. Honningsvågissa bussi on 1:40 ja jatkaa matkaa 5:15. Bussissa ei ole mahdollisuutta oleilla tuona aikana. Kannattaa yrittää hommata jonkinlainen majapaikka siksi aikaa, ellei ilma sitten salli ulkosalla torkkumista.

      Itse kävin Nordkappissa Eskelisellä muutama vuosi sitten heinäkuun lopulla. En ollut majapaikkaa hankkinut, kun ajattelin, että kyllähän sitä kolme ja puoli tuntia ulkosalla viettää... Yö oli sumuinen, tuulinen ja sateinen, niin se kolme ja puoli tuntia tuntui uskomattoman pitkältä ajalta kävellä pitkin katuja ja värjötellessä ulkosalla... Keskustassa olisi ollut kyllä hotelleja, mutta huonehinnat olivat sitä luokkaa, etten sellaiseen viitsinyt rahojani muutaman tunnin takia tuhlata. Eri asia tietysti, jos alun perin tarkoituksena on jäädä päiväksi paikkakunnalle. Lisäkseni muutama muukin matkalainen odotteli aamuvarhaisella lähteviä busseja. Hetken aikaa yritimme lämmitellä hotellin respassa, mutta meidät käskettiin poistumaan sieltä. "Kaupungilla" lämpimikseni kävellessäni huomasin joidenkin matkailijoiden menneen erään pankin eteiseen nukkumaan.

      • Kuljettaja9357

        Noh noh... kyllähän toki autossa saa yötä olla, mikäli Nordkapilta ostaa lipun suomeen... Tosiaan auto on klo 1.40 paikallista aikaa Honningsvågissa, josta matka jatkuu aamusta kohti suomea. Ja autossa voi myös viettää aikaa vaikka nousee aamulla 1.40 Honningsvågista kyytiin.


      • norjasta Norjasta
        Kuljettaja9357 kirjoitti:

        Noh noh... kyllähän toki autossa saa yötä olla, mikäli Nordkapilta ostaa lipun suomeen... Tosiaan auto on klo 1.40 paikallista aikaa Honningsvågissa, josta matka jatkuu aamusta kohti suomea. Ja autossa voi myös viettää aikaa vaikka nousee aamulla 1.40 Honningsvågista kyytiin.

        Sepäs hyvä. Silloin tosin kuski sanoi, ettei se ole mahdollista. Saattoi olla väärinkäsityskin, kun samassa bussissa oli ulkomaalaisiakin. Itse en asiaa kuskilta kysynyt suoraan, mutta noin minua informoitiin. Kiitos, kun oikaisit väärinkäsityksen. :)


    • kärkikolmio77

      Pari kertaa olen kyseisellä vuorolla käynyt Nordkapilla ja tosiaan autoon on voinut jäädä nukkumaan Honningsvågissa. Ei ole ollut reissuissa valittamista!

    • Pohjoista leveyttä

      Sanokaas onko Nordkappin tuntumassa alkukesällä tarjontaa mökkimajoituksesta? Paikka on kuitenkin niin pitkässä matkassa, ettei edestakainen ajo (omalla autolla) ilman kunnon yöunia houkuttele.
      Kesäkuun alkupuolella ei ainakaan pimeys haittaa, mutta pakko on joskus huilatakin.

      Nordkapp voisi olla "kerran elämässä" -paikka, ja minulla se on vielä kokematta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe